کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

شروط بقای خودروسازان چینی در بازار ایران

کدخبر:۱۱۲۸۲سه شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶:۲۵۴۱۳۳ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت وقوع توافق هسته‌ای و ورود خودروسازان جهانی، خودروسازان چینی باید خود را برای ...

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت وقوع توافق هسته‌ای و ورود خودروسازان جهانی، خودروسازان چینی باید خود را برای رقابت با این شرکتها در ایران آماده کنند.

امرالله امینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سه سال گذشته تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی و خروج خودروسازان خارجی، چینی‌ها توانستند جای پای خود را در بازار خودروی ایران باز کنند.وی با بیان اینکه با این حال توافق قریب‌الوقوع هسته‌ای باعث بازگشت خودروسازان بزرگ جهانی به ایران خواهد شد، خاطرنشان کرد: اشتیاق خودروسازان خارجی برای حضور در ایران در حدی است که حتی زمزمه‌های حضور خودروسازان آمریکایی نیز شنیده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در این شرایط خودروسازان چینی اگر بخواهند در بازار خودروی ایران ماندگار شوند باید به سرعت در راستای کاهش قیمت و همچنین ارتقای کیفیت محصولات خود حرکت کنند.

وی افزود: با حضور خودروسازان جهانی در ایران صنعت خودرو به سمت رقابتی شدن حرکت خواهد کرد و در یک بازار رقابتی خودروسازی برنده خواهد بود که محصولاتش را در راستای نیاز و انتخاب مشتریان، تولید کند.

امینی با بیان اینکه خودروهای چینی در حال تولید در کشور از دو جنبه به‌روز بودن ظاهر خودرو و قیمت، تا حدی نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کنند، تصریح کرد:‌ با این حال با ورود خودروسازان جهانی، تولید خودروهای جدید با قیمت مناسب در کشور آغاز شده و چینی‌ها این مزیت رقابتی را تا حد زیادی از دست خواهند داد.

وی ادامه داد:‌ بنابراین در این شرایط شرکای ایرانی خودروسازان چینی حاضر در ایران باید چینی‌ها را اقناع کنند که اگر کیفیت محصولات خود را ارتقاء ندهند اقبال مصرف‌کنندگان ایرانی را از دست خواهند داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: خودروسازان چینی در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ادامه حضور آنها در صورت تولید خودروهای با کیفیت، برای رقابتی‌تر شدن بازار از جمله در رقابت با خودروسازان اروپایی، مفید خواهد بود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

گندم: 1394/2/110:31:11،
224
22
به امید ور شکست شدن تمام وارد کنندگان ماشین های چینی و ایرانخودرو و سایپا
فضولی: 1394/2/110:46:02،
70
16
انقدر که این ماشینهای چینی براشون سود آور بوده که نمیخوان این چینی ها رو از کشور بیرون کنن و به جای اینکه بگن خودروسازهای خارجی با دو فرقون ساز ایرانی رقابت کنن , میگن باید خودرو سازهای چینی باهاشون رقابت کنند و چون چینی ها مثل ایرانی ها نیستند صددر صد تو خودرو سازی پیشرفت میکنند که عاملش هم همین ایران میشه و چند وقت دیگه هم به خود ایرانی ها ماشین هم نمیده
سیامک: 1394/2/110:55:40،
37
37
کلا ماهیت چین با کیفیت سازگار نیست.تنها اصل برای چین قیمت پایین است که آنهم فقط با کاهش کیفیت امکان پذیر است.مثلا باوجود قیمت بالای خودرو های تویوتا تنها چهار درصد سود این شرکت از فروش خودروهایش است و قیمت آن به علت استفاده از مرغوبترین مواد اولیه است.اما شرکت جک سود حدود سی درصدی برای فروش هر خودرو کسب میکند که تنها با کاهش کیفیت امکان پذیر است.
اصالت: 1394/2/110:56:28،
67
17
امین یا رب العالیمن .
درود بر جنرال موتورز . مقدمت مبارک .
علی: 1394/2/111:51:58،
64
13
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

مگر قبل از اینکه تحریم بشه وضعیت خودروسازی ما چی بود که شماها انتظار دارید با برداشته شدن تحریم متحول بشیم. همین اشغالای فرانسوی از رده خارج را با دو برابر قیمت بهمون می فروختند صدامون در نمی یومد

تا تعرفه واردات برداشته نشه همینه که هست
پاسخ به سیامک: 1394/2/112:41:33،
38
16
راه های کاهش هزینه فقط کاهش کیفیت نیست. حالا فرض کنیم اینطوری هم باشه. من 60 م پول دارم. می دونم تویوتو کرولا بهتر از جک j5 است یعنی میدونم کیفیتش پایینه چون به قول شما از مواد مرغوب استفاده نشده است! باید چگار کنم؟ 1- پیاده گز کنم! 2- بذارم پیر شم تا اون موقع هم پس انداز کنم تا شاید پولم به کرولا برسه؟ 3- از بازار دست 2 یه دونه کرولا 100 هزار کارکردشو بخرم؟ 4-یه چینی صفر بخرم؟ 5- چند تومن بزارم روش یه پیکانتو یا میراژ بخرم توش مچاله شم که دلم خوشه چینی سوار نیستم و ...
گزینه انتخابی به خود شخص ربط داره! از شما آقای سیامک یه سوال دارم: شما تنهایی فهمیدی که خودرو ژاپنی بهتر از چینی هست یا از کسی کمک گرفتی؟
بابک: 1394/2/115:30:20،
23
11
صبح شد عضو هیات علمی از خواب بیدار شد!!!!!
پس اینا همش خواب بود؟ خودرو سازای آمریکایی؟ اروپایی؟

در این کشور همه چیز رانتی است و در دست این باند و اون باند
بازار خودرو هم دست فرغون سازای داخلی و چینی های بنجل سازه
خواب دیدی خیر باشه افزایش کیفیت کاهش قیمت بازار رقابتی......
آمین: 1394/2/201:35:29،
14
13
الهی آمین یا رب العالمین.
فرهاد: 1394/2/110:36:59،
51
10
خودرو سازای ایرانی فقط دنبال سودند. چه تحریم باشه و چه نباشه، سود بیشتر تو فروش خودروهای چینی هست.
كسري: 1394/2/110:44:38،
19
20
وقتي واردات خودرو بالاتر از 2500 ممنوعه هر ماشيني وارد شه ارزش نداره ادم بخره وقي موتور وزن ماشين رو نميكشه
امین: 1394/2/110:44:43،
54
12
خودرو ساز چینی همین الان هم اراده کنند قیمت خودرو هاشون رو تا 60% هم راحت میتونن کاهش بدن , ولی خودرو ساز داخلیه که نگران فروش خودشه و اجازه نمیدن که قیمت رو کاهش بدن. همین داخلیا بودن که مجبورشون کردن قیمتهاشون رو بالا ببرن.
نظر قطعي: 1394/2/110:47:15،
30
11
فكر ميكنين چند نفر پول خريد ماشين خارجي دارند؟
علی: 1394/2/111:04:39،
28
15
کمپانی ب ام و بی سر و صدا تحریم ها رو علیه ایران لغو کرد.
گرچه منقبل از این هم تحریم ها رو دور میزد!!!!
اینها فقط دنبال بازار بکر ایران هستند.
اگه خواستین ب ام و بخرین خوب چانه بزنید چون هم ارزش یورو خیلی اومده پایین و هم ب ام و تحریم ها رو رسما برداشه.
الان مدل فول ام پکیج ایکس4 280000 درهم بعلاوه102 تومن گمرک و ترخیص و مالیات و 16 تومن تبصره13 و 23 تومن شماره گذاری تمام میشود.
یعنی بسیار ارزانتر از قبل تمام میشود.!!!!!!
من یه دونه آوردم.
شش رادار با چرم موکا و 4گرم کن.
همین را داداشم خرید472 تومن!!!!!!
لادن: 1394/2/112:12:02،
21
11
بسي دلال که حالا منفی بدن به این افشاگری.
sam: 1394/2/111:10:03،
46
11
با سلام

بنده به عنوان یک شهروند ساده و کم سواد چند سئوال از این استاد محترم دارم:
1- آیا ایشان از مناسبات موجود در خودروسازی کشورمان و مافیای موجود در آن خبر دارند یا نه؟
2- آیا این مافیا اجازه می دهد که خودروی ارزان و با کیفیت خارجی به قیمت مناسب و ارزان به دست مصرف کننده برسد؟
3 - آیا حلقه مدیران رانت خوار و کم سواد موجود در خودروسازی اجازه می دهند که رقیب معتبر خارجی در ایران سرمایه گذاری کند؟ یادمان باشد که این حلقه قبل از تحریم ها هم در مقابل هرگونه سرمایه گذاری جدی خارجی سنگ اندازی می کرد. این کارها را نیز همیشه با نام حمایت از تولید داخلی و نیل به خودکفایی انجام می داد. اسم رمز این مافیای رانت خوار «خودکفایی» و حمایت از «اشتغال» است.در حالی که خود بزرگترین واردکننده قطعات بی کیفیت از هند و امارات و کارگاههای درجه 3 چین است!این حلقه با هرگونه نظم و شایسته سالاری مخالفت شدید دارد.
محمد: 1394/2/113:24:20،
26
12
آفرین به شما آدم عاقل ، فکر کنم بقیه هم خودشون زدند به .... تا وقتی ایران خودرو و سایپا در مملکتمون داریم هیچ وقت قیمت ارزان نمیشود
ف: 1394/2/111:19:00،
31
9
همچین نوشته رقابت با خودروسازان خارجی، انگار مثلا سال 85 که تحریم نبود و دلار 1000 تومن بود ما همینجور ماشین خارجی تاپ میخریدیم !!!
نه بابا همین پژوه و پراید تولید میشد دیگه. بعده تحریمم همین میشه نهایتش پژو 207 میشه 208 ! :)))) سود آقایون در انحصار این صنعت بوده و هست
ج: 1394/2/111:22:50،
19
10
بالا بردن كيفيت و پايين آوردن قيمت!!!!!! باشه بهش ميگم
ولي فكر كنم بالا برن قيمت و پايين آوردن كيفيت منظورشه
لطیف : 1394/2/111:32:19،
28
11
بر این خودتون مسخره کنین باز این چینی های بدبخت انواع آپشن ها تو ماشین ها شون دارن شاید بی کیفبت باشه ولی مثل شما بیست یه مدل ماشین تولید نمیکنن پراید یا پژو واقعا که متاسفم
كارشناس خودرو: 1394/2/112:15:08،
25
11
همين آقاي اميني فكر نكنم يه پرايد خسته هم داشته باشه شده كارشناس

بيا خودروسازيا ببين چه خبره

اين حرفا رو نگو داداش ملت ما هم سادن فكر ميكنن فردا سايپا جاي پرايد فورد فيستا توليد مي كنه

آخه ما يادمون ميره تو اين مملكت 40 ساله داره پيكان توليد ميشه
آرش: 1394/2/112:55:04،
17
12
تا وقتي قيمت ارز بالاي 3000 تومان است ماشين وارداتي غير چيني هم بالاي 100 ميليون باز هم فاصله قيمتي چيني و غير چيني همينه كه الان هم مشهود است اين تفسيرهاي بي اساس يعني چي ؟ !!
hamed: 1394/2/113:02:12،
21
26
دوستان فقط یک سوال پیش میاد
آیا توافق نهائی انجام میشود یا نه ؟؟؟
آری++++++
نه----------
Fred: 1394/2/113:16:01،
25
12
مگر مردم قبل از اعمال شدید تحریم ها چی سوار میشدن همین پراید و پزو 405 از رده خارج
مافیا لزوما نباید تو ایتالیا باشه بلکه میتونه در ایران و تو جاده مخصوص باشه
بهروز: 1394/2/113:19:40،
22
12
سلام من فقط خواهشم این که لوازم همین ماشین های چینی که به مردم بد بخت میفروشند که تعدادشان هم زیاد است را تامین کنند ماشینهای اروپایی و امریکایی ارزنی از ما بهترون که پولش را دارند . تمام نمایندگی های فروش ماشینها لوازم یدکی و ارائه خدمات ندارد و در مقابل مشتر ی فقط وعده سر خرمن میدهند باتشکر
من: 1394/2/116:52:48،
21
11
هخخخخخخ, چه خیال خوشی دارن ملت. کجا سیر می کنین بگین ما هم بیایم.
همونطور که تا قبل از این تحریم ها لگن تولید می کردیم, بعد از این تحریم ها هم لگن تولید خواهیم کرد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل