کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت‌های ایرانی بعد لغو تحریم‌ها صکوک می‌فروشند


کد خبر : ۱۱۴۶۹چهارشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۳۰۳۴۲۰ بازدید

لومبرگ طی گزارشی نوشت: شرکت های ایرانی که با کمبود منابع ارزی مواجه اند، قصد دارند به محض لغو تحریم ها، صکوک ارزش گذاری شده به دلار را بفروشند.

شرکت های ایرانی که با کمبود منابع ارزی مواجه اند، قصد دارند به محض لغو تحریم ها، صکوک ارزش گذاری شده به دلار را بفروشند.

به گفته سعیدی، تحلیلگر مسائل مالی در یک بانک سرمایه گذاری که یک میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت خود دارد، حدود 180 شرکت پس از یک دهه تحریم ها در حال بررسی فروش اوراق قرضه اسلامی در سال 2015 هستند.

سعیدی که با برخی از این شرکت ها گفت و گو کرده گفت، این شرکت ها «برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار ایران را شروع کرده اند.» وی افزود: «اگر تحریم ها برداشته شود، آنها به دنبال تامین منابع مالی از طریق فروش صکوک خواهند رفت.»

ایران صاحب بزرگترین صنعت بانکداری اسلامی در جهان است و حجم دارایی این صنعت482 میلیارد دلار برآورد شده که بر اساس آمارهای دولت دوبی، بالاتر از میزان دارایی های عربستان، مالزی و امارات در مجموع است.

به گفته آدام سزوبین، یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم های نفتی از سال 2012 تاکنون موجب از دست رفتن 200 میلیارد دلار درآمد صادراتی ایران شده است.تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا صادرات نفت ایران را محدود کرده و بانک های این کشور را از دسترسی به سیستم مالی جهانی محروم ساخته است. روند برداشته شدن تحریم ها و میزان دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از اصلی ترین موانع دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی ارزیابی شده اند.

عماد مستکو، استراتژیست موسسه تحقیقاتی اکسترات لندن در این باره گفت: «اگر تحریم های مالی برداشته شود، تقاضای بالایی برای هرگونه انتشار دلار آمریکا از سوی شرکت های ایرانی وجود خواهد داشت و مسیر حرکت این کشور کاملا دگرگون خواهد شد و چشم انداز رشد اقتصادی قابل توجهی به وجود خواهد آمد.»

به گفته کردوانی، عضو یک موسسه حقوقی در دوبی، بی ثباتی بازار و نوسانات ارزش پول از موانع رشد مالیه اسلامی در ایران به شمار می روند.

سعیدی افزود، شرکت ها تمایل دارند صکوک ارزش گذاری شده به دلار را در صنایعی همچون پتروشیمی و مخابرات به فروش برسانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها