کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

صنعت خودروسازی مثل بچه لوس تربیت شده است

کدخبر:۱۱۴۰۱یکشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷:۱۵۳۹۰۶ بازدید

صنعت خودرو باید پیشرفت داشته باشد و بچه لوس و ننر تربیت نشود (که الان اینطور شده)، پول توجیبی به او ندهند، دستش ...
صنعت خودروسازی مثل بچه لوس تربیت شده است

تعرفه، ابزاری برای حمایت از تولید داخلی. از همان زمانی که خودروسازی پای گرفت، جاده مخصوصی ها با همین نظام معروف حمایت شدند. قرار شد تا تعرفه ها بالا باشد تا خودروسازان شکوفا شوند و توان رقابت به دست آوردند.

اما به جای اینکه تعرفه ها، خودروسازان را به رقابت برساند تنها سودش پولی شد در جیب دولت و به نفع خودروسازان. البته بگذریم که در این میان در چندین دوره تعرفه ها بالا و پایین شد تا برخی از نورچشمی ها که خودرو وارد کرده بودند بتوانند سود هنگفتی به جیب بزنند. مردم از کیفیت خودروهای داخلی و قیمت خودروهای وارداتی به سطوح آمده بودند. در نهایت دولت تصمیم گرفت تا تعرفه واردات خودرو را به نصف یعنی ۴۵درصد کاهش دهد. 

افزایش بهای خودرو و انتقادات به این امر منجر به آن شد که دولت محمود احمدی‌نژاد برای ساکت کردن سر و صداهای بلند شده از بابت گرانی خودرو، حکم به کاهش سالیانه ۵ درصد از تعرفه واردات خودرو طی ۵ سال بدهد. اما این کاهش چندان تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی نداشت. در حقیقت نه تنها قیمت خودروهای وارداتی ارزان تر نشد بلکه به شدت رو به افزایش گذاشت. دلیل آن هم یک چیز بود: ریال ارزش خود را از دست داده بود.

درحقیقت، هم اکنون تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور زیر ۲۵۰۰ سی سی برابر با ۴۵ درصد، است - که اگر با نرخ ارز سابق سنجیده شود‌‌ همان ۹۰ درصد است ‌و واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰سی سی نیز که کلا ممنوع هستند. درحالی دولت احمدی نژاد حکم به کاهش سالیانه ۵درصد تعرفه داده بود که دولت تدبیر و امید به نظر می رسد چندان به کاهش تعرفه علاقه ای ندارد. اقتصاددانان حلقه نیاوران درحالی مدافع قیمت ها و البته نظام اقتصاد آزاد هستند که شواهد حاکی از آن است که آنها تمایلی به آزادسازی اقتصاد درجایی که به نفع مردم باشد ندارند اما تا جایی که بتوانند برای خودروسازانی که تا مرز ورشکستگی پیش رفته اند، دل می سوزانند.

اکنون تن مردم ایران هر شش ماه یکبار از خبر افزایش قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی به لرزه درمی آید. 

درهمین زمینه، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی در گفتگو با ما می گوید: «نظام تعرفه در ایران احساسی تعیین می شود و یک قانون مدونی برای تعیین تعرفه معقولانه واردات خودرو ندارد. می گویند برای واردات خودرو تعرفه ۱۰۰درصد وضع شود و یا یک سری هزینه ها پرداخت شود، چرا؟ این اتفاقات به علت لابی و قدرت بیش از حد کمپانی های مثلا خودروساز است که با فشار و زور نماینده ها را مجاب می کنند تا نظرشان را تامین کنند. چرا که اگر بخواهد نظام نرخ گذاری سود و عوارض گمرکی کاهش یابد مسلما جنس های بهتر خارجی که نسبت به خودروهای ایرانی با کیفیت تر و دارای خدمات بهتری هستند، راحت وارد بازار ایران شده و با قیمت های بسیار پایین تر نسبت به محصولاتی که هیچگونه مشتری مداری را فراهم نمی کنند، به فروش می روند. در موارد و در کالاهای دیگر همه به این شکل است.»

سبزعلیپور نقش سیاست را در این زمینه بی ربط نمی داند: « گفته می شود به دلیل مراوده تجاری با روسیه یا چین، باید تعرفه واردات کالاهای چینی کاهش یابد تا این ارتباط صمیمی تر شود. بنابراین نظام تعرفه از یک قانون و چارچوب مدون و قابل دفاع تبعیت نمی کند و همه اینها به مسائل احساسی بر می گردد. حتی نرخ تعرفه ای که الان وضع می شود هیچ تضمینی ندارد که تا صبح پایدار باشد. یعنی به این صورت هم نیست که اگر این نرخی وضع شد خیالتان راحت باشد که تا سال آینده این نرخ ثابت خواهد ماند.این موارد به تجارت و صنعت لطمه خواهد زد.»

وی می گوید: « صنعت خودرو باید پیشرفت داشته باشد و بچه لوس و ننر تربیت نشود (که الان اینطور شده)، پول توجیبی به او ندهند، دستش را نگیرند. دولت دست کمپانی ها را گرفته، همه جا با خود می برد، هرچه می خواهند در اختیار آنها قرار می دهد مانند بچه لوسی که می گوید من فلان چیز را می خواهم و فوری برایش تهیه می کنند . اگر ما بخواهیم خودروسازان مثل بچه های لوس و ننر بار نیایند باید اجازه دهند در شرایط مساوی با دنیا رقابت داشته باشند. یعنی اجازه دهند اینها خودشان در نظام عرضه و تقاضای مناسب جایگاه خود را پیدا کنند . کیفیت را ارتقا دهند قیمت ها را تنظیم کنند و خدمات پس از فروش را ارتقا دهند.»

او می افزاید: «تحریم برای خیلی ها بهانه شد تاهرکاری می خواهند انجام دهند و تقصیر را به گردن تحریم ها بیندازند. درصورتی که چنین چیزی صحت ندارد. بسیاری از مشکلات ما به تحریم ها هیچ ارتباطی ندارد و درنهایت اگر بخواهیم وضعیت معقولی را در بخش تعرفه واردات خودرو داشته باشیم، تعرفه واردات خودروهای مختلف نباید به یک اندازه باشد. خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی چرا نباید اجازه ورود داشته باشد؟ ۸سیلندر هم باید اجازه واردات داشته باشد منتها باید تعرفه متفاوتی داشته باشد مثلا تعرفه واردات ۱۰۰درصد. درنتیجه کمتر کسی رغبت می کند چنین خودروهایی وارد کند و به جای آن، خودروهای تجاری بیشتری وارد کشور خواهد شد و بدین ترتیب قیمت خودروهای وارداتی مناسب برای خانواده ها ۳۰درصد کاهش می یابد.»

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران معتقد است: «خودروسازی داخلی به گونه ای شده است که امروز نخری فردا یک مدل دیگر همان خودرو را به خورد مردم می دهند. تعرفه بالای خودرو باعث زمین خوردن صنایع ما می شود. مهربانی بیش از حد دولت و مجلس به صنایع خودروسازی ایران، آنها را تا مرز ورشکستگی به پیش برده است. خودروسازی ایران ظاهر خوبی دارد اما داخل آن پوک است. مشکلاتی که آنها از داخل دارند تقریبا می توان گفت ورشکسته اند.»

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی می گوید: «بهانه تعرفه بالا به نفع اشتغال غیرمنطقی است. تعرفه بالا بهانه شده است تا بگویند من می توانم جنسم را به مردم غالب کنم، درنتیجه کارخانه می چرخد و کارگر هم سرجایش می ماند. اگر تعرفه کاهش یابد ماشین خارجی بیشتر می آید و کسی جنس بنجل من را نمی خرد، درنتیجه من درآمد ندارم و درآمد نداشته باشم تعدیل نیرو می کنم. خودروسازان این رویکرد را مانند سلاح در صورت دولت و طرف مقابل گرفته اند. اینها به صورت روحی و روانی نماینده مجل سرا تحت فشار قرار می دهد. درصورتی که اگر تعرفه کاهش یابد، خودروسازان وارد رقابت خواهند شد، جنس بهتری تولید می کنند و به جای یک شیفت سه شیفت تولید می کنند و درنتیجه اشتغال هم حفظ خواهد شد.»

سبزعلیپور تاکید می کند: «خودروسازان مانند بچه های لوس تهدیدهای توخالی انجام می دهند. همین الان هم سطح اشتغال چندان بالا نیست، هنوز خودروسازان به خیلی ها بدهکارند و قطعه سازان زیادی را به خاک سیاه نشانده اند. درهیچ جای دنیا با شرایط خودروسازان ایرانی به مردم خودرو فروخته نمی شود. خودروسازی در ایران دولتی است. هیچ خودروساز خصوصی نیز در ایران پا نمی گیرد، چون این خودروسازان بزرگ اجازه نخواهند داد.

خودروسازی در ایران حالت مافیایی دارد. اگر خودروساز خصوصی بیاید، خودروی با کیفیت خوب و قیمت مناسب عرضه خواهد کرد اما چون خودروسازان تمایلی به افزایش کیفیت خودروهای خود ندارند راحت ترین کار تبانی برای از دور خارج کردن خودروساز خصوصی است. بسیاری از بخش خصوصی تمایل داشتند تا وارد تولید خصوصی خودرو شوند اما صدایشان در نطفه خفه شده و اصلا رسانه ای نیز نشدند.»

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

نولان: 1394/2/619:11:10،
75
120
منتظر سقوط تاریخی دلار باشید.
تمام
PARS BAZ: 1394/2/621:22:09،
238
30
بچه لوس رو باید طوری زد تو گوشش که برق سه فاز از گوشش بپره
بابک: 1394/2/623:11:48،
54
35
پنبه دانه کیلویی چند ؟!!!!!
شویین: 1394/2/700:18:29،
53
32
فکر ارزونی خودرو یه خواب پریشون و تعبیر ناشدنیه ...
جماعت ساده ....
د: 1394/2/707:59:42،
54
31
بچه لوس را باید بی توجهی بهش کرد تااصلاح بشه ورود خودرو را آزاد کنید آنوقت میبیند لگن ها را کسی نمی خره بجز جیگرها برای مثال وقتی که سانتافه 2015 قیمت 75 میلیون درمناطق آزاذ باشه دیگه کسی خودروی چینی ولگن ایرانی سوارنمیشه
مهدی: 1394/2/711:20:07،
32
24
به نظر من چاره خودروسازی ما نوسان دلار نیست الگوی خودروسازی چین الگوی مناسبی برای ماست اولا عمده خودروسازان چینی بخش خصوصی هستند دوما با وجود تعرفه صددرصدی واردات خودرو به چین سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان معتبر دنیا تقریبا معاف از تعرفه است سوما مجازات مفاسد اقتصادی حتی در سطوح بالای دولتی بسیار سنگین و در حد اعدام است و در اخر اونها به مردمشون دروغ نمیگن و وعده آخرت نمیدن
نسل سوخته: 1394/2/711:44:36،
33
25
نمونه خودرو سازهای خصوصی که زیرچکمه های مافیای خودرو کشور خرد شد شرکت بن رو بود که مونتاژ خودروهای شرکتهای سانگ یانگ کره و فیات ایتالیا رو انجام می داد که سرش رو زیر آب کردند و خط تولید مجهزش رو پس از ورشکستگی به سایپا فروختند و الان سایپا داره توش وانت پراید(دمپایی حمام) تولید میکنه!!!
حسین: 1394/2/619:15:03،
173
32
گوش مردم دیگه از این حرفا پره. یه حرف جدید بزنید. ظاهرا هرکی میخواد بین مردم یه مقبولیتی بدست بیاره و عکس و اسمش تو روزنامه ها بیاد یه گیر میده به ایران خودرو و سایپا و سنگ هفتاد میلیون ایرانی رو به سینه میزنه. بعد از اینکه به نوایی رسید و سیبیلش با کارخونه های لگن سازی چرب شد اونوقت سنگ شصت هزار نفر کارگر اونا رو به سینه میزنه.
سیب زمینی : 1394/2/620:49:48،
150
30
هیچکس مقصر نیست جز من وشما یعنی ملت
مانا: 1394/2/619:23:37،
55
31
درست مثل مردم و بقیه چیزا!!!!!
مهدی: 1394/2/619:28:42،
67
33
بعد مدتی بالاخره دو کلمه حرف حساب شنیدیم
مهدی عطایی: 1394/2/619:35:35،
103
28
کاش خودروساز نداشتیم یا
مثل انگلستان اگر ضرر میکنند واگذار میکردند وبا
توجیه بیکار شدن چند هزار نفر سالانه 24000 نفر از هموطنانمان با این ارابه های مرگ از دست نمیرفتند.
برای روزی که فرزندانمان بتوانند خودرویی با کیفیت و ایمن سوار شوند دعا کنید.
حسینقلیخان: 1394/2/706:26:35،
49
24
ایران هر ساله تقریبا نصف کارگرهای خودروسازی ملت را در تصادفات از دست میدهد حالا بماند انهائی که مصدوم میشوند و تا اخر عمر هزینه های سرسام آور پزشکی دارند .
حمید: 1394/2/619:38:55،
95
33
فقط "حرفهای قشنگ و عامه پسند"

ولی در عمل برای مردم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

فراموش نمیکنم "دکتر احمدی نژاد" هم دوره اول ریاست جمهوریش از این جنس حرفها ، درباره خودرو سازها زیاد میزد.
ابراهیم: 1394/2/619:39:07،
105
33
کار خودرو در ایران به سامان نمی رسد مگر با اراده من و تو هم میهن عزیز که ما شویم خرید خودرو تحریم کنیم تا این سفره فساد و دلالی برچیده شود.
از حمایت ارزان سازی دولتی باید ناامید باشیم و بیاییم با امید به خود دست به تدبیر بزنیم.
محمود: 1394/2/710:47:53،
13
30
خسته شدیم از این حرف های تکراری : نخریم تحریم .... ماشین هم مثل بقیه چیزها مثلاً خونه ، مواد غذایی ، طلا ، پوشاک ..... یه قیمتی داره از 20 میلیون (پراید) شروع میشه تا 3 میلیارد . قبول دارم گرونه ولی مگه بقیه چیزها گرون نیست ؟ مگه گوشت گرون نیست ؟ نون گرون نیست ؟ آب و برق و گاز گرون نیست ؟ میشه هیچ کدوم را نخریم ؟ یا باید سرمون را بزاریم زمین بمیریم یا باید بسوزیم و بسازیم یا حکومت یه فکری به حال رفاه و معیشت مردم بکنه یا مردم یه فکر اساسی به حال خودشون بکنن
میثم: 1394/2/619:40:57،
94
29
دولت مقصر 100% قضیه خودرو هست. اصلا انگار نه انگار مردم دارن نابود میشن. آقای مسئول اگر کفایت اداره خودروسازی را نداری، ببیخودی شرایط رو بهانه نکن. بکش کنار یکی دیگه بیاد. مردم انقدر از دست خودروسازا عصبانی هستن که حد و مرز نداره.
امید : 1394/2/619:41:33،
67
17
چه عجبی بلاخره یکی حرف دل مردم زد ایشالا این لگن ساز نیست نابود بشن از شرشون خلاص بشیم
vahid: 1394/2/619:42:20،
58
31
تیترو باس طلا گرفت.....
Ali jj: 1394/2/619:45:53،
53
30
خودرو سازی داخلی پول تو جیبی نمیخواد بلکه آب واسه رو شنایی و خاک واسه محکم کاری میخواد که این آب و خاک رو مخلوط کنی و گل حاصله رو بصورت یکنواخت به درب تموم کارخانه بمانی و خلاص
والا مرگ یه بار شیون یه بار
ايليا: 1394/2/619:57:02،
65
28
اين بچه لوس يه سيلي كه از مردم خورد،يه تيپا هم از مسئولين بخوره آدم ميشه!!!!
علی: 1394/2/619:58:39،
50
27
بچه لوس یا مهمان جیب مردم ؟
بي نام ماشين شناس: 1394/2/620:01:16،
48
34
يكي پيدا شد و حرف حسابي زد حالا ببينيم كسي گوش ميكنه
من: 1394/2/620:02:41،
58
27
مگه دولت از اینا حمایت نمیکنه که خودرو بسازن؟ پس چرا فقط مونتاژ میکنن؟ پس چرا از چین وارد میکنن؟ سایپا خودروسازه یا دلال که میره از چین ماشین وارد میکنه؟ پول ملت رو بر میدارن میرن واسه خودشون دلالی!
نام شما: 1394/2/620:03:38،
39
32
در واقع خودرو سازها کاره ای نیستند
لابی اصلی دست قطعه سازان (در اصل وارد کنندگان از چین) میباشد که با لابیگری هم باعث تولید بی کیفت خودرو میشوند و هم قطعات یدکی به کیفیت گران و با طول عمر کم برای ملت عزیز ایران تهیه می کنند.
افرادی همچون ع ا که جزو بزرگترین بدهکاران بانکی نیز هست و ........
منصور: 1394/2/620:03:57،
38
30
آفرین به آقای سبزعلیپور
گفته شما دقیقا حرف دل مردم است که سالهاست تلاش می کنند به گوش مسوولین برسانند.که البته تمام دنیا شنیدند غیر از مسوولین!!!
محمد: 1394/2/620:13:37،
57
28
پولی ای که بابت گمرک از خودروهای وارداتی دریافت می شه در واقع همون هزینه بی لیاقتی خودروسازهای داخلیه. حفظ شغل اون چند نفری هم که توی این دو تا شرکت کار می کنند ارزش اش برابر هزینه ای که کل ملت می ده نیست!
.... بر دیکتاتور
علی: 1394/2/621:03:54،
60
27
بهتره بنویسین: خودروسازی در ایران مثل یک بچه جنایتکار بزرگ شده.
علی... تاریخ....: 1394/2/712:31:06،
27
22


درود بر نظرت

علی: 1394/2/621:16:00،
37
28
این چینی ها دارن تو کشورشون با برند های معتبر مثل آئودی و تویوتا و فولکس واگن و ... رقابت میکنند و دانش روز کار میزنند و مدام دارن پیشرفت میکنند و همین الانش خیلی از برندهای خودروهاشون بسیار پیشرفته شدند و تو اروپا هم هستند مثل Geely و Great Wall و ... اصلا هم انحصار و قیمت بالا و ... تو کارشون نبوده و الان حرفی برای گفتن تو جهان در این صنعت دارند . کره هم همین بود که دیگه الان کاملا همه میشناسند که یکی از قطب های خودروسازی هست . ولی ما ... !
Amin: 1394/2/621:18:17،
40
29
دلم به حال خودمون ميسوزه كه بأيد فرغون رو با قيمت بنز سوار شيم
888888888: 1394/2/621:18:21،
40
27
خون مردم رو مکیدند خدا از سرشون نمیگذره ملت هم بیزارند از این نامردا

خدایا کسی تو این مملکت کاری نمیکنه تو خودت یه کاری کن

حقی: 1394/2/621:40:33،
33
22
ایران جیپ چرا قسمت نظرات را در موردخبر آقای مرتضوی مسدود کردی ؟ خوب اصلا این خبر را در سایت نمیذاشتی !
حمید: 1394/2/621:51:30،
34
27
الان که داره یواش یواش پیرمرد میشه وکار ازتربیت واموختن وتنبیه وتشکر گذشته .سعدی علی الرحمه می فرماید ذات بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بداست .تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است
علی: 1394/2/622:13:39،
34
26
باور کنید این تعرفه بالای واردات خودرو هم کاره همین ایران خودرو و سایپاس
اینا همه دستشون تو یه کاسس.
به قوله ایلیا این بچه یه تنبیه حسابی میخواد تا ادب بشه اونم فقط با نخریدن محصولاتشونه
به خدا که تاحالا بی ماشینی کسیو نکشته.
رسول: 1394/2/622:14:06،
54
33
فقط پارس سال داشبورد جدید دوکانه+++++++
پارس تی یو فایو--------------
سجاد: 1394/2/622:22:10،
31
41
تقصیر از خودمونه من نمیدون چرا ملت حاضرند ال 90 چهل وپنج میلیونی بخرن اما یه ام وی ام یا لیفان نخرن که انصافا قابل مقایسه نیستن درسته جینی هستن اما ماشینای بروزی هستند نسبت به قیمتشون هم می ارزن
مهدی: 1394/2/702:05:35،
29
27
آقا سجاد ، خلایق هر چه لایق ، بحث ما اینه که به قول شما با پول این ال نود میشود یک خدروی به روز و با کیفیت سوار شد اما چرا لیفان و ام وی ام و خودروهای بی کیفیت چین ؟؟؟؟
مهدی : 1394/2/702:09:14،
31
25
ملت باید در مرحله اول خرید پراید و پژو و سوار شده به اسکانیا را تحریم کنند .....
از ماست که بر ماست ....
شهروند: 1394/2/622:24:09،
39
26
واقعا علت اصلی این بی سر وسامانی خود ماهستیم.والسلام
مردم: 1394/2/623:36:42،
39
26
کارمندان در خارج از کشوربا5ماه حقوق میتوانند یک ماشین سوناتامدل2015بخرند ولی کارمندان در ایران همان سوناتا رو با125ماه حقوق میتونن بخرن
بقیه قضاوت با شما
مجتبی: 1394/2/700:35:28،
28
28
سخنان آقایان در حد حرف زدن هست الخصوص که انتخابات هم نزدیک هست
شاکی: 1394/2/701:08:37،
34
27
مسخره کرده این سایپا یه پراید ثبت نام کردیم 2 ماه که از موعد تحویل می گذره زنگ زدم یارو یک جور صحبت کرد فک کردم ارثیه باباش رو میخواد بده
بنده خدا: 1394/2/701:22:06،
32
29
درودمهندس حرف دل همه رو زدی ولی کوگوش شنوا
m@jid: 1394/2/701:56:31،
40
24
همه چیزو گفتید بجز اینکه 55ذرصد یا بیشتر سهام ایران خودرو برای قرارگاه خاتم الانبیا {سپاه}.صلوات....
علی: 1394/2/707:25:05،
31
29
ناز دست نوشتت اصل مطلب همینه
علی: 1394/2/707:20:01،
32
29
هم وطن های عزیز این شرکت ها که می بینید هیچکدام صنعتکار نیستند تا چه رسد به خودروساز فقط سرپوشی براختلاس هاست
ARYA: 1394/2/707:51:17،
30
26
لوس يعني چي الان!!!كم ملت غيورو دوشيدين.جان من اون يقشو نگاه كن فقط!!!وااااااااي خدااااااااااا تاكي تظاهرو دروغ........
حق گو: 1394/2/708:06:31،
26
24
مگر این فقط خودرو سازها هستند که بچه لوس اند ؟! آنهایی که میلیاردها وام بدون وثیقه گرفتند و پس نمی دهند و یا آن آقازاده های بنز و پورشه سوار لوس نیستند ؟!
ساختار اقتصاد دولتی و رانتی باعث این اوضاع است .
aa: 1394/2/708:16:20،
27
26
افزایش بهای خودرو و انتقادات به این امر منجر به آن شد که دولت محمود احمدی‌نژاد برای ساکت کردن سر و صداهای بلند شده از بابت گرانی خودرو، حکم به کاهش سالیانه ۵ درصد از تعرفه واردات خودرو طی ۵ سال بدهد. اما این کاهش چندان تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی نداشت. در حقیقت نه تنها قیمت خودروهای وارداتی ارزان تر نشد بلکه به شدت رو به افزایش گذاشت. دلیل آن هم یک چیز بود: ریال ارزش خود را از دست داده بود.
علی: 1394/2/708:53:41،
25
29
می گویند زمانی روی بسته تریاک وارداتی مینوشتند برادر ایرانی برای مصرف تو نیست.الان هم برادر ایرانی ماشین خوب برا مصرف تو نیست.
کارشناس: 1394/2/709:45:40،
33
25
در این کشور همه حرفهای قشنگ می زنند ولی از عمل خبری
نیست چون کشور بر اساس تجربه و درایت اداره نمی شود.مثلا
اعلام می شود از صنعت خودرو حمایت می کنیم برای حمایت از
اشتغال ولی هزاران میلیارد تومان سالانه به کشور خسارت وارد
میشود در تصادفات و الودگی هوا در شهرهای بزرگ که عامل
انهم همین خودروهای بی کیفیت پرمصرف نا ایمن هستند!!!!
ت: 1394/2/711:31:50،
27
24
سیستم اداره کشور دقیقا مثل فوتبالشونه
نار: 1394/2/715:21:09،
21
26
قیمت خودرو ظالمانه است وخانه ظلم یک روز نابود میشود

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل