کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

چشم‌بادامی‌ها در ایران جوانمرگ شدند ؟

کدخبر:۱۱۰۶۷یکشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳:۳۲۹۴۵۳ بازدید

با افت حدودا 30 درصدی نرخ یورو و کاهش قدرت رقابت‌پذیری کالاهای چینی، خودروهای تولیدی چشم بادامی‌ها به تدریج سهم خود از بازار ایران ...

با افت حدودا 30 درصدی نرخ یورو و کاهش قدرت رقابت‌پذیری کالاهای چینی، خودروهای تولیدی چشم بادامی‌ها به تدریج سهم خود از بازار ایران را از دست خواهند داد.

عصر طلایی چینی‌ها در بازار خودروی ایران از سال 1391 و همزمان با تشدید تحریم‌های خارجی و کاهش تولید خودروهای داخلی آغاز شد.

در سال‌های 1391 و 1392 شرکتهای مدیران خودرو و کرمان موتور به عنوان مونتاژکاران خودروهای چینی در ایران از خلاء ایجاد شده ناشی از کاهش شدید تولید خودروهای داخلی استفاده کرده و مونتاژ خودروهای چینی در ایران را به شدت افزایش دادند.همزمان با این اتفاقات با توجه به اینکه سه برابر شدن نرخ ارز در سال 1391 باعث افزایش شدید قیمت خودروهای اروپایی، ژاپنی و کره‌ای وارداتی به کشور شده بود، واردات خودروهای آماده چینی (CBU) نیز به شدت افزایش یافته و چند برند جدید چینی وارد بازار خودروهای وارداتی ایران شدند.

در چنین شرایطی اگرچه خودروسازان چینی به تدریج جای پای خود را در بازار ایران محکم کرده و در اندیشه افزایش تولید و صادرات خودرو به ایران بودند اما یک اتفاق پیش‌بینی نشده تمام برنامه‌ریزی‌های آنها را به هم زد؛ اتفاقی به نام سقوط 30 درصدی ارزش یورو در بازارهای مالی جهان.از حدود سه ماه پیش کشورهای اروپایی براساس سیاست‌های خود برای افزایش صادرات، نرخ یورو را حدودا 30 درصد کاهش دادند به‌گونه‌ای که ارزش این پول در بازار ارز ایران از حدود 4500 تومان به 3500 تومان کاهش یافته است.

این اتفاق باعث افزایش قدرت رقابت‌پذیری خودروهای تولیدی در اتحادیه اروپا در برابر سایر خودروها شده است. در این شرایط تفاوت قیمت خودروهای هم‌کلاس اروپایی و چینی به حدود 10 درصد کاهش یافته و با توجه به بالاتر بودن کیفیت خودروهای اروپایی نسبت به چینی، این 10 درصد ارزان‌تر بودن نمی‌تواند مصرف‌کنندگان را مجاب به خرید خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای اروپایی کند.در این شرایط کارشناسان معتقدند که کاهش نرخ یورو نقطه آغاز روند اخراج خودروهای چینی از بازار خودروی ایران است؛ روندی که با رسیدن ایران و 1+5 به توافق جامع هسته‌ای، تشدید خواهد شد.

یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید: با توجه به کاهش 30 درصدی نرخ یورو از این پس خودروهای اروپایی قدرت رقابت‌پذیری بیشتری نسبت به دیگر خودروها در بازار ایران خواهند داشت.

فربد زاوه با بیان اینکه باید عصر طلایی خودروهای چینی در بازار ایران را پایان یافته دانست، خاطرنشان می‌کند: در آینده بیشترین سهم بازار خودروی ایران متعلق به خودروهای داخلی و همچنین خودروهای مونتاژی اروپایی خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران نیز در این زمینه می‌گوید: کاهش نرخ یورو فرصتی طلایی برای قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی است که با هزینه کمتری نسبت به انتقال تکنولوژی و به‌روز رسانی تجهیزات خود اقدام کنند.

ساسان قربانی ادامه می‌دهد: با توجه به مزایای کاهش نرخ یورو برای همکاری با شرکتهای اروپایی، پس از توافق جامع هسته‌ای شاهد همکاری گسترده قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی با شرکای اروپایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خودروسازان ایرانی خودشان نیز می‌دانند که همکاری با خودروسازان چینی چیزی نصیب آنها نخواهد کرد، خاطرنشان می‌کند: بنابراین اگر در مقطعی به دلایلی همکاری با چینی‌ها افزایش یافت اما پس از توافق جامع هسته‌ای با توجه به کاهش نرخ یورو مطمئنا شاهد معکوس شدن این روند خواهیم بود.

قربانی تصریح می‌کند: با برطرف شدن محدودیت‌های خارجی، موج همکاری خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی و اروپایی آغاز خواهد شد که نتیجه طبیعی چنین روندی تنگ شدن فضا برای خودروسازان چینی در ایران و در نتیجه کاهش مونتاژ و ورود این خودروها به ایران خواهیم بود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

خشایار: 1394/1/2308:41:33،
229
21
یعنی من نه شما قبول می کنید چیزی توی این مملکت ارزون بشه اصلا ارزون هم نشه قیمتش ثابت بمونه و بالا نره ؟؟؟
اونم محصولات ساخت اروپا!!!
بحق چیز های ندیده و نشنیده!!!!!!
حسین 2: 1394/1/2309:18:16،
16
22
اگرچه خودروسازان داخلی به تدریج جای پای خود را در بازار ایران محکم کردند اما پس از توافق با عربستان و با توجه به کاهش نرخ یوهان مطمئنا شاهد بالا شدن این روند خواهیم بود. پس نتیجه طبیعی چنین روندی تنگ شدن فضا برای خودروسازان اروپایی برای مدتی در ایران خواهد بود.
احسان: 1394/1/2309:24:57،
56
29
هیچکدام از از اروپایی ها حتی یک ریال ارزان نشده (مثل آلفا رومئو)
فروش چینی ها امسال با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد.
ف: 1394/1/2309:29:46،
51
18
درود بر دوست وبرادر کمونیست چین که با برندهای مختلف خود کمک بسزایی در ازبین رفتن مردم غیور ایرانی می دهند والبته پول خوبی هم می گیرند
mj: 1394/1/2309:41:53،
57
12
اگه اروپایی ارزون بشه و به قول اینا چینی هم ارزون بشه پس ایرانی هم درنتیجه ارزون میشه ! و چون ایرانیا ارزون نمیشه پس چینی هم ارزون نمیشه
طالب: 1394/1/2309:58:19،
37
41
گزارش اندکی خوش بینانه نوشته شده است شاید هم بتوان گفت مقرضانه !!

ورود خوردوهای ساخت چین مانند سایر کالاهای چینی اجتناب ناپذیر است . این را بعنوان یک مزیت بنگرید نه تهدید.
مسئله مهم واردات چه خودرو یا کدام مدل نیست! مهم اینه که تکنولوژی بکار رفته در خودرو چگونه است و میزان آشنایی تولیدکنندگان داخلی با آن چقدر است !

مزیت کالاهای ساخت چین این است که به همه فرصت استفاده از آن تکنولوژی را با پرداخت هزینه کمتر می دهد .

مثلا خودرو ام جی 6 بخرید و از تکنولوژی و امکانات بنز بالای 300 میلیون تومانی با کیفیت کمتر بهره ببرید.
کالای چینی آرزوهای مردم را برآورده می کند. !
پاسخ صالب: 1394/1/2312:07:08،
22
19
واقعا نظرت باعث انبساط خاطر شدید ما شد.اخه ماشین چینی تکنولوژیش کجا بوده.اگه هم یه عده ای میخرن بخاطر تحریم و اجبار و نداریه. همون جیلی با اون قیمتش سینی زیر موتور هم نداره و باید جدا بخری! تو خودرو سازی اصالت و سابقه حرف اول و میزنه که چین هیچ کدوم و نداره....راستی موقع ترمز مواظب باش.ای بی اس ش چینیه بگیر نگیر داره هاااااا
بابک: 1394/1/2313:08:08،
7
10
در ایران اقتصاد هم سیاست زده است و تصمیمات لزومابر اساس منافع ملی نیست
چین بر اساس سیاست شکستن تحریمها و باج خواهی ناشی از حمایت نیم بندش از ایران داره در بازار ایران جولان میده
البته حمایتشو هم دیدیم که به تمام قطعنامه ها علیه ایران رای مثبت داد
پس خیلی دلخوش به بالا پایین شدن نرخ یورو و رقابت پذیریش نباشید
hadi: 1394/1/2315:29:44،
13
10
تو ایران هیچ وقت هیچ چیز ارزون نمیشه. دوستان من تو شرکت پتروشیمی بیستون کار میکنم که الیکیل بنزن خطی تولید میکنه و ماده اولیه شوینده هاست. با توجه به کاهش بهای نفت کاراخانه های داخلی به ۳۵ درصدقیمت کمتر LAB خریداری میکنند. شما کاهش قیمتی توی شوینده ها دیدید؟!!!!!!!»
ارشیا: 1394/1/2316:12:00،
11
10
میشه بگید کدام ماشین اروپایی رو میشه 40 تا 80 میلیون خرید ؟
K,K: 1394/1/2317:32:04،
18
10
نمیدونم کدوم کارشناس تازه از غار بیرون اومده این مقاله رو نوشته ، آخه عزیزم ارزون ترین ماشین اروپایی در ابعاد ۲۰۶ حول و حوش ۱۰۰۰۰ یورو هست ، با احتساب ۴۰ درصد گمرک ، ۹ درصد ارزش افزوده ، ۱۰ میلیون تومان هزینه اسقاط ، ۵ درصد ضریب سلامت و بیمه ، ۷ میلیون هزینه پلاک و حمل و مالیات با یورو امروز ۳۶۱۰ تومن میشه :
10000x1.4x1.09x1.05x3610+10000000+7000000 = 75,000,000 تومان
بدون احتساب سود وارد کننده ، که حداقل ۱۰ درصد ، میشه ۸۳ میلیون ، خوب چقدر عرصه بر چینیها تنگ شد نه ؟!!!!
اتحاد: 1394/1/2308:45:53،
17
49
یه روز خوب میاد......
مهران: 1394/1/2308:46:49،
66
43
حیف پول که بدی آشغال چینی بخری!!!

حالا با اومدن خودروهای اروپایی باید ببینیم خودروسازهای کره ای چه استراتژی برای حفظ سهمشون دارند!
hamid: 1394/1/2316:28:28،
14
12
به همین خیال باش
کسی که متن بالایی رو نوشته فک کنم توهم زده
amir: 1394/1/2308:49:32،
28
18
خدارو شکر ...
امید: 1394/1/2308:49:34،
47
15
جالبه این کاهش قیمت هیچ جا خودشو نشون نداد!!! حتی بعضی جاها برعکس شد! ولی حتما کارشناسان نخبه خودرو مثه همیشه توجیه قابل قبولی دارن!!!
ramin: 1394/1/2308:51:12،
30
12
ذر صورتی که نمایندگی های مجاز این کاهش یورو را در قمیتهای خودرو ها لحاظ کنند.
محسن: 1394/1/2308:52:48،
30
14
ایرانجیب این خبر مال 2 سال دیگست ؟
گمنام: 1394/1/2308:55:43،
15
22
نمردیم حداقل یک خبر امیدوار کننده شنیدیم
دادا: 1394/1/2309:11:04،
54
12
خوب الان يورو30%ارزونتر شده چرا محصولات اروپايي تو ايران گرونتر شده؟
علیXXXL: 1394/1/2309:16:41،
56
11
ایرانجیب ناز :
هر روز یک خبر مـثلا داغ داری-
ولی خبرهایت نقض کننده آن خبر دیگرت هست .مثلا
اروپایی ها میایند چینی ها نمیروند.
فردا مینویسی : چشم بادامی ها جوانمرگ شدند.

نرخ یورو پایین امده قیمت خودروها بالا رفته.یعنی چه؟

پیش بینی قیمت حودرو در سال94پایین میاید
سایپا وایران خودرو افزایش قیمت داد. یعنی چه؟

و ....
كارشناس خودرو: 1394/1/2309:20:29،
34
16
"در این شرایط تفاوت قیمت خودروهای هم‌کلاس اروپایی و چینی به حدود 10 درصد کاهش یافته و با توجه به بالاتر بودن کیفیت خودروهای اروپایی نسبت به چینی، این 10 درصد ارزان‌تر بودن نمی‌تواند مصرف‌کنندگان را مجاب به خرید خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای اروپایی کند."

يعني الان اختلاف قيمت خودروهاي چيني با اروپايي تو ايران هم 10 درصد ميشه ؟

ايران جيب از خواب پاشو صبح شده ...

Real: 1394/1/2309:23:08،
23
11
بشينين تا ارزون بشه. اينا همش دعواهاي زرگري اون بالا بالايهاست. سهم من و شما در نهايت همون خودروهاي با ايمني و كيفيت اشغاله
ف: 1394/1/2309:39:18،
30
11
منظورتون از خودرو اروپایی 405 مونتاژ داخل هست ؟؟؟ اون که قیمتش دست داخلیاست! قطعاتشم که چینیه !!! :)))
نکنه منظورتون بنز و بی ام و هست؟؟؟؟ بعله خخخخخخخخخخخوب بنز 400 میلیونی 30% ارزشش میافته. میشه حدود 300 میلیون........ بیاین یه چند روز دندون رو جیگر بذاریم بنز نخریم تا بیشترم قیمتش کم بشه :)))))))
م: 1394/1/2310:12:19،
13
11
کاملا موافقم
کدوم خودرو اروپایی در ایران ؟
تفاوت قیمت خودرو چینی با بنز یا پورشه ده درصد رسیده ؟
غلام: 1394/1/2309:43:59،
15
11
سلام

یعنی الان خودوهای اروپایی 30 ٪ ارزون میشن؟؟ حالا 3٪ ارزون میشن؟ ثبت میمونن؟ پس لااقل بالا نرن........ آقا مشکل از نرخ یورو و .... نیست
لاكهيد: 1394/1/2309:54:53،
15
15
ماشين هاي ساخت ژاپن - اروپايي و كره اي گران ميشوند .
bardia: 1394/1/2310:01:23،
28
14
فعلا كه خودروي چيني به مراتب با كيفيت تر از خودرو هاي داخلي است...... شرايط فروششون هم به مراتب راحتتره....
اصلا قابل مقايسه با اين شركت هاي داخلي نيست...
iran jib: 1394/1/2310:08:00،
18
10
ارزش یورو میره بالا قیمت خودرو میره بالا چون وارد کننده نمیتونه ضرر کنه!

ارزش یورو میاد پایین قیمت خودرو میره بالا چون احتمالا دوباره یورو بره بالا پس درنتیجه وارد کننده باید بیشتر سود کنه تا ضرر نکنه!!!

منتطق بازار ما :(


محمد: 1394/1/2310:18:29،
16
11
آنچه قیمت خودرو را در بازار داخلی تعیین می کند نه عرضه و تقاضا، نه قیمت واقعی خودرو و نه قیمت ارز است. تنها عامل موثر بازار گرمی و قدرت انحصاری دلالهای وارد کننده است که بازار را در اختیار دارند. تنها کافی است مقایسه ای کوچک بین قیمت های جهانی رنو اسکالا، تویوتا کرولا، کیا سراتو، هیوندا الانترا و جک جی 5 اتومات انجام دهید تا ببینید اینها در بازارهای خودرو رقابتی شانه به شانه دارند اما قیمت آنها در بازار ایران از زمین تا آسمان متفاوت است. الانترا 128، سراتو 130، کرولا 145، اسکالا 100، جک جی 5 با قیمت 60 میلیون، در بازار مصنوعی ما اصلا در یک کلاس محسوب نمی شوند. در واقع قیمت حقیقی چیزی در محدوده خودرو جک است، اما ببینید دلالی چه می کند ...
امین: 1394/1/2310:36:41،
13
10
ایرانجیبی عزیز این مقاله ای که ترجمه کرده بودی احتمالا برای بازار خودرو چین نبود؟ اینجا که ما نه خودرو اروپایی با 10 درصد اختلاف داریم و نه اصلا خودرو اروپایی!
در ایران اگر خودرو اروپایی بخواد ارزون بشه هیچکس نمی خره چون میترسند افت قیمت داشته باشه! فروش خودرو اروپایی در ایران برای خیلی ها درصورت وجود افزایش قیمت توجیه پذیره!
ali2: 1394/1/2310:40:37،
24
21
اروپایی ها به مردم ایران بزرگترین خیانت ها رو کردن در عوض چینی ها زمان تحریمها کنار مردم ایران بودن من به فقط خودرو چینی سوار میشم و پولم رو به استعمارگران اروپایی نمیدم.
جان: 1394/1/2311:12:32،
17
10
شما فکر کردید چینی ها هم مثل ما برنامه ریزی میکنند که با کوچکترین بحران، همه برنامه هاشون به هم بریزه؟!
مطمئن باشید با برداشته شدن تحریم ها نه تنها نقش چینی ها در بازار ایران کمرنگ تر نمیشه که شاهد حضور بیشتر چین (البته با محصو لات کیفی تر) خواهیم بود
مراد : 1394/1/2311:15:31،
22
14
منظور از خودرو اروپایی ارزان اگر فیات است که کلا مفت گران است اگر ب ام و ، بنز ، فولگس و جگوار است که پایه الان صفر کیلومتر از 350 میلیون شروع می شود الی ماشااللاه . ولی ماشین چینی لیفان 40 ، جک 58 ، s5 73 ، ماشینهای دیگر چینی هم بین 80 الی 110 میلیون که بسیار هم مناسبند .
شاکی: 1394/1/2312:42:03،
15
11
دعای روز بعد از لغو تحریم ها/خدایا ما از بابت این همه قدرت انتخاب در تنوع محصولات در پناه خودت محفوظ بدار.الهی امین
بهزاد: 1394/1/2315:28:45،
12
12
تحلیل از این پرت تر و غیر واقعی تر و بدون پشتوانه علمی تر ندیده بودم اونم از طرف کسانی که ظاهرا کارشناس خودرو هستند . اینها کارشناس خودرو ایرانند یا مریخ ؟؟؟؟
امیر: 1394/1/2317:36:48،
11
10
این ماییم که داریم جوون مرگ میشیم
sam: 1394/1/2318:37:07،
12
12
با سلام

با عرض معذرت از دوستان ایران جیب باید بگویم که تحلیل کاملا پرتی بود! کارشناس مربوطه انگار توهم زده بود و در فضا سیر می کرد و واقعیت های امروز اقتصاد ایران را نمی دید، یکی از بدبختی های ملت ما وجود همچنین کارشناسی است که یا عامدانه و یا از روی بلاهت و یا از روی منافع شخصی خویش تحلیل های چرت می دهند. برادر من! در حال حاضر تفاوت قیمت خودروهای چینی با کره ای ها هم 10 درصد نیست بلکه بین 50 تا 100 درصد است، چه برسد به اروپایی هایی که هر کدام شان چند برابر چینی ها قیمت دارند. شاید منظور این کارشناس از خودروهای روز اروپایی پژو 405 و پارس و l90 و سمند و...می باشد! جالب اینجاست که این کارشناس زمانی در نمایندگی آلفارومئو کار می کرد! حالا را نمی دانم.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل