کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت آفریقای جنوبی به جمع خریداران نفت ایران


کد خبر : ۱۱۵۳۷دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲:۵۸۱۱۳۶ بازدید

هرچند هنوز تا موعد توافق نهایی هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی چند ماه باقی‌مانده است اما علاوه بر افزایش سقف واردات مشتریان ...

همزمان با  تهیه پیش‌نویس تفاهم اولیه برای لغو تحریم‌های ایران در لوزان سوئیس، تقاضای کشورهای خارجی برای خرید نفت ایران نیز افزایش یافته است. هرچند هنوز تا موعد توافق نهایی هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی چند ماه باقی‌مانده است اما علاوه بر افزایش سقف واردات مشتریان فعلی کشورهای دیگری نیز به جمع خریداران نفت خام ایران می‌پیوندند.

 دراین زمینه خبرگزاری رویترز از افزایش روزانه 500 هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران پس از بیانیه سوئیس خبرداده است. براساس این گزارش صادرات نفت ایران در ماه آوریل پس از کمی کاهش نسبت به ماه مارس، در پی صدور بیانیه سوئیس احتمال لغو تحریم‌های غرب علیه تهران افزایش یافت.ایران که قبل از تشدید تحریم‌ها پس از عربستان دومین تولید‌کننده بزرگ نفت اوپک بود، امیدوار است که صادرات نفت خود را در صورت امضای توافق هسته‌ای جامع تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.  یک منبع آگاه که تردد نفتکش‌ها را رصد می‌کند، گفت: صادرات نفت ایران در ماه آوریل روزانه با 500 هزار بشکه افزایش به یک میلیون و 180 هزار بشکه در روز رسیده که ناشی از افزایش واردات هند است که ماه گذشته از ایران نفت نخرید. این منبع آگاه افزود: افزایش صادرات ایران به ژاپن و هند باعث افزایش صادرات نفت ایران در ماه آوریل شده اگرچه واردات چین از تهران در این ماه قدری کاهش یافت.

 آفریقای جنوبی خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرد

وزیر انرژی آفریقای جنوبی از خرید نفت ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آفریقای جنوبی در پی امضای یک تفاهمنامه گسترده با تهران در زمینه انرژی است. تینا جومت پترسون در گفت‌و‌گو با شانا هدف از سفر به تهران را گسترش همکاری دو کشور در زمینه انرژی عنوان کرد و گفت: آفریقای جنوبی به دنبال یک چارچوب همکاری مشترک با ایران در زمینه نفت خام، ال ان جی، ال پی جی، گاز و پتروشیمی است تا بخش خصوصی این کشور بتواند در بخش‌های مختلف صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند. وی به رابطه تاریخی ایران و آفریقای جنوبی در گذشته اشاره کرد و افزود: این رابطه تاریخی هیچگاه فراموش نمی‌شود و تلاش ما این است ارتباط میان دو کشور حفظ شود تا به اوج برسد. آفریقای جنوبی پیش از تحریم‌های سال ٢٠١٢ یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران بوده است، این کشور تلاش می‌کند همانند بسیاری از کشورهای غربی پیش از لغو تحریم‌های ایران، زمینه‌های همکاری را با این کشور بررسی کند.

 افزایش  17 درصدی صادرات نفت به هند

میزان صادرات نفت ایران به هند در ماه آوریل ۱۷ درصد افزایش یافت.به گزارش پایگاه خبری «رویترز»، میزان  صادرات نفت ایران به هند در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی از افزایش ۱۷ درصدی برخوردار بود و به روزانه 264 هزار بشکه رسید، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه در سال گذشته میلادی 225 هزار بشکه در روز ثبت شده بود.همچنین میزان صادرات نفت ایران به هند در ماه آوریل به بالاترین میزان از نخستین ماه سال جاری میلادی به بعد رسید.

 رشد 91 درصدی صادرات نفت به ژاپن

واردات نفت ژاپن از ایران در سومین ماه سال جاری میلادی با رشد ۹۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۲۹۳هزار بشکه در روز رسید.وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از افزایش 91درصدی واردات نفت این کشور از ایران در مارس 2015 خبر داد.بر اساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه مارس 2015 به 293هزار بشکه در روز رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها