کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تنها ایتالیایی آمریکایی

کدخبر:۱۱۵۴۴دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۱۳۱۶۶ بازدید

تاریخچه تنها فراری که منحصرا برای بازار ایالات متحده تولید شده به اواخر دهه 50 میلادی باز میگردد. 250 GT کالیفرنیا مدل 1957 در واقع نمونه تغییریافته ...
تنها ایتالیایی آمریکایی

تاریخچه تنها فراری که منحصرا برای بازار ایالات متحده تولید شده به اواخر دهه 50 میلادی باز میگردد. 250 GT کالیفرنیا مدل 1957 در واقع نمونه تغییریافته فراری اسکاگلیتی محسوب میشود که در آن زمان سر و صدای زیادی نیز برای ورود به بازار آمریکای شمالی به راه انداخته بود تا در حراجی های مربوط به خودرو، برخی مدلهای آن تا نزدیک به پنج میلیون دلار نیز معامله شوند. فراری در سال 2008، از نو دست به احیای این مدل زد تا یک خودروی GT موتور وسط با سقف فلزی باز شونده نتیجه آن باشد. در اوایل سال گذشته میلادی فراری نمونه ارتقایافته ای از کالیفرنیا با پسوند T را جایگزین مدل اولیه این خودرو کرد که تغییرات قابل توجهی را به عنوان یک مدل فیس لیفت به خود میبیند.

نکات مثبت:
پیشرانه دوتوربو هشت سیلندر با قدرت بالا و مصرف سوخت کم، فرمان پذیری بهتر در مقایسه با مدل های اولیه، سواری بسیار نرم، ارتقای کیفیت داخل اتاق، طراحی خشن تر و بهتر بدنه

نکات منفی:
صدای آرامتر پیشرانه در مقایسه با مدل های دیگر هشت سیلندر، قیمت بالای خودرو و همچنین آپشن های بسیار گران قیمت با وجود این که قیمت بسیار بالای این خودرو جزء معایب آن به حساب می آید، کالیفرنیا با برچسب قیمت 410 هزار دلاری، همچنان ارزانترین فراری GT به حساب می آید که میتوان آن را خریداری کرد تا هم نشان و جلب توجه کنندگی یک فراری را با خود به یدک بکشد و هم برخی خصوصیات یک خودروی سوپر اسپرت را برای راننده به ارمغان آورد.

البته شاید برای طرفداران دو آتشه فراری، کالیفرنیا به لحاظ لذت رانندکی اسپرت همتراز با F40 افسانه ای نباشد و آن خوی وحشی پیشرانه هشت سیلندر خورجینی سری F را نتوان در آن مشاهده کرد، هر چند که به ازای این کمبود، دارای خودرویی کم مصرف تر و همچنین پاک‌تر خواهید شد!

در زیر کاپوت کشیده و عضلانی این اسب زیبای فراری، یک پیشرانه بهینه سازی شده هشت سیلندر قرار داده شده که با توجه به شرایط سخت تر استانداردهای آلایندگی، اندکی رژیم گرفته تا حجم 4.3 لیتری قبلی خود را به 3.9 لیتر کاهش دهد. البته برای غلبه بر این کاهش حجم، فراری از دو توربو شاژرر جدید در آن استفاده کرده که دقیقا نمونه مشابه آن را می توان در مازراتی کواتروپورته و گیبلی مشاهده کرد. از مهمترین شاخه های این پیشرانه باید به مصرف سوخت کم آن اشاره داشت که با15 درصد بهبود به 11.5 لیتر در هر 100کیلومتر رسیده و میزان گاز كربنيك خروجي از آن نیز به 250 گرم در هر کیلومتر محدود شده است.

نیروی تولیدی این پیشرانه جدید با 70 اسب افزایش به 552 اسب بخار رسیده و گشتاور هم با ارتقای مشهود 250 نیوتن متری هم اکنون 755 نیوتن متر است. به لطف این موارد، کالیفرنیا T هم اکنون دو دهم ثانیه سریعتر از مدل قبلی به حساب می آید تا برای دست‌یابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 3.6 ثانیه زمان نیاز باشد و حداکثر سرعت آن نیز به 316کیلومتر در ساعت ختم شود. فراری به طور مکرر در خصوص پیشرانه استفاده شده در این خودرو اعلام کرد که هیچ نوع تاخيري را در آن مشاهده نخواهید کرد که البته در بررسی های مختلف نیز تا حد بسیار زیادی میتوان بر این ادعا صحه گذاشت و همچنین پاسخگویی بسیار سریع این پیشرانه به تغییرات پدال گاز نیز درخور توجه است. تقریبا در همه دورها، خروجی پیشرانه به صورت خطی تولید میشود و این به معنای عدم نیاز به نگه داشتن دور موتور در محدوده های بالاست و در نتیجه مصرف نیز شاهد کاهش چشمگیری خواهد بود.
 

اما اگر خواهان رانندگی سریع و اسپرت با کالیفرنیا T باشید، پیشرانه 3.9 لیتری آن به شما اجازه دورگیری تا 7500 را میدهد هر چند که همانگونه که اشاره شد، مجموع صدای پیشرانه و توربوها در حد و اندازه های یک مدل هشت سیلندر قدرتمند نیست و به نوعی فراری سعی کرده تا تمام  راحتی کابین را فدای لذت رانندگی اسپرت نکند. در کل تنها ایتالیایی آمریکایی آنچه به راحتی میتوان در مورد آن نظر داد این است که کالیفرنیا T سریعتر و اصطلاحا خوش دست تر از مدل اولیه خود است و به طور مداوم راننده را به فشردن بیشتر پدال گاز تشویق خواهد کرد!

فراری کالیفرنیا حتی در سری نخست دارای سیستم تعلیق به مراتب نرمتر در مقایسه با مدل های دیگر فراری بود ولی در مدل T راحتی اتاق و کیفیت سواری بازهم ارتقا یافته تا در حد بهترین GT های بازار باشد. سیستم تعلیق الكترومغناطيسي به کار رفته در این خودرو دارای عملکردی تا 50 درصد سریعتر است تا این خودروی روباز در عین نرمی دارای دینامیک حرکتی در حد 458 ایتالیا کالیفرنیا T سریع تر و اصطلاحا خوش دست تر از مدل اولیه خود است و به طور مداوم راننده را به فشردن بیشتر پدال گاز تشویق خواهد کرد باشد.

فرمان خودرو نیز همچنان به تیزی قبل است که همین امر باعث بهبود قدرت مانور کالیفرنیا T در مقایسه با مدل های دیگر هم کلاس آن می شود. البته فراری در این مدل، امکان انتخاب حالت پیست را در نظر نگرفته تا حالت اسپرت، تنها گزینه قابل استفاده در شرایط رانندگی سریع باشد. با انتخاب حالت اسپرت، کمک‌ها و فرمان سفت تر از حالت معمول می شوند که استفاده از آن در مسیرهای نه چندان مسطح و با دست انداز به هیچ وجه دلچسب نباشد اگر چه می توان حالتی بین وضعیت اسپرت و راحت را نیز انتخاب کرد تا مزایای هر دو بخش را با هم در اختیار داشت. اما با قرار دادن دکمه بر روی حالت راحت، فراری کالیفرنیا T به صورت یک باره شخصیت رانندگی خود را تغییر میدهد تا به جرات بتوان آن را نرمتر از برخی مدل های سدان مطرح موجود در بازار دانست!

یکی دیگر از ویژگی های بارز کالیفرنیای جدید در درون کابین آن قرار دارد، جایی که فراری سطح لوکس بودن خودرو را باز هم افزایش داده و در عین حال ارگونومی تمامی ادوات به واسطه متمایل بودن آن به سمت راننده، بسیار خوب و کار کردن با آنها راحت و سریع است. غربیلک فرمان در مدل »تي« به جهت هماهنگی با مدلهای دیگر شرکت تغییر کرده و در عمل کارایی آن نیز به وضوح افزایش یافته است ضمن این‌که میان دو دریچه هوای قرار گرفته در بخش بالایی کنسول مرکزی، یک صفحه نمایش تعبیه شده تا میزان فشار سیستم توربو و سایر اطلاعات جانبی مورد نیاز راننده را نمایش دهد. سیستم چندرسانه ای خودرو نیز به نسبت مدل قبلی دارای کارکرد بهتر و دقیق تری شده که البته این مهم به دلیل استفاده از سیستم عامل اپل مخصوص خودرو در آن است.

فراری قیمت مدل استاندارد کالیفرنیا T را در حدود 50 هزار دلار پایین تر از قبل قرار داده (410 هزار دلار) ولی با پیروی از پورشه تقریبا همه چیز را باید به صورت آپشن بر روی خودرو نصب کرد تا حتی بیش از 140 هزار دلار نیز بتوان بر روی آن تجهیزات مختلف سفارش داد!


dk07u0b2ke7izyna2wk5.jpg

8khfe6jhvghdaz94h2k.jpg

omkd3652s4uyz5v7wy.jpg

zuhd4p1g5jwzxnvvinf.jpeg

efeb6djsqh7bman6mdef.jpeg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

دهکده جهانی: 1394/2/1409:43:14،
139
19
دهکده جهانی که میگن یعنی همین
امریکا خودش اون همه ماشین شاخ داره ولی باز هم راه برای ورود ماشین های خارجی خوب هست
ژاپنی اروپایی اسیایی و ...
این یعنی حق انتخاب
یعنی ازادی بیان
یعنی دموکراسی واقعی
پیپراکت: 1394/2/1410:25:13،
22
132
طراحی بسیار پیش پا افتاده و سردستی در نمای جلوی ماشین!
چراغها بسیار کوچیک و ناموزون با نمای روبروی خودرو
داشبورد و کنسول وسط هم که آدمو یاد پیکان جوانان میندازه!
کلا ماشینای ایتالیایی در مقایسه با آلمانی ها از نظر طراحی خیلی عقبن
ایلی: 1394/2/1410:34:25،
60
18
حالا مگه شما طراح المانی هستی!!!
دم شما گرم با پراید و پژو که طراحی کردی!!!!!!!!!!!!!!
هیچکی ندونه فکر میکنه اقا..................................!!!!!!!!!!
نولان: 1394/2/1410:03:05،
59
17
انصافا قیافش با روح و روان آدم بازی میکنه
Mohsen: 1394/2/1410:59:21،
67
16
خدا سایه ی صنعت آمریکارو از سر این مردم دنیا کم نکن
الکی میگه: 1394/2/1513:15:43،
6
13
امین یا رب العالمین .خدایا دست ایران خودرو رو جیز بفرماااا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل