کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رقابت سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران شدت گرفت


کد خبر : ۱۱۱۹۹شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶:۳۵۱۷۱۰ بازدید

ورود، مذاکره، تماس و اظهار تمایل کشورها و شرکت‌های خارجی برای بازگشت به بازار بزرگ ایران ادامه دارد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، به محض تفاهم ...

ورود، مذاکره، تماس و اظهار تمایل کشورها و شرکت‌های خارجی برای بازگشت به بازار بزرگ ایران ادامه دارد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، به محض تفاهم طرفین مذاکرات هسته‌ای ایران درخصوص چارچوب‌های کاری که در قالب بیانیه سوئیس اعلام شد، سرمایه گذارانی که سال‌ها منتظر چنین روزی بودند دست به کار شدند و برای عقب نماندن از رقبای خود با مسئولان ایرانی وارد مذاکره شدند. البته عمده متقاضیان سرمایه گذاری و ورود به ایران منتظر توافقات نهایی و لغو تحریم‌ها نمانده‌اند و از هم اکنون چارچوب‌های مشارکت و همکاری با طرف‌های ایرانی را مشخص کرده‌اند.دایره حضور و ورود شرکت‌های خارجی نیز محدود به چند بخش خاص از اقتصاد ایران نیست و تقریباً تمام بخش‌ها را در بر می‌گیرد به طوری که علاوه بر بازار سرمایه و بخش انرژی به عنوان پرمتقاضی ترین ها، بخش صنایع و معادن نیز مورد توجه جدی خارجی‌ها قرار دارد.

2 شرکت انگلیسی در راه بورس ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران گفت: هم اکنون در حال مذاکره با دو شرکت انگلیسی هستیم تا اطلاعات بازار سرمایه و راه‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران را به آنها آموزش دهیم. رضا سلطان زاده، در خصوص آغاز روند سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران افزود: چند شرکت حقوقی هم اکنون در حال رایزنی و دریافت اطلاعات از بازار سرمایه ایران هستند تا از نحوه دریافت کد معاملاتی و اطلاعات شرکت‌ها از این طریق مبادرت کنند.

سلطان‌زاده در ادامه در خصوص صنایع پیشروی بازار سرمایه افزود: هر کدام از صنایع به دلیل مشتری‌های بخصوص خود، اولویت‌های متفاوتی دارند اما به طور کلی، صنایع پتروشیمی، بانکی و خدمات مالی، مخابرات و شرکت‌های FMCG- Fast Moving Consumer Goods در رأس توجه سرمایه گذاران خارجی خواهند بود. وی در خصوص این صنایع بیان داشت: سرمایه گذاران خارجی دنبال صنایعی هستند که بزرگ بوده و عمق سرمایه گذاری داشته باشد به این معنا که از لحاظ سهام شناور در وضعیت مطلوبی باشند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران، با اشاره به فعالیت شرکت‌های داخلی برای جذب سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: به نظر می‌رسد از همه چیز مهم تر، آماده‌سازی بسترهای لازم برای سرمایه گذاران خارجی است.

سلطان‌زاده در خصوص روند بازار بعد از توافق گفت: بازار سرمایه بدون واریز نقدینگی از سوی سهامداران خارجی هم می‌تواند سود 35 درصدی را به ثبت برساند و به نظر می‌رسد آینده روشنی با توافق هسته‌ای پیش روی سهامداران باشد.این کارشناس بازار سرمایه در خصوص جنب و جوش بازار پس از تفاهم سوئیس اشاره داشت: بازار سرمایه پس از تعطیلات نوروزی و بیانیه سوئیس فعالیت چشمگیری داشته است و جنب و جوش را می‌توان در این بازار احساس کرد در این میان شرکت‌های معتبری هم درخواست همکاری در بازار سرمایه را داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به کارگزاری‌های برتر بین المللی و سرمایه گذاران معتبر اروپایی اشاره داشت.

هندی ها به تهران می آیند

یک هیأت هندی این هفته برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران از جمله برای خرید نفت بیشتر از این کشور و به دست آوردن حق توسعه میدان گازی فرزاد ب به ایران سفر می‌کند.

به گزارش رویترز، منابع آگاه گفتند، یک هیأت هندی این هفته برای بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران در آستانه توافق احتمالی تهران و قدرت‌های جهانی که می‌تواند موجب کاهش تحریم‌ها شود، به این کشور سفر می‌کند.به‌گفته این منابع، مقامات وزارتخانه‌های دارایی و نفت هند و مدیرانی از شرکت‌های اوان‌جی‌سی ویدش و مانگالور بخشی از این هیأت هستند که قرار است روز شنبه نشست‌هایی با همتایان ایرانی خود داشته باشند.

هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین به شمار می‌رود، هرچند که میزان واردات نفت این کشور از ایران تحت فشار تحریم‌های غرب کاهش یافته است.واردات نفت هند از ایران تحت فشار تحریم‌ها، از روزانه 370هزار بشکه در سال 11-2010 به حدود 220هزار بشکه در روز در سال 15-2014 رسیده است.این منابع افزودند، هیأت هندی علاوه بر تلاش برای خرید نفت بیشتر با شرایط بهتر و به دست آوردن دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران، در این سفر برای به دست آوردن حق توسعه میدان گازی فرزاد ب در بلوک فارسی نیز چانه‌زنی خواهد کرد.

بازگشایی دفتر لوک اویل در ایران

مسئولان شرکت نفتی لوک اویل روسیه اعلام کردند، این شرکت نفتی دفتر خود در ایران را به منظور توسعه میدان نفتی اناران بازگشایی کرده است.قائم مقام شرکت نفتی لوک اویل روسیه اعلام کرد، این شرکت نفتی دفتر خود در ایران را بازگشایی کرده است.  راویل ماگانف با اشاره به اینکه این شرکت روسی به مشارکت در پروژه‌های نفتی در ایران پس از رفع کامل تحریم‌ها نظر دارد، گفت: یکی از میادن نفتی که قرار است آنها کار توسعه‌اش را برعهده بگیرند، میدان نفتی اناران است.میدان نفتی اناران در مرز ایران و عراق قرار دارد. لوک اویل در سال 2003 کار خود بر روی این میدان را آغاز کرد، اما پس از وضع تحریم‌های غرب علیه ایران از این پروژه خارج شد. شرکت لوک اویل بزرگترین شرکت نفتی خصوصی روسیه است.

علاقه مندی ایتالیا برای همکاری با ایران

وزیر خارجه ایتالیا می‌‌گوید کشورهای زیادی خواهان از سرگیری روابط اقتصادی با ایران هستند و کشور او پیشتاز از سرگیری پیوندهای اقتصادی با تهران در صورت رفع تحریم‌ها خواهد بود. به گزارش ایتارتاس، «جنتیلونی» این اظهارات را روز پنجشنبه و پس از نشست وزیران خارجه کشورهای موسوم به گروه 7 ابراز کرد.وزیر خارجه ایتالیا خاطرنشان کرد ایتالیا  جزو اولین کشورهایی خواهد بود که پیوندهای اقتصادی با تهران را بار دیگر آغاز خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها