کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا فارغ‌التحصيلان کامپيوتر درميان افراد بيکار قرار گرفتند؟


کد خبر : ۱۱۳۸۰یکشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰:۰۹۵۰۶۸ بازدید

در خبرهايي که پيرامون بازار کار منتشر مي‌شود آمد که بيشترين بيکاران در رشته های کامپيوتر، صنعت و فناوری، معماری و ساختمان، محيط زيست ...

در خبرهايي که پيرامون بازار کار منتشر مي شود آمد که بيشترين بيکاران در رشته هاي کامپيوتر، صنعت و فناوري، معماري و ساختمان، محيط زيست، کشاورزي، جنگلداري و شيلات هستند. فارغ التحصيلان رشته کامپيوتر در شرايطي در جمع بيشترين افراد بيکار قرار گرفتند که از اواسط دهه 70 بسياري از خانواده هاي ايراني به اين گزاره پي برده بودند که « درآينده اي نزديک کامپيوتر به يک نياز اصلي تبديل خواهد شد» و بر اين اساس آرزويي در سر مي پروراندند که فرزندان شان بتوانند در رشته مهندسي کامپيوتر فارغ التحصيل شوند.

در يک تحليل کلي بايد بر اين نکته تاکيد کرد که در تمامي رشته هاي تحصيلي- و نه فقط کامپيوتر- اگر فردي که مي خواهد وارد آن شود خودش را با شرايط بازار واقعي کار تطبيق نکند و فقط بخواهد با گذراندن دوره هاي آکادميک شرايط کاري مناسبي داشته باشد، نشدني است.

بر اين اساس اينکه صرفا فرد يک سري تئوري را ياد بگيرد و سپس وارد بازار کار شود از واقعيت دور است و نياز را نمي شناسد. از اين زاويه مي توان وضعيتي شبيه دانش بازاريابي در نظر گرفت که ابتدا بايد نياز مشتريان و مخاطب را مورد بررسي قرار داده و بر اساس آن نيازها راه حل هايي ارائه نمود تا به رفع نياز منجر شود. از اين سو در رابطه با جذب در بازار کار بايد اين مهم را تاکيد کرد که نياز بازار کار و حرفه اي که قرار است در آن مشغول شويم چيست و مهارت هايي که بايد ياد گرفت را بشناسيم تا بتوان نياز کارفرما را پاسخ داد.

اين نياز سنجي در بازاري مانند کامپيوتر که روز به روز استفاده از آن در ميان عامه مردم بيشتر مي شود بايد به مراتب بيشتر باشد چرا که اگر در بازار کار کامپيوتر چنين رويکردي نباشد و صرفا با بسنده کردن به تئوري هاي ياد گرفته شده وارد آن شد قطعا شرايطي پيش مي آيد که در حال حاضر اتفاق افتاده است.

از سوي ديگر بايد تلاش کرد تا با ايجاد ارزش افزوده مزيت هاي رقابتي در بازار کار کامپيوتر را بالا برد چرا که تقريبا چيزي که مي توان در يک نگاه کلي متوجه شد اين است که بسياري از مردم اعتقاد دارند مي توانند از کامپيوتر استفاده کنند اما وقتي مورد آزمون قرارمي گيرند بخش عمده اي از آنها نمي توانند کارهاي اساسي را پيش ببرند. پس اين مزيتي است که بايد مهارت هاي آن از سوي افراد علاقه مند براي حضور در بازار کار کامپيوتر مورد توجه قرار گيرد؛ چرا که اين حقيقت است که تفاوتي بين مهارت سبک زندگي که در زندگي روزمره مان نياز داريم و مهارت هايي که در محيط کار است، وجود دارد.

محمدرضا عمراني

مهندسی نرم افزار کامپیوتر و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها