کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام موافقت دولت با کاهش نرخ سود بانکی


کد خبر : ۱۱۱۳۰سه شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۱۲۹۰۱۹ بازدید

اولین نشست خبری سخنگوی دولت در سال جاری برگزار شد که در این نشست محمد باقر نوبخت از کاهش نرخ تورم در 12 ماهه سال 93 و رسیدن آن به 14.8 درصد خبر داد.
اعلام موافقت دولت با کاهش نرخ سود بانکیاعلام موافقت دولت با کاهش نرخ سود بانکی

در این نشست خبری، نوبخت علاوه بر اعلام کاش نرخ تورم سالانه، گفت: نرخ رشد اقتصادی 9 ماهه سال 93 نیز توسط بانک مرکزی 3.8 درصد اعلام شده است.

نوبخت با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت، گفت: این ابلاغیه از ابتدای سال 94 در جهت انضباط مالی اجرایی شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با اعتبار ویژه 1350 میلیارد تومان از اول مهرماه امسال اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین برای همین طرح در سال 95 سه هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این ارقام مازاد بر آن سقف بودجه جاری و عمرانی وزارت آموزش و پرورش است.

پیش از این دکتر محمدباقر نوبخت در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی دولت و شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، از تغییر در نحوه برگزاری برنامه های نشست خبری سخنگو در سال جدید خبر داده بود.

نوبخت از روابط عمومی همه دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه خواسته بود نقطه نظرات خود را درخصوص مسائل و موضوعات مهم جاری کشور پیش و پس از برگزاری نشست خبری سخنگو از طریق دبیرخانه شورای اطلاع رسانی به وی منتقل کنند.

سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص نرخ سود بانکی گفت: دولت با کاهش نرخ سود بانکی متناسب با کاهش تورم موافق است.

همچنین وی در خصوص تعلیق سفر حج عمره گفت: سفر حج عمره تا اعمال مجازات خاطیان فرودگاه جده و اعلام رسمی آن به دولت ایران تعلیق خواهد ماند. چون تعلیق سفر حج عمره نشانگر حساسیت و تاسف دولت جمهوری اسلامی ایران به این موضوع است و امیدواریم دولت عربستان نسبت به این حادثه که اسلامی بودن رفتارها را مخدوش می کند برخورد لازم را داشته باشد.

وی درباره حادثه شیراز نیز اظهار کرد: درباره این حادثه به زودی با هویت افراد قانون شکن آشنا خواهید شد و قوه قضاییه با جدیت دراین باره وارد شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وزارتخارجه و بخش‌های دیگر دولت به تبیین ابعاد و رفع ابهامات هسته‌ای خواهند پرداخت که در قرار داد نهایی لحاظ می‌‌شود، گفت: معاونت حقوقی امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد تیم مذاکره کننده و برخی اصحاب رسانه برگزار می‌کند. 

سخنگوی دولت درباره ممنوع التصویری رئیس‌ دولت اصلاحات تاکید کرد: ممنوع التصویر بودن وی تصمیم قوه قضائیه است نه شورای امنیت که البته ما به این تصمیم احترام می‌گذاریم.

سخنگوی دولت در مورد تدوین برنامه ششم نیز گفت: از فروردین ۹۳ ما در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کار را آغاز کردیم و این برنامه را آسیب‌شناسی کردیم و پیش‌بینی‌های خود از سیاست‌های کلی را تقدیم نمودیم و به این نتیجه رسیدیم که داشتن برنامه لازم و ضروری است٬ اما نه به شکل فعلی چرا که عملکرد برنامه پنجم تاکنون رضایت بخش نبوده برای همین در راستای اصلاح این روال و تهیه برنامه ششم در قالبی متفاوت‌تر اقدام می‌شود.

نوبخت یادآور شد: همکاران من در حال کار روی برنامه ششم هستند در این برنامه مشخص می‌شود که چه موضوعات مهمی مورد توجه است و چه اماکن خاصی برای توسعه بیشتر باید مورد توجه باشد برای کارهایی که می‌خواهیم در حوزه توسعه دنبال کنیم معتقدیم که نیاز به وضع قانون جدید نداریم.

وی با بیان اینکه برنامه ششم با رویکرد مناسبی تهیه خواهد شد گفت: اگر لازم باشد در وقت مقرر آن را به مجلس می‌دهیم٬ اما این اطمنیان را می‌دهم که برنامه ششم با شکل و محتوایی بسیار بهتر نسبت به قبل و مختصر‌تر در دستور کار ماست و هم اکنون نیز همکارانم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روی آن متمرکز هستند.

سخنگوی دولت در مورد افزایش قیمت خودرو نیز توضیح داد: قیمت خودرو و ضوابط و سیاست‌های آن را شورای رقابت تعیین و روی آن نظارت می‌کند. یک درصد افزایش قیمت نیز در مورد مالیات بر ارزش افزوده است. بنابراین قیمت خودرو جز این مالیات وضع شده افزایشی نداشته و ما از شورای رقابت می‌خواهیم که همچنان با دقت کار خود را دنبال کند٬ تا در سال جاری شاهد حرکت غیر معقولی در زمینه قیمت خودرو نباشیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا بیمه روزنامه‌نگاران از سوی وزارت ارشاد قطع شده است، گفت: من از این مسئله بی‌خبر هستم اما قطعا از مسئولان سوال می‌کنم. بحث بیمه روزنامه‌نگاران در بودجه نیز پیش بینی شده تا روزنامه نگاران دغدغه‌ای نداشته باشند بنابراین ما از این جهت مشکلی در اعتبارات نداریم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که اقشار پردرآمدی چه زمانی از دریافت یارانه حذف می‌شوند؟ گفت: قانون بودجه در تبصره ۲۰ چگونگی منابع و مصارف را تعیین کرده و ما در حال تهیه آیین نامه اجرایی این تبصره هستیم. در سال قبل مجلس به وقت بودجه را تصویب کرد و ما فرصت کردیم که قبل از آغاز سال ۹۳ آیین نامه اجرایی را بنویسیم. امسال نیز انتظار داشتیم که مجلس لایحه بودجه را هر چه زود‌تر تصویب کند اما این لایحه زمانی تصویب شد که ما فرصتی نداشتیم آیین نامه اجرایی همه تبصره‌ها را بنویسیم.

وی ادامه داد: البته ضوابط اجرایی تصویب شده است اما آیین نامه‌های اچرایی همچنین در دست تهیه است در این آیین نامه چگونگی حذف یارانه افراد پر در آمد پیش بینی شده و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئول این بخش است پس از تصویب آیین نامه توضیحات لازم را در این خصوص اعلام خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها