کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات انصراف از حج عمره


کد خبر : ۱۱۲۶۴دوشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۲۱۹۸۸۰ بازدید

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای انصراف قطعی از سفر عمره وجود ندارد، گفت: کسانی که ...

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای انصراف قطعی از سفر عمره وجود ندارد، گفت: کسانی که تمایل به انصراف از عمره دارند می‌توانند به کارگزاران حج یا همان کاروان‌هایی که ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند مراجعه و در 3 قسط پول خود را دریافت کنند.

ناصر خدرنژاد در توضيح جزئيات اين انصراف گفت: دريافت پول‌هاي ثبت نام عمره 3 مرحله دارد كه يك مرحله پول‌هاي سپرده است كه برخي از افراد بعد از انصراف مقطعي به بانك مراجعه و فيش‌هاي خود را براي سال‌هاي آينده پايدار مي‌كنند كه در نوبت قرار داشته باشند.مرحله دوم سود سپرده ۸۰۰ هزار توماني است كه پس از انصراف مي‌توانند اين سود را هم دريافت كنند و مرحله آخر مابه‌التفاوتي است كه امسال واريز كرده‌اند كه مي‌توانند اين مبلغ را نيز دريافت كنند.

وي تأكيد كرد: تمامي اين مراحل بعد از ثبت انصراف قطعي انجام خواهد شد و متقاضيان مي‌توانند بعد از ثبت انصراف مبالغ خود را در اين 3 مرحله دريافت كنند. سازمان حج به كارگزاران يا همان كاروان‌هاي سراسر كشور اعلام كرده كساني كه براي انصراف مراجعه مي‌كنند بدون هيچ مشكلي مراحل انصراف را انجام دهند.
 

اعزام حاجيان از شهريور‌ماه

همزمان و درحالي‌كه آخرين كاروان عمره ايراني پس از تعليق اين سفر روز گذشته مدينه منوره را ترك كرد تا پس از اقامت 5روزه در مكه مكرمه به كشور بازگردد، رئيس سازمان حج و زيارت از اعزام ۴۵۳ كاروان در قالب ۱۹۹ كاروان مدينه بعد و ۲۵۲ كاروان مدينه قبل به حج تمتع از شهريور امسال خبر داد و گفت: نخستين پرواز اول شهريور و آخرين پرواز نيز 26مهر انجام خواهد شد.با توجه به مشخص‌شدن تعداد و سهميه زائران، تاريخ شروع حج و تعداد كاروان‌ها، هيچ دليلي براي تأخير در برنامه‌ريزي‌ها وجود ندارد.

سعيد اوحدي همچنين با اشاره به حادثه فرودگاه جده از بروز برخي شايعات مبني بر درآمد هنگفت سازمان حج و زيارت از اعزام زائران به سرزمين وحي ابراز تأسف كرد و گفت: بالاترين قيمت عمره امسال كه شامل خدمات درجه يك و استقرار در بهترين امكانات اقامتي مي‌شد، 2ميليون‌و800 هزار تومان بود درحالي‌كه يك سفر 10روزه كيش حدود 3 تا 4 ميليون تومان با خدمات ضعيف هزينه مي‌برد. امسال شركت‌هاي هواپيمايي 120 تا 150هزار تومان قيمت بليت را افزايش داده‌اند، قيمت ارز از 2600تومان در سال93 به 2850تومان در سال94 افزايش يافته اما قيمت‌هاي حج سال94 نسبت به سال گذشته 5درصد كاهش داشته است. به‌گفته وي، كف قيمت حج تمتع سال گذشته 7ميليون‌و300هزار تومان و سقف آن 10ميليون‌و200هزار تومان بوده كه به‌صورت اقساط از زائران دريافت شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها