کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

بررسی فنی بزرگترین هاچ‌بک پژو

کدخبر:۱۱۳۶۷شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۴۱۱۱۶۱۹ بازدید

پژو سابقه خوبی در خارج کردن دیگر رقبای اروپایی خود از دور رقابت برای کسب عنوان بهترین خودروی سال دارد که این اتفاق دوباره در سال گذشته در مورد ...
بررسی فنی بزرگترین هاچ‌بک پژو

پژو سابقه خوبی در خارج کردن دیگر رقبای اروپایی خود از دور رقابت برای کسب عنوان بهترین خودروی سال دارد که این اتفاق دوباره در سال گذشته در مورد جدیدترین هاچ‌بک این شرکت تکرار شد تا حتی ژرمن‌ها نیز نتوانند با انواع مدل‌های مختلف خود در مقابل هنرنمایی شیر فرانسوی مقاومت کنند. مدل 2015 این خودرو چندی است که دربازارهای مختلف حضور دارد که در ادامه نگاهی اجمالی به آن خواهیم داشت.


نکات مثبت:

طراحی شیک و جذاب، دارای ابعاد بزرگ به عنوان یک هاچبک، کابین با کیفیت، پیشرانه های ارتقا یافته، ورود سر و صدای کم به داخل اتاق، فرمان پذیری خوب و کارکرد نرم خودرو، دارای ارتباط سرعت بالای اینترنتی و چراغ های جلو مجهز به LED

نکات منفی:

قیمت بالاتر در مقایسه با دیگر رقبا و سطح کمتر تجهیزات، عملکرد نه چندان مطلوب سیستم تعلیق عقب در دست اندازها، سیستم روشن-خاموش با تاخیر در عملکرد، کندی حرکت در حالت عادي پژو 308 از سال 2007 تاکنون در بازار حضور دارد و پژو برخلاف قبل که مدل های جدید را با یک شماره ارتقا در سیستم نام گذاری معرفی می‌کند، نسل دوم این هاچبک را همچنان با نام 308 می شناسد تا تغییرات مورد نیاز را تنها در ساختار و بخش های فنی آن اعملا کرده باشد. این خودرو بر روی پالتفرم جدید گروه پژو- سيتروئن که با کد EMP2 شناخته میشود شکل گرفته تا جایگاه خود را از سنگین ترین خودروی این کلاس به سبک‌ترین و راحت ترین مدل با وزن 1090کیلوگرمی ارتقا دهد. کیفیت سواری و قابلیت های فنی پژو 308 جدید به لطف استفاده آن از این پلاتفرم در مقایسه با نسل پیشین آن به مقدار قابل توجهی افزایش یافته که بخش عمده این تغییرات را باید در تخصص اصلی پژو یعنی سیستم تعلیق و فرمان مشاهده کرد که کیفیت سواری کلی خودرو را در سطح بالاتری از رقبا قرار داده هر چند که هنوز هم در بخش عقب این سیستم دارای برخی نواقص و ضعف هاست. جدا از قابلیت های فنی این سازه منحصر به فرد، EMP2 یکی از اصلی ترین نقش ها را در کاهش 140 کیلوگرمی وزن مدل جدید 308 در مقایسه با مدل پیشین آن دارد تا استفاده از مواد سبک وزن در آن محسوس تر باشد. برای مقایسه بهتر وزن بسیار کم این خودرو کافی است نگاهی به وزن 1209 کیلوگرمی فولکس واگن گلف و حتی مدل کوچک‌تر پولو با وزن 1121 کیلو داشته باشیم.

v6apuju47477xloxix0k.jpg

البته این وزن کم با وجود پیشرانه سه سیلندر 1.2لیتری مجهز به توربوشارژر این خودرو که قادر به تولید 129 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتنمتر گشتاور در 1750 دور در دقیقه است، بیشتر به چشم می آید چرا که اصلی ترین رقیب آن یعنی گلف با پیشرانه چهار سیلندر 1.4لیتری توربو دارای قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر است. همین وزن کمتر باعث شده تا پژو 308 در مدل پایه 4.6 لیتر در هر 100کیلومتر مصرف بنزین داشته باشد که این مقدار برای گلف برابر با 5.7 لیتر است. برتری 308 در مقابل گلف همچنان ادامه دارد چرا که پژو ابعاد این هاچبک را اندکی بزرگتر از نسل پیشین در نظر گرفته و با طولی برابر با 4.25 متر دارای بهترین فضای کایبن و همچنین وسیع ترین صندوق عقب با 435 لیتر در میان خودروهای دیگر این کلاس است و گلف با طول بیشتر 4.35 متر تنها فضای بار 380 لیتری را در اختیار دارد.

مدل مورد بررسی دارای پیشرانه 1.2لیتری مدل پایه ولی سطح بسیار بیشتری از تجهیزات بوده که با نام آلور ( Allure ) شناخته میشود تا در مجموع قیمت آن را از 22 هزار دلار به 30 هزار دلار استرالیا افزایش دهد. گرانترین مدل 308 در مدل هاچبک دارای همین مشخصات ولی مجهز به پیشرانه دولیتری توربو دیزل به قدرت 147 اسب بخار است که نیازمند پرداخت رقمی نزدیک به 35 هزار دلار است. البته پژو اعلام کرده که مدل های مجهزتر و البتهگران قیمت تری ( به خصوص مدل GT ) در سه ماهه دوم سال جاری در فهرست فروش این شرکت قرار خواهند گرفت.

برای یک خودروی هاچبک شهری با چنین قیمتی طبیعتا افراد انتظار تجهیزات رفاهی و ایمنی زیادی دارند، ولی در 308 جدید نمی توان به تمام انتظارات جامهعمل پوشاند تا رینگ های 16 اینچی و مه شکن ها با قاب کرومی مهمترین موارد قابل ذکر باشند! از موارد جالب توجه عدم امکان سفارش روکش چرم برای صندلی هاست تا با پرداخت 3100 دلار صندلی های گرم شونده بتوانند اندکی این خلاء را جبران کنند. اما در مورد سیستم های جدید به کار رفته در این خودرو شاید مهمترین مورد به چراغ های LED جلو مربوط شوند هرچند عدم بهره گیری از دوربین عقب ( حسگرهاي جلو و عقب وجود دارد ) بازهم یک نکته منفی دیگر به حساب می آید. در داخل اتاق با وجود نبود تجهیزات رفاهی زیاد، کیفیت ساخت و پوشش ها کاملا به چشم می آیند و البته باید به صفحه نمایش رنگی بزرگ قرار گرفته در بالای کنسول وسط داشبورد با حافظه داخلی هشت گیگابایتی ( 6.9 گیگ در دسترس ) به علاوه سیستم ناوبری اشاره داشت. کار کردن با منوهای مختلف این صفحه نمایش بسیار آسان و سریع است هرچند که انجام تمام تنظیمات سیستم های مختلف صرفا با آن نیاز به عادت دارد. البته برخلاف گلف هیچ دریچه هوایی برای صندلی های عقب در نظر گرفته نشده ولی به اذعان بسیاری از افراد ایزوله بودن اتاق این خودرو بدون شک بهترین در کلاس خود است و کمترین میزان نفوذ صدا به آن وجود دارد.


eh262oehp8ta8vzjihq5.jpg

سیستم تعلیق جدید به کار رفته در نسل دوم 308 هرچند که دارای عملکرد کلی خوبی است ولی در صورت پر بودن ظرفیت خودرو و صندوق ضعف این سیستم
تازه خود را نشان میدهد که اوج کوبش را میتوان در کمک‌های عقب و در عبور از دست اندازها مشاهده کرد. در این بخش شاید پژو نتواند هم سطح با فولکس واگن ظاهر شود، ولی راحتی رانندگی با این خودرو بهتر از گلف است هر چند که برای سواری اسپرت نباید به سراغ آن بروید. پژو 308 جدید برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حال سکون به 9.6 زمان نیاز دارد که در ترافیک‌های شهری رقم بسیار خوبی خواهد بود. گيربكس ششدنده اتوماتیک دارای عملکرد نرمی است ولی در حالت استاندارد و نرمال نباید به دنبال شتابگیری خوب با آن باشید هر چند با فعال کردن حالت اسپرت عملکرد آن کمی بهتر میشود، ولی دیگر تعویض ها به نرمی قبل نیست. سیستم استارت استاپ در نظر گرفته شده برای این خودرو هم دارای تاخیر است تا آن را در رده بدترین های این کلاس قرار دهد تا فعال نکردن آن بهتر از فعال بودنش باشد!

در بیشتر بازارها سیتروئن برای مدلهای مختلف خود گارانتی شش ساله بدون محدودیت کیلومتر در نظر گرفته ولی پژو همچنان با همان گارانتی سه ساله یا 100 هزار کیلومتری به فروش محصولات خود اقدام می‌کند، موردی که احتمالا در آیندهای نزدیک همانند همزاد فرانسوی خود خواهد شد. همچنین در بازارهایی همانند استرالیا، پژو بازاریابي چندان قوی را به کار نگرفته و با عرضه محدودتر، حتی نمیتوان آن را رقیب فولکس گلف به لحاظ فروش دانست تا دست‌یابی به پرفروشان این کلاس يعني مزدا 3 و تویوتا کرولا بسيار دشوار باشد.

h48yqei475db021hswzq.jpg

مشخصات فنی پژو 308 مدل 2015

قیمت: 30 هزار و 490 دلار استرالیا برای نمونه مورد آزمایش
پیشرانه: 1.2لیتری سه سیلندر مجهز به سیستم توربو
قدرت: 129 اسب بخار
گشتاور: 230 نیوتن متر
گیربکس: ششدنده اتوماتیک
شتاب: 9.6 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت
بیشینه سرعت: 208 کیلومتر در ساعت
خروجي گاز كربنيك: 110 گرم در کیلومتر 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

اسمارت فون: 1394/2/514:29:09،
137
157
پژو برند جهاني و بهترين هاست
توي ايران فقط ما ماشيناي ١٢ ١٣ سال پيششونو داريم اونم چينيش
و نظرمون نسبت به پژو بده
پژو ٣٠٨ پژو ٢٠٨ ، ٢٠٩ بهترين هاچ بك ها و كوپه هاست ولي اگه توي ايرانم باشه
فقط توي مناطق آزاده ايرانه
يكي از بهترين برندها در زمينه جذب جوون پسندي و مصرف كم بنزينه
محمد: 1394/2/515:02:21،
150
28
پژو خودروي خوبيه ولي نه انقدر خوب كه به بازار آمريكا راه پيدا كرده باشه لذا جزو بهترين هاي دنيا نيست اما با اين وضعيت كشور ما كه خيابونا پر شده از خودروهاي مزخرف داخلي و چيني اگر اين خودروهاي پژو رو بتونيم اينجا داشته باشيم واقعا باعث مسرته.
یاس: 1394/2/515:17:19،
50
99
رنو کلیو اینو میخوره..
محمد: 1394/2/515:20:50،
106
23
ماشینهای 12 ، 13 سال پیش ؟؟؟ پرتیراژ ترین ماشین پژو در ایران یعنی 405 سال 1984 برای آخرین بار در فرانسه تولید شد و ما ماشینهای اون موقع یعنی سی سال پیش اونها رو داریم!!!
حمید: 1394/2/516:15:17،
57
27
بحث برندش نیس که میگی پژو فلانه
آمریکا رفتن یا نرفتنشم مهم نیس

اگه شیر و بز افغانستان هم اینجور ماشینی با این مشخصات و تکنولوژی و کیفیت و قیمت بزنه من طالبم
محمد: 1394/2/516:25:22،
48
26
با این پول میشه تو شهرمون(مرند)
یک فورد آجی کم کاپشن خرید که اندازه موتوری دو برابر کل این ماشینه
آرش: 1394/2/517:45:15،
46
37
آقا پژو اصلا برند مطرحی نیست تو دنیا و تو برندهای فرانسوی هم حتی زیر رنو و سیتروئن قرار گرفته! در ضمن این پژوهای داخل ایران جدیدترینش که 206 باشه ساخت 1998 هستش و 405 هم 1989 پس خیلی پیرن!! با همین پولی که بابت پژو میدن تو مناطق آزاد ماشینهای بهتری میشه گرفت
فلت بایک: 1394/2/517:56:56،
29
54
طراحی کاملا عقب افتاده خصوصا در نمای عقب!
پژو، تویوتا و مرسدس...خداحافظی ابدی با دیزاین و طراحی...
حالا چارتا پراید و 405 سوار هی میشینن منفی میدن!
وحيد يوسفي: 1394/2/520:37:03،
20
31
بسيار زيباست
به اينترنت هم وصل ميشه
من تا حالا نديده بودم با ماشين بشه رفت توي اينترنت
عجب علم پيشرفت كرده.
اونوقت يه فرمون هيدروليك و ترمز ABS توي پرايد ميشه آپشن و رسانه اي هم ميشه.
حالا يه چيز جالب.
خارجيا يه ماشينو كه ميخوان توليد كنند و به بازار بفرستند زياد بوق و كرنا راه نميندازند. وقتي فروشش قطعي قطعي قطعي شد ميان و بازاريابي ميكنند.
ولي توي ايران اينطوري نيست. به طور مثال سال 87 فقط خط توليد تيبا يا مينياتور راه اندازي شده بود. ميگفتند كه خودرو با برند كاملا ايراني راهي بازار ميشود. و 3 سال بعد به صورت آزمايشي وارد شد و سال 91 به توليد انبوه رسيد.
رضا: 1394/2/522:44:14،
35
27
30 هزار دلار بدی واسه یه ماشین 130 اسب بخاری . قیمتش خیلی بالاست با این پول میشه آزرا خرید . که 300 اسب قدرت داره و قیافش هم از این خیلی بهتره و امکاناتش هم از این بیشتره . یا میشه با پول خیلی کمتر از این یه کمری خرید که اون هم از این بهتره .
007: 1394/2/609:33:58،
34
20
به قول جرمی کلارکسون (مجری تخت گاز)

اگه ماشین میخوای اتاق داشته باشه موتور نداشته باشه فقط ژاپنی

اگه ماشین میخوای موتور داشته باشه اتاق نداشته باشه فقط ایتالیایی

اگه ماشین میخوای هم موتور داشته باشه و هم اتاق فقط آلمانی

یه ضرب المثل بین المللی هم هست که میگه خر سوار شو ولی پژو سوار نشو
صادق: 1394/2/514:30:04،
72
53


انصافا پژو با توجه به شرایط جوی کشورمون دوام و کارایی خوبی داشت........حیف که همگام با اونا بروز نشدیم

تو رنج خودرو های قیمت مناسب، 206 و پلاسش (207) هنوزم بهترین گزینه برای ماست اگرم اتومات باشه که بهتر
آمنا: 1394/2/523:29:33،
27
22
آقا کجا دووم خوبی داشته؟ مگه نه که همیشه با پژو ها مشکل واشر سوزوندن و جوش آوردن داریم !!! پژو تو تبادل دمایی یکی از بدتریناس ...اگه به جای پژو تو ایران تویوتا و حتی رنو وارد میشد تو مدلهای مختلف معنای ماندگاری رو متوجه میشدید !
باروک: 1394/2/816:50:51،
16
18
بالای 20 هزار دلار نم ارزه والسلام
نهایتش اندازه مزدا3
علی حسینی: 1394/2/514:30:10،
45
44
عالیه .. عاشقشم
علیرضا: 1394/2/514:30:32،
48
69
طراحی عقبش و داخلش جذابیت نداره اصلا...البته ب نظر من
...........: 1394/2/515:43:38،
47
29
شما چشماتون به طراحي شكيل پژو 405 ايرانخودرو و تيباي سايپا عادت كرده واسه همين اين طرح ها به نظرت زششششششت مياد!!!!!!!!!
ash: 1394/2/514:33:07،
69
19
اگه شما اینو زیر 100 میلیون دیدید پشت گوشتون هم میبینید
علیرضا: 1394/2/515:46:58،
35
24
میشه ب تومان 80میلیون با تعرفه و .... تو بازار 160 تا 170 میلیون افی میخوره
HAMID: 1394/2/514:35:04،
62
27
سه سیلندر 1200 چه جوری صفرتاصدش زیر 10 ثانیه س!!!

محض اطلاع کسایی که فقط دتبال ماشین 1800 و 2000 هستن
1200 cc بهتر از 1800 ایران خودرو (گشتاور و نیرو )
محمدرضا777: 1394/2/515:19:31،
48
24
پسرم اسم توربو شارژ انگار تا حالا به گوشت نخورده نه؟؟ این 1200توربوشارژه
PARS BAZ: 1394/2/514:37:51،
85
23
6سال گارانتی !!!
بزرگتر از 206 فول امکانات کم مصرف خوش قیافه و شتاب عالی قدرت عالی ....

خدایا دو چیز از ما بگیر
1- گمرگ
2- تحریم
PARS BAZ: 1394/2/514:43:19،
38
75
30.490 دلار استرالیا میشه 23000 دلار آمریکا

23هزار دلار آمریکا میرزه +++++
نمیرزه -- -- -- -- -- --
محمد: 1394/2/515:32:22،
32
36
بله که می ارزه.اگه بدون تعرفه وارد شه چیزی بین 73 تا 76 میکیون میشه.البته گفتم اگه بدون گمرک وارد شه.بعد به نظر شما سگه این به جیلی و خودرو های چینیه mvm نمی ارزه؟برند معتبر هست شیک تر ازونا هس گارانتی داره 6سال با کیفیت تر هس.مهمتر از همه کم مصرف تر و...
ش: 1394/2/515:54:50،
39
21
با همین قیمت می توان ماشین تویوتا یا فورد خیلی بهتر خرید.
حمید: 1394/2/516:07:19،
25
35
اگه 130 یا 140 هم وارد بشه بازم واسه جوونا عالیه (مایه دارا )
بهتره از کره ای و چینی !!!

دو درش هم قشنگ میشه اگه تولید کنه
مصطفی: 1394/2/514:53:08،
28
50
ببخشید میدونم ربطی به موضوع نداره ولی لطفا راهنمایی کنید.ممنون.. سونوتا 2015+++ اپتیما 2015- - -
علیرضا: 1394/2/515:53:30،
26
27
اگر جوونی اپتیما اگر سالخورده ای کمری...سوناتا چون زیاده خز شده
داروغه: 1394/2/516:16:48،
26
20
تا بعد رفع تحریما و مشخص شدن ورود خودرو سازا به ایران و قیمت دلار این صحبتا تعطیل هیچکدوم
قادر: 1394/2/515:17:55،
24
56
آقا جکs5از این خیلی سرتره اینم همون پژو206 البته خودروساز وطنی نمونه تیپ 2پژو206روهم قرار تولید کنه آفرین بر ایران خودرو که با وجود تحریم نگذاشتند دست ملت از خودروی صفر کوتاه شود به امید موفقیت هرچه بیشترشان
ناصر: 1394/2/515:39:35،
33
24
پژو وقتی از ایران رفت مدلهاش و ماشیناش خیلی با کیفیت شد تو ایران فقط به مفت خوری و تولید405 و 206 بمدت 20 سال عادت کرده بودن!
sam: 1394/2/523:05:38،
28
19
با سلام

دقیقا همین طور است که شما می فرمایید از زمانی که پژو از بازار ایران خارج شد خودروهای آن جهش فوق العادهای را را به لحاظ کیفیت و طراحی نمودند.بازار ایران تا حدی باعث تنبلی پژو هم شده بود.مدیران ایرانی بیماری مفت خوری شون را به خارجی ها هم سرایت می دهند!
فرهاد: 1394/2/515:43:20،
27
29
آقا من یکی از اینا می خوام می خام بوخورمش ؟
قبل از توافق ++++++++
بعد از توافق -----------
امین: 1394/2/515:56:13،
28
30
تو کانادا یا آمریکا یه دونه رنو یا پژو نمی بینی
شاید یکی دوتا قدیمی هاش.
نمیدونم چرا
رضا: 1394/2/516:13:01،
32
26
ایران خودرو قراره 308 رو وارد کنه و قرار داد هم بستن،حالا به چ قیمتی میخوان برسونن به دست ملت خدا به خیر کنه
حمید: 1394/2/516:32:26،
28
22
خسته شدم از بس زیر کامنتا توضیح نوشتم

308 نه 301 و 208 و 2008
این کجا و 208 کجا؟؟
small: 1394/2/616:08:05،
19
18
تو چرا جوش آوردی ؟ 305 اسب بخار
علیرضا: 1394/2/619:43:00،
18
18
فرانسوی ها هیچ وقت به آلمانی ها در تولید خودرو نمی رسند!!!!!!!
علی: 1394/2/722:09:38،
18
19
با به بازار امدن این خودروها و بررسی ان میتوان نتیجه گرفت رنو کولیوس سرامد همه این خودرو هاست ولی هنوز رنو کولیوس ناشناخته است

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل