کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشتریان خودرو در دسترس نمی‌باشند + قیمت روز


کد خبر : ۱۱۱۷۴پنجشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۳۵۱۰۹۴۱ بازدید

با وجود آنکه قیمت خودرو در هفته جاری به دلیل اعمال هزینه‌های دولتی، با افزایش همراه بود، اما این موضوع نتوانست بازار خودرو را تحت‌تاثیر ...

با وجود آنکه قیمت خودرو در هفته جاری به دلیل اعمال هزینه‌های دولتی، با افزایش همراه بود، اما این موضوع نتوانست بازار خودرو را تحت‌تاثیر خود قرار دهد.

بر این اساس اعمال افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه شخص ثالث و عوارض شماره‌گذاری باعث افزایش یک درصدی قیمت خودرو در کارخانه شد. افزایش یک درصدی قیمت خودرو در نمایندگی شرکت‌های خودروساز اما به رکود بازار منجر شده است. بنا به گفته فعالان بازار هر چند افزایش یک درصدی تاثیر چندانی در رکود بازار ندارد، اما انتظار مشتریان ایرانی از کاهش قیمت را از بین نبرده است و مردم همچنان با خوش‌بینی انتظار کاهش قیمت خودرو را می‌کشند.

از سوی دیگر اما نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، رکود حاکم در بازار خودرو تا حدودی به رکود فصلی فروردین و اردیبهشت ماه براساس عادت هر ساله بستگی دارد این در حالی است که علت موثرتر در این زمینه را به اعلام نتیجه اولیه توافق هسته‌ای در لوزان مرتبط می‌دانند.بنابر گفته آنها مشتریان با خوش‌بینی نسبت به آینده توافق و رفع تحریم‌ها و همسو با آن کاهش قیمت خودرو به انتظار نشسته‌اند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی مهم‌ترین تاثیر توافق هسته‌ای را حضور خودروسازان خارجی در ایران و رقابتی شدن بازار خودرو می‌دانند و کاهش قیمت خودرو را امری محال و خارج از منطق اقتصادی عنوان می‌کنند مگر اینکه نرخ تورم به صفر برسد. 

  افزایش 200 تا 800 هزار تومانی خودرو 

اما بازار خودرو در آخرین هفته فروردین‌ماه به علت افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده با جهشی خفیف همراه بود، به‌طوری‌که قیمت خودروها در مقایسه با هفته گذشته افزایش بین 200 تا 800 هزار تومان را تجربه کرده است. براساس گفته فعالان بازار در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمتی برابر با 36 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز با افزایش 100 هزار تومانی قیمتی برابر با 37 میلیون و 600 هزار تومان را به خود می‌بیند. 

در بین دیگر محصولات پژویی ایران خودرو اما پژو 405 در مدل SLX قیمتی برابر با 31 میلیون و 600 هزار تومان دارد که این موضوع از رشد 200 هزار تومانی قیمت این خودرو در مقایسه با بازار هفته گذشته حکایت می‌کند. از سوی دیگر اما سمند LX که نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته، بدون تغییر قیمت در حال حاضر قیمتی برابر با 31 میلیون و 400 هزار تومان دارد. سمند مدل سورن نیز با قیمتی معادل 36 و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. رانا نیز همچنان روزهای باثباتی را در بازار سپری می‌کند، به‌طوری‌که پس از افزایش یک درصدی قیمت مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر با قیمتی معادل 32 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.  تیبا نیز با افزایش قیمت 100 هزار تومانی هم‌اکنون قیمتی برابر با 24 میلیون و 900 هزار تومان دارد. این در حالی است که تیبا جزو خودروهایی به‌حساب می‌آید که در بازار شب عید، با افزایش قیمت مواجه شده بود. دیگر محصول سایپا به نام سراتو که همواره از ثبات قیمت در بازار برخوردار بود در هفته پایانی فروردین ماه با افزایش 100 هزار تومان روبه رو بوده است؛ به‌طوری‌که مدل دنده معمولی آن 76 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما مدل اتومات این خودرو بدون تغییر قیمت همچنان ثبات خود را حفظ کرده است. این خودرو در حال حاضر با قیمتی معادل 92 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

بازار خرید و فروش پراید نیز تغییر قیمتی خاصی نداشته است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون پراید در مدل 131 قیمتی برابر با 20.3 میلیون تومان دارد و این نشان می‌دهد و افزایش یک درصدی قیمت مالیات بر ارزش افزوده تغییر چندانی در قیمت آن ایجاد نکرده است. در مورد پراید 111 نیز گفته می‌شود که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 20 میلیون و 600 هزار تومان دارد و پراید 132 نیز با قیمت 20 میلیون و 600 هزار تومان حاکی از ثبات قیمتی این خودرو در بازار دارد. اما بازار خریدو فروش تندر90 در هفته پایانی فروردین ماه و در مقایسه با هفته گذشته نشان از افزایش قیمت به دلیل افزایش یک درصدی این خودرو در کارخانه را دارد به‌طوری‌که تندر 90 مدل E2 پارس‌خودرو در حال حاضر با قیمت 43 میلیون و 800 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این قیمت به نسبت هفته گذشته افزایش 300 هزار تومانی داشته است. این در حالی است که قیمت مدل اتومات تندر90 کاسته شده و این محصول هم‌اکنون 56 میلیون تومان به فروش می‌رسد و کاهش 200 هزار تومانی داشته است. پارس‌تندر نیز همچنان با همان قیمت 44 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تندر 90 وانت نیز یکی از محصولات جدید ایران خودرو به شمار میرود که این روزها با قیمت 35 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد .
 

  همه فروشنده شده‌اند

بررسی قیمت خودروها در مقایسه با هفته گذشته نشان‌دهنده آن است که رکود موجود در بازار به قدری عمیق است که گویا هیچ تغییر قیمتی نیز نمی‌تواند مشتری را راغب به خرید یا فروش خودرو کند؛ در حالی که بسیاری از فعالان بازار خودرو از وجود عرضه کافی خبر می‌دهند و از وضعیت نبود تقاضا و بی‌رونقی خریدوفروش گلایه دارند. در این بین اما غلامحسین قاسمیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در گفت‌وگو با ما با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو تغییری در رکود بازار نداشته، گفته که این روزها مردم بیشتر فروشنده شده‌اند. وی تاکید کرده که در حال حاضر به اندازه کافی خودرو در بازار وجود دارد، اما نبود مشتری باعث شده تا رونق خرید و فروش در بازار اتفاق نیفتد.

برای دیدن جدول کامل قیمت ها به این صفحه بروید .

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها