کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توافق بانکها برای کاهش نرخ سود سپرده به 20 درصد


کد خبر : ۱۱۲۲۱شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲:۱۹۸۱۰۵ بازدید

در حالی که به نظر می رسد در یکی از جلسات پیش روی شورای پول و اعتبار ، نرخ سود بانکی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد، بانکها پیش دستی ...

در حالی که به نظر می رسد در یکی از جلسات پیش روی شورای پول و اعتبار ، نرخ سود بانکی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد، بانکها پیش دستی کرده و در مورد نرخ سود بانکی با یکدیگر توافق کردند.

عبدالناصر همتی -مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها- به نیابت از بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد: مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در نشست صبح امروز خود برای کاهش سود بانکی به تفاهم رسیدند.

وی گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم و تأکیدات مقام ریاست جمهوری و دیدگاه‌ها و نظرات وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی مدیران بانک‌ها امروز توافق کردند در اولین مرحله سود علی‌الحساب سپرده‌های یک ساله را به 20 درصد کاهش داده و سود تسهیلات مشارکتی رایج بانک‌ها را بسته به نوع فعالیت 2 تا 3 درصد کاهش دهند.

بنابر گزارش روابط عمومی بانک ملی، وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در صورت تأیید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این پیشنهاد از 15 اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی شود.

همتی ابراز امیدواری کرد تا پیشنهادات بانک‌ها در مورد الزامات تثبیت و عملیاتی شدن نرخ‌های جدید که طی نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام خواهد شد مورد توجه مسئولین بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قرار گرفته و در جهت تعادل عرضه و تقاضای پول در بازار لحاظ شده تا زمینه کاهش مرحله بعدی نرخ سود نیز مهیا شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها