کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاریک‌ترین نقطه اقتصاد ایران کجاست؟


کد خبر : ۱۱۵۴۶دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۲۰۲۰۲۳ بازدید

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاریک ترین نقطه اقتصاد ایران وابستگی شدید به واردات دانه‌های روغنی است و سال گذشته با چهار میلیارد ...

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاریک ترین نقطه اقتصاد ایران وابستگی شدید به واردات دانه‌های روغنی است و سال گذشته با چهار میلیارد دلار واردات روغن و دانه‌های روغنی، بیشترین رقم واردات این محصول به کشور را داشتیم.

سید محمدحسین شریعتمدار در گفت‌وگویی، با بیان اینکه مزارع کلزا در وضعیت مطلوب قرار دارند، اظهار کرد: این وضعیت خوب با همکاری کشاورزان و همکاران ما در استان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر بخش کشاورزی به همت عالی از سوی دولت و کشاورزان نیاز دارد، افزود: باید نگرانی هایی که در خصوص بحران آب و کاهش حجم فعالیت های کشاورزی در جامعه به وجود آمده برطرف شود.

شریعتمدار با بیان اینکه هنوز دیر نشده و فرصت برای کنترل بحران وجود دارد، اضافه کرد: با همت کشاورزان در جهت حفظ منابع آبی موجود و ارتقای مدیریت مصرف می توانیم منابع آب از دست رفته را ترمیم کنیم، از بحران خارج شویم و در نهایت به تولید پایدار برسیم.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: این کار مستلزم همکاری سیاستگذاران، مجریان و مسئولان کشوری است و همه‌ مسئولان و مردم در مسیر حل این موضوع قرار گرفته‌اند.

شریعتمدار ضمن اشاره به راهکارهای دولت برای کاهش واردات دانه های روغنی افزود: سال گذشته با چهار میلیارد دلار واردات روغن و دانه‌های روغنی، بیشترین رقم واردات این محصول به کشور را داشتیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی، کشت پاییزه و نیاز کم به آب باید کشت کلزا را توسعه دهیم تا وابستگی به حد تعادل برسد.

مشاور ارشد وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولویت دولت کنترل منابع آبی و کاهش آن است، گفت: عدم کشت در دشت‌های ممنوعه و جلوگیری از برداشت بی رویه آب از جمله برنامه هاست.

وی جلوگیری از کشت محصولات آب بر و دارای ارزش اقتصادی کم نسبت به سایر محصولات را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال محدود کردن کشت برنج در سایر نقاط و متمرکز کردن آن در شمال کشور که مصرف آب به ازای تولید برنج بیشتر در واحد سطح کمتر است از جمله راهکارهاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها