کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حال و هوای این روزهای بازار طلا و ارز تهران


کد خبر : ۱۱۲۳۱یکشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۵۸۲۱۸۴ بازدید

تعطيلي بازارهاي جهاني هم نتوانست جلوي عقب‌نشيني طلا در بازار آزاد ايران را بگيرد و انواع طلا با كاهش قيمت اين هفته را آغاز كردند.

تعطيلي بازارهاي جهاني هم نتوانست جلوي عقب‌نشيني طلا در بازار آزاد ايران را بگيرد و انواع طلا با كاهش قيمت اين هفته را آغاز كردند.

هر گرم طلاي ١٨ عيار ديروز به ٩٨ هزار و ٦٩٠ تومان رسيد. هر مثقال مظنه نيز ديروز به ٤٢٧ هزار و ٥٠٠ تومان رسيد. نرخ انواع سكه نيز ديروز نزولي شد و قيمت سكه تمام طرح قديم و جديد به ٩٦٣ هزار تومان كاهش پيدا كرد. اين درحالي بود كه نيم سكه و ربع سكه ٥٠٨ هزار تومان و ٢٧٨ هزارتومان شدند. سكه يك‌گرمي نيز ديروز روي ١٩٠ هزار تومان ايستاد و تغييري نكرد.

اونس جهاني طلا اما ديروز با تعطيلي بازارهاي جهاني روي ١٢٠٤ دلار باقي ماند. در بازار ارز ديروز نوسان‌ها به كام يورو و پوند بود.  بدين‌ترتيب با بالا رفتن ارزش يورو در برابر دلار و پوند در برابر دلار، يورو و پوند به ترتيب ٣٦٢٥ تومان و ٤٩٨٩ تومان شدند تا با افزايش قيمت قدري با دلار فاصله بگيرند.

اين در حالي بود كه دلار امريكا با ٣٣٣٥ تومان كاهش قيمت را تجربه كرد. درهم امارات و لير تركيه نيز از دلار پيروي كردند و با كاهش قيمت ٩١٤ تومان و ١١٧٧ تومان را برگزيدند. ديروز همچنين نرخ دلار رسمي بانك مركزي با كاهش اندكي همراه شد و به ٢٨ هزار و ٢٥٥ ريال رسيد. اين در حالي است كه در آخرين معاملات بازارهاي جهاني ارزش يورو در برابر دلار تقويت شده است. بررسي ميداني صرافي‌هاي تهران نشان مي‌دهد كه روند معاملات ارزهاي خارجي در دو هفته اخير كاملا عادي و طبيعي بوده است.

بر اين اساس در شرايط كنوني بازار با عرضه و تقاضاي عادي مواجه است و به نظر اين خط مشي را تا پايان هفته جاري حفظ كند. اين در حالي است كه كارشناسان بازارهاي مالي معتقدند اتفاقات هيجاني در حوزه سياسي و بين‌المللي نمي‌تواند در كوتاه‌مدت بازار را تحت‌تاثير قرار دهد. آخرين بررسي‌هاي تكنيكال بازار طلا نشان مي‌دهد كه اونس جهاني فعلا سطح ١٢٠٠ دلاري را براي تثبيت برگزيده است.

تحليلگران اقتصادي و خوانندگان «كيتكو نيوز» بر اين باورند كه ارزش دلار طي روزهاي آينده مهم‌ترين عامل موثر بر قيمت جهاني طلا خواهد بود. آدريان دي تحليلگر ارشد اقتصادي تاكيد كرد كه گمانه‌زني سرمايه‌گذاران بين‌المللي در‌خصوص پايين بودن نرخ بهره امريكا براي مدت‌زماني طولاني‌تر به نفع قيمت طلا و به ضرر ارزش دلار خواهد بود. از طرفي تحليلگران موسسه سرمايه‌گذاري سي‌ام سي ماركتس نيز اعلام كردند كه انتشار آمارهاي اقتصادي امريكا نشانگر وضعيت چندان روشني نيست و اين مساله به نفع قيمت طلا خواهد بود.

اگر وضعيت بحران بدهي يونان نيز موجب تشديد نگراني‌ها نسبت به خروج اين كشور از منطقه يورو شود، قيمت طلا با افزايش بيشتري روبه‌رو خواهد شد. اين در حالي است كه بدهي‌هاي سنگين امريكا نيز عامل مهم ديگري است كه مي‌تواند به ضرر ارزش دلار تمام شده و قيمت طلا را افزايش دهد. برخي تحليلگران معتقدند كه بحران بدهي‌هاي امريكا طي سال‌هاي آينده مي‌تواند قيمت طلا را به ٥٠٠٠ دلار افزايش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها