کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبلیغ گمراه کننده یک موسسه اعتباری نسبت به یک مجوز


کد خبر : ۱۱۵۲۶یکشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۳۹۶۶۲۴ بازدید

این موسسه اعتباری از ابتدای سال جدید با نصب بنرهایی در سردرب شعب خود خبر از برگزاری قریب الوقوع مجمع عمومی بنا به مجوز بانک ...

این موسسه اعتباری از ابتدای سال جدید با نصب بنرهایی در سردرب شعب خود خبر از برگزاری قریب الوقوع مجمع عمومی بنا به مجوز بانک مرکزی می دهد.

yfcgc07wwqpy4j91hx0.jpg

متن این اطلاعیه به این شرح است: "به اطلاع مشتریان عزیر می رساند موسسه اعتباری ... موفق به اخذ مجوز (برگزاری مجمع عمومی) از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید."

نکته ای که در بنرهای نصب شده در شعب این موسسه به چشم می آید این است که اساسا اجازه برگزاری مجمع عمومی توسط بانک مرکزی ارتباطی با اعطا و یا عدم اعطا مجوز نهایی ندارد و چه بسا در گذشته نیز مجامع عمومی برخی موسسات مالی و اعتباری و حتی تعاونی اعتبار ها با اجازه و دستور بانک مرکزی برگزار شده لکن تعاونی مورد نظر پس از مدتی منحل و در بانک دیگری ادغام شده است!

این موسسه اعتباری به گونه ای این اجازه برگزاری مجمع عمومی را بزرگ نمایی کرده که گویا مجوز نهایی کسب شده است!

نکته جالب تراینکه همانگونه که در عکس نیز مشاهده می کنید عبارت "موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی بسیار درشت و عبارت برگزاری مجمع عمومی که منظور اصلی اطلاعیه است کوچک درج شده است بطوری که تنها از فاصله نزدیک می توان تشخیص داد که این مجوز تنها برگزاری مجمع عمومی است و نه مجوز نهایی!"

این موسسه همچنین تبلیغات محیطی و شهری نیز در این باره انجام داده و اعلام می کند بانک مرکزی اجازه برگزاری مجمع عمومی را صادر کرده است.

این در حالی است که بانک مرکزی بارها نسبت به عدم تبلیغات موسسات مالی و اعتباری که هنوز نتوانسته اند مجوز نهایی خود را کسب کنند هشدار داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها