کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخلف ميلياردی مهندسين جعلی ناظر ساختمان


کد خبر : ۱۱۳۸۱یکشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲:۵۳۴۲۴۷ بازدید

تخلفات ساخت وساز در كشور بالاخره صدای اعتراض سازمان نظام مهندسی را نيز بلند كرد و رييس اين سازمان به صراحت در خصوص تخلفات اين حوزه ...

تخلفات ساخت وساز در كشور بالاخره صداي اعتراض سازمان نظام مهندسي را نيز بلند كرد و رييس اين سازمان به صراحت در خصوص تخلفات اين حوزه به ارايه آمار و ارقام پرداخت.

سعيد غفراني، رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان تهران كه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود با بيان اينكه در حال حاضر امضافروشي مهندسين ناظر را در استان تهران نداريم، از كشف تخلفات ميلياردي در صدور تاييديه‌هاي گاز خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ گودبرداري به‌صورت موقت متوقف شده است. اجرايي شدن ماده ٣٣ قانون نظام مهندسي اصلي بوده كه در همه دوره‌هاي هيات‌مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران مورد توجه بوده است چراكه با اجراي اين ماده گام‌هاي مهمي در جهت حفظ سرمايه‌هاي ملي برداشته مي‌شود.

در دو سال و اندي كه از عمر هيات‌مديره دوره ششم مي‌گذرد گام‌هاي مهمي در اين رابطه برداشته شده است ضمن آنكه رابطه بين كارفرما و مهندس را قطع كرده‌ايم. وي كه رد دفاع از عملكرد هيات‌مديره فعلي اين سازمان مي‌پرداخت، با تاكيد بر اينكه ساختمان‌هاي بالاي ١٠٠٠ متر بايد از سازندگان ذي‌صلاح استفاده كنند، گفت: « تخلفاتي در بخش گاز طي سال ٩٣ صورت گرفت و عواملي خارج از سازمان وارد اين ماجرا شدند، همچنين افرادي هم در حاشيه دفاتر سازمان تخلفاتي را مرتكب شدند.

اين موارد از طريق وزارت راه در دست پيگيري است و حراست سازمان نيز وارد اين موضوع شده است. تخلفات سازماندهي شده يا خارج از آن صورت گرفته كه با هر دو شكل اين تخلفات برخورد مي‌كنيم، تخلفات خارج از سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران نيز از طريق مراجع قضايي در حال پيگيري است. غفراني به يكي از تخلفات صورت گرفته در اين مورد اشاره كرد و گفت: در شهر ري باندي خارج از سازمان نظام مهندسي با جعل تمام اسناد و مدارك موضوع گاز را پيگيري مي‌كرد و مراجع قضايي در حال پيگيري اين تخلفات هستند. البته افرادي هم با اطلاع يا بدون اطلاع مهندسان تاييديه‌هاي نقشه‌هاي گاز را تاييد مي‌كردند.

 وي با بيان اينكه تخلفات احتمالي مهندسان از طريق شوراي انتظامي پيگيري خواهد شد، گفت: در خارج از سازمان پول‌هاي ميلياردي رد و بدل شده است و قطعا اين پول‌ها برمي‌گردد. ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار تومان حق نظارت گاز است كه حقوق ناظران بوده كه از دست رفته است. حق سازمان نظام مهندسي ساختمان تهران پنج درصد و حق ناظران ميلياردي است.

رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با بيان اينكه بافت‌هاي فرسوده معضل بسيار جدي در تهران است، افزود: به نظر مي‌رسد بايد دقت صورت گيرد كه به جاي اين بافت‌ها ساختماني ساخته نشود كه با يك زلزله تخريب شود، بر اين اساس مصوبه‌اي داشتيم تا درصدي براي نظارت مضاعف بر ساخت و ساز در نظر گرفته شود. نظارت ديگر به آن شكل سودي ندارد، سازمان كار ناظران را رصد مي‌كند و اگر ناظري از وظايف خود غفلت كرده باشد با آن برخورد مي‌كنيم. در حال حاضر امضافروشي مهندسين ناظر را در سطح استان تهران نداريم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها