کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار مسکن به تعطیلات نرفت !


کد خبر : ۱۰۹۰۴یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸:۰۵۴۳۶۵ بازدید

بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی طی 2 هفته گذشته برخلاف تصور برخی از مصرف‌کننده‌ها و حتی بنگاهداران املاک در ایام تعطیلات ...

بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی طی 2 هفته گذشته برخلاف تصور برخی از مصرف‌کننده‌ها و حتی بنگاهداران املاک در ایام تعطیلات نوروزی با تعطیلی رو به رو نشد چراکه طبق اطلاعات منتشرشده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، سری اول معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در سال جاری از همان روز اول فروردین کلید خورده است و تا روز قبل از 13 فروردین ادامه داشته است.

به نظر می‌رسد این دسته از خریداران که در دو هفته گذشته اقدام به خرید کرده‌اند به دلیل نبود مشتری در ایام تعطیلات و حتی در اسفند ماه ، فرصت را غنیمت شمرده و وارد بازار خرید شده اند.

شواهد معاملات بازار مسکن در دو هفته ابتدایی سال 94 نشان می‌دهد: برخی از فروشنده‌های پول لازم هم در 15 روز گذشته تخفیف بیشتری برای مراجعه‌کنندگان در این ایام مذکور در نظر گرفته بودند. به عنوان مثال یک واحد مسکونی 91 متری با 2 سال عمر بنا در محله امامزاده معصوم در جنوب تهران، متری یک میلیون و 473 هزار تومان به فروش رسیده است. همچنین جزئیات یک فایل فروشی که به خریدار در روز سوم فروردین عرضه شده به این شرح است: در خیابان قیام یک واحد مسکونی 2 ساله ساخت به متراژ 110 متر مربع با قیمت خرید هر متر مربع 3 میلیون و 436 هزار تومان. از سوی دیگر بابت خرید هر متر مربع از یک واحد مسکونی 72 متری در خیابان دردشت، خریدار 3 میلیون و24 هزار تومان پرداخت کرده است. این معامله در ششم فروردین ماه به ثبت رسیده است.

همچنین واحد دیگری در خیابان نارمک که ارزش هر متر مربع آن 4 میلیون و 285 هزار تومان اعلام شده بود در 9 فروردین به معامله ختم شد . این واحد 119 متر و 3 سال ساخت است. البته در ایام نوروز بازار مسکن در غرب تهران هم بی‌نصیب از معامله نبوده است. به عنوان مثال در خیابان جنت آباد شمالی هم یک واحد مسکونی 93 متری با 3 سال  عمر بنا متری 4 میلیون و 500 هزار تومان در 10 فروردین در سامانه به عنوان فایل خریداری شده به ثبت رسیده است.  نمونه دیگری از معاملات خرید و فروش بازار مسکن در آخرین روزهای تعطیلات نوروز مربوط به یک واحد مسکونی 129 متری، یک‌سال ساخت در خیابان گیشا است. براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، ارزش هر متر مربع از واحد مذکور 5 میلیون و 990 هزار تومان تعیین شده بود.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها