کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۱۳۲۶پنجشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۲۶۱۰۲۴ بازدید

پس از انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت بخش مسکن آمریکا قیمت جهانی طلا بار دیگر با افت شدیدی روبرو شده و به کمتر از 1200 دلار در هر اونس رسیده است.

 بهبود اوضاع بخش مسکن آمریکا موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر شود و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا با بیشترین کاهش در یک ماه گذشته روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه به کمتر از 1188 دلار رسیده است که این رقم پایین ترین قیمت طلا در یک هفته گذشته به شمار می رود.

قیمت طلا روز گذشته نیز پس از انتشار گزارش مربوط به بخش مسکن آمریکا با افت 1.3 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش از 6 مارس بی سابقه بوده است.

ویکتور تیان پیریا تحلیلگر ارشد موسسه ای ان زد بانک در این باره تاکید کرد که به نظر من بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو شود.

با انتشار آمارهای مربوط به بهبود بخش مسکن آمریکا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش روبرو شده است. در شرایط کنونی تمرکز اصلی سرمایه گذاران بین المللی بر انتشار آمارهای اقتصادی بیشتر آمریکا، منطقه یورو و چین خواهد بود.

از سوی دیگر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در 28 و 29 آوریل نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

براساس گزارش سایت طلا، بحران مالی و بدهی یونان نیز از جمله عوامل موثر بر نوسانات بازارهای بین المللی و قیمت کالاها به شمار می رود. یونان و وام دهندگان بین المللی هنوز نتوانسته اند برای کمک های مالی بیشتر به آتن به توافق نهایی برسند. یونان همچنان بر مخالفت خود با اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر پافشاری می کند.

در صورت ورشکستگی یونان به خاطر بدهی ها و خروج این کشور از منطقه یورو باید منتظر تحولات جدیدی در بازار جهانی طلا باشیم. برخی تحلیلگران بر این باورند که در صورت خروج یونان از منطقه یورو قیمت طلا تا 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

آمارهای منتشر شده در چین نیز نشان می دهد که تولیدات صنعتی این کشور طی ماه آوریل با بیشترین کاهش در یک سال گذشته روبرو شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها