کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

30 درصد مشاغل در تهران کاذب است


کد خبر : ۱۱۴۶۷چهارشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۵۴۲۱۶۳ بازدید

کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه مشاغل لحظه ای و ناپایدار در کاهش نرخ بیکاری نمی‌تواند موثر باشد گفت:بیش از 30 درصد مشاغل در تهران کاذب است.
30 درصد مشاغل در تهران کاذب است30 درصد مشاغل در تهران کاذب است

حمیدحاج اسماعیلی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری در کشور مناسب نیست افزود: تهران با داشتن کسب و کارهای فراروان اما جز مشاغل خدماتی و صنعتی است. تعداد بیکاران در تهران مشخص نیست.

کارشناس بازار کار با بیان اینکه دلالی، واسطه گری و مشاغل کاذب در بازار کار ایران برجسته است گفت: افراد زمانی که از فعالیت در شغل های رسمی حذف می شوند. به صورت ناخودآگاه به سمت مشاغلی می‌روند که درآمدی کسب کنند و اکثر این مشاغل کاذب است.

این کارشناس بازار کار با بیان اینکه  مردم با توجه به گران بودن هزینه زندگی در تهران به نسبت سایر شهرها از طریق مختلف امرار معاش می کنند گفت: سرشماری نفوس مسکن درباره نرخ بیکاری بر اساس کسب درآمد است. این امکان وجود دارد که هنگام سرشماری، فردی که اطلاعات خانواده را بیان می‌کند، با این دیدگاه که فلان فرد خانواده درآمدی دارد او را از لیست بیکاران خارج می کند.

حاجی اسماعیلی با تأکید بر اینکه مشاغل کاذب در ایران شناسنامه ندارند می‌گوید: شاید یک شغل در کشور ما کاذب و در کشور توسعه یافته کاذب محسوب نشود. علت این مسئله اینجاست که مشاغل کاذب در کشور ما شناسنامه ندارند. متأسفانه منابع ملی در مشاغل کاذب گردش دارد، که تورم و رشد نقدینگی،‌افزایش قیمت ها وعدم کنترل بازار را به همراه دارد که در نهایت موجب لطمه زدن به منابع کشور می‌شود.

حاجی اسماعیلی در بیان راه‌کار مناسب برای مهار و کنترل مشاغل کاذب می افزاید: جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی، توجه به واحدهای تولیدی ورشکسته، افزایش کیفیت رقابت پذیری تولیدات داخلی بنگاهها، حمایت از صنعت داخلی و بکارگیری ابزار و استعدادها می تواند پدیده مشاغل کاذب را مهار و کنترل کند.

نماینده کارگران در شورای حل اختلاف تصریح می‌کند: پرداختن به مشاغل لحظه ای، ناپایدار و بدون آینده به نام غیررسمی، کاذب، دستفروشی نمی تواند به جریان اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در معنای واقعی کمکی داشته باشد.شاید به واسطه مشاغل کاذب نرخ بیکاری در ظاهر کاهش یابد. اما مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل در کارهای صنعتی متوسط850 میلیون است اما در کارهای خدماتی این میزان کمتر است گفت: در حال حاضر ظرفیت ایجاد اشتغال در کشور ما در بحث خدمات است. باید اشتغال همه جانبه را در کشور هم  در بخش خدمات، کشاورزی و صنعت پیگیری کنیم.ایجاد اشتغال نباید تنها در بخش صنعت باشد که نیازمند رقم های سنگین در ایجاد اشتغال باشد و نه صرفاً در بخش خدمات باشد که اشتغال زایی ناپایدار داشته باشد.

حاج اسماعیلی اظهار کرد: ایجاد شغل در بخش خدمات، کشاورزی و صنعتی متفاوت است و هزینه ایجاد شغل به همین نسبت افزایش می‌یابد. رقم هایی که از سوی مسئولان برای ایجاد شغل بیان می شود گمانه زنی است و هیچ کدام کارشناسی و فنی نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها