کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهنمای خرید یک یخچال و فریزر مناسب


کد خبر : ۱۱۲۱۶شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۱۸۱۹۰۷۰ بازدید

با گذر زمان کاربران با بازه وسیع‌تری از محصولات مختلف در رنگ‌های متنوع و قابلیت‌های تکنولوژیکی بالا از سوی تولیدکنندگان یخچال فریزرها مواجه ...
راهنمای خرید یک یخچال و فریزر مناسبراهنمای خرید یک یخچال و فریزر مناسب

طی سال‌های گذشته یخچال‌ها حکم یک جعبه بزرگ را در آشپزخانه داشتند و انتخاب خرید آنها نیز بسیار محدود و تکراری بود.

اما با گذر زمان کاربران با بازه وسیع‌تری از محصولات مختلف در رنگ‌های متنوع و قابلیت‌های تکنولوژیکی بالا از سوی تولیدکنندگان یخچال فریزرها مواجه می شوند. با این وجود انتخاب یک یخچال فریز مناسب نیاز و بودجه شما نیز کار ساده‌ای نیست.به همین منظور قبل از اقدام به خرید باید چند سوال را از خودتان بپرسید.
 

vpkd3xffj1m4k0iw1p6a.jpg


چه نوع یخچالی برای من مناسب است؟

در مورد نوع یخچال فریز با 4 انتخاب مواجه هستید که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

fd3dhawgxpc23xbfx77k.png

فریزر در بالا

مناسب برای خریدارانی که به دنبال یخچال فریزر اقتصادی هستند و زرق و برق اهمیت زیادی برایشان ندارد.هر گاه اسم یخچال فریزر را می‌شنویم اولین تصویری که در ذهن ما نقش می‌بندد همین مدل فریز در بالا است. در این مدل 2.3 پائین متعلق به یخچال و مابقی فریزر است.احتمالا همه ما این مدل را در خانه های خود داشته ایم. با این حال ذائقه ها تغییر کرده بنابراین اگر به دنبال یک یخچال فریز مدرن با قابلیت های بالا هستید این مدل مناسب شما نیست. با این وجود اگر طرح و قابلیت های تکنولوژیکی برای شما اهمیت زیادی ندارد این نوع یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. این مدل ها ه‌مچنان توسط سازنده ها تولید می شود و تنوع خوبی در بازار دارد.

 

3jl4vbn9dg8m0djsacq.jpeg



fd3dhawgxpc23xbfx77k.png

فریز در پائین

مناسب برای افرادی که مشکلی در خم شدن برای استفاده از فریز را ندارند و به جای بیشتری نسبت به مدل های فریز در بالا احتیاج دارند.اگر به دنبال یک یخچال فریز ساده با قابلیت دسترسی راحت به مواد غذایی فریز شده هستید مدل هایی که فریز در پائین قرار دارد برای شما مناسب است.معمولا فریزرهایی که در پائین یخچال قرار دارند از لحاظ ابعاد بزرگ‌تر از نمونه‌های فریزر در بالا هستند با این حال تنوع این نوع از یخچال فریزرها در بازار کمتر است.
 

rq106p4fp0blyb87zvt.jpg

 


fd3dhawgxpc23xbfx77k.png


ساید بای ساید

مناسب برای افرادی با فضای کم که به دنبال ویژگی های اضافه نسبت به مدل های معمولی نیز هستند.یخچال فریزهای ساید بای ساید به طور معمول از وسط به 2 نیم تقسیم می‌شوند که نیمی متعلق به یخچال و نیمی دیگر مخصوص فریزر است.

در برخی مدل ها این تقسیم بندی به طور مساوی انجام می شود و در برخی دیگر بخش بزرگتری به یخچال اختصاص داده می شود. ساید بای ساید بودن به معنی باریک بودن فضای داخل است. به همین دلیل برای قرار دادن ظروف بزرگ مانند قابلمه ها مناسب نیستند.از طرف دیگر در این مدل‌ها سعی می‌شود از فضای موجود مخصوصا فضای موجود در درب‌ها استفاده بیشتری شود.حالا که صحبت از درب ها شد بهتر است این مسأله را نیز در نظر داشته باشید که به دلیل باریک تر بودن درها ، فضای کمتری را برای باز شدن کامل نیاز دارند. از این رو بسیار مناسب آشپزخانه های کوچک با فضای کم هستند.
 

wrt5267w2hevs96wrp4a.jpg

 

fd3dhawgxpc23xbfx77k.png

درب فرانسوی

مناسب برای افرادی که فضای زیاد به همراه ویژگی تکنولوژیک بالا و طراحی به روز می خواهند.مدل درب فرانسوی امروزه از مدل‌های محبوب یخچال فریزر بوده که در واقع ترکیبی از مدل فریز پائین دراوری مدل ساید بای ساید است.این بدین معنی است که قسمت یخچال شما بزرگ و به اندازه عرض کامل یخچال است و دو در دارد فضای زیادی را برای شما فراهم می کند و فریزر نیز به صورت دراوری در قسمت پائین قرار می گیرد.

داشتن 2 در بدین معنی است که هنگام استفاده حداقل سرمای یخچال هدر می رود. به دلیل تقاضای بالای بازار در مورد این مدل یخچال فریز قطعا هنگام خرید گزینه های زیادی خواهید داشت که در برخی از آنها ویژگی های تکنولوژیک فراوانی به کار رفته است. این مدل از یخچال فریزرها به نسبت قیمت بالاتری نیز دارند.

 

pf7cxyzn3lqrv40z4wu9.jpg
 

fd3dhawgxpc23xbfx77k.png


یخچال فریز چقدر باید بزرگ باشد؟

انتخاب سایز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور استاندارد حدود 0.1 متر مربع برای هر شخص در خانه لازم است. یخچال فریزرها معمولا بین 0.2تا 0.9 متر مربع فضا دارند. این بدین معنی است که یک خانواده 4 نفره نباید یخچال فریزری با فضای کمتر از 0.5 متر داشته باشد.با این وجود هر چه فضای یخچال بیشتر باشد مصرف انرژی آن نیز بیشتر است بنابراین هنگام انتخاب اندازه مراقب باشید که فضای بیشتر که ممکن است به درد شما هم نخورد به معنی داشتن قبض برق بیشتر است.اگر به دنبال یخچال فریزرهای کوچک هستید بهترین گزینه همان مدل فریز در بالا است که قیمت مناسب تر دارد و در اندازه کوچکتر تنوع بیشتری ارائه می دهد.

شاید هنگام خرید به واژه «عمق کابینتی» بربخورید. این اصطلاح در مور یخچال ها بدین معنی است که عمق یخچال به گونه ای طراحی شده است که با عمق استاندارد کابینت آشپزخانه شما یکی باشد.

چه ویژگی های دیگری را باید در نظر داشته باشیم؟

دیگر زمان آن گذشته است که تنها قابلیت یخچال ها داشتن محل قرار دادن تخم مرغ و کره باشد. امروزه بسیاری از برندهای مطرح قابلیت ها و توانایی هایی را در یخچالهایشان معرفی می کنند که می تواند برای شما جالب و کاربردی باشد. 

از مواد غذایی مورد علاقه تان نگهداری کنید

اگر به کیفیت و تازگی مواد غذایی تان اهمیت زیادی می دهید بهتر است به دنبال مدل هایی باشید که بهترین گزینه ها را در راستای نگهداری از مواد غذایی به شما ارائه می دهند.برخی از مدل ها از قابلیت کنترل دمای محیطی استفاده می کنند بدین معنی که طبقه ها و قسمت های مختلف می توانند دمای متفاوتی داشته باشند تا با تقسیم بندی مواد غذایی و نگهداری آنها در دمای مناسب به تازگی آنها کمک کنند.با هر بار بسته شدن هوای داخل فیرز را مکش می کنند این کار به تازه ماندن و ایجاد نشدن تکه های یخ و برفک بر روی مواد غذایی که کیسه های فریز کمک می کند. 

صرفه‌جویی در وقت با قابلیت های چند کاره

غیر از نگهداری و تازه نگه داشتن مواد غذایی یخچال فریزرهای امروزه قابلیت های دیگری برای صرفه جویی در زمان و انجام کارهای مختلف را برای کاربران فراهم می کنند. برای مثال سال‌هاست که قابلیت داشتن آب آشامیدن از طریق شیر موجود بر روی درب یخچال در یخچال ها وجود دارد. اما جدیدا در برخی مدل ها از قابلیتی استفاده می کنند لیوان و ظرف شما را به صورت اتوماتیک از آب پر می کند و پر بودن لیوان را تشخیص می دهد و دمای آب مورد نظر نیز قابل تنظیم است.
 

uwwxp76zltzasgtqmc7h.jpg

awge10oc461et42xk3i.jpg



دیگر قابلیت های اضافی:‌

- سیستم کاهش نویز و صدا برای راحتی بیشتر
- لایه های آنتی باکتریال و حفظ تازگی و حذف بوی نامطبوع
- چراغ های ال ای دی هشدار دهنده
- طبقه های عایق بندی شده برای  جلوگیری از ریختن مایعات و مواد غذایی به طبقات دیگر
- صفحات تاچ اسکرین و قابلیت اتصال به وای فای

آیا داشتن یک یخچال هوشمند ضروری است؟

خیر. به طور قطع کار شما بدون قابلیت های هوشمند نیز راه می افتد. یخچال فریزرهای هوشمند به طور قطع گران‌تر هستند. داشتن یک صفحه نمایش تاچ اسکرین با قابلیت های ارتباطی و هوشمند کاملا به خود شما و جیبتان بستگی دارد.
 

fgkeftf27yqx5l1cf5pd.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها