کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

پول می‌دهید اما خودروی ایده‌آلی نمی‌توانید انتخاب کنید

کدخبر:۱۱۲۱۷شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۳۴۱۲۷۸۳ بازدید

در این مقاله سعی داریم تا به اشتباه‌های برخی مشتریان ایرانی هنگام خرید خودرو بپردازیم و بگوییم که چرا این مشتریان در حالی که پول خوبی بابت خرید ...
پول می‌دهید اما خودروی ایده‌آلی نمی‌توانید انتخاب کنید

بازار خودرو بازاری است پیچیده با معادلات درهم تنیده، تنوع محصول و رقابت فشرده خودروسازان در تولید محصولات به روز و ارائه آپشن‌ها و خدمات متنوع در فروش و خدمات باعث ایجاد حق انتخاب بیشتر در مشتریان برای خرید می‌گردد. بازار خودرو در کشورمان در سال‌های اخیر شاهد باز شدن نسبی مرزها و ایجاد فضای رقابتی گردیده است هر چند که هنوز در مقایسه با بسیاری از کشورها هم فاصله زیادی احساس می‌شود.بازار خودروی ایران و بالطبع آن مشتریان ایرانی گاهی پیچیده عمل می‌کنند و معیارهای خاص خود در انتخاب را دارند و همین امر باعث می‌شود تا بسیاری از برندهای مطرح جهان نتوانند حضور موفقی را در این بازار تجربه نمایند.

در این مقاله سعی داریم تا به اشتباه‌های برخی مشتریان ایرانی هنگام خرید خودرو بپردازیم و بگوییم که چرا این مشتریان در حالی که پول خوبی بابت خرید می‌دهند اما نمی‌توانند انتخاب بهتری در بازار خودرو داشته باشند؟!
 
بخش خصوصی کاملاً چینی شد

قشر متوسط جامعه ایران معمولاً خریداران این بخش از خودروها می‌باشند که در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌ها و قطع همکاری خودروسازان بین‌المللی با خودروسازان ایرانی، چینی‌ها به خوبی جای پای خود را در این بازار سفت کردند و با شناخت نیاز مشتریان ایرانی و ضعف خودروسازان داخلی به ارائه محصولاتی متنوع‌تر با ظاهری به روزتر نسبت به خودرو های داخلی پرداختند که این امر منجر به موفقیت آنان گردید و از طرفی دیگر خودروسازان داخلی با ارائه مدل‌های قدیمی عمدتاً خودروهای فرانسوی متعلق به ۲ تا ۳ دهه پیش و با تنزل کیفی و استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی در حال رقابت با چینی‌ها هستند.بخش خصوصی خودروسازی ایران کاملاً چینی شده و بخش دولتی نیز که ۹۰درصد بازار را در اختیار دارد نیز مصرف‌کننده عظیم قطعات چینی است و اخیراً هم به مانند خودروسازان خصوصی به سوی مونتاژ خودروهای چینی برای سوددهی بیشتر می‌رود که این خود نیز جای تأمل دارد.
 
انتخاب ۳۰ تا ۵۰ میلیون

منصفانه اگر بگوییم تندر۹۰ در این بازه قیمتی بهترین انتخاب خواهد بود، خودرویی اروپایی با برندی قدیمی و شناخته شده که ویژه کشورهای در حال توسعه طراحی گردیده کم مصرف و کم استهلاک و ایمن‌تر از رقبای ایرانی و چینی خود.خودرویی ساده و فاقد زیبایی اما تندر۹۰ در بازار ایران قربانی ظاهر نه چندان زیبایش شد و بسیاری از خریداران ظاهرگرا اقدام به خرید برخی چینی‌های خوش چهره اما بی‌کیفیت به جای تندر۹۰ کردند.گرچه تندر نسبت به رقبای رنگارنگ چینی ظاهر جذاب و گیرایی ندارد اما باطن آن منصفانه از آن خودرویی بی‌رقیب در میان هم‌کلاسان بازار ایرانش می‌سازد. خرید خودرویی اروپایی و کم استهلاک و ایمن نسبت به رقبای کم تجربه و کپی کار انتخابی عمیق و معقولانه خواهد بود.
 

انتخاب ۵۰ تا ۷۰ میلیون

در این بازه قیمتی رقابت صرفاً چینی است و چینی‌های با کیفیت و کمی آبرودارتر وارد کارزار رقابت گردیده‌اند و بازار را در اختیار خود گرفته‌اند به نظر می‌رسد خودروی جک J5 کرمان موتور با توجه به طراحی ایتالیایی بی نقص که کپی‌کاری نیز نمی‌باشد و همچنین موتور و گیربکس  میتسوبیشی خودرویی خوش‌ساخت‌تر و با کیفیت‌تر مخصوصاً در مدل اتومات آن است که منصفانه با قیمت حدود ۶۰ میلیون می‌تواند بهترین گزینه در این رنج قیمتی آن هم در میان سایر چینی‌ها باشد.
 

هاچ بک‌های وارداتی ۹۰-۷۰

در این بخش کیا پیکانتو کره‌ای در مقابل میتسوبیشی میراژ ژاپنی (تولید تایلند) و MG3 ( دو رگه بریتانیایمی- چینی) به رقابت می‌پردازند که با توجه به مشخصات فنی و ظاهری، شوالیه کوچک و جسور بریتانیایی به نظر انتخاب مناسب‌تری هستند. تویوتا یاریس و هیوندای i20 و آلفا میتو نیز دیگر بازیگران این میدان هستند، یاریس یک تویوتا است و همین کافی است تا معنی کیفیت را درک نمایید و i20 هاچ‌بکی زیبای هیوندای که جذابیت خاص خود را دارد و آلفا میتو نیز گویا از سیاره دیگر وارد این رقابت گردیده و متعلق به دوره هنرمندان بزرگ می‌باشد در اینجا هنر احساس را تحریک می‌کند اما دنیای واقعی i20 را انتخاب می‌کند و یاریس قربانی قیمت بالای خود می‌گردد تا اسطوره کیفیت نیز در بازار پشت‌سر کره‌ای رو به رشد قرار گیرد.
 
سدان‌های وارداتی جمع و جور

در این بخش یاریس صندوق‌دار و لنسر ۱٫۶ ژاپنی به رقابت با کیا ریو و هیوندای اکسنت کره‌ای خواهند پرداخت، یاریس یک تویوتا است. با کسی شوخی ندارد سخت کار و سخت جان اما یک مشکل دارد فاقد هیجان می‌باشد، اکسنت نیز کوچک‌ترین سدان هیوندای خودروی کم استهلاک می‌باشد ولی مانند یاریس فاقد هیجان و در عین حال بی‌دردسر است. لنسر ۱٫۶ یک ژاپنی ساده و خوش نام است که چوب سادگی خود را خورد و در بازار ایران مورد توجه واقع نگردید، خودرویی که نسبت به یاریس و اکسنت هیجان بیشتری را به ارمغان می‌آورد. این خودرو باطناً خودرویی پیر و فاقد حداقل امکانات رفاهی است و برای پیرمردانی که می‌خواهند خاطرات جوانی را در حال و هوای پیری مرور کنند مناسب می‌باشد. اما کیا ریو تازه‌واردی است که با مدل دو نسل پیش خود نامی نیک در میان خریداران ایرانی بر جای گذاشت، مدل جدید با پیروی از سبک جدید طراحی کیا خودرویی زیبا و هیجان‌انگیز می‌باشد وبا توجه به امکانات و تنوع در مدل‌های هاچ‌بک و صندوق دار می‌تواند به مناسب‌ترین انتخاب بدل گردد. البته رنو فلوئنس دنده‌ای با توجه به عرضه محدود از لیست مقایسه ما حذف گردید
 
هاچ‌بک‌های متوسط

رنو اسکالا در برابر آلفارومئو جولیتا، یک فرانسوی اقتصادی در برابر یک مجسمه خوش‌تراش ایتالیایی است و در اینجا انتخاب دل مطرح می‌باشد برای خاص سواران و انتخاب دل حتماً مجسمه ایتالیایی خواهد بود که انسان را به یاد دست‌های هنرمندی می‌سازد که سعی در خلق مجسمه‌ای خاص دارند تا با ترکیب آهن و ذوق هنری موجودی بنام جولیتا را متولد نمایند این بخش انتخاب با دل هست و دل آدمیزاد خاص‌پسند می‌باشد.
 
سدان‌های متوسط

تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر۱٫۸، هیوندای النترا، کیا سراتو، رنو فلوئنس، MG6  واپل آسترا بازیگران این بخش از بازار جذاب و داغ ایران هستند گرچه جای خالی مزدا۳ و هوندا سیویک که از گردونه تولید و واردات حذف شدند به خوبی حس می‌شود، اما رقابت اصلی میان سامورایی‌های اصیل و کره‌ای‌های خوش رو، جوان اما پخته روی می‌دهد.
 
اما ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

الانترا موفق‌ترین آمار فروش در این گروه در بازار ایران را دارد و به علت وسواس صاحب خود (هیوندای) در امر زیبایی و به پیروی از خواهر بزرگ‌تر خود سوناتا به زودی خود را به تیغ جراحان هیوندای خواهد سپرد و آخرین سال‌های حضور خود را تجربه می‌کند اما سراتو برعکس الانترا به تازگی از زیر تیغ جراحان کیا بیرون آمده و دوران نقاهت خود را سپری کرده و آماده خودنمایی و جولان دادن رخ زیبای خود به پیرمردهای ژاپنی می‌باشد.

اما سمت دیگر میدان سامورائی‌های پیر و کهنه کار هستند تا شمشیر برنده خود را به رخ زیبارویان ظریف کره‌ایی بکشند، شمشیر تویوتا کرولا کیفیت بی‌نظیر و کم استهلاک بودن، اقتصادی بودن می‌باشد، پر فروش‌ترین خودروی تاریخ جهان با کسی شوخی ندارد و با تولید هر نسل خود برگه زرینی به کتاب کیفیت در صنعت اضافه می‌کند تا به همه یاد دهد چگونه می‌توان با حداقل قیمت حداکثر کیفیت را به مشتری داد. لنسر ۱٫۸ سامورایی دیگری که پا در کفش برادر معروف خود یعنی اوو کرده تا بار دیگر خاطرات خوبی را برای مشتریان خود رقم زند اما لنسر برای رسیدن به باطن خود نیاز به یک باشگاه بدن‌سازی و یک جراحی صورت دارد تا بار دیگر خشم و قدرت یک سامورایی را نشان دهد.
اپل آسترا یک اروپایی بسیار با کیفیت و مغرور که گران‌ترین عضو گروه است و عملکرد نه چندان مناسب شرکت واردکننده در امر فروش،بازاریابی و خدمات و نگرش سنتی آنان باعث شده تا عده بسیار کمی از حضور مجدد اپل در ایران آگاه باشند در صورت اصلاح موارد ذکر شده برند خوش‌نام اپل بار دیگر موفقیت‌های خود را در بازار تکرار خواهد نمود.
رنو فلوئنس در اصل همان مگان جدید است که آن هم بالاجبار باید زیر تیغ جراحی رنو قرار گیرد در غیر بازار را به رقبای خود واگذار خواهد نمود و MG6 نیز قربانی پسوند چینی‌بودن قرار گرفته است.اگر اهل مدرنیته و آپشن و ظاهر هستید سراتو می‌تواند بهترین انتخاب باشد خودرویی که همه چیز را معقولانه دارد ولی اگر دنبال باطن و کیفیت حقیقی هستید همان چیزی که امروز از ذهن خریداران ایرانی پاک شده یک تویوتا کرولا انتخاب بی‌نظیری خواهد بود.
 
هاچ‌بک‌های لوکس

در بازار کشور ۲ نماینده در این سگمنت جای می‌گیرد (لکسوس CT200 و ولوو V40) که به مانند فرشته‌های حافظ انسان هستند اما متاسفانه مورد بی‌مهری خریداران ایرانی قرار گرفته‌اند برای بازارسازی این خودروها نیاز به ایجاد یک فرهنگ جدید در کشور است که اکنون متعلق به افرادی است با دید علمی، انسانی و باید کاری کرد تا روزی مصرف‌کنندگان ایرانی مانند بسیاری از مصرف‌کنندگان غربی روی به خرید چنین خودروهایی بیاورند، لکسوس پاکیزه و دوستدار محیط‌زیست و ولوو استوار و امن و حافظ جان انسان‌ها.
 

سدان‌های نسبتاً لوکس

تویوتا کمری، هوندا آکورد، رنو سافران، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما بازیگران اصلی این مسابقه جذاب می‌باشند باز هم ژاپنی‌های سخت‌کوش در مقابل کره‌ای‌های جذاب و در این وسط یک فرانسوی- کره‌ای دو رگه.

اپتیما خودروی زیبایی که دست‌پرورده پیتر شریدر بود تا سبک طراحی مدرن و اروپایی را در این سدان کره‌ای به کار گیرد و انصافاً حاصل کار فوق‌العاده شد طراحی لوکس- اسپرتی که ماندگاری خوبی دارد و ارزشمند سوناتا برادر اپتیما تازه از زیر تیغ جراحی بیرون آمده، داغ داغ تا تکامل کره‌ای‌ها را نشان دهد به راستی کاری که کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر انجام دادند چیزی شبیه معجزه بود و به راستی محصولات آن‌ها قابل تقدیر و احترام هستند. اما این طرف میدان یک ژاپنی سخت کار قرار دارد که همیشه پر فروش‌ترین خودرو در بازار آمریکا و بسیاری نقاط دیگر بوده به مانند برادر کوچک‌تر کرولا، کم مصرف، کم استهلاک و جان سخت بسیاری تویوتا را برخلاف نسل قبلی کمری، با معرفی نسل جدید این خودرو زیر باد انتقاد به خاطر طراحی نه چندان جذاب قرار دادند و همین فشارها تویوتا را مجبور به ارسال کمری به اطاق عمل زیبایی نمود گرچه فعلاً خبری از عرضه این محصول به بازار کشورمان نیست.اما هوندا آکورد را باید یک اسطوره نامید، این را می‌توان از مدل‌های موجود در کشور که متعلق به اوایل دهه ۹۰ میلادی می‌باشند فهمید، هنوز هم خودروهایی سرپا و سرحال هستند که کیفیت فوق‌العاده خود را به خوبی حفظ کرده‌اند، کیفیت کابین این خودرو فوق‌العاده است و همواره جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین سدان‌های بازار آمریکا قرار داشته است، هوندا آکورد یک خودروی کامل از هر لحاظ می‌باشد و می‌تواند بهترین انتخاب در این گروه باشد.

رنو سافران: فرزند رنو- سامسونگ با طراحی لوکس و کلاسیک، کیفیت مطلوب اما قیمت کمی بالا برای برند رنو در نظر خریداران ایرانی باعث شد تا این خودروی ایمن و لوکس بدل به انتخابی خاص گردد. از این‌رو بی هیچ شک و تردیدی هوندا آکورد بهترین گزینه خواهد بود.
 

خودروهای سدان لوکس

با ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بازار این خودروها نیز محدود گردید، بسیاری از خودروهای مطرح و لوکس کره‌ای از بازار خارج شدند مانند کادنزا، آزرا، جنسیس و … و همچنین مدل‌های اروپایی و ژاپنی با حجم موتور پایین‌تر وارد بازار گردیدند این بخش اکنون دست محصولات بنز، ب‌ام‌و و لکسوس می‌باشد که رقابت میان این محصولات فشرده و نزدیک است و با توجه به اقبال بازار ب‌ام‌و سری ۵ پرطرفدارترین خودروی لوکس بازار ایران می‌باشد، تمام محصولات موجود در این سگمنت دارای کیفیت و شایستگی بسیار می‌باشند ( بنزهای کلاس سی و ئی، لکسوس آی اس، ئی اس، جی‌اس ب‌ام‌و سری ۳ و ۵) خودروهای بسیار عالی می‌باشند، کره‌ای‌های این بخش که نامشان ذکر گردید نیز خودروهای بسیار عالی هستند اما آمار فروش برندهای لوکس در سال جاری موفقیت ب‌ام‌و را در پیشی گرفتن از رقبا نشان می‌دهد.


هفته نامه دنیای خودرو

همراه مکانیک



دیدگاه ها

امیر: 1394/1/2913:00:54،
119
41
خداوند ارواح کسی که جواب منو بده بیامرزه:
سوال : میگن ال نود گرونه و تحریمه کمبود قطعات
حالا نگین خودرو امرزو آگهی فروش خودرو زده که محصولاتش رنو هستن

چجور ممکنه بروز ترین محصولات رنو نمایندگی داشته باشنو وجود داشته باشن اما ال نود تحریم باشه ؟
ایران: 1394/1/2913:46:37،
128
241
کسی که تو ال90 سوارشه دیگه هیچ ماشینی زیر 60 تومن بهش

حال نمیده..
amir: 1394/1/2913:47:40،
171
56
هر ماشینی میخرید بخرید
فقط ژاپنی باشه و بس !!!!!!!!
سلام: 1394/1/2914:11:47،
103
237
اسپورتیج 2015 بخرم _ _ _ _ _ _ _97 میلیون

سانتافه 2015 بگیریم+ + + + + + + 102 میلیون

پلاک ارس...از تبریز هستم
بابک: 1394/1/2915:47:44،
96
98
همون بهتر ال لگن تحریم باشه...تابوت متحرک
هروقت چوب تحریم شد بدونین ال لگن هم تحریم میشه تابوت متحرک
نون: 1394/1/2917:32:28،
60
33
البته هر چیز به قیمت ارزنده هست وگرنه شاخص قیمت اگه مطرح نبود ، برندهای صاحب سبک دلیلی نداشتند که برای ارزان سازی روی به کشورهای چین و هند بگذارند .
سراتو ۲۰۱۵ - ۶۹۰۰۰ درهم ، ایران ۱۳۸ میلیون !!!!
کرولا ۲۰۱۵ - ۷۵۰۰۰ درهم ، ایران ۱۴۳ میلیون !!!!
الانترا ۲۰۱۵ - ۶۸۰۰۰ درهم ، ایران ۱۲۶ میلیون !!!
آپتیما ۲۰۱۵ - ۹۸۰۰۰ درهم ، ایران ۱۶۷ میلیون !!!!
سوناتا ۲۰۱۵ - ۱۰۲۰۰۰ درهم ، ایران ۱۷۹ میلیون !!!!
اینا قیمت خرید تکی هست و نه کلی
سوال : آیا بهتر نیست شفاف سازی کنیم تا دلالان و وارد کنندگان به ظاهر رسمی ، مجبور به کند کردن دندان طمع خود شوند. تمام خودروهای فوق بین بازه ۲۰ الی ۳۰ میلیون بیشتر از حد مجاز دارند فروش میروند.
ناصر: 1394/1/2918:46:23،
78
71
باید قبول کنیم زیر 50 تومن ال90 بهترین هستش ، کسایی هم که مخالف هستن و میگن ال لگن و تابوت متحرک و ... یا اطلاعاتی از ماشین ندارن یا خواستن بخرن گرون شده و ...
دلتون و به پارس طراحی قذیمی خوش نکنید با tu5 چینی ، ال90 سالاره از لحاظ فنی ، برید از تعمیرگاهها و ... بپرسید
صهر: 1394/1/2920:12:35،
45
30
این خودرو سازا با این سباست عدم تولید ال 90 اومدند و خود ملت ایران را تحربم کردند. نه 5+1 مقصره و نه دلار و…
من به جرات این مساله را میگم.
ارمان: 1394/1/2921:14:07،
45
55
من شب عید مگان گرفتم خیلی راضیم هستم واقعا میگم تویوتا کرولا داشتم قبل از مگان نه شتابش ونه نرم بودنش به مگان میرسه . واقعا رنو مگان کم مصرف هست در 100 کیلومتر 5.5 مصرفش هست . من شب عید میخرم مسافرت میرفتم و بعد عید میفروختم و لی الان حیفم میاد بفروشم چون اصلا تو این قیمت 120 ملیون هیچ چیزی نمیشه خرید که هم اورپایی باشه و هم با کیفیت و امنیت باشه . در مورد رنو بگم تمام محصولاتش واقعا با کیفیت وامنیت هستند که نمیتونید تو محصولات پفکی کره ای پیدا کنید .
سالار: 1394/1/2922:40:18،
39
39
فقط مگان خوبه برا مصرف قیمتش هم از 60 ملیون هست تا 130 ملیون با انتخاب مشتری نسبت به مدل و تمیزی . مدل 94 هم در اینده نزدیک میاد احتمالا چون 1500 دستگاه اماده تحویل هست در گمرک .
پارسا: 1394/1/3001:16:07،
33
33
مگان مگان مگان
من هم با ارمان موافق هستم مگان خیلی بهتر از محصولات کره ای که عمدتا در چین مونتاژ میشن هست
مسعود: 1394/1/3013:40:45،
29
28
من با تولید مگان موافق هستم با هر قیمتی . چون امروز رفته بودم سایپا دیدم 100 ملیون باید بدی چینی بی هویت بخری در صورتی که یه زمانی مگان رو از سایپا خودم گرفتم 33 ملیون تحویل یک هفته ای و ای کاش نمیفروختم .
U.N: 1394/1/3014:06:55،
31
24
من اسفند 89 مگان صفر خریدم 30700تومان ولی 4ماه بعد فروختم ؛ ماشن خوبی هست ولی خیلی سادست داخلش اون موقع سمند 16 م بود و دیدم 2 برابر نمیرزه فقط اتوماته !!
ولی خدایش ماشین نرم و کم مصرفی بود
آرش: 1394/1/3015:46:05،
33
32
تحریم خودرو فقط شامل صادرات قطعات برای تولید هست نه برای داشتن نمایندگی فروش
با این حال هیچ شرکتی در ایران نمایندگی رسمی خودرو سازان نمی باشند
حتی اطلس خودرو و آسان موتور و نگین و رامک خودرو و...
کافیه برید تو سایت حهانی خودرو سازان تا این قضیه براتون مشخص بشه
وحید: 1394/1/2913:04:44،
100
46
تا وقتی النترای موتور 1800 که در کشورای دیگه ماشین خیلی سطح پایین حساب میشه 120 میلیون میندازن به مردم پول به ماشین صفر خارجی نمیدم
پویا: 1394/1/2913:48:04،
77
88
همون موتور 1800 رو esp خاموش کن پاتو فشار بده رو گاز تا بفهمی 148 اسب بخار یعنی چی. تو داری 1800 النترا رو با 1800 لگن پرشیات مقایسه میکنی؟
پاسخ: 1394/1/2913:54:07،
80
46
هر چی باشه 120 نمیرزه..نهایت 90 ..100
ج به پویا: 1394/1/2918:44:32،
49
31
داداش پاتو رو گازش فشار میدی ولی یه 1 2 ثانیه طول میکشه دنده جا بره تا بخوای بفهمی 148 اسب یعنی چی !!!

خخخ خخخ

عزیزم طرف پورشه و بی ام و سوار میشه اینجور نمیگه پاتو بذاری رو گاز ببینی 300 اسب یعنی چی !!!
آرش: 1394/1/3010:44:13،
35
33
ماشینهای کره ای خصوصا اکسنت و سراتو و النترا فوق العاده بی کیفیت هستند (نسبت به سایر خارجی ها) و ارزش خرید ندارن
saman: 1394/1/2913:12:10،
104
45
یادش بخیر....کمری 60 تومن....جنسیس 70 تومن....بی ام و 90 تومن....

حالا آشغال چینی نشسته جای تویوتا و لکسوس و آلمانیا....
haho: 1394/1/2913:40:08،
48
84
عمو اونوقت که جنسيس 80 تومن بود کمری 28 تومن بود
محمدرضا777: 1394/1/2913:59:38،
53
41
ه عمو جون مگه جنسیس قیمتش سه برابر کمری؟؟ یعنی الان که کمری 190تومن جنسیس باید حدود 570..80تومن باشه هاااا؟؟؟ موقعی که کمری 35تومن بود جنسیس حد65..70بود
baz: 1394/1/2914:30:03،
47
91
عمو جون شما که میگی کمری 190 تومنه بیا من واست 2015 بگیرم 160 تومن !
عمو جون شما جنسيس 2014 دیدین تو ایران ?
عمو جون شما جنسيس 2015 دیدین تو ایران ?
عمو جون جنسيس 2015 بیاد ایران قیمتش کمتر از 400 میلیون نیست !
عمو جون اون موقع رو که میگی ازرا 15 میلیون از کمری گرون بود اونوقت جنسيس 5 میلیون از ازرا ارزون بود عمووووو جووووون ?!?!
عمو جون من خودم نمایشگاه دارم مثل شما الکی حرف نمی زنم !
پاسخ baz: 1394/1/2916:11:05،
57
37
شبيه کودکاىى 2 سالسس حرفات
احتمالا تويوتاى 2015 شما ک 160 عي اين وارداتيست ک به جاى 10 ايربگ1 اىربگ به اسم 10 ميديد ل خلق الله
وگرنه نمايندگى ميزه 195
انقدم تو نمايندگى از اىن خودرو هاى واردات شخصى ک خودروى تصادفى و به جاى صفر دادن به مردم
شما دلالا يد ديگه انتظازى نميشه ازتون داشت
اگه تويوتا 2015 داشتى برديم نمايندگى تايز کرد اين همه چيزش اوکى من خودم ازت 165 مى خرم 5 ميليونش واسه خودت برو حا کن واسه بچه هاى همباز
bazbaz: 1394/1/3009:13:30،
24
37
عمو جوووووون حقیقت واسه شما تلخ است !
قيافه تو و اونايي که منفی دادن یکم آشناست !!!!!!!
شما همونایی بودين که 2 هفته پیش تو خيابونا ريخته بودین جشن گرفته بودین !
تعدادتون خیلی زیاده تو جامعه واسه همین اینقدر پیشرفت کردیم !
امثال ما هم خیلی اندک هست که نشسته بودیم خونه داشتیم می خندیدیم !
ضمنا نا گفته نماند تو اگه به هم سن بابات کودک بگی واست افت داره چون غیر مستقیم به بابات کودک گفتی !

baz: 1394/1/3009:31:41،
34
30
عمو جووووون حقیقت واسه شما تلخ است !
توهین کار آدم های ضعیف است ، من دلال نیستم ، کودک هم نیستم .
من نمایشگاه ماشین دارم و 5 میلیارد رو ندادم به این مغازه که امثال تو بیان بهم توهین کنن !
من هم سن بابای تو هستم و فکر نمیکنم خوشت بیاد پسر 15 سالم بیاد به بابای تو بگه دلال کودک !
پس احترام خوب چیزیه پسر خوب !
قیمت ماشین رو هم من میگم چون کار من اینه ، خوب نیست منم برم تو دادگاه به کار وکیل ایراد در بیارم نه ?
به هر حال شما یی که منفی دادین همونایی هستين که دو هفته پیش ریختین خيابونا جشن گرفتین ما هم نشسته بودیم خونه می خندیدیم !
sss: 1394/1/2913:17:21،
76
156
تندر ۹۰ دیگه چه آشغالیه !!!! پارس tu5 خیلی بهتره هم کم مصرفه هم کم استهلاک قیافش هم شبیه تراکتور نیست
ملت: 1394/1/2913:44:13،
101
70
پارس tu5؟؟؟

حاجی یبار که تو صفرش نشستم..فک کردم سوار پیکان صفر شدم..


صد رحمت به ال90..فقط قیافش مشکل داره..ولی این پارس هم

ظاهرش مزخرفه..هم باطنش..
آمنا: 1394/1/2913:58:10،
94
50
اقا اصلا از پارس حرف نزن که ما ازش حسابی کشیدیدم... صفر گرفتیم کیفیت در حد چینی درجه 3 ...صفر که بود 4-5 تا مشکل اساسی داشت (فقط راه میرفت). صداشم که تو پارکینگ روشن میکردیم همسایه طبقه دوم میفهمید ما داریم میریم! ایمنیشم که دیگه دیدید ...پراید از پشت بهش یزنه تا شیشه جمع میشه ...من که رد کردم رفت فعلا بی ماشین سیر میکنیم
آرشیا: 1394/1/2913:59:58،
71
74
شما همون پارس تی یو 5 که موتورشو از 206 امانت گرفته بیار منم با تندر مدل 89 میام! هم از نظر شتاب هم از نظر فنی و نرمی هم از نظر کیفیت میزنمش
PARS BAZ: 1394/1/2914:32:09،
81
75
L90 بده بابابزرگت
دنده عقب دبده نمیشه
بد قیافه تر از پیکان
داشبورد شبیه مینی بوس
سر پیچ که میرسی بعد که با صلوات پیچ رد کردی میپری تو نمایشگاه مفا بدی بره
آپشن هیچی
تو ایران اول پارس ELX 1800 موتور زانتیا که نیست الان
بعد پارس TU5
مهدی: 1394/1/2914:59:45،
80
50
آقا اگه ال نود 89 میاری پارس رو بگیری، من 206 تیپ 5 مدل 83 بیارم که ال نود رو باید قاطی باقالیا جمع کنی! آخه معیار که فقط شتاب نیست. در ضمن با این وجود بعید میدونم ال لگن بتونه پارس ال ایکس رو هم بکیره!
صهر: 1394/1/2920:17:00،
36
54
با عزت و افتخار میگم ال 90 بهترین خودروی تاریخ خودروسازی کشور است.
آرشیا: 1394/1/3010:36:53،
32
30
آقای مهدی.ال 90 تو ماشینای ایرانی فقط از پارس ای ال ایکس میخوره و با 206 تیپ 5 کاملا برابره ! از نظر شتاب ... دیگه پارس و 405 که ساخت سال 1990 هستن که برا ماشین سال 2005 نمیتونن ادعا کنن!نه از نظر فنی نه از نظر ایمنی ...من تو کامنت بالا هم از همه نظر گفتم...من از تیپ 5 هم بردم هم باختم اما هیچ وقت از پارس نخوردم
آرتا: 1394/1/3010:46:45،
33
36
پژو جز ماشینهای سطح پایین اروپاست اونوقت ملت ما دارن راجب پارسی که 1989 تولید شروع کرده تعریف و تمجید میکنن!!! نه فنی داره نه ایمنی من یه دوست عزیزمو از صدقه سر همین پارس تو یه تصادف نه چندان شدید از دست دادم
Mohsen: 1394/1/2913:17:31،
43
50
ممنون از مقاله زیباتون
مسعود : 1394/1/2913:20:59،
44
59
فقط میتسوبیشی لنسر 1800 تیپ4 ...مدل 2015
ماشین بازا میدونن چی میگم ....کره ای هم عالیه ولی پرستیژ سامورایی رو نداره...MG هم خوش ساخته ولی حیف که اسم چین روشه.
انتالیا: 1394/1/2913:32:05،
61
68
رنو واقعن ارزش برند خودشو حتی تو ماشینای ارزون مثل ال90

ثابت کرده ..من خودم سوار این ماشین شدم و انصافن ماشین نرم و

خوش دستیه
پویا: 1394/1/2913:51:11،
42
63
النترا با 1800 سی سی 148 اسب بت میده برو ببینم کدوم 1800 تنفس طبیعی چنین قدرتی بهت میده.
یاد گرفتید چارتا برند ژاپنی که اصلا تو دنیا فروش ندارن تبلیغ کنید
ماكسيما سالار: 1394/1/2915:37:26،
56
46
زير ١٠٠ فقط ماكسيما
فرزان: 1394/1/2913:22:37،
43
29
خريد هر ماشين بستگي به سليقه و انتظاري كه خريدار از ماشين در موارد ظاهر-قدرت-امكانات-ارزش در برابر پول پرداختي-بازار دست دوم و ... داره خلاصه ميشه و تمام اين خودروها-تو همه رنج قيمتي- يكسري ضعف و قوت دارند در نتيجه اعلام كردن يه مورد خاص براي خريد صرفاً جهت پيشنهاد بد نيست و نظر مطلق نبايد تحميل بشه
سامان: 1394/1/2913:22:52،
65
131
جک اس 5 بهترین خودرو بازه 70 تا 90 میلیون

+++++++++++

- - - - - - - - - - - -
رسول: 1394/1/2913:25:34،
49
89
تو رنج قیمت 30 تا 40 میلیون فقط پارس سال دوگانه هم خوش تیپ است و هم از نظر اقتصادی با صرفه است.
mg: 1394/1/2913:25:46،
37
154
به نظر من بهترین ماشین تو رنج 30 تا 50 رانا هست
چون هم ظاهر زیبایی داره هم از نظر فنی و هندلینگ از خیلی از ماشین ها بهتره
مهرداد: 1394/1/2915:45:22،
41
32
من چون خودم دارم وسوار میشم اظهار نظر میکنم.درسته مدل بالاهاش کاملا بی عیب شدن.من که دارم کاملا راضی هستم.جک j5هم دارم واقعا خوبه تو 10000کیلومتر که رفتم آخ نگفته
مجتبی: 1394/1/2913:29:24،
80
57
دوست عزیز رانا آشغال ترین ماشین است تجربه ثابت کرده کسی که رانا بخره مشتری اول و آخرش خودش است. حیف پول بی زبون که برای رانا بدهیم. برو پارس تی یو فایو بخر
mg: 1394/1/2914:34:11،
44
58
باور کنید رانا ماشین خوبی پشت سرش زیاد سم پاشی شده
مكان يك : 1394/1/2913:46:50،
68
59
100تا 110 ميدي يه ماكسيما مدل 91 ميخري باهاش پادشاي ميكني .

مصرفش از پارس سال كمتره .

سرعتش مثل جت ميمونه .

قدرت استهلاك نرمي وقار كلاس موتور ، گيربكس ، كروز، اينترفيس ، gps، رو كه نگو .
غل غل : 1394/1/2913:47:36،
60
48
آخه حيف پول نيست بدي جك و جيل .
... بخدا بي عقلي .
ارش: 1394/1/2914:05:34،
31
38
تعرفه جدید صدور و تمدید مجوز ورود خودروهای خارجی با توجه به قانون بودجه 94 100 ٪ است. و در واقع خودرویی وارد نخواهد شد.توسط آاقای ظریف تعرفه صدور خارجی جدید در کشور مبلغ 2 .875.000 تعیین و تعرفه خودروهای خارجی فکت شیت توافق لوزان 2.070.000 ریال در سراسر کشور اعلام شده است.
سامان: 1394/1/2914:06:53،
32
28
سلام دوستاان. در حد 45 تا75 خودرو صفر چی خوبه؟ ممنون
hf: 1394/1/2914:20:11،
47
45
بستورن b50f
عقده گشا: 1394/1/2918:32:55،
43
23
الان اين منفي هايي كه به سامان داديد دليليش چيه خدايي كساني كه اين سايت و مطالعه ميكنن به نظرم يكسري ادم منفي هستند كه چشم ديدن موفقيت ديگران رو ندارن
پوپو : 1394/1/3009:53:18،
33
26
سلام عزیز ،هیوندای آوانته مدل 91 یه عمر راحتت میکنه ،یکیشو دارم عروسک قصد فروش هم دارم
مهدي پروانه: 1394/1/3013:46:19،
28
27
سامان جان ماكسيما تميز هم پيدا كني خوبه
405 : 1394/1/2914:13:45،
60
48
دوستان اخه این l90 چی داره که بهش مینازید ظاهر صفر داشبورش هم ادم یاد داشبرد پراید میندازه امکانات زیادی هم که نداره من خودم چندین بار سوار l90 شدم فقط. فقط یک گیربکس نرم داشت نسبت به 405 مگرنه سر پیچا اگر تیز بپچی ماشین یک طرفی میشه در حد چپ کردن میره اصلا به درد لایی کشیدن تند تیز رفت نمیخوره در کل ماشین پیر مردی هست فقط به درد ادم های میان سال میخوره
دانیال: 1394/1/2914:14:21،
55
67
با 120 میلیون بی ام و 530 مدل 2006 میخرم تا این لگن کره ای
reza: 1394/1/2914:19:00،
37
44
تو رنج 30تا 50 ال نود ماشين خوبيه و لي در موتور و گيربكس اما اگه بخاي كمي لوكس بودن رو به اون اضافه كني پارس tu5 كد 28512 عاليه . سواري نرم . موتور بي صدا . تهويه اتومات . چهرچرخ ديسك و....
مسعود : 1394/1/2916:12:28،
49
29
اسم پارس نیار که سال 93 لقب خز تزین ماشین بازارو گرفت.....
چوزا: 1394/1/3010:45:09،
30
28
پارس= خرابی متعدد و لش شدن زود هنگام
سالار: 1394/1/2914:33:45،
39
35
در رنج قیمت 30 به نظرم فقط رانا ارزش خرید رو داره.
ظاهر به روز و چالاک و پر شتاب. از نظر فنی همون 206 SD و حدود 6 میلیون ارزانتر. مصرف کمی هم داره و از نظر امکانات هم مشابه 206
در کل برای زیر پا و توی شهر خیلی گزینه خوبیه.
mg: 1394/1/2915:18:29،
28
33
گل گفتی
مرتضیش: 1394/1/2914:35:25،
42
40
ال90آیرو دینامیکش افتضاحه امکاناتی هم نداره که بخوای برای تعمیرش بری نمایندگی یه کولر و4تا شیشه برقی
نور: 1394/1/3010:42:12،
29
22
شما پارس و سمندت مگه خیلی آپشن داره؟ اصلا باور کن ال90 سوار نشدی تا حالا...خرابی پژو ها 90 درصد موتوریه ...همین که تو 206 برا نمونه همیشه آمپر رو 90 هست یه نشونست برا زودتر خراب شدن موتورش.
مهندس: 1394/1/2914:38:10،
29
36
جک و جیل مثل خز و خیل. تویوتا از قدیمی تا جدید از هر ماشینی که شما بگی توی ایران بهتره.سویک رو به رفیقم گفتم بخر نخرید گفت شاید بهتر از کرولا باشه ولی یک روز هست و یه روز نیست ولی تویوتا همیشه توی این مملکت هست و قطعات داره
مهرداد: 1394/1/2915:50:39،
46
24
مهندس جان عزیز برادر هرکسی رو پولی که داره میره ماشین میخره.حالا هی زور بزنید این آشغاله اون خز وخیله.معلومه که تویوتا عالیه.ولی کو پول.به نظر من جک تومحدوده 60 کاملا خوب هست ومی ارزه.ولی جیلی اصلا نمی ارزه87 میلیون پول بدی.پرواضحه که با این پول میتونی چه چیزا سوار شی
علی: 1394/1/2918:22:26،
30
28
جک جی ۵اتومات ماشین بینظریه تا شصت میلیون ....بی انصاف نباش مهندس
مبين: 1394/1/3000:22:05،
25
24
علي جان اين j5 چه چيزش بي نظيره؟
من داشتم و خوشبختانه زود ردش كردم و به يكي از دوستان هم توصيه كردم نخره كه گوش نكرد ،دو روز پيش به دليل خرابي بكسلش كرده بود و ناگهان سپر جلو با دياق و سيني جلو كلا كنده شده!!نميديدم باور نميكردم
Ali_BT: 1394/1/2914:43:12،
47
44
نظرتون چیه ؟؟؟؟؟؟؟

1. پرادو 2 در 2012 +++++

2. fj کروز 2012 - - - - - -
مهرداد: 1394/1/2915:46:37،
25
32
من از نظر ظاهری به fj رای میدم.والا تجربه سواری با هیچ کدومشون ندارم
رز: 1394/1/2914:49:04،
29
43
جاست رانا
رضا: 1394/1/2914:51:42،
40
32
ال لگن تواین اشفته بازار خداییش ماشین خوبیه هرچنداشکالات اساسی زیادی ازجمله ظاهرزشت دیدکم دنده عقب وتعادل کم درسرعت داره اما کاچی بعض هیچی
حمید: 1394/1/2914:56:53،
55
63
دوستان یه راهنمایی
بین لیفان620 و ال 90
620 +++
ال 90 ----
مهندس: 1394/1/2915:11:49،
39
29
به نظر من ماشینهای چینی از لحاظ امکانات و قیمت کاملا متعادل است گر چه من چینی سوار نیستم اما قیمت و امکانات جک جی 5 اتومات را میپسندم و انواع تویوتا هم مخصوصا کمری اگر به قیمت واقعی ارائه شود رقیبی ندارد ام جی هم واقعا نسبت به امکانات و سطح فنی قیمت مناسبی دارد (اگر بعدها گیر یدکی نیفتید) الباقی یا گرانند یا استحکام کافی ندارند برای اینکه استخدام ایران خودرو و سایپا شوید هم خودرو ایرانی بخر !!هر روز نمایندگی هستی!!
رضا: 1394/1/2915:22:05،
60
67
دوستان راهنمایی
1)ال90- - - - - - -
2)پارسtu5+++++++
به کارمندای بانک وام 120 میلیو: 1394/1/2915:43:24،
43
33
به کارمندای بانک وام 120 میلیون تومنی خرید مسکن میدن با بهره ی 4 درصد و بازپرداخت 30 ساله!!!
فقط کافیه که این وام رو بگیرن بذارن تو خود بانک وقتی قسطهاش رو کم کنی تازه میشه ماهی 2 میلیون تومن سودش!!!
آیا این مصداق بی عدالتی نیست که پولهای مردم رو بگیرن به خودشون وام بدن...
بذارید مردم قضاوت کنن...
رضا: 1394/1/2920:51:27،
22
25
من کارمند بانک یا هر اداره دیگه ای نیستم. اما این داستانی که بافتی تو همه جای دنیا هر بانکی برای کارمنداش تسهیلات خاص خودش رو میده فقط ایران نیست.
محمد: 1394/1/3013:12:53،
22
24
اولا 120 میلیون نه و 70 تا، ثانیا 4% نه و 14%، ثالثا کلا چه ربطی به موضوع داشت?!
مسعود: 1394/1/2915:43:27،
26
56
دوستان راهنمایی
با توجه به قیمت و امکانات
۱) - سوزوکی ویتارا کلاس ۸ اتوماتیک صفر
۲)- اسپورتج یا توسان ۲۰۱۳
سوزوکی : 1394/1/2916:46:52،
36
30
سوزوکی با دوام . با کیفیت ژاپنی . مناسب برای آفرود و گل وبرف . من 2سال مدل 92 دارم 50000 تاکار کرده به خاطر شاسی نردبانیش هیچ سر و صدا نداره اما برای دک و پز نیست بیشتر کار بردی اگه مطابق دفترچه کارخانه روغناشو عوض کنن سالها ماشین فقط قیافش بی آزاره و 8سال قدیمیه .وخیلیا دست دهم شو سوارن و ازش فقط کار میکشن و موتور 2400 خوب از پس اتوبان وبیابون بر میاد.به نظر من به جز سانروف چیزی کم نداره وصندلی های راحت با دوخت با کیفیت ژاپنی داره که بهتر از صندلی های مشماییه .
امیر: 1394/1/2920:13:48،
29
26
من گزینه ی دوم (اسپورتیج و توسان ) را انتخاب می کنم
هرکس ماشینی می خره بالاخره ازش خسته میشه و می خواد عوضش کنه
بازاری که اسپورتیج داره خیلی خوبه و هروقت بخواهی بفروشی مشتری پاش هست
درضمن امکاناتی که اسپورتیج دارد خیلی بیش از ویتاراست
کارمند بانک: 1394/1/2916:35:36،
40
37
با سلام
وام مسکن فقط در قبال رهن سند ملکی به کارمندان بانک داده می شود وبصورت نقدی پرداخت نمی شود.درضمن کارکنان بانکها جزو زحمت کش ترین افراد هستند و دارای بیشترین ساعات کاری مفید در بین کارمندان هستند.فقط کافیه کیفیت خدمات رو رو با سایر نهاد ها مثل شهرداری و .....مقایسه کنید
کارمند تحصیلکرده: 1394/1/3000:12:19،
26
24
کارمند محترم بانک،
ما هم که دنبال وام مبلغ بالا(مثلا 100 تا) میریم، اولا با بهره بالای 28% باهامون حساب می کنن و ثانیا سند در رهن هم می خوان.پس سند گذاشتن کار سختی نیست. البته ما از این وامها نمی تونیم بگیریم چون اقساطش بسیار بالاتر از کل حقوقمونه.
نکته دوم اینکه کار کردن یا نکردن، عموما بستگی به خود شخص داره، در بسیاری از ادارات سراغ داریم که بعضیا فقط دنبال منافع شخصی و حتی خوابیدن سرکار هستن و تعدادی دیگه باید به غیر از مسوولیتهای خودشون، جور بقیه رو هم بکشن و جالبه که همه جوره هم بهشون اجحاف میشه هیچوقتم توقعی ندارن.
در کل موضوع بحثم اینه که بانکها هستن تا کمبود منابع مالی خانواده ها در گذران زندگی یا حتی تولید رو جبران کنن ولی الان خودتون بهتر می دونید مشغول چه کارایی هستن.همین.
pr: 1394/1/2917:09:42،
41
48
lifan x60 +++++ mvmnew x33 _ __ __ _
بابک: 1394/1/3010:17:52،
38
23
lifan x60 خیلی بهتره
جواب به نون: 1394/1/2920:07:02،
22
26
نون عزیز

کسانی که از دبی وارد کننده ی ماشین هستن کلی پول گمرک و از رده خارج کردن چهار ماشین ماده ها و تبصره ها و... باید بده پول رفت و برگشت و لنج و... میشه که بیش از 6-7 ملیون گیرشون نمیاد

اگه فکر کردی با یه ماشین 20 ملیون سود گیرشون میاد پس جوونا الکی درس می خوانند دکتر بشوند
ب جای درس خواندن دو سه سالشو حداکثر می گذاشتن مجوز می گرفتن
هادی: 1394/1/2923:42:35،
30
27
من ماشین چینی خریدم به قیمت دوبرابر ال ۹۰ولی خدایی ال۹۰یه چیز دیگه ست
بهروز: 1394/1/3008:44:48،
39
21
نویسنده نظر خودشو گفته ولی به نظر من در هر بازه قیمتی بستگی به سلیقه و نظر فرد داره مثلا کسی که پول زیادی نداشته و ظاهر ماشین هم براش مهم باشه اگر صرفا دنبال کیفیت ماشین بگرده لوگان یا همون تندر انتخاب کنه در کوتاه مدتم این ماشین دلشو میزنه چون قیافه کاملی نداره واینکه تو ایران متاسفانه بازار تحمیلی است و اقشار متوسط چاره ای ندارند برای انتخاب محدود...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما