کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

انتخابی در میان دست‌دوم های 120 میلیون تومانی

کدخبر:۱۱۲۸۶سه شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۳۶۸۴۱۶ بازدید

هیوندای سانتافه را باید از موفق ترین کراس اوور های بازار ایران نام برد. این کراس اوور کره ای که نسل دوم آن در سال 2007 به بازار ایران وارد شد با وجود ...
انتخابی در میان دست‌دوم های 120 میلیون تومانی

هیوندای سانتافه را باید از موفق ترین کراس اوور های بازار ایران نام برد. این کراس اوور کره ای که نسل دوم آن در سال 2007 به بازار ایران وارد شد با وجود امکانات خوب و قیمت پایین تر نسبت به رقبای ژاپنی، توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند بخصوص که 7 نفره بودن سانتافه به طور استاندارد مزیتی بزرگ در برابر رقبای آن بشمار می رفت. با این حال پس از گذشت چند سال ژاپنی ها بیکار ننشسته و کراس اوور های خود را با برتری های قابل توجه در بخش فنی و امکانات رفاهی راهی بازار نمودند این در حالی بود که در آن زمان هیوندای برنامه ای برای عرضه نسل جدید سانتافه نداشت و ارائه نسل سوم سانتافه برای سال 2012 برنامه ریزی شده بود بنابراین سانتافه می‌رفت تا جایگاه خود را در بازار از دست بدهد و میدان را به رقبای قدر ژاپنی واگذار کند. در سال 2010 هیوندای سانتافه با فیس لیفت جزیی و ارتقای فنی به بازار آمد تا بتواند جایگاه خود را تا زمان عرضه نسل سوم در بازار حفظ کند.

در این نوشتار قصد داریم تا از نزدیک این کراس اوور کره ای را بررسی کنیم و به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.
 

2010 Hyundai SantaFe


در نمای ظاهری شاهد تغییراتی نه چندان چشمگیر نسبت به مدل قبلی هستیم تغییراتی که به منظور به روز نگه داشتن ظاهر سانتافه تا زمان ورود مدل 2012 انجام شده اند, این تغییرات در نمای جلو شامل تغییر چیدمان داخلی چراغ ها و تعویض سپر جلو و مه شکن ها با نمونه‌ای زیباتر نسبت به مدل قدیمی هستند,ضمن آن که نشان هیوندای نیز به قسمت بالایی جلوپنجره منتقل شده, در نمای عقب تغییر چراغ ها به شکلی زیبا صورت گرفته اما مهم ترین تغییر سپر عقب جدید است که با جای دادن دو خروجی اگزوز ظاهری قدرتمند تر را نسبت به مدل 2007 نشان می‌دهد.

با وارد شدن به داخل اتومبیل خود را در فضایی جادار و با ارگونومی خوب هستیم. فضای زانو ها و بالای سر نیز مانند اکثر خودرو های این کلاس بزرگ و کافی است. یکی از نکات مثبت سانتافه وجود ردیف سوم صندلی است که در رقبایی مثل مورانو و لکسس RX وجود ندارند. البته ردیف سوم خیلی جادار نیست و بیشتر مناسب کودکان است تا بزرگ‌سالان, با پنهان شدن ردیف سوم در کف خودرو فضای بار بزرگی نیز در اختیار خواهد بود. تغییرات این بخش نیز شامل جایگزینی طرح فیبرکربنی داشبورد و رودری ها با طرح چوب مدل قدیمی که به واقع بسیار بی کیفیت می‌نمود هستیم, استفاده از پلاستیک خشک برای داشبورد نیز از نکات منفی داخل خودرو است. دیگر تغییر به وجود آمده شکل جدید پشت آمپر ها است که با آنکه در مقایسه با خودرو های روز کمی ساده و قدیمی جلوه می‌کند ولی طراحی قابل قبولی بخصوص در قیاس با مدل قدیمی دارد. کیفیت مواد استفاده شده در اتاق سانتافه از رقبای ژاپنی اش پایین تر است اما در خودروی مورد آزمایش به دلیل کم کارکرد بودن هیچ‌گونه مورد منفی خاصی وجود نداشت و اتاق نیز به صدا نیفتاده بود. البته باید صبر کرد ودید که چند سال بعد سانتافه ها چه وضعیتی خواهند داشت بنابراین فعلا برای قضاوت در مورد دوام آنها زود است.
 

نمایشگر سوپر ویژن

نمایشگر سوپر ویژن


در بخش امکانات نیز سانتافه هرچند لیستی به پرباری تویوتا پرادو ندارد ولی امکانات کافی دارد که به شرح زیر است: سیستم نمایش میزان باد تایر (TPMS) سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم کنترل کشش (TCS) سیستم ضد بلوکه (ABS) و EBD شش عدد ایربگ سنسور, تشخیص چپ شدن، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی و گرم‌کن، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی به قابلیت کنترل از روی فرمان,سانروف برقی، چهار شیشه برقی با شیشه راننده اتوماتیک، سنسور باران، فرمان با روکش چرم مصنوعی، شستشوی چراغ، نمایشگر سوپر ویژن با قابلیت تنظیم شدت نور، سیستم صوتی با سی دی چنجر و 6 عدد بلندگو، ورودی USBوAUX، سیستم اتولایت، دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم با قابلیت تنظیم درجه فن برای ردیف سوم، برف پاک کن عقب,کول باکس، محل قرار گیری عینک در سقف و آینه ی کنترل کودک.
 

eoey6nqaf7ev0xiv7ed.jpg


سانتافه ی 2010 بیشترین تغییرات را در بخش فنی تجربه کرده چرا که نمونه ی سابق از لحاظ فنی و حرکتی مخصوصاً در برابر رقبای ژاپنی اش کاملاً عقب افتاده بود. قلب تپنده ی سانتافه ی جدید موتور 6 سیلندر وی شکل 3.5 لیتری با بلوک آلومینیمی است که قدرتی معادل 276 اسب بخار (در برخی منابع 260 تا 266 اسب بخار آمده است.) و گشتاور 332 نیوتون متر را تولید می‌کند. این موتور که در کارخانه HMMA* در ایالت آلابامای آمریکا ساخته شده از سری موتور های لامبدا ی هیوندای است و از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ ها (CVVT) بهره می‌برد, این موتور بر روی محصولات دیگر گروه کیا-هیوندای یعنی کیا کادنزا و کیا سورنتو نیز استفاده می‌شود. برای مدل 2010 موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر (مشابه با هیوندای ix35) نیز قابل سفارش است که البته در بازار ایران عرضه نمی‌شود.
 

2010-HyundaiSantaFe-engine-v6

موتور با فشار کلید استارت به نرمی روشن می شود و به لطف گیربکس جدید 6 سرعته ی جدید, خودرو عملکرد آرام و نرمی دارد و دنده ها یکی پس از دیگری به نرمی تعویض می شوند. در هنگام تخته کردن ناگهانی گاز گیربکس اقدام به معکوس کردن دنده می‌کند که هر چند خیلی سریع نیست اما به موقع انجام می گیرد و چندان انتقادی بدان وارد نیست. در هنگام رانندگی قدرت بالای موتور جلب توجه می‌کند که و هر آن که راننده تصمیم به سبقت گرفتن بگیرد این موتور قوی خواسته ی راننده را برآورده می‌کند. سانتافه در عرض 9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز قابل دستیابی است.
 

حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت که در دنده ی 5 قابل دستیابی است.

حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت که در دنده 5 قابل دستیابی است.

سانتافه به کمک گشتاور بالای موتور در دنده های بالا شتاب گیری قابل قبولی دارد به‌طوری که سریعتر از آنچه هست نشان می‌دهد. چند نکته در خصوص این گیربکس وجود دارد یکی اینکه حتی در هنگام قرار داشتن روی حالت تعویض دستی هنگامی که دور موتور به ابتدای منطقه ی قرمز می‌رسد منتظر فرمان راننده نمی‌ماند و تعویض را انجام می‌دهد که این مسئله شاید چندان به مذاق رانندگان خوشایند نباشد. مورد دیگر اینکه در تست سرعتی که با این خودرو انجام دادیم مشاهده شد که خودرو در دنده ی 5 به حداکثر سرعت خود می‌رسد و دنده ی ششم فقط برای کاهش مصرف سوخت است. موتور تنفس طبیعی سانتافه در دور های بالا بسیار سرحال است و صدای موتور که از خروجی های دوبل اگزوز (که بنا بر اظهار یکی از دوستان با جنسیس کوپه مشابه است.) به گوش می‌رسد بسیار گوش نواز است و حس اسپرت بودن را القا می‌کند. پیشرانه که در مدل قدیمی نقطه ی ضعف سانتافه محسوب می شد حال در مدل 2010 به نقطه ی قوت تبدیل شده. البته در صورت رانندگی های پرشتاب و با دور بالا افزایش مصرف سوخت اجتناب ناپذیر است که گاهی اوقات حتی تا نزدیک 30 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد اما در اتوبان و با سرعت 90 کیلومتر دارای مصرف قابل قبولی حدود 9 لیتر در یکصد کیلومتر است.
 

obercr1zhgbo7xcn6y0e.jpg


این کراس اوور کره ای از سیستم چهارچرخ محرک نیز سود می‌برد که البته کارایی آن فرسنگ ها با یک اس یو وی تفاوت دارد. در بیشتر مواقع نیروی موتور تنها به چرخ های جلو منتقل می‌شود که در صورت تشخیص لغزش دیفرانسیل عقب نیز وارد عمل شده و نیرو را دریافت می‌کند که البته این وضعیت موقتی است و پس گذر از سرعت 70 کیلومتر بر ساعت دیفرانسیل عقب خلاص شده و خودرو محرک جلو می‌شود. این خصوصیت در هیوندای وراکروز و توسان نیز وجود دارد.
 

کلید های کنترل سیستم 4WD و خاموش کردنESP و تنظیم نور پشت آمپر ها

کلید های کنترل سیستم 4WD و خاموش کردنESP و تنظیم نور پشت آمپر ها

در سمت چپ راننده کلیدی با عنوان 4WD Lock به چشم می‌خورد که نیروی انتقالی به هر دو میل گاردان را یکسان می‌کند. این وضعیت نیز تنها در تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است. در یکی از تست هایی که در برف انجام شد و خودرو بر اثر گیر کردن کاملاً متوقف شده بود و با وجود فعال بودن کلید 4WD Lock اما انتقال نیرو به چرخ های عقب گاهی قطع می‌شد. . به طور کلی سانتافه ابداً گزینه ی مناسبی برای مسیر ها خارج از جاده نیست و قابلیت آفرود ضعیفی دارد. در هنگام حرکت خودرو نرم و بی صدا است ولی تکان های بدنه در مواجه با دست انداز ها می‌تواند از راحتی سرنشینان عقب بکاهد. در هنگام رانندگی دید مناسبی نسبت به اطراف دارید و با وجود دوربین دید عقب که نمایشگر آن داخل آینه ی وسط جاسازی شده در هنگام پارک نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. از نکات مثبت سانتافه فرمان نرم آن است. هندلینگ خودرو نیز در حد معمولی قرار دارد اما با وجود سامانه ی کنترل پایداری (ٍESP) و شش عدد ایربگ سرنشینان احساس امنیت قابل قبولی دارند. صندلی ها نیز شاید نتوانند به خوبی مزدا 3 بدن را در بر بگیرند اما طراحی و راحتی قابل قبولی دارند. سیستم کنترل کشش یا (TCS) نیز موجود است که با فعال کردن ترمز چرخ های در حال هرزگردی از لغزش آنها جلوگیری می‌کند.
 

داشبورد سانتافه 2010 با طرح فیبر کربن

داشبورد سانتافه 2010 با طرح فیبر کربن

سانتافه را باید خودرویی با هندلینگ و کیفیت متوسط سواری و در عین حال دارای موتوری قدرتمند و لیست امکانات کامل دانست که در مقایسه با رقبای ژاپنی اش مانند نسل اول نیسان مورانو گزینه ی بهتری برای خانواده هاست هر چند با دیگر رقیب ژاپنی اش یعنی لکسس RX اصلاً قابل مقایسه نیست. خودروی مورد بحث در سال 1389 با قیمت حدود 60 میلیون تومان خریداری شده که در آن زمان قیمت مناسبی به حساب میامد اما اکنون مدل 2010 قیمتی حدود 120 تا 130 میلیون تومان را دارد که افزایش بیش از دو برابری قیمت را نشان می‌دهد ولی باید قبول کرد که این بها برای کراس اوور دست دوم کره ای با موتور 3.5 لیتری کره ای بهایی مناسب است.
 

نمای جانبی سانتافه 2010

نمای جانبی سانتافه 2010


نکات منفی و مثبت هیوندای سانتافه 2010 :

نکات مثبت:

  • کابین جادار.
  • ردیف سوم صندلی.
  • موتور قدرتمند.
  • طراحی ظاهری مناسب

نکات منفی:

  • قابلیت آفرود پایین.
  • پلاستیک سخت کابین.
  • هندلینگ متوسط.
همراه مکانیک



دیدگاه ها

نظر: 1394/2/111:45:29،
38
39
کسانی که مزدا نیو داشتند
لطفا بگید چطور ماشینیه؟
ممنون از لطفتون
خودرو: 1394/2/111:50:03،
86
24
این ماشین دسته دومش بالای 100 تومن ارزش پول دادن نداره
شایان: 1394/2/112:01:00،
19
14
سلام. از بین ماشینای دست دوم زی کدوم بهتره و کمخرج تر (با کارکرد حدود 100000):
1- کمری 2009
2- مزدا 91
3- کرولا 2012
4- سوزوکی ویتارا 91
5- سراتو 2014
6- الانترا 2014
7- فلوئنس 2014
ممنون
محمد: 1394/2/112:31:13،
27
25
تقریبا توی این رنج یه کم بیشتر بهترین گزینه ممکن کیا موهاوی 2009 و تویوتا پرادو GX جهار در مدل 2007
جواب به شایان: 1394/2/112:35:07،
43
19
شک نکن کمری !!
وحید: 1394/2/113:13:31،
29
29
ویتارا خیلی کم خرج و اقتصادیه.
دیباجی: 1394/2/113:33:18،
24
29
تجربیات سه ساله اینجانب در رانندگی با فلوئنس 2000 اتوماتیک E4(مدل 2012) :

مزایای + فلوئنس:
- فنر بندی و رانندگی بسیار نرم
- ترمز های بسیار قابل اطمینان
- فرمان الکتریکی نرم و راحت
- استهلاک پایین و درصد خرابی بسیار پایین
- خدمات گارانتی مناسب 5 ساله 150/000 کیلومتر (با برخورد مناسب کادر فنی - اداری)
- دارای آپشن های متعدد کافی
كسري: 1394/2/113:36:32،
23
23
با 30تومان يه جيپ اهو تميز بگير تموم عاليه
خخ: 1394/2/113:48:11،
28
21
جيپ اهو كه 30 ميليون رياله تو تهران شما تو كدوم شهري "?
مهدی: 1394/2/115:53:45،
16
14
جالبش اینجاس که میگه حداکثر سرعت 200 تا ولی صفحه کیلومترشو تو عکس ببینی دور موتور تقریبا 4000 هزار سرعت 200 شده
جواب به خخ: 1394/2/116:01:11،
19
14
داداش قطعات يدكي شو نميگم خودشو ميگم
محمدي: 1394/2/118:03:03،
19
14
اون جايي كه جيپ اهر 30ميليون ميفروشن شهرستان نيست خراب شده است بابا ديگه اين ماشين بايد به اوراق چي ها بفروشن اونم فقط واسه چهار ميليون وامش
مرادي : 1394/2/119:04:53،
23
14
دوستان به مصرف سوخت صدي 17 روي كيلومتر ماشين توجه كنيد ...
ايليا: 1394/2/111:51:05،
20
19
اگه واقعي باشه اين قيمت خوبه،البته اگه دست دوم له نباشه
دوستان عزيز لطفا در مورد ماشين MG هر كي اطلاعات داره به من بگه.مشخصات واطلاعات فني ميدونم،فقط كساني كه يه مدت داشتند نظر بدند لطفا
رامین: 1394/2/111:55:56،
21
15
بازار انواع خودروهای بالای 100 میلیون که با گرم شدن هوا رونق می‌گیرد، در برندها و اندازه‌های مختلف و امکاناتی که دارند عرضه می‌شوند. البته با وجود آنکه طی سال‌های اخیر اتومبیلهای جدید در مدل‌ها و با امکانات متعددی در بازار عرضه شده و مشتریان خاص خود را هم دارد طبق گفته فروشندگان همچنان بخش قبال توجهی از مردم از خودرو استفاده می‌کنند.
سيزده: 1394/2/112:00:42،
38
18
سلام
مصرفش صدي 20 تا هست .
استهلاكش فوق بالاست .
زود چپ ميكنه .
armin: 1394/2/112:19:30،
24
36
من با ۱۲۰ میلیون یه بی ام و ۳۲۰ مدل ۲۰۰۶ میگیرم فوق العادسسسسسسس.
امیر: 1394/2/112:57:29،
32
14
بهترین کار رو میکنی فقط اگه تمیزش پیدا بشه اگه نه باید ماهی 500 هزار تومن بزاری گوشه جیبت واسه به خرج افتادنش ...
محمد: 1394/2/112:31:30،
42
16
نيسان تيانا مدل 90 20 هزار كار خريدم 125 ميليون عاليه
مصرف كم
نرم سكوت
‍ژاپني
كيفيت كابين عالي
تو شهر 100 9 تا 10 ميسوزونه
به نظرم بيشتر پولش ميارزه تو اين بازار
تیانا سوار: 1394/2/114:27:44،
26
14
احسنت به انتخاب و تشخیص درستت ماشین ژاپنی چیز دیگس .تا حالا کمری و مزدا نیو و آزرا 2008 و پرادو 2007 رو امتحان کردم .هیچ کدومش تیانا نمیشه . مبارکت باشه
dear: 1394/2/112:38:55،
17
14
ايرانجيب عزیز یک بررسی واسه سوناتا 2010 هم بزار لطفا
شاهى عيني: 1394/2/112:53:31،
26
14
سلام
مقايسه قيمت خودرو در ايران و ساير كشورهاي همجوار خصوصا كشورك امارات و كشورك بحرين:
با حدود 120 ميليون تومان ميشه ماشين هاي صفر كيلومتر و مدل 2015 به شرح زير رو خريد:
دوج شارجر SE
شورولت ايمپالا
كاديلاك ATS
.: 1394/2/115:16:33،
24
12
خوب كه چي. خدا وكيلي از اين مبحث خسته نشدين ؟ هزار بار هم كه بگيد گوش شنوائي نيست كه نيست چون دارن از خودرو سود ميبرن و نميگذارن قيمتش بياد پائين . آقا شرايط مملكت همينه ماشين دوزاري 200 ميليون قيمتشه .
ناصر : 1394/2/113:03:29،
23
27
تو این رنج قیمت مزدا نیو بهترینه؛ شک نکنید.
رضا : 1394/2/114:28:25،
31
21
تو این رنج قیمت فقط پژو 407 از همه این ماشینهایی که گفتی از همه نظر سر تره گزینه های بهتر از پژوه 407 نیسان تیانا بعد از اون هم تویوتا اریون تو این رنج قیمتا ولی مطمن باش پژو 407 از همه ماشینهایی که گفتی سر تره هیچ نگران قطعات هم نباش من دسته موتور اصل فرانسه برا 407 گرفتم 200 تومن در صورتی که برای ماشین سوناتا یا ازرا 350 تا 500 هزار تومنه همه وسایلشم گیر میاد خرج دوره ای اون هم از تویوتا خیلی پایینتره و کیفیت سواری 407 رو هیچ ماشینی تو اینهایی که نام بردی نداره
متین: 1394/2/115:27:59،
20
20
با آقا ناصر موافقم. من مزدا مدل 90 دارم 50 هزار راه رفتم باورکنید هنوز تعمیرگاه نرفته.فقط روغن و بنزین و یک بارهم لنت ترمز.
prado vx: 1394/2/116:17:23،
13
17
کسی پرادو vx چهاردر 2010 به بالا به قیمت 200 میلیون، بدون تصادف سراغ داره؟
amir: 1394/2/119:36:21،
22
11
من MG6 داشتم 20000 تا را رفتم ماشین خیلی خوبیه با امکانات زیاد فقط باید لاستیک هاشو عوض کنی چون میکوبه البته زیاد جادار نیست اما توربو شارژش خوب عمل میکنه اگر 2012 تا 80 بخری خوبه وگرنه ماشین ژاپنی بخر من یک کمری خریدم راضی هستم فقط عیبش بزرگ بودنشه تو تهران باید ماشینت اندازه 206 باشه وگرنه مشکل پارک داری
شاهین: 1394/2/119:47:09،
22
12
فقط و فقط

Genesis Coupe

306 اسب بخار 3800 حجم موتور!
خاطرات: 1394/2/121:31:44،
17
10
یادش بخیر 7 سال پیش زیر 60 میلیون صفر این ماشین بود و الان دست دومش 120 میلیون !!!
فلافل: 1394/2/122:00:24،
20
10
سلام ماشین پرشتابی هست ولی لنت ترمز هر 300000 تا باید عوض بشه گارانتی اسان موتور قابل اعتماد نیست مال ما واسه یک قطعه برقی مال فرمون دو ماه خوابید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما