کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روایت رویترز از توقیف کشتی مرسک توسط ایران در تنگه هرمز


کد خبر : ۱۱۴۶۶چهارشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۳۶۲۳۸ بازدید

رویترز طی روایتی از چگونگی توقیف کشتی مرسک توسط ایران مدعی شد 4 روز پیش نیز قایق های گشت زنی ایران کشتی مرسک کنسینگتون را که در حال ...

رویترز طی روایتی از چگونگی توقیف کشتی مرسک توسط ایران مدعی شد 4 روز پیش نیز قایق های گشت زنی ایران کشتی مرسک کنسینگتون را که در حال حرکت با پرچم آمریکا بود محاصره کردند و به تعقیب آن پرداختند.

رویترز در مورد کشتی خارجی توقیف شده توسط ایران نوشت: قایق های گشت زنی ایرانی روز سه شنبه در تنگه هرمز یک کشتی باری را در تنگه هرمز متوقف کردند و با تیراندازی، آن را وادار به حرکت به سمت آبهای سرزمینی ایران کردند. این اقدام موجب شد که نیروی دریایی آمریکا یک ناوشکن و یک هواپیمای شناسایی را برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام کند.

به گفته مقامات آمریکایی، قایق های سپاه پاسداران ایران در حالی با کشتی ام وی مرسک تیگریس، که با پرچم جزایر مارشال در حرکت بود مواجه شدند که این کشتی در حال عبور از یکی از مهمترین کانال های ترانزیت نفت جهان بود و آن را وادار کردند مسیر خود را به سمت جزیره خارک در نزدیکی بندرعباس تغییر مسیر دهد و در آنجا نیروهای ایرانی وارد عرشه کشتی شدند.



این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که تنش ها در مورد جنگ یمن بالا گرفته است. ائتلاف به رهبری عربستان با حمایت واشنگتن در طی هفته های اخیر انقلابیون حوثی مورد حمایت ایران را که بخش عمده ای از یمن را در اختیار گرفته اند بمباران می کند.جنگنده های ارتش سعودی روز سه شنبه به منظور جلوگیری از فرود هواپیماهای ایرانی، فرودگاه صنعا را بمباران کردند. توقیف این کشتی باری آمریکایی همچنین در حالی است که ایران و غرب در مرحله ای حساس از مذاکرات هسته ای به منظور دستیابی به توافق جامع قرار دارند.

کشتی مرسک تیگریس که تحت مدیریت و اداره شرکت ریکمرز شیپ منجمنت قرار دارد، در اجاره خطوط کشتیرانی مرسک است.

بر اساس اعلام پنتاگون، نیروی دریایی آمریکا در واکنش به درخواست کمک کشتی مرسک تیگریس، ناوشکن یو اس اس فاراگوت را به همراه یک هواپیمای شناسایی به محل توقیف کشتی اعزام داشت. سرهنگ استیو وارن، در این باره گفت، تیراندازی به بدنه یک کشتی باری اقدامی «نامناسب» بوده و «تحریک آمیز» به نظر می رسد.

یک مقام آمریکایی گفت، این اقدام تنها 4 روز پس از آن صورت گرفت که قایق های گشت زنی ایران کشتی مرسک کنسینگتون را که در حال حرکت با پرچم آمریکا بود محاصره کردند و در همان منطقه به تعقیب آن پرداختند. در آن ماجرا هیچ شلیک هشداری صورت نگرفته بود.

مقامات ایرانی گفته اند، این یک مسئله حقوقی است و ارتباطی با مسائل نظامی یا سیاسی ندارد.مقامات آمریکایی گفتند، نگران این موضوع هستند و اوضاع را رصد می کنند، اما بررسی های اولیه نشان می دهد که آمریکا هیچ تعهد حقوقی ای از نظر قوانین کشتیرانی بین المللی برای دفاع از یک کشتی که با پرچم جزایر مارشال در حرکت بوده و هیچ یک از خدمه آن از شهروندان آمریکایی نیستند ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها