کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فهرست جدیدی از نرخ اجاره در پایتخت


کد خبر : ۱۱۰۴۳جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲:۵۸۴۷۵۱ بازدید

رویه بازار مسکن در سال‌های اخیر نشان می دهد کاهش قیمت مسکن تاثیری بر اجاره بها ندارد و اجاره مسکن هرساله با شاخص تورم پیش رفته است.

با وجود رکودی که از سال ۹۱ بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده است اما اجاره بها نشان داده که هیچگاه از رکود و یا کاهش قیمت مسکن تاثیر نمی‌گیرد و فقط در زمان تورم نرخ مسکن است که اجاره بها با تاثیر از بازار بازهم افزایش می‌یابد.

در طول دو سال گذشته که حباب قیمت مسکن شکسته شد و قیمت‌ها به کمتر از نرخ تورم رسید، بازهم اجاره بها به سیرصعودی خود ادامه داد و مطابق با تورم و یا حتی بیش از آن پیش رفت، زیرا به گفته کارشناسان اجاره بها از تورم عمومی کشور پیروی می‌کند.

در واقع صاحبخانه‌ها هرساله با افزایش تورم، نرخ اجاره را نیز بالاتر بردند و مستاجران هم یا به محله‌های پایین تر و خانه های کوچک تر کوچ کردند و یا اینکه مجبور به پرداخت قیمت‌های سرسام آور شدند.براین اساس از حدود یک ماه دیگر، فصل اجاره بها در بازار مسکن آغاز می‌شود و مشخص نیست که قیمت‌ها در آن زمان چه تغییراتی خواهند داشت اما روند هرساله نشان می دهد مالکان حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند؛ هرچند که بازار مسکن تورم نداشته باشد.

به گزارش بانک مرکزی، شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه سوم سال ۱۳۹۳، ۱۶۱.۱ بوده است که این رقم نسبت به سه ماهه قبل معادل ۴.۵ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد افزایش نشان می دهد.همچنین بنابر آمار بانک مرکزی متوسط شاخص بهای مسکن اجاری در ۹ ماه اول سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۶.۱ درصد افزایش نشان می دهد. این شاخص در دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۳ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۲ معادل ۱۷.۴ درصد افزایش داشته است.

در واقع این آمارها نشان می دهد که اجاره بها همچنان سیر صعودی خود را طی می کند و می توان پیش بینی کرد این وضعیت امسال هم ادامه داشته باشد که از خردادماه خود را نشان می دهد، همچنین تقاضای بالای مسکن اجاره ای هم از دیگر دلایل افزایش قیمت در این بخش است، بنابراین می توان انتظار داشت که امسال هم قیمت‌ها در این بخش با گرانی روبرو باشد.


اجاره بها در سال جدید

 سوئیت ۲۰ متری در نواب میدان ۹ دی طبقه ۴، ۱۴ میلیون تومان رهن داده می شود و برای سوئیت دیگری در ظفر با یک خواب ۴۵ میلیون تومان رهن دریافت می شود.

در محدوده مترو سبلان - خیابان رجبی هم سوئیتی کمتر از ۴۰ متر با شرایط  ۵ میلیون رهن و ۵۵۰ هزار تومان، اجاره داده می شود و در پونک - اقبالپور آپارتمانی ۶۵ متری و دوخوابه با امکانات ۶۰ میلیون تومان رهن داده می شود.

برای آپارتمانی در پونک با مساحت ۶۴ متر دوخوابه ۶۰ میلیون تومان رهن و در جنت آباد مرکزی واحدی ۶۵ متری و یک خوابه بازسازی شده ۴۵ میلیون تومان رهن دریافت می شود.

همچنین برای واحد ۶۵ متری در سعادت آباد یک خوابه و طبقه اول، ۱۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و واحدی ۶۴ متری با امکانات در خیابان فاطمی با شرایط ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجاره داده می شود.

واحدی در خیابان هنگام بالاتر از الغدیر با مساحت ۶۵ متر و تمامی امکانات ۶۰ میلیون تومان رهن داده می شود و برای واحد دیگری با این مساحت و نوساز در مرزداران ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین در خیابان پاسداران بوستان دوم واحدی ۶۵ متری و یک خوابه، نوساز با پارکینگ  وانباری ۱۰۰ میلیون تومان رهن داده می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها