کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

ريسك بالاست، مجبوريم پول‌های‌مان را در بانك نگه داريم

کدخبر:۱۱۴۳۷سه شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۵۴۵۱۳۳ بازدید

شعبه‌هاي بانك‌ها ديگر چندان شلوغ نيستند، حداقل در روزهاي عادي تعداد كمي آدم روي صندلي‌ها مي‌نشينند و منتظرند تا شماره‌هاي‌شان خوانده شود. از حدود ...

شعبه‌هاي بانك‌ها ديگر چندان شلوغ نيستند، حداقل در روزهاي عادي تعداد كمي آدم روي صندلي‌ها مي‌نشينند و منتظرند تا شماره‌هاي‌شان خوانده شود. از حدود 10 باجه در هر بانك دو يا سه باجه غالبا در بانك‌ها فعال است. بقيه باجه‌ها شماره‌اي را صدا نمي‌كنند.  آنها كه منتظر بودند تا كارشان در بانك راه بيفتد پاسخگوي اين سوال بودند، مي‌دانيد قرار است سود سپرده‌ها كاهش يابد؟  پاسخ مثبت بود، مي‌دانستند. همه خبر داشتند كه سود سپرده‌ها در حال كاهش است.  امروز قرار است شوراي پول و اعتبار كاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي را در دستور كار قرار دهد. وزير امور اقتصادي و دارايي نرخ 18 درصد را مناسب مي‌داند، رييس كل بانك مركزي نرخ 17 درصد را و روساي بانك‌ها نرخ بيست درصد را. مردم اما نرخي ديگر را مناسب مي‌دانستند. نرخي كه با نرخ پول در بازار آزاد قابل رقابت باشد.  بر اساس اين گزارش در بازار آزاد نرخ سودي كه براي هر يك ميليون تومان پرداخت مي‌شود، در برخي موارد به حدود 35 هزار تومان رسيده است. اين در حالي است كه بانك‌ها در صورت عقد قرارداد يك ساله به ازاي هر يك ميليون تومان 220 هزار تومان در سال پرداخت مي‌كنند. به عبارتي 18 هزار و 300 تومان در ماه.
 

كم شدن سود بانكي، كوچك شدن سفره

شعبه خلوت است. در حالي كه ساعت كمي از يك ظهر گذشته ولي بانك گويا تعطيل شده است. مردي از باجه مربوط به سپرده‌گذاران بلند مي‌شود. او خود را بازنشسته معرفي مي‌كند و بيش از ٦٠ سال سن دارد. وي ٨٠ ميليون تومان را در بانك سپرده‌گذاري كرده تا به زعم خودش بتواند از پس هزينه‌هاي زندگي برآيد. مي‌گويد: مي‌داني، اوضاع خوب نيست و حقوق بازنشستگي كفاف گذران باقيمانده عمر را نمي‌دهد، به همين خاطر قطعه زميني كه در شهر مادري‌ام داشتم را فروختم و سپرده‌گذاري كردم. اين سپرده‌گذار مي‌افزايد: به هر حال اين سودي كه بانك به من مي‌دهد بخش مهمي از بار زندگي من را كم مي‌كند. از وي در مورد اينكه چرا در بورس يا صنعت سرمايه‌گذاري نمي‌كند، پرسيديم، وي مي‌گويد: ريسك در اين بخش‌ها خيلي بالا است و بسياري از آشنايان اين كار را كردند و پول‌شان را از دست دادند. اما بانك امن است. وي درباره كاهش نرخ سود بانكي پاسخ مي‌دهد: حالا كه گويا عامل همه بدبختي‌هاي اقتصادي ما شده سود بانكي. من كه موافق نيستم چون واضح است كه سفره‌ام كوچك مي‌شود. اما منتظرم تا اين‌بار هم سودها را پايين بياورند و ببينم كه دفعه بعد مشكلات اقتصادي ايران را به گردن چه كسي مي‌اندازند.


جرات سرمايه‌گذاري در بورس ندارم

بانك‌هاي خصوصي عمده روزهاي سال خلوت‌تر از بانك‌هاي دولتي هستند. هواي مطبوع داخل شعبه تنها پذيراي دو نفر است. دو خانم كه در حال صحبت كردن با يكي از كارمندان هستند. آنها نيز سپرده‌گذار هستند و در مورد كاهش نرخ سود بانكي سوال مي‌كنند. كارمند مي‌گويد: هنوز چيزي مشخص نشده است اما بعيد است بيشتر از دو سه درصد سود بانكي كاهش يابد.

يكي از زنان در مقابل كارمند مي‌نشيند و ديگري قدري عقب مي‌رود. اين خانم در مقابل سوالات گفت: زن خانه‌دار ٣٥ ساله‌اي هستم كه ١٥٠ ميليون تومان در بانك سپرده‌گذاري كردم. وي ادامه مي‌دهد: اين پول بخشي از ارثي است كه از پدرم به من رسيده است. من مطلقه هستم و يك فرزند دختر دارم كه كلاس چهارم دبستان است. با سود اين سپرده‌ها عمده امورات خود را مي‌گذرانيم. به همين خاطر اين مساله براي ما حايز اهميت است. اين سپرده‌گذار مي‌افزاد: هر چيزي بايد دليل داشته باشد. متاسفانه آن زمان كه تورم ٤٠ درصدي تو اين مملكت بود، سود سپرده‌گذاري تنها ٢٠ درصد بود، آن زمان كسي نبود بگويد كه سود سپرده را افزايش دهيد، حال كه معلوم نيست بر چه اساس ادعا مي‌كنند نرخ تورم كاهش داشته، سريع به يادشان آمد كه نرخ سود بانكي را كاهش دهند. وي دليل عدم سرمايه‌گذاري خود در بازار سرمايه يا صنعت را اين‌طور توضيح مي‌دهد كه در بورس ناگهان ورشكست مي‌شوي و من خيلي سر از ساز و‌كار آن درنمي‌آورم. درواقع در بورس ممكن است خيلي ثروتمند يا ورشكست شوي. من نمي‌توانم به ريسك تن دهم. از طرف ديگر كدام صنعت؟ صنعتي كه دانه دانه در حال ورشكستگي بنگاه‌هاي خود است كه به درد سرمايه‌گذاري نمي‌خورد. من شخصا آمادگي و جرات سرمايه‌گذاري در اين بخش را ندارم و ممكن نيست پولم را از بانك در بياورم.
 

مسوولان توضيح دهند چرا مردم سپرده‌گذاري مي‌كنند

مرد جوان از باجه مربوط به سپرده‌گذاران فاصله مي‌گيرد و به سمت در باجه حركت مي‌كند. وي كه خود را مهندس كامپيوتر ٣٣ ساله معرفي مي‌كند به ما مي‌گويد: من حدود ٢٥ ميليون تومان در بانك گذاشته‌ام. به سود ناشي از اين سپرده هم عمدتا به عنوان كمك خرج نگاه مي‌كنم. دليل آنكه پول خود را در بانك گذاشته‌ام اين است كه امنيت سرمايه‌گذاري بسيار پايين آمده و در شرايطي كه ركود بر اقتصاد حاكم است به هيچ‌وجه عاقلانه نيست كه در بخش‌هاي ديگر سرمايه‌گذاري كرد. وي در پاسخ به تغيير نرخ‌سود‌سپرده مي‌افزايد: تفاوت زيادي نمي‌كند كه نرخ سود ‌دو‌ درصد كاهش داشته باشد. مهم‌تر از همه‌چيز اين است كه بتواند در اقتصاد تاثير مناسب بگذارد. درواقع اگر برنامه‌ريزي پشت اين طرح باشد خيلي خوب است.

وي البته خيلي اميدوار نيست كه اين اتفاق بيفتد اما مي‌گويد: به هر حال دولت جديد تاكنون كار سختي داشته و بايد كمي زمان داد تا ببينيم چه مي‌شود حالا هم اتفاق خاصي نمي‌افتد و اميدوارم دولت بتواند آن‌گونه كه لازم است جديت به خرج دهد. كمي آن طرف‌تر؛ از اين مهندس جوان، مردي حدودا ٥٠ ساله نشسته است. اين مرد خود را بازاري معرفي مي‌كند و مي‌گويد: ٣٠٠ ميليون تومان در بانك سپرده‌گذاشته‌ام كه به هر حال سود آن را هر ماه دريافت مي‌كنم. وي ادامه داد: حالا هم كه دولت مي‌خواهد نرخ سود سپرده را كم كند من كاملا مخالفم چون مي‌خواهند با زور مردم را وادار به سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي ديگر كنند، در حالي كه با زور كه كار پيش نمي‌رود. آنها بايد توضيح دهند كه چه شده مردم به سپرده‌گذاري روي آورده‌اند و حاضر نيستند سرمايه‌گذاري كنند. اين نتيجه عمل مستقيم آنهاست وگرنه اگر بخش‌هاي ديگر هم امنيت داشت مردم حتما در آن سرمايه‌گذاري مي‌كردند.  

خانم ٦٠‌ ساله‌اي كه ٢٥ ميليون تومان در يك بانك خصوصي سپرده‌گذاري كرده است، مي‌گويد: من در صورتي موافق كاهش سود سپرده بانكي هستم كه تورم هم كاهش يابد، مي‌گويند تورم ١٥ درصد شده است اما من متوجه نمي‌شوم چون قيمت اقلام مصرفي ما رو به افزايش است.  او گفت: من هم مي‌فهمم كه بايد سود‌سپرده پايين باشد تا كارمزد تسهيلات پايين بيايد اما واقعيت اين است كه من و امثال من از طريق همين سود سپرده روزگارمان را مي‌گذرانيم و نمي‌شود اقلام مصرفي‌مان گران شود و سود دريافتي‌مان هم پايين بيايد. او مانند بسياري از مشتريان ديگر بانك‌ها گفت: اگر سود پايين بيايد هم من مجبورم پولم را در بانك نگه‌دارم چون ريسك بخش‌هاي ديگر بالاست.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محمد: 1394/2/809:38:43،
172
24
من موندم چرا دولت به بانكها فشار نمياره سپرده هاي مردم رو تو بخش توليد سرمايه گذاري كنه اونوقت با كاهش سود سپرده مي خواهد مردم رو مجبور به سرمايه گذازي تو اين بخش كنه!!!
حسام: 1394/2/809:51:51،
118
22
مردم با سرمایه های خرد کجا میتونن سرمایه گذاری کنن؟؟ دقیقا درست گفتی باید بانکها تو تولید سرمایه گذاری کنن نه مردم با سرمایه های خرد که امکان سرمایه گذاری نیست. کسی که 10 الی 20 میلیون داره غیر از بانک کجا میتونه سرمایه گذاری؟
ساسان: 1394/2/809:52:33،
94
21
کدوم تولید؟؟
omid: 1394/2/810:02:45،
29
127
چه مردم فعالی،پول میزارن بانک میرن تو کوچه و خیابون گشت گذار و سود میخورن، بانک مردم تنبل کرده، تولید،ساخت وساز،صادرات و......اخ جون ها....
رضا: 1394/2/810:51:27،
39
43
من یک آپارتمان میخوام پیش خرید کنم
هدفم سرمایه گذاریه. به نظر دوستان خوبه؟
الان نگید راکده و فلان که اصلا قبول ندارم.
اتفاقا رکود این بخش کوتاه شدن دست دلالان هست که تازه خوب هم هست.اگر نه مصرف کننده ها طبق چیزایی که من دیدم ملک مورد نظرشونو تهیه میکنن.
پاسخ به رضا: 1394/2/812:05:13،
22
34
آقا رضا در جواب شما بگم آپارتمان پیش خرید کن
منتها نه از آدم نامعلوم !
بهتره از تعاونی سازمانهای بزرگ بخری که ریسکش کمتره
یا امتیازش رو از کسی که داره بخری.
مازیار: 1394/2/812:15:48،
35
20
نگاه دولت به بانکها و سپرده های مردم غلطه. مردمی که سپرده های خرد دارند نمی تونن در بازار راکد و تولیدی که وجود نداره سرمایه گذاری کنن درنتیجه پولشون رو به اجبار به سمت بازار سکه و دلار خواهند برد. دولت باید بانکها را وادار کنه که از محل سپرده های مردم به تولیدکنندگان داخلی وام بدهند و سرمایه بانکها را وارد چرخه تولید داخلی کند.
الکی میگه: 1394/2/813:32:20،
31
21
فقط اسمش اینه که تورم اومده پایین شما چیزی فهمیدیدارزون بشه یاقیمتش بیاد پایین تو همین سایت انتشار بدید 1 ریال جنسی ارزون نشده بعد بانکها بخاطر اینکه تورم اومده پایین دارن سود سپرده رو کم میکنن
حسینقلیخان: 1394/2/813:34:08،
23
17
همه این بازیها کشک است مشکل اقتصاد تورم است و گر نه هیچ بانکی حتی 5 درصد سود هم نمیتواند بدهد .

تورم هم نتیجه بی مبالاتی دولت و بانک مرکزی است خلق بی رویه اسکناس و نقدینگی زمانی که کفگیر دولتها به ته دیگ میخورد .

اگر بانک مرکزی استقلال پیدا کند و از حیطه دولت و حکومت داری خارج شود و بنیان پول ملی را محکم کند بخدا قسم همه چیز خود بخود درست میشود اما دستوری و زورکی عمل کردن در هر بخشی از اقتصاد در جای دیگرش فاجعه ببار خواهد آورد و در نتیجه تمام بخشها را به خواهد ریخت کاری که احمدی نژاد با بی ارزش کردن پول ملی کرد .
وحید یوسفی: 1394/2/813:35:04،
29
27
من کاهش نرخ سود بانکی رو به صلاح کشور و مملکت نمیدونم.
چرا؟
چون وقتی نرخ سود بالا بره انگیزه مردم برای سرمایه گذاری در بانک بیشتر میشه و از محل این پول میشه به اشتغال و تولید کمک کرد.
ولی وقتی کم بشه دیگه انگیزه مردم برای سرمایه گذاری کم میشه و مردم هجوم میبرن و پولاشونو از بانک میکشند بیرون و انگیزه سفته بازی و سوداگری در مردم به وجود میاد و میزنن به بخشهای دیگه که تورم زاست.
شاکی: 1394/2/809:50:40،
89
21
کار دولت ها فقط این شده که در آمد های خودش رو از هر طریق که میتونه بالا بره. به عنوان مثال هزینه استعلام از از اداره ثبت و اسناد که توسط دفتر خانه ها انجام میشه. قبلا بدون دریافت هزینه توسط اداره ثبت انجام می شد. ولی سال 93 برای این مبلغ ده هزار تومان دریافت میکردن.ولی از سال نود و چهار به قدرتی خدا برای هر برگ استعلام چهل هزار تومان میگیرند.حالا چشمشان هم دنبال سپرده و پس اندازه مردمه. متاسفم که ما مردم ایران که همیشه باید بدهکار دولت ها مون باشیم
سهيل: 1394/2/906:25:52،
18
16
بله,از اون بدتر اينه که يه عده دارن با اين کار ها پول هاى مردم رو مى برن,اون از بورس که سهم هايى رو بالا مى برن و مى فروشن بعد مى کوبن تا از همونايى که گرون خريدن ارزون بخرن اين يه نمونش,اين هم از بانک,که داره مجبورمون مى کنه پول هامون رو بياريم تو بازار پر ريسک تا اون چيزى رو هم که داريم ارزون ببازيم
ب: 1394/2/809:56:00،
139
24
روحانی و احمدی نژادی یکی هستن فقط اسمشون باهم فرق میکنه. ماموریت هر دو فقیر کردن مردمه
حاجي: 1394/2/809:59:57،
21
58
چقدر غلط املايي داريد شما.
جمشید: 1394/2/811:46:42،
40
23
بحث غلط اجراییه نه غلط املایی !!! دانشمند
امین: 1394/2/810:03:06،
15
85
پول فقط بورس.
عالیه.
هیجان داره حال میده.
حمید: 1394/2/810:10:31،
63
23
تو همین کشورای همسایمون دولت به مردمشون کمک میکنه سطح زندگیشون ارتقا بدن اما اینجا دولت هرکاری میکنه سرمایه مردم بکشه بیرون تا ورشکست نشه.
عین بچه ای که هی گشنه میشه و باید بهش غذا داد
بی پول: 1394/2/810:31:52،
29
20
لطفا راهنمایی کنید: اگه نرخ سود پایین بیاد کسانی که از قبل قرارداد بستن .مثلا 22 درصد آیا بر مبنای نرخ جدید سود میگیرن یا بر اساس قرارداد اولیه؟
مسعود : 1394/2/810:44:43،
37
17
نه عزیز تا پایان قراردادت هیچ تغییری نمیکنه ....
البته حساب های روز شمار اکثرا شامل این مورد نمیشن ...چون هیچ سند زمانبندی شده ای دست شما نیست و بانک میتونه یکطرفه قرار داد رو تغییر بده.
علی: 1394/2/810:40:04،
38
22
حداکثر کاهش سود 2 درصد.
بیشتر باشه منجر به خروج نقدینگی از بانک و وارد شدنش به ارز و سکه و دلالی خواهیم بود.
oooooo: 1394/2/811:08:37،
45
22
همه کارهاتون همینجوریه زورکی و به ضرر ملت مثل خودرو یارانه و ...

نظر و وضعیت مردم هیچ ارزشی نداره فقط سودتون تو هر چی باشه همون کارو میکنید

شهروند: 1394/2/812:03:16،
32
23
یک شبه خواب نما میشن سود بیاد پایین
حالا ملت نابود بشن مهم نیست کلا.
حقوق بگير: 1394/2/812:02:45،
25
23
جطور شده كه معوقات بانكي از حدود 75000 ميليارد تومان در 2 سال پيش به 200000 ميليارد تومان در حال حاضر رسيده است؟ غير از اين استكه با كاهش سود بانكي عامه مردم متضرر مي شوند و رانت خواراني كه معوقات بانكي را خورده اند با درصد كمتري وام مي گيرند؟؟؟ اگر مي خواهيد به اصطلاح چرخ توليد بچرخد سود وامهاي رانت خواران را كم كنيد نه اينكه سود بانك به پول مردم را كاهش دهيد. وامهاي با بهره 4 در صد را به 6 يا 8 يا 10 درصد برسانيد تا كاهش سود وام برادران قاچاقچي جبران گردد.
بولدوزر: 1394/2/812:09:44،
36
26
کدوم تولید؟مملکت تو تحریمه . این کار فقط و فقط واسه کسایی هستش که میخوان وام کلان بگیرن و با سود کم اونو پس بدن اگه بدن. فکر میکنید اوون بنز و پورشه 8 سیلندری که دولت وارداتشونو ممنوع کرده وارد میشن با کدوم پول؟ با پول شماها که سپرده گذاری کردید. تو کشوری که با تمومه دنیا الا سوریه فلسطین و افغانستان قهره چه اقتصادی چه تولیدی چه سرمایه گذاری چه بورسی چه کارخونه ای .فکر میکنید چرا چین اینقد دلش به ایران خوشه ؟ مشکل مملکت با سود و اینا حل نخواهد شد . الان به نظر من اقتصاد کشور کره شمالی بازتر از ایرانه
فرید: 1394/2/812:41:21،
17
18
اینا با چه زبونی بگن برید مردم مسکنو راه بندازید مملکت فلج شد اخه ما که نمیتونیم اقتصاد و درست کنیم شما یه کاری کنید ضرر هم کردید به درک
amir: 1394/2/814:04:04،
18
16
همه جای دنیا بانک سرمایه گذاری میکنه ضرر و زینش هم کردن بانکه نه مردم . اینجا ایرانه میفهمی ایرانه افسوس که نام دین را هم در ذهن و دل مردم الوده کردند
حمید: 1394/2/814:35:44،
22
20
الحمدالله اینقدر بانکهای کشور گدا و ورشکسته هستن که به سپرده های مردم برای بقای خودشون هم که شده نیاز دارند.ولی کلا الان سیاست دولت اینه که به هر نحوی که شده پولها رو از بانک بیرون بکشه واحتمالا می خوان با این کارشونبه رکود دوساله مسکن پایان بدن مطمینا بعداز مدت کوتاهی مجبورن سودها رو بالا بببرن.در کل چه این دولت چه دولتهای قبلی فقط دستشون توی جیب مردم هست بخدا اگر یک درصد اینا بفکر مردم وتولید و...باشن فقط منافع خودشون .
مدعی: 1394/2/814:50:02،
26
19
نمی دونم که چه خبطی از ما ها سر زده که دچار قهر الهی شدیم.هر کجا رو که نگاه می کنی یا مراجعه می کنی بی برنامگی وندانم کاری و بی انظباطی و بی مسئولیتی و نکبت و روز مر رگی ازش می باره.این همه سازمان ها و مراکز نظارتی برای ادارات و نهاد های دولتی یا غیر دولتی داریم .خدا وکیلی کدام شون تونستن فبل از وقوع یک اختلاس مالی یا سو استفاده از موقعیت شغلی یا سو استفاده از اخبار و اطلاعات اقتصادی و ........ قبل از عمومی شدن انها مانع از انجام اون ها بشن.یا اینکه بعد از وقوع جرایم با انجام طرح های پیشگیری دوباره اجازه تکرار اون رو ندن. چه برخورد جدی و عبرت اموزی با این افراد شده .که درس عبرتی باشه برای بقیه .همیشه اینجا رسم بوده که هر دولتی این اجازه رو به خودش می ده برای لاپوشانی ندانم کاری ها و اشتباه هات خودش به راحتی دست توی جیب مردم بکنه و از مردم مایه بذاره و از مردم خرج بکنه
آرش: 1394/2/815:38:12،
29
20
مطمئن باشید پشت این پایین آوردن سود بانکی مسله ای دیگه ای هست و صود عده ای دیگه توش هست . وگرنه بانکها می تونن پولهای مردم رو مستقیم ببرن تو صنعت و کار آفرینی و بورس سرمایه گذاری کنند.
خدا بخش: 1394/2/816:31:30،
23
20
علتش اين است كه ا مجلس نه داريم ريس مجلس ماههاس سر كارش نمئ رود وهر روز آقائ ابو ترابئ مجلس را اداره مئ كند اگر مجلسئ داشتيم نمئ گذاشتن احمدئ نژاد تمام سرمايه كشور را از بين ببرد
عدالت: 1394/2/823:12:21،
14
17
آخه نرخ بیکاری توأم با سود بانکی کم از بین ميره وهمه جوونا میان پولشان رو میبرند توصنعت وکارافرینی میکنن. آخه منی که وام 30 درصدی باید پس بدم 24 درصد باید پس بدم.
شميم : 1394/2/907:57:41،
12
19
اونايي كه نگران بالا بودن نرخ سود سپرده هستن همونايي هستند كه برجهايي كه ساختن باد كرده رو دستشون نرخ سود بياد پايين باز پولا بايد برگرده به ساختمان وگرنه صنعت كه مرد ودفن شده و بورس هم روح سرگردانه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
نرخ‌های جدید سود بانکی اعلام شد
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول پیش فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت 25 درصد - شهریور 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما