کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تاثیر رونمایی از مدل‌های جدید بر قیمت مدل‌های قدیمی

کدخبر:۱۱۱۶۸پنجشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲:۱۶۷۱۶۷ بازدید

زمانی که شرکت‌های خودروساز از مدل‌های هیجان‌انگیز جدید رونمایی می‌کنند، این اقدام در برخی مواقع موجب کاهش قیمت خودروهای موجود ...

زمانی که شرکت‌های خودروساز از مدل‌های هیجان‌انگیز جدید رونمایی می‌کنند، این اقدام در برخی مواقع موجب کاهش قیمت خودروهای موجود در بازار می‌شود.

به گزارش واشنگتن‌پست، به گفته تحلیلگران صنعت خودرو معمولا تاثیر فوری این مساله اندک است؛ اما تاثیر آن زمانی مشخص می‌شود که مدل‌های جدید وارد نمایشگاه‌های اتومبیل می‌شوند و خودروسازان تلاش می‌کنند مدل‌های قدیمی را از این نمایشگاه‌ها خارج کنند، اما میزان این تاثیر به این بستگی دارد که آیا مدل‌های جدید به دلیل برخورداری از ویژگی‌های تازه یا تغییر در طراحی، جذاب‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر هستند یا خیر. 

در نمایشگاه خودرو نیویورک، شرکت هوندا از یک مدل سیویک‌کامپک جدید رونمایی کرد که شبیه به خودروهای اسپورت اروپایی بود و شرکت شورولت یک خودروی مالیبو سایز متوسط را به نمایش گذاشت که شبیه به کوپه بود، اما دارای فضای بیشتری برای جلوی پا ، بهره‌وری بهتر سوخت و دیگر ویژگی‌هایی بود که نسبت به مدل‌‌ فعلی یک مزیت محسوب می‌شود. تحلیلگران معتقدند هنوز خیلی زود است که پیش‌بینی کرد قیمت سیویک‌ها و مالیبوهای فعلی کاهش می‌یابد یا نه.  الک گوتیرز، تحلیلگر ارشد مرکز کلی بلو بوک، می‌گوید: «وقتی تغییرعمده‌ای در طراحی یا ویژگی‌های خودرو ایجاد می‌شود، خریداران ارزش آن را درک می‌کنند.» در اینجا پرسش‌های متداولی که در باره عرضه خودروهای جدید وجود دارد، مطرح و به آنها پاسخ داده می‌شود:

زمانی که از خودروهای جدید رونمایی می‌شود، آیا قیمت خودروهای موجود فورا کاهش می‌یابد؟

دیوید ونگنر، تحلیلگر ارشد مرکز ان‌ای‌دی‌ای، می‌گوید: «در پاسخ به این پرسش باید گفت این مساله به این بستگی دارد که پوشش رسانه‌‌ای مدل جدید به‌طور غیرمنتظره مثبت یا منفی باشد. همچنین این مساله که خودروسازان چگونه در طول سال موجودی خودروهای‌شان را مدیریت کرده‌ باشند، تاثیرگذار است. اگر تبلیغات درمورد مدل جدید مثبت باشد و مشتریان مشتاق خرید این مدل باشند، قیمت مدل‌های فعلی کاهش می‌یابد، اما در هفته‌های اول تبلیغ مدل جدید، این کاهش معمولا اندک و حدود 2 تا 3 درصد است. موجودی بالای مدل‌های فعلی نیز ممکن است موجب کاهش قیمت شود.»

ونگنر معتقد است پس از عرضه مدل‌های جدید هوندا آکورد، فورد موستانگ و وانت فورد اف-150 که همگی نسبت به مدل‌های قبلی به شدت ارتقا یافته بودند و ویژگی‌های بیشتری به آنها اضافه شده بود، کاهش قیمت مدل‌های قدیمی بسیار ناچیز بود. گوتیرز می‌گوید خودرو کامپکت هیوندایی الانترا با ظاهری مجلل‌تر و عملکردی بهتر در سال 2011 به‌طور چشمگیری ارتقا یافت. با چنین تغییر بزرگی، انتظار می‌رفت قیمت مدل قدیمی این خودرو کاهش یابد، اما کاهش قیمت بسیار ناچیز و بسیار کمتر از انتظارات بود. 

زمانی که مدل‌های جدید به بازار عرضه می‌شوند، برای مدل‌های قدیمی چه اتفاقی می‌افتد؟

همه خودروسازان در اواخر تابستان و اوایل پاییز برای مدل‌های قدیمی تخفیف درنظر می‌گیرند تا از این طریق فضا برای عرضه مدل‌های جدید در نمایشگاه‌های خودرو باز شود. معمولا زمانی که مدل‌‌های جدید به بازار می‌آیند، مدل‌های قدیمی 2 تا 4 درصد ارزان‌تر از قیمت اصلی عرضه می‌شوند. به ویژه اگر خودروسازان برای خلاص شدن از شر مدل‌های قدیمی مشکل داشته باشند، بیشترین تخفیف‌ها در اواخر پاییز ارائه می‌شود. در آن زمان اگر مدل‌های جدید به‌طور چشمگیری بهتر از مدل‌های قدیمی باشند، مدل‌های قدیمی 5 تا 10 درصد تخفیف می‌خورند. گرچه مدل‌های جدید نسبت به مدل‌های قدیمی بسیار بهتر هستند، اما این کاهش قیمت ممکن است مشتریان را برای خرید مدل‌های قدیمی وسوسه کند.  گوتیرز می‌گوید: «در فصل چهارم سال، شاهد تخفیف‌های 5/ 7 و حتی 10 درصدی هستیم.»

ونگنر معتقد است در اواخر پاییز قیمت خودروهایی کاهش می‌یابد که رنگ و شمایل غیرعادی دارند و روی دست نمایشگاه‌داران مانده‌اند. 

با توجه به ارتقای چشمگیر نسل جدید مالیبو و سیویک، قیمت مدل‌های قدیمی چه تغییری خواهد کرد؟

هنوز زود است که درباره تاثیر رونمایی از این مدل‌های جدید بر قیمت مدل‌های فعلی اظهارنظر کرد. گوتیرز می‌گوید هم‌اکنون قیمت مالیبو برای مقرون‌به‌صرفه ماندن در رقابت با دیگر خودروهای سایز متوسط، به شدت کاهش یافته است. 

ونگنر معتقد است: «بعید است که شاهد تاثیر چشمگیر بر مدل‌های فعلی این دو خودرو باشیم. احتمالا طی چند ماه آینده شاهد کاهش اندک قیمت مدل سال 2015 خواهیم بود، اما به‌طور کلی اشتیاق یا فقدان اشتیاق برای خرید مدل‌های قدیمی به قیمت آنها بستگی خواهد داشت.»

همراه مکانیک



دیدگاه ها

خوشبین: 1394/1/2708:26:18،
87
35
اون جمله اولی که گفتی "واس ما نیس"
نون: 1394/1/2709:23:02،
84
38
این هیوندایی و کیا هم مثل سامسونگ و ال جی دیگه مسخره اش رو درآوردن ، هر سال نیو فیس ، لیفت بک ، فیس لیفت ،... بجای بزک دوزک ، به کیفیت توجه کنید ، تمام خودروسازهای مطرح دنیا که اصالت دارن مثل بی ام و ، آئودی ، فورد ، بنز ، هر سه الی 4 سال یه فیس لیفت میدن چون اصالت دارند ، نه اینکه هر روز با یه چهره عاریه گرفته شده از برندهای دیگه
بابک: 1394/1/2709:39:02،
102
30
تو ایران برعکسه چون مدل های جدید بی کیفیت تر از قدیمی ها هستن
ماشینای قبل از ۹۰ بهتر از ماشینای الان هستن
عبداله: 1394/1/2709:56:37،
58
18
البته تو ایران برعکسه
مدل جدید که میاد قبلی ها ارزون نمیشه هیچ فقط بهترین بهانه میشه برای هر چه بیشتر گرون تر کردن مدل های جدید!
یادمه قدیما 3 یا 4 سال پیش جنسیس کوپه نیو که اومد خود شرکت 1000 دلار ارزون تر داد بیرون که بیشتر بفروشه ولی تو ایران 50 میلیون گرون تر می فروختن
لاله: 1394/1/2713:53:50،
39
32
هیوندا شورلت هوندا کیا باید از خودشون خجالت بکشن که اینقدر تغییر فیس و موتور میدهند و اصالت ندارند اینها اصالت را باید از ایران خودرو بیاموزند که هنوز هم به فیس زیبای 405 و پارس متعهد مانده
دال: 1394/1/2812:37:25،
13
18
آقاي نون همينجوري قانون واسه خودت وضع نكن . مثلا هيونداي توسان از سال 2006 تا 2010 هيچ فيس ليفتي نداشت از 2011 تا الان هم فيس ليفت عمده اي نداشته كيا اسپورتيج همينطور و ... قراره 2016 فيس ليفت جديدشون بياد يعني هر 5سال يكبار خوب البته يك مدلهايي هم هست ميان گند ميزنن تو طراحيش مجبور ميشن سال بعدش اصلاحش كنن.
از اون طرف مثلا تويوتا كرولا تقريبا هر سال يا دو سال يكبار يك فيس ليفت كامل داشته . بنز سي 200 هم همينطور و خيلي خودرو ها هم اينطور هستند
منتها مشكل طراحي كره اي ها اين بود كه تا 2010 سبك و اصالت نداشت ولي از 2010 و پس از استخدام طراحان آئودي توسط هيونداي-كيا ديگه تقريبا طراحيشون كاناليزه شده و سبك خاص و مشخص خودشون رو پيدا كردن.
رسول: 1394/1/2708:27:05،
85
15
اقای ایرانجیب یه ایمیل به مسئولین این دو شرکت بزنید بیان از ایران خودرو و سایپا یاد بگیرن که چطوری خودروی 50 سال پیشو پیش فروش میکنند اونهم با 10 برابر قیمت !!!!!!!!!حالا اینا موندن مدل 2015 ارزون میشه یا نه!!!!!!بعد میگن مغر اقتصادی جهان تو امریکاست!!!!!!!
بدشانس: 1394/1/2708:28:02،
86
16
من هم یک بار دچار این مساله شدم. یه پراید هاچ بک داشتم, وقتی پراید ۱۱۱ رونمایی شد, قیمت پرایدم به شدت افت کرد و منو تا مرز ورشکستی برد.
محمد.م: 1394/1/2708:56:06،
48
15
این خودرو سازهای خارجی هم از صنعت خودرویی ما ایرانی ها تقلید میکنن ها.اونهام دیگه یاد گرفتن چطوری مدلهای جدیدی از خودروهاشونو تولید بکنن.
حق و صبر: 1394/1/2711:50:54،
73
27
اینا که تو این مطلب گفته شد مال خارجیاس
و اما تو تو ایران ماشین:
مدل جدید تولید بشه ..... گرون میشه
تولید متوقف بشه ..... گرون میشه
تولید زیاد بشه ..... گرون میشه
تولید کم بشه . . ... گرون میشه
دلار بره بالا ..... گرون میشه
دلار بیاد پایین ..... گرون میشه
تحریم بشیم ..... خوب گرون میشه!
توافق بشه ..... گرون میشه
قانون جدید تصویب بشه ..... گرون میشه
قانون قدیمی لغو بشه ..... گرون میشه
اما همیشه مردم فکر می کنن .... ارزون میشه!
بادقت: 1394/1/2713:02:47،
53
16
فرق ایران با کشورهای دیگه:
در کشورهای دیگه هرسال چهره های جدید خودروها با همان قیمت قبلی رونمایی میشه.
ولی در ایران, هر سال قیمتهای جدید خودروها با همان چهره های قبلی رونمایی میشه.
شاهین: 1394/1/2721:10:52،
29
15
درود به شرفت
گل گفتی
مهدی: 1394/1/2713:35:26،
26
33
با سلام خدمت دوستان.همانطور که مطلب بالا رو خوندید می بینید که خودرو سازا با سرعت دارن روی طراحی و کارایی ماشیناشون کار می کنن.که تو این زمینه کره ای ها با کمک مشاورهای اروپایی و آمریکایی شون دارن گوی سبقت رو از سایر خودرو سازهای آسیایی مخصوصا ژاپن می ربایند.به عنوان مثال با جایگزینی طراحی مجسمه سیال دو در سری 2014 به بالا طراحی ماشین هاشون مثل سانتافه و مدل توسان جدید متحول شده.یا النترا با اینکه مشکل بادی رولینگ تو مسیر های ناهموار داره ولی با ضریب پایین درگ 0.28 اون هم تو کلاس سواری کامپکت و ضریب گریز از مرکز 0.85 g واقعا فروش خوبی تو بازارهای جهانی داشته.ضریب ایرودینامیک ماکسیما 2016 0.3cuهستش.پس بیاین واقع بین باشیم وببینیم ما کجا هستیم و دیگران به کجا رسیدند.موفق باشید.
سهیل: 1394/1/2715:53:49،
26
17
مهدی جان, واسه فهمیدن اینکه ما کجاییم و دیگران کجا میروند, نیاز به این همه محاسبه نبودا.
بسیار واضحه.
منصوری: 1394/1/2714:32:35،
37
31
ایران باید الگوی خودرو فروشی خود را هرچه سریعتر در اختیار جنرال موتورز و فورد قرار دهد تا از ورشکستگی نجات پیدا کنند!
مهران: 1394/1/2712:51:04،
35
35
منتظر نیو دنا باشید
تا پایان امسال
هوشمند: 1394/1/2812:26:57،
19
16
تو برو چيني بخر من ترجيح ميدم دو برابر پول بدم كره اي بخرم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل