کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

نمایی نزدیک‌تر از سوناتا 2015 در ایران

کدخبر:۱۱۰۵۷شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۳۱۲۲۴۷۶ بازدید

می‌توان در بیرون سوناتا LF 2015 ته چهره‌ای از مدل قبلی خود مدل YF پیدا کرد. در ساخت این خودرو 51‌ درصد از فولاد مستحکم استفاده شده زیرا دو برابر ...
نمایی نزدیک‌تر از سوناتا 2015 در ایران

انتخاب خودرو برای هرکسی از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید از نکات کلیدی آن گذشت. کمی فکر کنید که خصوصیات خودرو انتخابی شما چیست؟! معمولا در انتخاب شما مواردی از جمله ظاهر زیبا، فضا و امکانات مناسب برای شما و خانواده، موتوری که بتواند جوابگوی یک رانندگی خوب حتی با چند نفر سرنشین باشد یا حتی قیمت آن و مصرف سوختش برای بیشتر افراد در اولویت اول قرار دارند. طبق آمار مشخص است که خودروهای سدان بیشتر طرفدار دارد و به همین نسبت تولیدات آن هم فراوان‌تر از محصولات کوپه یا‌هاچ‌بک است و تفاوت اصلی آنها به جز‌ ظاهر، در امکانات و ابعاد است و به همین منظور کلاس‌های سدان نیمه لوکس و لوکس به جدول تولیدات اضافه می‌شوند.

مسلما خودروسازان برای افزایش فروش مجبور به طراحی خاص‌تر هستند تا برنده رقابت باشند. کیا و هیوندای دو شرکتی هستند که با ورودشان بازار را دگرگون کردند و برای آشنایی با این دو کمپانی یکی از محصولات هیوندای یعنی سوناتا 2015 را در شهر ماهشهر شکار کردیم‌. مدت زیادی نیست که سوناتا 2015 با کد LF برای شماره‌گذاری وارد کشورمان شده ‌اما اولین تولید آن با کد Y به سال 1985 میلادی بر‌می‌گردد و خودروی مورد آزمایش فرزند نسل هفتم این شجره‌نامه است. 


مانند همیشه محافظه‌کار 

می‌توان در بیرون سوناتا LF 2015  ته چهره‌ای از مدل قبلی خود مدل YF پیدا کرد. در ساخت این خودرو 51‌ درصد از فولاد مستحکم استفاده شده زیرا دو برابر استقامت بیشتری به نسبت استیل مقاوم دارد و مزایای آن در جذب بهتر و توزیع نیروی برخورد جهت حفاظت سرنشینان بوده و با طراحی جدید شاسی می‌تواند در جهت کاهش سر و صدا و جذب ضربه‌های ناشی از آسفالت‌های نابسامان، یک سواری نرم و راحت را به سرنشینان ارائه دهد.پیش رادیاتور مشبک با قاب کروم رنگ و طراحی جدید چراغ‌های جلو بهتر از قبل می‌تواند بیننده را تحت تأثیر قرار دهد البته اگر طراحان حالت تخم مرغی بدنه را کاهش می‌دادند سکانس دلچسب‌تری در ذهن حک می‌شد. چراغ جلو سوناتا 2015 مجهز به سیستم SBL است یعنی درون آن چراغ کوچکی با نوردهی بالا در زاویه 135 درجه به سمت بیرون خودرو قرار داده شده و در رانندگی شب با فرمان دادن به جهت‌های مختلف روشن می‌شوند تا راننده دید بهتری در زاویه مورد نظر داشته باشد؛ با این‌کار هزینه چراغ‌های چرخشی مانند مزدا 3 جدید را سرشکن کرده‌اند. استفاده از نوار LED در بالای چراغ‌های‌هالوژنی HID جلو، ابرویی خشمگین برای سوناتا نمایان می‌کند اما باید دید در مقایسه با رقیبان این موضوع به چه مقدار صحت دارد! تجهیز کردن دستگیره‌های کروم در و زیر آیینه‌های جانبی به یک LED می‌تواند در مکان‌های تاریک برای پیدا‌کردن دستگیره در و حتی فضای اطراف خودرو، سرنشین را راهنمایی کند. نوار دور LED چراغ عقب آن می‌تواند تقلیدی از اپتیما باشد ولی زیبایی خود را بر اساس طراحی چراغ عقب دارد.

سنسور‌های التراسونیک ‌روی سپرهای جلو و عقب برای سهولت کار در پارک کردن نقش مفیدی دارند و البته سنسورهای عقب در زمان حرکت اگر احساس خطر کنند مثلا خودرویی به بدنه نزدیک شود، می‌توانند توسط چراغ اخطار روی آیینه‌های جانبی با روشن‌شدن در آیینه سمت مورد نظر راننده را از این موضوع با خبر کند. دوربین دنده عقب مکمل مناسبی برای هدایت خودرو هنگام پارک کردن است و راننده این خودرو می‌تواند در مانیتور 4.2 اینچی وسط داشبورد فاصله خود را تنظیم کند. یکی از خصوصیات جالب سوناتا 2015 تجهیز شدن به سیستم هوشمند در صندوق عقب است؛ به این فکر کنید که دست‌تان پر از وسایل است و اگر بخواهید بگذارید زمین چقدر به زحمت شما اضافه می‌شود پس با این سیستم کافی است ریموت کنترل در جیبتان باشد و پشت در صندوق بایستید؛ پس از 5 ثانیه به‌طور خودکار در صندوق باز می‌شود و این در حالی است که مدت زمان خودروی هیوندای جنسیس 3 ثانیه است. اگر به اشتباه در بسته شود مدت زمانی که دوباره سیستم فعال می‌شود 20 ثانیه است و بازهم می‌توان آن کار را تکرار کرد.


کابین اتو کشیده

درون کابین توازن و ترکیب ذوزنقه‌ای رعایت شده بود و گویای توازن با پیش رادیاتور خودرو بود. نمی‌توان گفت صددرصد سادگی نمای داخل می‌تواند در انتخاب آن تأثیرگذار باشد زیرا مخاطبان این کلاس خودرویی معمولا جوانان یا افراد میانسال هستند و بیشتر به بی‌نظمی یا چیدمان درهم علاقه دارند. بی‌شک خریدار با دیدن و مقایسه نمای داخلی میان سوناتا LF با اپتیما 2015 نظرش به سوی کیا اپتیما جلب می‌شود، نه آنکه سوناتا ارگونومی مناسبی یا امکانات کافی ندارد اما شکل پیرمردی به نسبت رقیبش به آن داده شده است. 

کاهش سر و صدای نامطلوب در داخل کابین یک اولویت برای طراحان سوناتا 2015 بوده و مهندسین با اندازه‌گیری دیافراگم و استفاده از افزایش مواد عایق در دیوار نتیجه کاهش ورود صدا را در بر داشته است و بیشترین عمل در داشبورد برای جلوگیری از سر و صدای ناخواسته از ورود محفظه موتور به کابین صورت گرفته است. رعایت استانداردها و امکانات در این خودرو حس می‌شود و می‌توان به گرمکن و سردکن صندلی‌های ردیف جلو در سه حالت با جنس چرم کرم رنگ و البته در نمونه فول آپشن صندلی‌های عقب هم به سیستم گرمکن مجهز هستند و به همین موازات فرمان ساده آن هم مجهز به گرمکن است. همه اجزای داخل کابین چندین بار برای بهبود در عملکرد مورد بررسی جدی قرار گرفتند و حتی در چارچوب فرمان این خودرو از طریق آزمایش‌های گسترده برای تعیین قطر ایده‌آل و تسلط بهتر راننده جهت افزایش اعتماد به نفس حتی ایجاد یک حس هیجان تغییر ایجاد شده است. سیستم تهویه مجزا به سرنشینان جلو این امکان را می‌دهد که به طور دلخواه دو وضعیت دمای متفاوت را برای خود تنظیم کنند.
تنظیم صندلی‌های ردیف جلو تماما توسط دکمه‌های کنار صندلی به صورت برقی تنظیم می‌شوند و راننده می‌تواند صندلی خود را در دو حالت مختلف ذخیره سازی کند.

به نظر استفاده از طرح چوب روی داشبورد برای این خودرو ساده و منطقی بوده اما در مقایسه با رقیبانی همچون کیا اپتیما و تویوتا کمری ناهمخوان است. یک مانیتور رنگی 8 اینچی در وسط دریچه تهویه جلو روی داشبورد و همچنین کنسول میانی با دکمه‌های کنترل‌کننده چندی از امکانات اصلی سوناتا 2015 به‌حساب می‌آیند. دکمه‌های روی کنسول وسط کنترل‌کننده‌های قلب و بدن این خودروی 4855 میلیمتری هستند. راننده با فشردن دکمه Drive Mode پایین دسته دنده می‌تواند حالت رانندگی خود را بر اساس وضعیت پیش رو به سه وضعیت نرمال، اسپرت و مصرف بهینه (ECO) تنظیم کند. در کنار آن دکمه‌های پرده برقی شیشه عقب برای بالا و پایین کردن پرده و همچنین دکمه فعال‌سازی سنسورهای اولتراسونیک مشهود است تا راننده در صورت دلخواه برای موانع جلو آن‌را فعال کند. پایین آنها دسته ترمز دستی الکترونیکی (EPB) و دکمه Auto Hold جهت فعال سازی سیستم ترمز دستی اتوماتیک در ترافیک‌ها تعبیه شده‌اند و چراغ‌های هشدار‌دهنده این دو سیستم در سمت راست صفحه کیلومتر به رنگ زرد قرار گرفته‌اند تا راننده متوجه فعال یا غیرفعال بودن آنها شود. یکی از موضوعاتی که برای والدین پیش می‌آید استفاده از قفل کودک است تا با خیال راحت به رانندگی ادامه دهند؛ در این خودرو متاسفانه قفل کودک به‌گونه‌ای جاساز شده که برای چرخاندن آن به شیء تیز مانند کلید یا چیزی مشابه آن نیاز است. در وسط صفحه کیلومتر یک نمایشگر 4.2 اینچی قرار دارد تا راننده بتواند توسط آن خطاهای سیستم، وضعیت گیربکس، دمای بیرون خودرو، میزان مسافت به ازای سوخت باقیمانده، مشخصات موزیک‌های سیستم صوتی و دیگر تنظیمات را رویت کند.

تلاش بی‌نتیجه 

اغلب افراد در کشورهای مختلف انتخاب خود را بر پایه نیاز قرار می‌دهند و منطق را چاشنی کار می‌کنند تا با هزینه‌ای که یک‌بار پرداخت می‌کنند، دودش هر روز در چشمشان نرود. سوناتا 2015 هم برای آنکه دست خریدار باز و حق انتخابش بالا باشد با 4 موتور به بازار وارد شده است؛ موتور 1.6 لیتری توربو دیزل، 2 لیتری توربو، 2.4 لیتری دیزلی و 2.4 لیتری با سوخت بنزین، 4‌موتور سوناتا 2015 هستند که در اینجا خودروی مورد آزمایش مجهز به موتور 2.4 لیتری بنزینی بود. بلوک و سر قالپاق موتور 4 سیلندر خطی تمام آلومینیومی است، با 16 سوپاپ و حجم 2359 سی‌سی می‌تواند در دور موتور 6000 دور در دقیقه حداکثر قدرت 176 اسب بخار تولید کند. گیربکس 6 سرعته سوناتا نیز می‌تواند حداکثر گشتاور 221 نیوتن‌متر در دور موتور 4000 دور در دقیقه را به محور جلوی خودرو ارائه دهد‌.سوناتا 2015 با وزن 1490 کیلوگرم می‌تواند در زمان 8.2 از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد .


دوئل با ایمنی، نه قدرت

از سوناتا 2015 نباید توقع یک خودروی اسپرت داشت و در این کلاس بیشتر توجه‌ها به فضای مناسب، نرمی مثال‌زدنی، ظاهر و امکانات خوب در محیطی ایمن است. به همین منظور سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با قبل بهبود یافته‌ و در جلو از سیستم مک‌فرسون در جهت افزایش ثبات حرکتی و تحمل بالا در ضربات استفاده شده و در عقب با تغییر در وضعیت چرخ‌ها به نمونه چند‌میله‌ای تجهیز شده تا دو بازوی پایینی بتوانند به طور مساوی نیروی جانبی از آسفالت‌های نابسامان را توزیع و جذب کنند. مجموع این سیستم تعلیق در سوناتا 2015 افزایش ثبات در مانورها و سرعت بالا را به ارمغان می‌آورد. در طول آزمایش نکته حائز اهمیت نرمی و آرامش سوناتا LF به نسبت نسل قبلش بود. در زمان آزمایش انگشتان دست روی فرمان بهتر سوار می‌شد و طعم رانندگی بی‌دغدغه را القا می‌کرد و با فعال بودن سیستم مصرف بهینه با تعویض دنده در دور موتور پایین به آرامی مسیر را ادامه می‌داد تا اینکه موضوع کمی خسته‌کننده شد و با تغییر حالت رانندگی و فعال‌کردن حالت ورزشی، پدال گاز را فشردیم و با دو دنده معکوس صدای موتور کمی به گوش رسید البته خبری از غرش یا چیزی شبیه آن نبود. توقعمان کمتر از واقعیت بود و نمی‌توان از شتاب ثانویه مناسب آن گذشت زیرا از سرعت 60 کیلومتر تا 100 کیلومتر تنها 4 ثانیه به طول انجامید. در فضایی مناسب به طور مداوم حرکت مارپیچ و اسلالوم زدیم تا قدرت مانور آن‌را به چالش بکشیم و در آخر سوناتا با ثبت 0.84 جی برنده میدان بود زیرا توسط سیستم کنترل کشش و واکنش بموقع از شیطنت راننده جلوگیری می‌کرد. سیستم HAC در سوناتا 2015 بسیار کارآمد است ‌و به راننده کمک می‌کند در شیب‌های تند برای شروع حرکت دوباره خودرو عقب نرود و به نرمی به کار خود ادامه دهد.

در آزمایش شتاب سطح توقعمان را به‌دلایل قبل کم کردیم و گیربکس 6 سرعته را در حالت تعویض دستی قرار دادیم تا از شیفترها استفاده کنیم و حالت رانندگی اسپرت هم فعال بود؛ حرکت را با یک لانچ مناسب آغاز کردیم و دور موتور با کمی زمان به حداکثر وضعیت خود یعنی 6500 RPM می‌رسید و دنده را تغییر دادیم، در پایان دنده 2 در زمان 10.1 ثانیه عدد 100 کیلومتر توسط عقربه کیلومترسنج نشانه گرفته شد. اینگونه نمی‌شد، چون عدد به دست آمده با زمان گفته شده تفاوت زیادی داشت و برای بار دیگر امتحان کردیم، لانچ و آغاز حرکت این‌بار بهتر از قبل راه افتاد؛ دنده یک بهتر از قبل پیش می‌رفت تا اینکه عدد 63 کیلومتر در زمان 5.8 ثانیه به دست آمد و دنده را عوض کردیم، این‌بار سرعت بهتری به کار بخشیده بود و در دور موتور 6250 دور در دقیقه عدد 100 کیلومتر را در زمان 9.84 ثانیه مشاهده کردیم، به کار خود ادامه دادیم و حداکثر سرعت سوناتا در دنده 2 عدد 104 کیلومتر در ساعت بود و دست از کار نکشیدیم و دنده 3 توانست حداکثر سرعت 150 کیلومتر را رقم بزند؛ در آخر پس از 26ثانیه شتاب صفر تا 160 کیلومتر را برای این خودرو ثبت کردیم.در آخر اشاره کوتاهی به سیستم ترمز سوناتا 2015 می‌کنیم که این خودرو مجهز به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، 2 کیسه هوا به‌صورت پرده‌ای جهت جلوگیری از وارد شدن سر به ستون‌ها و شیشه‌ها کاملا طرفین را پوشش می‌دهد و 2 کیسه هوا به‌صورت پهلویی سرنشینان جلو را احاطه می‌کنند. با توجه به اینکه هر چهار چرخ این خودرو دیسکی (چرخ‌های جلو دیسکی خنک‌شونده) و مجهز به سیستم ABS هستند می‌توانند با سیستم ترمز کنترل کشش و کنترل ثبات همخوانی داشته باشند و حاله‌ای از امنیت را برای سرنشینان خودرو رقم بزنند. سوناتا 2015 با کمک سیستم‌های ترمز قدرتمندش توانایی توقف از سرعت 110 کیلومتر تا صفر را در 49 متر دارد.


آیا خریدش به‌صرفه است؟!

طراحی بیرونی سوناتا قوی‌تر از قبل شده و در مقایسه با رقیبانش می‌تواند جایگاه خودش را حفظ کند، در نمای داخلی کمی ساده کار شده بود و همخوانی با نمای خارجی به وفور به چشم می‌خورد. در کل طراحی اپتیما 2015 کاملا جوان‌پسند است و برخلاف آن سوناتا 2015 می‌تواند با یک طراحی متعادل مخاطب جوان و میانسال داشته باشد. در اصل نمونه مورد آزمایش از محصولات نیمه فول هیوندای بود و بدون شک نمونه فول آن می‌تواند از امکانات و حتی چیدمان امکانات نمای داخل از تمام رقبا پیشی بگیرد.
 انتخاب این سوناتا برای خودرو‌ دوم پیشنهاد بدی نیست و براساس مصرف سوختش و بهره‌گیری از سیستم مصرف بهینه سوخت (ECO) می‌توان از آن در ترددهای شهری هم استفاده کرد. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر تردد شهری 12.7 لیتر و در جاده 6.4 لیتر است. 


uvlsiu8ei3q72cdqgtph.jpg

3ururmirl7mjkie77l.jpg

0bdf6jklkcm45rr5ht40.jpg

18sjgd3485v4ncz6ohg.jpg

0c03pcb68js8sln4j5q.jpg

y4uwk9pm7jvwo2vja282.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سینا: 1394/1/2212:19:35،
426
21
سلام خواهش می کنم در اسان موتور ماشین ثبت نام نکنید چون سرتون کلاه می ذاره من تیر ماه 93 در یکی از نمایندگی های استان تهران سانتافه ثبت نام کردم به قیمت 184 میلیون بعد از 5 ماه تاخیر در تحویل ماشین و افزایش قیمت تا 213 میلیون هنوز ماشین رو تحویل نگرفتم .ثبت نام در این شرکت ها فقط ضرر داره و اعصابتونو بهم میریزه اخرشم یکاری میکنن که خودتون برید انصراف بدید .واقعا متاسفم که هیچ نظارت و قانونی جهت حمایت از مصرف کننده مظلوم وجود نداره.
درایور: 1394/1/2212:45:11،
201
121
پسرفت و عقب گرد وحشتناک هم در طراحی خارجی و هم در نمای داخلی نسبت به وای اف.
کنسول وسطشم که آدمو یاد تویوتا سیلیکا 30 سال پیش میندازه
سورنا: 1394/1/2213:12:27،
152
71
مدل 2014 خیلی خوشکلتره
وای: 1394/1/2213:12:54،
20
200
دنده اتوماتیک نیس!!!
علی: 1394/1/2213:14:37،
30
40
سلام.
به نظر شما یک وسیله نقلیه، به نسبت درآمد شما، قیمت خودروها و دیگر مخارج زندگی در ایران، در دوران کوتاه زندگی انسان در این دنیا، چقدر می تواند تأثیر گذار باشد؟
لطفا تآثیر آن را با واحد میلیون تومان بیان فرمایید.
پاسخ من : حداکثر 20 میلیون تومان
سلام: 1394/1/2213:22:49،
107
24
آسان خودرو تو تحویل النترا من 3 ماهه که امروز فردا میکنه
تبريز: 1394/1/2213:53:36،
98
22
همين ماشين رو (2015) تو مناطق آزاد مي شه با 67 ميليون تومن خريداري كرد . ولي با پلاك ايران بالاي 150 تومنه . فكر كن مردم ما چقدر مورد ظلم هستن .
اریا مهر: 1394/1/2213:55:05،
34
48
اقایه درایور از ماشین هیچ نمیدونی پس دیگه اظهارو نظر نکن وای اف با اون قیافه خسته کنندشو میاری پای این مدل وای اف طراحی داخلش خوبه ولی بیرونش اصلا خوب نیس مخصوصاه با لاستیک اصلش که اصلا به هم نمیخورریاد
فریبا: 1394/1/2214:44:39،
36
151
رنو مگان +++++
سوناتا _ _ _ _ _
رهگذر: 1394/1/2215:03:14،
32
30
سوناتا جدید چرا شیفتر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منم همينطور: 1394/1/2215:36:21،
47
20
من به سينا حق ميدم.خريد اين خودروها در بازار آزاد بدون ارزش افزوده ميباشد.خدمات آسان موتور بدرد لاي جرز هم نميخورد. از 10 تا 20 ميليون ارزش افزوده جهت گارانتي 5 ساله ميگيره ولي با يه حساب كتاب ميبينيم كه اين خودروها در 5 سال اول كاملاً‌بدون خرج هستند. من خودم يه IX35دارم هيچ خرجي ندارد ولي بيش از 10 ميليون پول گارانتي 5 ساله ازم گرفتن كه ارزششو نداره...حالا خود دانيد
بابك: 1394/1/2215:49:02،
58
14
به عنوان خودرو دوم انتخاب بدي نيست
فكر كنم خود نويسنده بوگاتي سوار ميشه
علي آقا: 1394/1/2215:55:32،
37
21
نه علي آقا خيلي بيشتر از اينها . چون متاسفانه الان با 20 ميليون فقط گاري ميشه خريد . اگر هم فكر مي كنيد كه آدم با گاري هم به مقصد ميرسه سخت در اشتباهيد بله ميرسه ولي در طول عمر كوتاه آدم فقط يكبار ممكنه پيش بياد كه يك نادان با خودروي سنگين بيادبكوبه به ماشينتون يا اينكه سر بخوريد و بريد توي گارد ريل اتوبان يا ماشينتون از بغل چپ بشه اونجاست كه متوجه ميشيد به دليل خريدن يك گاري متاسفانه جان خودتون و زن و بچتون به خطر افتاده اونجاست كه تاسف مي خوريد كاش بيشتر هزينه كرده بوديد ولي اعضاي خانوادتون آسيب نمي ديدن . البته اميدوارم اين مساله براي هيچكس پيش نياد ولي حادثه خبر نمي كنه مخصوصا توي ايران . البته نه اين كه ديگه خودروي خوب داشته باشي گارانتي هستي ولي ريسك رو تا حد زيادي كاهش خواهيد داد و اين مي ارزه . شما در يك خودرو با 5 ستاره ايمني و 10 ايربگ شانس بيشتري نسبت به يك گاري خواهيد داشت.
شهرام: 1394/1/2216:38:44،
107
42
مزدا سه ماشين ميان رده ي ژاپنيه مدل ٢٠١٠ چراغ زنون afs داره
ولي كره كه سوناتاش ميان رده ي نيم لوكس ٢٠١٥ هست هالوژنه
كره حالا حالا ها بايد كار كنه رو ماشيناش تا به ژاپن برسه
من باشم جاي سوناتا lf به هوندا آكورد و سيويك فكر ميكنم شما چطور؟
هوندا ژاپني+++++
هيوندا كره اي -------
پاسخ شهرام: 1394/1/2219:13:07،
35
28
آقا شهرام من سوناتا 2015 دارم خودم فول هستش و چراغاش زنون هستش با قابلیت تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ...سوناتا 2015 دو مدل چراغ جلو داره این مدل که دی لایتش ابرویی هستش هالوژن ه و سفارش اماراته مال من سفارش اروپا هستش و دیلایتش روی مه شکن ها هستش و مه شکن نداره چون زنون نیازی به مه شکن نداره و من خیلی ازش راضیم...تو اینترنت یه سرچ بکنین عکس هاشو متوجه می شین...
خوزستان: 1394/1/2223:54:28،
25
19
جواب آقا تبریزی بدم شما درست میگین پلاک ملی این ماشین قیمتش انقد هست
ولی در مورد منطقه آزاد نه من دارم تو خوزستان زندگی میکنم این ماشین تو نمایشگاها خوزستان هست ولی قیمتش بخاطر عوارض منطقه آزاد و سود دلال ها بیشتر از 75 هستش
بهنام: 1394/1/2308:38:29،
27
20
تو پاراگراف آخر اومده انتخاب این خودرو برای خودرو دوم بد نیست !
بله در کشور های اروپایی و آمریکایی واسه دمدستی خوبه ولی در کشور ما واسه 70 درصد جامعه یک رویا هست !
تا کی دمدستی های دنیا رویاهای ما میمونه؟
یوسف: 1394/1/2316:32:16،
22
21
کسی متوجه شد این علی چی میگه ؟؟
ماشالاه: 1394/1/2614:25:04،
15
12
من هم تیر93 دراسان موتور ix35ثبت نام کرده ام هنوز پس از 10ماه تحویل ندادند واقعاکلاه بردارن هیچکسی هم جوابگو نیست
Nima: 1394/3/2112:54:38،
24
21
ما كه خيلي هم راضي هستيم.قبل از عيد اسم نوشتيم با شرايط قطعي و تحويل ٣ ماهه.سو موقع ماشين رو دادند و قيمت ماشين هم ١٠ ميليون رفته بود روش ولي ما چون شرايط قطعي بوديم همون مبلغ قبل عيد رو داديم.تازه سود مشاركت ٣ماه رو هم گرفتيم كه از سود بانك بيشتر بود.من كه خيلي راضيم
سامان: 1394/1/2212:21:02،
83
18
دولت برای تولیدکنندگان مالیات می گذاره بعد تولید کننده بلافاصله مالیات خودش را از مردم میگیره ؟ دمش گرم
علیرضا: 1394/1/2213:35:54،
63
26
اپتیمارو بیشتر دوست دارم
مدیر فرقون سازی: 1394/1/2212:31:55،
59
51
فقط پراید
حمید جوان مهندس: 1394/1/2212:38:10،
29
43
به نظر من استفاده از طرح چوب روی داشبورد برای این خودرو ساده و منطقی بوده اما در مقایسه با رقیبانی همچون بنز و معرفی ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران بهتر می باشد که برود به عربستان برای اعمال تست سرعت و شتاب با پورش !!!!!! مگه نه عایا؟؟؟؟
حسین 2: 1394/1/2214:23:14،
26
26
دمت گرم کاملا موافقم باهات .
دلواپس: 1394/1/2215:00:47،
33
25
اين چي ميگه
هر مطلبي مياد همينا رو ميگه
كسي معنيش رو ميدونه بياد برا بقيه هم ترجمه كنه
تانم: 1394/1/2217:03:42،
23
30
کمتر دلواپس باش دختر خوب شما معلوم نیست چی گفتی این بنده خودا که نظرش و گفته ..
حسن دارایی: 1394/1/2212:38:29،
66
26
طراحی داخلیش اصلا خوب نیس.و اینکه سوناتاهای جدید بنظر من اصلا خوب از اب در نیومده.منم بین سوناتا و اپتیما مطمئنا اپتیما رو انتخاب میکنم.
آرام: 1394/1/2212:40:43،
54
35
اصلا عاقلانه نیست 170 میلیون بدی به یک سوناتا در حالیکه می تونی بدی به یک هیوندای سانتافه مدل 2014 یا یک آزرای 2012
پیمان: 1394/1/2213:54:01،
59
28
با 170 تویوتا آریون کارکرده از این سوناتا خیلی بهتره
پویا: 1394/1/2212:47:23،
79
38
بچه ها کمکم کنین بین پارس TU5 و پارس ELX موتور XUM کدومو انتخاب کنم؟ پارس TU5 +++
پارس ELX موتور XUM
sasi: 1394/1/2212:57:56،
34
25
Tu5 بی صداتر کم مصرفتر حالا شاید توانش یمقدار کمتر باشه که محسوس نیست. من خودمم تا شش ماه دیگ میخرم. انشالله. Tu5 برمیدارم.
مهدی: 1394/1/2300:11:04،
22
20
کی گفته توان پارس tu5 کمتره tu5 حدود 108 اسب بخاره elx حدود 105 اسب بخاره
ss : 1394/1/2212:48:55،
44
34
به نظر من مدل 2014 زیباتره، توی این مدل هیجان بصری خیلی کم شده
shervin: 1394/1/2212:59:43،
53
20
نويسنده مقاله يجوري گفته شكار كرديم انگار تو بيابون بي آب و علف ماهشهر بز كوهي شكار كرده..
علی: 1394/1/2213:13:41،
11
24
سلام.
به نظر شما یک وسیله نقلیه، به نسبت درآمد، قیمت خودروها و دیگر مخارج زندگی در ایران، در دوران کوتاه زندگی انسان در این دنیا، چقدر می تواند تأثیر گذار باشد؟
لطفا تآثیر آن را با واحد میلیون تومان بیان فرمایید.
پاسخ من : حداکثر 20 میلیون تومان
آرمین: 1394/1/2213:16:25،
46
20
من نمیدونم چرا برای حمایت از تولید داخلی از واردات آزادانه ماشین جلوگیری میشه
اما برای حمایت از مصرف کننده از صادرات پسته و خاویار جلوگیری نمیشه ؟
کلا هر چه حمایت هست تو پاچه مردم رفته
تمام فشارها روی مردم و به بهانه های مختلف
دوست: 1394/1/2213:39:47،
25
22
مشکل از خودمونه که فکر میکنیم گارانتی این ماشینها جوابگوی همه خرابیها هست، در صورتی که اگر مشکلی پیش بیاد، یه بهانه درست میکنند و مشکل رو میندازن گردن مشتری. ضمنا این ماشینها حداقل تا 150 هزار کیلومتر نیاز به هیچ تعمیری نخواهند داشت و فقط هزینه لوازم مصرفی باید پرداخت شه که نمایندگی ها دولا پهنا میگیرند. من النترا 2014 وارداتی دارم و همون روغن و فیلتر نمایندگی رو استفاده میکنم با قیمت خیلی پایین تر. متاسفانه ما ایرانیها عقلمون تو چشمامونه.
امین: 1394/1/2218:07:40،
25
21
اخه عزیزم ما از ترسمون ماشین وارداتی نخریدیم رفتیم ساغ اسان موتور اینقدر تقلب تو این ماشسناهی وارداتی هست که نگو. خلاصه مطلب فعلا همه تو این بازار تا اونجا که بتونن تقلب میکنن. وارد کننده جدا اسان موتور هم جدا
206: 1394/1/2213:50:41،
44
39
بچه ها 206 بی صندوق ++++
صندوقدار ---------
لطفا کمک کنید بین این دو تا کدوم بگیرم
hessam: 1394/1/2214:19:43،
40
37
به جای اینکه پولت را بریزی دور 37 تومان بدی 206 برو یه سمند سورن بگیر 36 تومان حالشو ببر دیگه هم دنبال با صندوق و بی صندوق نباش..دیگه گذشت اون 206 های خوب فرانسوی
یکی یه قرص به من بده: 1394/1/2214:21:03،
37
22
وااای آخه اینم باید مردم بگن ما از کجا بدونیم تو صندوق لازم داری یا نه ؟
ما که شرایط تو رو نمیدونیم جفتشم یکیه فقط یه صندوق چسبوندن به این!!!
Sajad Afshar: 1394/1/2214:19:48،
43
38
سلام دوستان خوهشا کمک کنید و نظر منطقی بدید
سوناتا2015 فول+
ای40 فول-
کدام بهتره
Sajad Afshar: 1394/1/2302:52:26،
20
19
کاش دلیلم میگفتین
ماشين دوست: 1394/1/2214:25:02،
45
19
با سلام
با عرض معذرت از همه دوستان ، اين ماشين يه ماشين خيلي خيلي معموليه كه تو كشورهاي حاشيه خليج فارس جز ماشينهاي كارگري (ارزون و عمدتا هندي و پاكستاني سوار)محسوب ميشه ،اما تو ايران خودمون قشرخاصي از مردم كه داراي درآمد سالانه خوبي هستند مجبورند با اين قيمت گزاف اين ماشين رو بخرند.قيمت گرونترين مدل سوناتاي 2015 (مدل GLS) حدود 96 تومنه و قيمت پايه اون حدود 63 تومنه.با حدود 170 تومن تو كشورهاي حاشيه خليج فارس يا تو مناطق آزاد خودمون مي تونيد ماشينهاي مدل 2015 زير رو بخرين:
بنز C180 -
فورد اكسپلورر ليميتد
فورد موستانگ
دوج چارجر R/T
بي ام و X1
بي ام و i220i
كاديلاك ATS شش سيلندر
كاديلاك SRX
شورولت كامارو SS
شورولت كاپريس SS
كرايسلر 300 - مدل 8 سيلندر
امیر: 1394/1/2216:00:25،
30
21
منطقه آزادم آرزوست ...
آفرودر حرفه ای: 1394/1/2214:33:14،
34
19
دادا شاسی بلند دو تنی من از این پر شتابتره ۲۰۰ تا هم رفتم باش
خداییش تو نرمی هم که گفتن نداره می مونه سر پیچ که به قول نویسنده اجازه شیطنت نمی ده ۱۷۰ تا هم قیمت به نظرم گرنجور دسته دو خیلی بهتره تو این کلاس
حسین: 1394/1/2214:53:26،
32
21
هرسال زشت تر میشه
طراحی هاشون داره شبیه هم میشه
من عاشق سونتا 2012 هستم خیلی زیبا و اسپرت و با جذبه هست
شاه مراد: 1394/1/2215:14:33،
27
28
دوستان بجای اینکه این همه کامنت بذاریم واقعا بیایم فکر ایرانیمون روبکار بندازیم وخودمان خودرو تولید کنیم
متالورژ: 1394/1/2217:10:36،
35
17
لطفاً فرق بین "فولاد مستحکم " و "استیل مقاوم" رو بیشتر توضیح بدید، احتمالاً به کشفیات و تعاریف بدیع و تازه ای در متالورژی و مواد ناِِئل شده ایم
Mamlash: 1394/1/2217:46:57،
24
22
اون تحول و نوآوري كه در نسل قبل بود تو اين نسل ديده نمى شود و هيوندا و كيا چيزى باسه رو كردن ندارن و هر چى داشتن رو كردن.
جبروتي: 1394/1/2218:09:37،
26
25
قطعا ماشين خارجي گرون ميشود .
پدرام: 1394/1/2219:44:28،
21
21
با سلام خدمت دوستان عزیزم ، بنده برای دیدن برادرم سفری به لس آنجلس داشتم ، بر خلاف تصورم اونجا پر بود از تویوتا ، هیوندای و کیا ، خودرو های آمریکایی هم بیشتر وانتای فوردو دیدم، چیزی که واسم جالب بود روشن بودن چراغای ماشینا در روز روشن بود!!!
یا علی..
South Park: 1394/1/2220:50:15،
32
19
روشن بودن چراغای ماشینا در روز روشن در کشورایی که به امنیت مردم اهمیت میدن اجباریه
خوش فکر : 1394/1/2221:39:26،
27
24
حیف این همه پول بدی به این ، یه سمند بگیر بقیشم که کمم نیست تو جای دیگه سرمایه گزاری کن .
اگه یه زمانی پولدار شدی ، برو ماشین آلمانی بگیر حالشو ببر ، معقول نیست این همه پول به یه ماشین بی اصالت بدی .
امین: 1394/1/2223:48:53،
19
12
اپتیما کوبندگیش از سوناتا بیشتره.سوناتا در طراحی جدیدش شکل داشبرد رو بد ترکیب کرده.به این دلیل سری قبلی زیباتر بود چون حالت کشیدگی جلو ماشین شباهت زیادی به کشیدی داخل داشت.از بدی های دیگه سری جدید اینکه اهن مصرفی بیشتر شده و ماشین سنگین تر شده ولی حجم موتور و نوع کمک هیچ تغیری نکرده
رضا: 1394/1/2308:34:57،
19
28
من سوناتا داشتم و ماشین بدی نیست و بعد آن مزدا نیو خریدم به نظر من خیلی بهتر از سوناتاست و کیفیت مزدا با سوناتا قابل مقایسه نیست. مزدا کیفیت بسیار بالایی داره.
محمد: 1394/1/2310:53:19،
33
20
شما سوناتا نداشتی بابا جان
امیرحسین: 1394/1/2315:09:13،
18
14
آقا این مدل شیفتر پشت فرمان داره؟
سواریش چجوریه؟
ایمان : 1394/1/2402:28:18،
18
19
سلام دوستان بنظر اقایونی که هم سوناتا سوار شدن هم اپتیما خدای کدوم یکیش شتابش بیشتره
محمد: 1394/1/2511:25:34،
15
9
در باطن یکی هستن دوست من.

این یکی از سیاست های بازاریابی کره ای هاست. (ایجاد رقابت کاذب)
مثل سامسونگ و ال جی، کیا و هیوندای هم از یه جا سرچشمه میگیرن
مجتبی: 1394/1/2421:10:40،
11
9
سوناتا واقعا ماشین خوبیه ولی یک عیب بزرگ که داره اینکه ارتفاعش خیلی کم البته همه ماشینهای جدید این مشکل رو دارن و خیلی آدمو اذیت میکنند
پانته آ: 1394/2/811:01:30،
24
20
ما هم سوناتا داریم سفید
ایمان: 1394/2/1210:50:12،
20
20
سه تا عکس داخل از ماشین منه.کپی میکنین اقلا متوجه باشین که مقاله گفته نمونه نیمه فول.نه اینی که کپی کردین
امير: 1394/3/801:46:14،
18
18
سوناتا ال اف وارداتي بگيرم يا شركتي؟از كجا ميشه فهميد كه وارداتي دستكاري نشده؟آپشن هاي كدوم بيشتره؟
کوروش: 1394/5/315:27:53،
18
14
سلام
من مجلات تخصصی امریکا رو میخوندم نوشته در مقابل پول پرداختی بهترین ماشین در این سگمنت سوناتا 2015 هست
خودم الان کمری2014 با اسپورتیج 2015 دارم.کمری خیلی کارگری ساخته شده امکانات صفر .طول عمرش هم تو سرم بخوره مگه میخوام به گور ببرم .پرستیژ نداره اصلا.
اسپورتیج هر چند خشکه ولی خیلی لوکسه در مقابل کمری.
اونایی که میگن ماشین جون سخت بخرید بالای 120 کیلومتر با پورشه هم برونید اگر تصادف کنید به رحمت ایزدی میروید نگران نباشید.
من تعصب رو روی مار ک گذاشتم کنار و باید قبول کنید اروپاییها قبلا به ژاپن هم به چشم کره نگاه میکردن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل