کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارشی از نرخ‌ دستمزد و اجرت ساخت در بازار طلا


کد خبر : ۱۱۳۱۴چهارشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۱۷۴۷۱۷۴ بازدید

به هرشکل در بازار طلای تهران نمی توان به سادگی متوجه شد که فروشندگان برچه اساسی نرخ اجرت ساخت در طلا و جواهر را تعیین ...
گزارشی از نرخ‌ دستمزد و اجرت ساخت در بازار طلاگزارشی از نرخ‌ دستمزد و اجرت ساخت در بازار طلا

حجم اعظم خرید طلا از سوی مردم به سمت طلاهای ظریف و سبک رفته است که موضوع به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت طلا در بازار داخلی است.

مردم در حال حاضر با توجه به هزینه‌های خانواده، نیاز و سلیقه خود مصنوعات طلا را خرید می‌کنند که در چند وقت گذشته علاقه برای خرید جواهر افزایش یافته است، خریدار طلا را می‌توان به دو دسته خریداران مصنوعات طلا و جواهر تقسیم کرد، افراد متقاضی که تنها به دنبال طلا هستند مصنوعات طلا و افرادی که علاقه به خرید جواهر دارند به دنبال مصنوعات همراه با جواهر می‌روند.

در انتخاب مصنوعات طلا یک نکته مهم است که افراد به آینده خود و زمان فروش طلا دقت دارند، این بحث به معنای آن است که اگر فردی با سرمایه جمع‌آوری شده خود طلایی خریداری می‌کند تا در آینده آن را به فروش رساند و سودی نسبی همراه با لذت استفاده عایدش شود آنچنان به دنبال خرید جواهر نمی‌رود زیرا در زمان فروش جواهر اگر سنگ سالم باشد 50درصد مبلغ روز آن به فرد فروخته می‌شود که رنگ سنگ، میزان شفافیت و وزن آن در قیمت‌گذاری دخیل است.

اما در حالتی دیگر فروشندگان طلا و جواهر سنگ و جواهر را با قیمت بالاتری خرید می‌کنند و آن زمانی است که جواهر را به همان فرد فروشنده عرضه کنید که در این حالت فروشندگان مدعی هستند 80 درصد قیمت سنگ به نرخ روز به فرد پرداخت خواهد شد.

یک تولیدکننده طلا و جواهر در بازار تهران گفت:‌ قیمت‌گذاری سنگ بسته به وزن، شفافیت، رنگ و تراش آن تعیین می‌شود که مشتری با توجه به میزان هزینه در نظر گرفته وزن و ممعیارهای تعیین کننده بر قیمت، سنگ را مشخص می‌کند.

او ادامه داد: سود فروشندگان طلا بیشتر بر جواهر است و درصد اصلی سود از قیمت سنگ و اجرت آن عاید می‌شود.

این تولیدکننده یادآور شد: به متقاضیان جواهر پیشنهاد می‌شود نیاز خود را با سفارش مصنوعات رفع کنند زیرا هزینه‌های آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

او در رابطه با قیمت نهایی مصنوعات طلا گفت: حق قانونی سود فروشنده 30 درصد بوده که بیشتر سود خود را متمرکز بر اجرت ساخت معطوف می‌کنند، اجرت ساخت هر مصنوعاتی از طلا با یکدیگر بنا به نوع ساخت، ظرافت کار و ... متفاوت است.

یک خانم متقاضی برای خرید طلا در بازار تهران به اقتصادنیوز،‌گفت: اکثرا سعی می‌کنم طلا بدون سنگ خریداری کنم زیرا رد زمان فروش قیمت آن بسیار کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: مصنوعاتی که همراه با جواهر است بنابر منطق قیمت‌گذاری و وزن طلا نباید آنچنان قیمت بالایی داشته باشند اما برخی طلافروشان یکبار وزن کامل انگشت یا محصول دیگر را به قیمت طلا محاسبه کرده و بر قیمت سنگ‌های استفاده شده می‌افزاید که بر تمام آن یک اجرت ساخت دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: به نظر من محاسبه قیمت جواهر از سوی برخی فروشندگان همراه با ایراد و اشکال است.

به هرشکل در بازار طلای تهران نمی توان به سادگی متوجه شد که فروشندگان برچه اساسی نرخ اجرت ساخت در طلا و جواهر را تعیین می‌کنند. اگرچه آنها می‌گویند به تعرفه‌هایی که اتحادیه تعیین می‌کنند پایبند هستند اما در عمل در هنگام خرید با نرخ های عجیب و غریبی مواجه می‌شوی که مشخص نیست برچه مبنا و قانونی فروشند در محاسبات خود به کار می برد و نرخ طلا را تعیین می کند و بفروش می رساند تا در این بین سودی را به دلخواه کسب کند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها