کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

خودرو چینی در ایران 20 درصد گران‌تر از همه‌جا !

کدخبر:۱۱۳۵۳شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳:۳۲۴۹۵۴ بازدید

چین در شرایط تحریم نه‌تنها بازار خودرو ایران را با محصولات بی‌کیفیت خود اشباع کرد، بلکه آنچه به ایران وارد کرد، بسیار گران‌تر از صادرات خودرو به کشورهای ...
خودرو چینی در ایران 20 درصد گران‌تر از همه‌جا !

چین در شرایط تحریم نه‌تنها بازار خودرو ایران را با محصولات بی‌کیفیت خود اشباع کرد، بلکه آنچه به ایران وارد کرد، بسیار گران‌تر از صادرات خودرو به کشورهای دیگر بود. حال که زمزمه‌هایی از ورود کشورهای غربی به بازار جذاب ایران و مشارکت با این کشورها به وجود آمده، تولیدکنندگان داخل کم‌کم دست به انتقاد از محصولات چینی زده و به ‌گران واردکردن محصولات چینی به کشور اعتراف کرده‌اند؛ امری که باید آن را از یاد نبرد و برای همکاری‌های بعدی با چین آن را مدنظر قرار داد. 

واردات خودروی چینی 20 درصد گران‌تر 

دبیر و عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در این رابطه گفت: با توجه به محدودیت‌های تحریم برای ایران، نه‌فقط صنعت خودرو بلکه قیمت تمام مصنوعات و تولیداتی که از کشور چین به‌ناگزیر وارد کشور شد، بالاتر از قیمتی بود که چینی‌ها به دیگر کشورها می‌فروختند. حال پس از توافق هسته‌ای و ورود خودروسازان جهانی، بقای خودروسازان چینی در بازار ایران منوط به کاهش قیمت میانگین ٢٠‌درصدی محصولات آنها خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه این مابه‌التفاوت قیمت به علت هزینه مالی انتقال پول از این کشور بود که سبب شد تا چینی‌ها بخشی از قیمت محصولات را افزایش دهند، افزود: «این مسئله موجب افزایش میانگین قیمت‌ها در حدود ٢٠درصد از این کشور شد». این گفته در حالی مطرح می‌شود که در کشور چین به‌عنوان یکی از شش کشور خریدار نفت ایران در زمان تحریم‌ها، صندوقی برای ذخیره ارزهای بلوکه‌شده قرار داشت که ایران به‌جای دریافت پول نفت برای دریافت این ارزها مجبور به واردات از این کشور بود. در این صورت قاعدتا هر میزان واردات به نسبت میزان پول ذخیره‌شده در این صندوق بوده و نباید قیمت محصولات واردشده به کشور بالاتر از میزان واقعی آن باشد. بنابراین آنچه به نظر می‌رسد سوءاستفاده کشور چین از شرایط ایران در زمان تحریم‌ها از طریق افزایش قیمت محصولات خود و صادرات محصولات بی‌کیفیت با قیمت بالاتر به کشور بود. 
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو تصریح کرد: افزایش هزینه بالاسری برای واردات کالاهای چینی به دلیل تحریم‌ها، سبب شد تا علاوه بر آنکه کالایی وارد کشور شود که از نظر کیفی قابل‌رقابت نیست، بلکه باعث شد از لحاظ قیمت نیز از این شرایط نهایت استفاده را ببرد و به قیمت بالاتر در بازار ایران حضور داشته باشد و این افزایش هزینه را هم مردم بپردازند نه واردکننده‌ها، چرا که واردکننده هرچقدر گران‌تر بخرد، گران‌تر نیز به مردم می‌فروشد که در این صورت تنها مردم متضرر خواهند شد. 

وی افزود: چین بداند که با برداشتن تحریم‌ها، کشورهای پیشرفته به‌خاطر بازار جذاب ایران برای سرمایه‌گذاری به اینجا خواهند آمد و در این صورت اگر چین قصد دارد در آینده نیز این بازار را همچنان در دست داشته باشد باید با این کشورها وارد رقابت شود. دبیر و عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در پاسخ به این پرسش که چرا پیش از این به ‌گران‌فروختن محصولات چینی به ایرانی‌ها اشاره نمی‌شد، گفت: با توجه به اینکه تحریم، محدودیت‌هایی را برای کشور به وجود آورده و اهداف ملی نیز مقاومت در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه غرب بود، مجبور به عبور از موانع به هر طریقی بودیم. با تغییر شرایط، چین اگر عاقل باشد برای حفظ بازار ایران، خود را با شرایط جدید وفق خواهد داد و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد. 

قربانی با تأکید بر اینکه بازار ایران بازار مهمی است که در جهان زبانزد است و پتانسیل تولید در کشور وجود دارد، بیان کرد: کشورهای مختلف جهان منتظر هستند تا با برداشتن تحریم‌ها وارد بازار خودرو کشور شوند. در چنین شرایطی باید هوشیار باشیم تا پس از رفع تحریم‌ها، روی تولید در داخل تمرکز و از واردات از کشورهای غربی خودداری کنیم و کشورهایی که برای حضور در ایران آماده شده‌اند را ملزم به ایجاد پایگاه ساخت در کشور کنیم تا از این طریق از دانش فنی این کشورها بهره بگیریم و در کنار آن اشتغال‌زایی نیز اتفاق بیفتد. در غیراین‌صورت با واردات محصولات همانند کشورهای حوزه خلیج‌فارس مواجه خواهیم شد. عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران پیش از این نیز گفته بود: خودروسازان چینی صاحب تکنولوژی طراحی و تولید خودرو نبوده و محصولاتشان کپی‌شده خودروهای کره‌ای، ژاپنی، اروپایی و آمریکایی است. 

وی با بیان اینکه البته خودروهای چینی از ظاهر به‌روزتری نسبت به برخی از خودروهای داخلی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث اقبال برخی از مصرف‌کنندگان ایرانی به این محصولات در چندسال اخیر شده است. بااین‌حال اگر خودروسازان جهانی به ایران آمده و در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کنند، به‌سرعت شاهد تولید خودروهای روز جهان با قیمت مناسب در ایران خواهیم بود. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: در آن صورت خودروسازان چینی حاضر در ایران مزیت رقابتی ظاهر به‌روزتر نسبت به خودروهای داخلی را از دست خواهند داد و باید برای جبران این اتفاق، در جهت کاهش قیمت میانگین ٢٠ درصدی محصولاتشان حرکت کنند. قربانی با بیان اینکه مونتاژکاران خودروهای چینی ‌می‌توانند به‌جای کاهش قیمت، کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند، تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال این شرکت‌ها می‌توانند از یک سو کیفیت محصولاتشان را افزایش داده و از سوی دیگر قیمت‌ها را ١٠ درصد کاهش دهند به‌گونه‌ای که مزیت رقابتی خود را بازیابند. وی خاطرنشان کرد: اگر چینی‌سازان بتوانند با افزایش کیفیت و کاهش قیمت با خودروسازان بزرگ جهانی در ایران رقابت کنند، امر مفیدی خواهد بود در غیراین‌صورت چاره‌ای جز خداحافظی از بازار ایران ندارند. 
واردات خودروهای چینی گران‌تر از ٢٠درصد اعلام‌شده

بهرام شهریاری، عضو سابق انجمن قطعه‌سازان نیز در در گفت‌وگویی با تأکید بر ‌گران‌بودن محصولات چینی گفت: قیمت در بازار برای هر مسئولی براساس رقابت، قیمت تمام‌شده یا قیمت هدف تعیین می‌شود. قیمت هدف نیز کیفیت و کلاس محصول را مشخص می‌کند. باید ببینیم چرا خودرو داخل را‌ گران تولید می‌کنیم که باعث می‌شود بازار را به‌نفع خودرو چینی از دست بدهیم و قصد کنیم قیمت محصولات چینی را به صورت دستوری کاهش دهیم. البته باید در نظر داشت که ‌گران‌بودن قیمت خودروهای چینی بیش از ٢٠درصد است و تنها این میزان اعلام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تا خودروسازان داخلی خود را اصلاح نکنند، روال بر همین روند کنونی باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد‌: قیمت بالای تولید داخل به سبب مواد اولیه‌ای است که اغلب از سوی دولتی‌ها تأمین می‌شود و با وجود استفاده از منابع داخلی با قیمت‌های جهانی مورد قیاس قرار می‌گیرد. از سویی بالابودن قیمت تمام‌شده محصولات داخلی به‌خاطر دستمزدهایی است که به دلیل استخدام دولتی نیروها و بهره‌وری پایین آنها اتفاق می‌افتد. همچنین هزینه‌های مالی و بهره‌های بالای بانکی که بر تولیدکننده داخلی تحمیل می‌شود، با شرایط تولید در کشوری مانند چین همسو نبوده و بسیار بالاتر از آن است. 

شهریاری با انتقاد از اینکه بازار کشور را دودستی به کشوری بدتر از خودمان داده‌ایم، اظهار کرد: باید با خودروسازان باکیفیت جهان وارد مشارکت شویم تا مقیاس تولید در کشور مقرون‌به‌صرفه شود و در زمینه طراحی نیز پیشرفت کنیم. اکنون قطعه‌سازان با وجود اینکه از بخش خصوصی هستند، به‌خاطر داشتن مشتری در میان خودروسازان داخلی مجبور به تولید قطعات بی‌کیفیت هستند. 

وی با بیان اینکه دوران طلایی صنعت خودرو به پایان رسیده است، گفت: صنعت خودرو با وجود تعرفه‌های بالای صددرصد در گذشته، زمان خود را برای اصلاح خود از دست داده و درحال‌حاضر تعرفه‌ها به ٤٠درصد کاهش یافته که شرایط را برای صنعت خودرو کمی سخت کرده است. بااین‌حال خودروسازان باید خود را اصلاح کرده تا بتوانند با رقبای خارجی خود پس از تحریم‌ها رقابت کنند. بر این اساس به نظر می‌رسد تولیدکننده‌های داخلی باید شرایط را برای چین شفاف‌تر کرده و درعین‌حال برای مشارکت با خودروسازان خارجی قدم‌های جدی‌تری بردارند. 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ممد: 1394/2/508:58:27،
120
21
همچین میگن 20 درصد گرون تر از همه جا انگار بقیه خودروهای وارداتی شونو به قیمت روز دنیا به مردم میفروشن.احتمالا اون آقازاده ای که خودرو چینی وارد میکنه برشش بیشتره پس میتونه...
حسین 2: 1394/2/509:18:14،
36
23
تولیدکننده‌های داخلی باید شرایط را برای چین شفاف‌تر کرده و درعین‌حال برای مشارکت با خودروسازان خارجی قدم‌های جدی‌تری بردارند و تنها خودرو نیست ،همه کالاها بی کیفیت قیمت گران.. دارند.
رضا: 1394/2/509:40:06،
37
28
يه اشتباهي كه اين وسط ميشه اينكه ميگن:"چين با هر كيفيتي بخواي توليد ميكنه"
در مورد بعضي كالاها مثل اسباب بازي و موبايل درسته ولي چين همه تكنولووژي ها رو نداره الان 20 خودروساز چيني درخواست صادرات به اروپا دارن فقط يكي تونسته صادر كنه اونم جيلي اونجا صاحب داره اينطور نيست هركي هرچي با هر كيفيتي خواست وارد كنه
فرزاد: 1394/2/510:16:05،
37
21
شما فقط یک نمونه رو در نظر بگیرید . بالاترین تیپ جک j5 که حتما از اونی که تو ایرانه بهتره !!! توچین قیمتش در میاد 39 میلیون که اینجا خود کرمان موتور میده بالای 57 میلیون !!!! یعنی به نظر شما چینی ها گرونتر میدن یا گانگسترهای وطنی ؟
علی: 1394/2/511:58:12،
46
19
من نمیدونم انگار خودشون پاگانی و زوندا و بنز و BMW تولید میکنند و به چینی میگن بی کیفیت ! اون ها تو کشور خودشون با فولکس واگن و آئودی و تویوتا رقابت میکنند بعد اینا که هنوز پراید و 405 و L90 و 206 تو انحصار و بدون کیفیت و گرون تولید میکنند به چین ایراد میگیرن !
سیامک: 1394/2/513:37:54،
25
26
بارها گفته ام که ماهیت تولید چین فقط و فقط بر مبنای کسب سود غیر معقول و فروش به هر شکل است.ظاهری گول زننده و بزک شده اما کیفیت مواد مصرفی و تکنولوژی درونی افتضاح. مطمین باشید اگه خودرو بخواد واقعا با کیفیت باشه قیمتش اینقدر پایین نمیشه.و گرنه بنز و بی ام و تویوتا و دهها شرکت بزرگ و معتبر جهانی مسلما این کار رو میکردن.البته قابل درک هست که بخشی از مردم به علت ناچاری اقدام به خرید این خودروها میکنند اما تعریف و تمجید بی اساس از چینیها هیچ توجیهی نداره....
Amin: 1394/2/513:42:50،
27
43
اره راس ميگه
منم واسه همين نرفتم يه j5 اتومات بخرم
رفتم ٢٠٦ با كيفيت عالي خريدم
مردم هم نميخرن چيني،از توليدات به روز ايرانخودرو مي خرن حتما
بنگی: 1394/2/514:08:44،
34
23
بالاخره اقا زاده باید سوار پورشه زرد رنگ بشه بزنه به درختا دیگه
وحيد يوسفي: 1394/2/516:16:57،
28
21
مردم دنبال زيبايي و چهره اند.
چينيا اگه گنجشكو بگيرند رنگ كنند جاي قناري بفروشند باز هم مردم استقبال ميكنند.
ولي خودم به شخصه مطمئنم كه ام وي ام 315 جديد خيلي بهتر از تندر نوده.
پاسخ پاسخ به سیامک: 1394/2/520:32:31،
19
28
خوب بنده خدا تو هم که داری خودت حرف منو تایید میکنی! معلومه که قیمت بهترین سواری جک با کم امکانات ترین خودرو هیوندا برابره! اگه امکانات جک به غیر از بحث حجم موتور بخواد تو یه خودرو هیوندا باشه که میشه سوناتا!!قیمت سوناتا هم در دبی 28000 دلاره...خودت تحلیل کن ! چینی میاد یه سری امکانات گول زننده میذاره رو ماشینهاش عوضش از کیفیت و متريال میزنه شما هم گول میخوری و میخری و بعدشم یه ترمز میزنی و ای بی اس چینی و ....
ضمنا با شما موافقم که عوارض خودرو در ایران ظالمانه است.
اگه جک ماشین خوبیه یه سند بیدارید که یه موسسه معتبر تاییدش کرده باشه.
پاسخ به سیامک: 1394/2/523:33:10،
38
16
معلومه شما از ماشین و کلاس خودرو هیچی نمی دونی!کجا جک با سوناتا قابل مقایسه هست؟ جک j5 چه امکانات گول زننده ای داره? تا حالا تو عمرت زحمت به خودت دادی یه بررسی بی غرض رو ماشین هایی که روشون نظر میدی انجام بدی؟ تنها اپشن قابل توجه جک سانروف هست. محبوبیت جک بیشتر بخاطر طراحی بدنه و موتور و گیربکس با کیفیت تحت لیسانس میتسو هست. حتی یه کامیوتر سفری هم نداره! حتی j5 رو با النترا هم نمی شه مقایسه کرد از لحاظ آپشن! لطفا مردم را گمراه نکن! یه زحمت بکش برو تو همین ایرانجیب ببین حتی یک پخش تصویری هم نداره!
مهدی: 1394/2/508:58:33،
62
26
اولا
چین با هر کیفیت و آپشنی بهش سفارش بدین جنس تحویلتون میده میتونید جنسهایی رو که به آمریکا صادر میکنه رو چک کنید

دوما
کلاشی وارد کننده های وطنی که خودروهایی وارد میکنن که بیشتر براشون سود بندازه رو گردن چینی ها نندازین
سوما
چی بگم از گمرک عزیزمون که هرچی بگم کم گفتم
سیامک: 1394/2/520:36:45،
24
22
ببخشید کدوم خودرو چینی مجوز صادرات به آمریکا را داشته؟!!!!!
پاسخ به سیامک : 1394/2/607:27:47،
32
29
یکیش تریلی هوو. مجوز به اروپا و امریکا رو داره ۰۰۰ همون کشنده ی کشنده در ایران
میتونی سری به سایتشان بزنی ۰۰ تریلی هوو یکی از ماشینهای تحت تایید اروپا است

مهم وارد کننده است نه تولید کننده
مهدی: 1394/2/509:00:44،
50
86
ال 90++++++
جیلی ----------
محمد رضا: 1394/2/515:20:25،
29
22
دوست عزيز يه نگاه به رنگ چراق عقب تندر 90 مدل 92 و 93 بنداز اكثرا سفيد شدن حتي وانت پيكان هم اينطوري نيست.به قول معروف رنگ رخسار حكايت كند از سر درون
sadra: 1394/2/509:00:53،
37
17
حقمونه!!!
رامین: 1394/2/509:03:45،
36
32
یعنی واقعا شأن مردم بزرگ و ازخودگذشته ایران اینه؟
تانم: 1394/2/509:22:27،
54
22
دقیقا همینه !!!!!!!!
پویا: 1394/2/509:31:49،
54
23
بله... شان مردمی که بخاطر کم کاری دست به کارهای عجیبی زدند و میزنند بیشتر از این نیست دوست عزیز
رامین: 1394/2/512:44:34،
20
20
آقا پویا
مردم به خاطر کم کاری دست به چه کار عجیبی زدند؟
امیر: 1394/2/509:03:57،
39
23
اخه اگه واردات ماشین بعد از رفع تحریم انجام بشه وماشین های دیگه بیان چه ماشین چینی 20درصد بیاد پایین چه 50درصد کی دیگه میره ماشین چینی بخره اخه خب میره اصلشو سوار میشه نه کپیشو
محمد: 1394/2/509:05:38،
39
17
تا زمانی که بازار خودرو انحصاری باشه و رقابتی در کار نباشه .گمرکم انصافو رعایت نکنه و چند برابر قیمت خودرو بخواد بابت واردات خودرو پول بگیره همین آشو همین کاس س.
حسین: 1394/2/509:11:53،
47
50
دودسته ازآدماهستن سرشون کلاه رفته ولی میخوان بگن نرفته
1)اونایی که زن گرفتن
2)اونایی که ماشین چینی گرفتن
پاسخ: 1394/2/513:28:11،
26
27
آقا اگه ماشین چینی خریدن مثل زن گرفتنه من 4 تا می خوام!
حقيقت گو: 1394/2/522:10:35،
26
22
داداش اين قطعه سازها از امنيت شغلي خودشون ميترسن،من اس دي داشتم سال ٨٩ صفرشو خريده بودم ، فروختم يه جك اتومات خريدم خدايي حرف نداره همين كه تو ترافيك حي كلاج ترمز نميگري پر قدرته با پرشيا كولر ميگيري ماشين ميميره، جك يه چيز ديگه هست تا حالا جك هيچي شما ضعيف ترين چيني ام وي ام رو ديدي بخاطر خرابي موتور يا گيربكس ببرن نمايندگي ؟ ولي پرشيا يا سمند يا ٤٠٥ چي همشون محصول اين قطعه سازهاست چيني ها كارشون خيلي درست تر از اين قطعه سازاي كارگاهيه
کوروش کبیر: 1394/2/509:14:00،
37
22
این حرف های چیه ؟

وقتی ماها خودمون به خودمون رحم نمیکنیم انتظار دارین کشوری مثل چین بیاد برامون دل بسوزونه؟

نه داداشم اینجا ایرانه جایی که از بقیه دنیا جداس و تافته جدا بافتس

pepan: 1394/2/509:14:45،
37
22
دوست من چرا به گردن چینی ها میندازی..
خودتون با قیمت مصوب چینی ها خرید کردین با افزایش 20درصدی قیمت به مردم شریف ایران قالب کردین..
چرا پول این مردم مظلوم رو خوردین تو این 4 سال اخیر؟
با شماها هستم مسولین دولت..
یعنی انقدر عوام هستین که نمیدونستین چین گرون میده؟بلوف چرا میزنین؟مقصر اصلی خود دولته
علی: 1394/2/509:26:49،
55
17
سلام
این لگن ساز ها افتادن به غلط کردن و با این حرفها میخان خرید خودروی چینی کند شود تا آشغال های تحویل فوری خودشان را آب کنند . باز دم چین گرم که وقتی Jac S5 را توربو میکنه میره از آلمان توربو را میاره و با قیمت چین حساب میکند ولی ایران خودرو وقتی میخاد دنا را توربو کنه میره از چین درجه 3 قیمت میگیره و قیمت دنا را با فرانسه حساب میکنه . بابا جان جمع کنید خودتان را . چه توافق بشه و چه نشه تغییر محسوس پیش نمیاد چون نفت ذلیل شده ولی خود سازها داخلی در هر حال بدبخت شده . حالا هی نیروی الکی استخدام کنید و هی رانت بازی . بالاخره روزی که باید تاوان بی مدیریتی را میدادید رسیده است .
علی: 1394/2/509:31:31،
66
21
خودروی چینی فرض کن 20 درصد بالاتر است حالا
خودروی داخلی 100 درصد بالاتر +++++ از قیمت واقعی
خودروی داخلی 50 درصد بالاتر از قیمت واقعی ----------
عارف: 1394/2/510:23:16،
36
21
20 در صد چینی ها گرون کردند و 100 صد در صد شما . اون دنیا همیدیگه رو میبینیم و ببینم برا خدا هم بهانه چی میاری؟:))))
حق و صبر: 1394/2/510:46:04،
48
20
مسئول گرانی ماشین های چینی خودشون نیستن
شرکت های ایران خودرو و سایپا هستن
چون اگه لیفان 620 موتور 1.8 رو به جای 44 ملیون با احتساب 20 درصد کمتر بدن 35 ملیون اون وقت دیگه کسی پژو پارس 40 ملیونی رو نگاه نمی کنه!
بله عزیزان!
ش: 1394/2/511:04:20،
23
36
جالبه که توی خود چین هم این ماشینها نیست
امین: 1394/2/511:45:19،
41
23
قیمت خودرو در ایران کاملا مافیایی هست. همین شرکت های خصوصی حق ندارند قیمت خودروهاشون معادل قیمت خودرو های هم کلاس ایرانخودرو و سایپا باشه! از همون اولش اینجوری بود! چه برسه به اینکه پایین تر هم باشه!
بعد آقای رئیس انجمن: طوری صحبت می کنی منظورت اینه که خریداران خودرو های چینی ظاهر بینن! من خودم الان 1 ساله j5 اتومات دارن 56 م خریدم. به هر آدم فنی نشون دادم نتونسته عیبی ازش بگیره! و همه تائیدش کردند. شما دیگه از حرص نمیدونید چکار کنید. خودتون هم میدونید قادر به رقابت با چینی ها نیستید! منتظرید اروپایی ها به داد شما برسند! عزیز من الان هم اروپایی ها تو ایران هستند کیه که بتونه بخره! نمونش سراتو کره ای سایپا! یه ماشین در کلاس جهانی متوسط به پایین. چند درصد از ایرانی ها می تونن بخرنش با 90 م . سعی نکنید مردم را گول بزنید. کوس رسوایی تون بدجوری صداش دراومده!
مهدی: 1394/2/511:51:23،
27
19
در تایید گرانفروشی وارد کننده ها باید بگم من خرداد92 جیلی سدان مدل 2013 از اطلس خودرو خریدم 57 میلیون که یک ماه بعد تحویل دادند و دو میلیون و ششصد هم بهم برگردوندند و گفتند تخفیف خرید نقدیه اون موقع دلار 3800 بود یعنی با همه هزینه ها جیلی ec7 قیمتش 54400 بود الان قیمت خرید نقدیش 70 میلیون و دلار 3300 است یه حساب ساده میگه قیمت ماشین اون موقع برای من مصرف کننده کلا 14300 دلار بوده و الان 21200 دلار یعنی سی درصد گرونتر شده نه بیست درصد این در حالیکه قیمت تمام شده این خودرو حداکثر 13500 دلار اعلام شده بود یعنی همون موقع هم حتی با وجود تخفیف خرید نقدی باز هم اطلس خودرو گرانفروشی میکرد
بهروز: 1394/2/512:06:08،
29
25
با سلام این گفته که کیفیت ماشینهای چینی پایین است شاید نسبت به ماشین های اروپایی یا امریکایی پایین تر باشد که هست ولی نسبت به تولیدات داخلی که لوازم درجه 4 یا 5 چینی یا هندی کار میزنند خیلی بالا تر است .چون لوازم بهتری در ماشینهای چینی کار خورده است ودر مقیاسه با ماشینهای داخلی که من تمام انها تجربه کردهام بهتر است . و الان یک C30 ار گرید وال دارم از همه نظر راضیم فقط امیدوارم لوازم ان بیشتر شود
وحيد: 1394/2/512:56:29،
24
40
پژو اگه چيني هست حداقل طراحيش فرانسويه اما چيني كه طراحيشم بيخوده
علی: 1394/2/513:42:31،
32
26
همون پژو و برند بازی هست که این همه آمار تصادف و مرگ و میر و آلودگی هوا و ... درست کرده !
sam: 1394/2/512:18:23،
30
21
با سلام

من یک پرسش از این کارشناسان دارم. اگر بقول شما خودروهای چینی بی کیفیت و گران هستند، پس شما نباید هیچ نگرانی بابت فروش خودروهای داخلی داشته باشید،زیرا در اینصورت خود به خود بازار خرید و فروش خودروهای چینی کنسل خواهد شد.در ثانی تا آنجا که من خبر دارم چینی ها همیشه خواستار کاهش قیمت خودروهای خود در ایران بوده اند ولی وزارت صنایع و کمیته قیمت گذاری آن با این کار مخالفت می کردند.مطمئن باشید که اگر خودروسازان ما خودروهای زیبا، مدرن و باکیفیت تولید کنند کسی سراغ چینی ها نخواهد رفت.
رضا: 1394/2/512:29:58،
21
45
چقدر بدبختیم که اصلا میزاریم ماشین چینی وارد بشه،مفتش هم گرونه!!!تو کل این چینی ها جیلی بد نیس حداقل میشه بهش گفت ماشین،بقیه گاری ان.
gl: 1394/2/513:15:55،
35
28
اتفاقا اصل گاری همون جیلیه.. فقط lifan x60
داداش: 1394/2/512:46:34،
24
43
چيني اشغاله حيف پول كه بدي
mohammad2829@gmail.com: 1394/2/512:54:41،
25
22
فک کنم دبیر انجمن د اره زیر پاشو خالی میبینه میخواد در ایرانخوردرو وسایپا را ببنده فک کنم!!!
mohammad2829@gmail.com: 1394/2/513:00:00،
24
22
عارف جان اینا را همه را یادداشت کنی ها!!!!منم شاهدم.امیدوارم بندازیمشون تو اتش دوزخخخخخخخخخخخخخخخ بسوزن خاکستر شن
فرهاد: 1394/2/513:11:03،
24
26
بهتره بدونید یکی از کشورهایی که در مسیر توافق هسته ای سنگ اندازی میکنه چینه!!!! چون نزدیک به 80 % منافعش تو ایران به خطر میوفته و یکی از بهترین بازاراشو از دست میده!!! ولی در ظاهر خودشو هم طرف ایران نشون میده !!! به امید روزی که دیگه این ارابه های چینی رو تو خیابون نبینیم !! از طرفی هم تا چند سال آینده تاریخ مصرف این ارابه ها تموم میشه و مالکین چاره ای جز فروش و تبدیل ارابشون ندارن!
علی: 1394/2/514:28:25،
17
19
حتما حتما چینی ارزون میشه اما پژو پراید نه...اخه نمیشه.....ارابه هامونو بفروشیم بعدش اسب ها ارابه هامون چیکار میکنن.....اها میان کامنت میذارن اینجا چینی اخیه....
رضا: 1394/2/514:51:23،
20
23
چینی ها کمونیست هستن. خدا رو نمیشناسن.
دم آمریکایی ها گرم که حد اقل خدا رو قبول دارن.
قال توجه مسؤولان مملکتی
دلسوز: 1394/2/515:18:23،
23
20
دوست عزیز اگرخودروهای چینی بی کیفیت هستند پس چرا شماره گذاری وتولیدمی شوندوحداقل بابرند چینی تولید می شوند نه با آرم شیرپژو وشده حکایت بانکها وموسسات مالی خصوصی که هرموقع پولهای ملت رامی خورند می گویند بدون مجوزازبانک مرکزی می باشند واین درصورتی است که یک مغازه که بخواهی لبو یادمپایی بفروشی باید ازصدجا اجازه ومجوزبگیرید و چه جوریه که اینجوریه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ش: 1394/2/515:22:45،
21
23
من یک سوال برایم پیش آمده، خودروی چینی که وارد می کنند چرا به اندازه خودروی کشورهای دیگر تعرفه گمرک روش نمی کشند؟ اختلاف قیمت خیلی از ماشین ها چینی با ماشین های کشورهای دیگر به اندازه حدود کمتر از 5 هزار دلار هست. ولی این اختلاف قیمت را در داخل نمی بینیم.
امین: 1394/2/516:41:58،
29
23
چون چینی ها بصورت CKD وارد می شوند که نرخ تعرفشون پایینه! در ایران مونتاژ می شوند و تولید داخل محسوب می شوند. به همین خاطر ارزونند. ولی ماشین های خارجی با 100 درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت اصلی شون داره فروخته می شه که 50 درصد تو جیب دولت میره 50 درصد تو جیب وارد کننده! برخی آدم ساده لو هم فکر می کنند چون چینی ها خیلی خیلی بی کیفیتن این اختلاف قیمت هست!
ش: 1394/2/611:34:21،
27
13
مثلا جیلی مونتاژ می شود توی ایران؟ مونتاژ نمی شه. قیمتش 80 میلیون هست و در خارج از ایران هم قیمت تویوتا هست چرا پس تویوتا در ایران 120 میلیون هست؟
احمدرضا: 1394/2/521:25:02،
20
20
آقا الان یعنی بقیه ماشینها به قیمت وارد میشن ؟ مثلاً چطوری میشه النترا فول که توی دبی 21 هزار دلاره یعنی به پول ما حداکثر میشه 70 میلیون اینجا میدن 126 میلیون ؟ یا خودروهایی که ایران خودرو و سایپا میزنن با نصف قیمت ایران صادر میشه؟ یک جور میگن چینی گرون میفروشه آدم فکر میکنه بقیه ماشینها به قیمت جهانی به دست مردم ما میرسه
sami: 1394/2/521:52:32،
22
21
آقا راست ميگن ديگه چيني نخرين دنا بخرين 50 ميليون ،اين جك جي 5 يه موتور آشغال ميتسوبيشي داره نخرين همين روزا دنا با موتور پيكانم مياد 49 ميليون .والا
amir dr: 1394/2/600:37:51،
34
27
لیفان x60 تنها ماشینه چینیه که ارزش خرید داره تو ایران من 2 ساله دارم حرف نداره.. هم از نظر ظاهر هم سواریش.. تو چین و روسیه قیمت lifan x60 به پول ایران 49 میلیون تومنه و تو بازار ایران 63 64 تومنه.. این در صورتیه که جیلی امگرند 7 تو چین 34 میلیون تومن و تو ایران 69 تومن!!!!!
سعید: 1394/5/2612:55:38،
21
8
خوب چین 20 درصد ارزون میکنه ولی چنس بی کیفیت تر رو میده به مونتاژکار وطنی - بعد خودروساز وطنی همون جنس بی کیفیت رو بدون کاهش قیمت به مردم میفروشه - این یعنی سود بیشتر برای خودروسازان
amir: 1394/5/2612:58:57،
10
13
یکی نیست بگه شما که پژو 405 براتون یازده میلیون تموم میشه و میفروشیدش سی و یک میلیون اول کاهش ده میلیونی بدید ...
فرهاد: 1394/5/2613:08:18،
5
4
اگه چین خودرو رو 20 در صد گرون میده - پس شما هم بعد از خروج پژو از ایران برای تداوم تولید ، همه اون قطعات مورد نیاز رو از چین وارد میکردید - و نتیجش شد تولید 206 تمام چینی - حالا بماند که جنس درجه 10 چین رو وارد میکردید ولی چرا شما هم به جای 20 درصد گرون شدن نصف قطعات مورد نیاز در تولید خودرو ، به جای اینکه 10 درصد گرون کنید 100 درصد گرون کردید ؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار