کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس با ثبت رکوردهای جدید می تازد


کد خبر : ۱۰۸۹۶شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۳۶۲۴۲۱ بازدید

تقاضای خرید سهام از 1000 میلیارد تومان عبور کرد تا در کنار رکورد بیشترین صف خرید سهام ، رکوردی تازه در بورس ثبت شود. اما در برابر این تقاضای بی سابقه حجم معاملات به 100 میلیارد تومان هم نرسیده است.

در اولین روز بورس بعد از اعلام توافق هسته ایی ، جو روانی کم نظیری در بازار سهام شکل گرفته و اکثر شرکت ها حتی شرکت های بی ارتباط با موضوع تحریم ها با اقبال کم سابقه معامله گران مواجه شده اند. سهامداران ریسک پذیر و متضرر ماه های گذشته هم ضمن ابزار خوشحالی ، منتظر جبران زیان ها و کسب دستمزد صبوری یک ساله طی هفته های آینده هستند.

براساس این گزارش، این جریان که ناشی از پیش بینی وضعیت بسیار مناسب بازار سرمایه در سال جاری و رکورد دیگر بازارها مخصوصا" بازار های ارز و طلا است، موجب ورود سرمایه های هنگفت به بازار سهام شده اما در برابر این جریان غالب ، به دلایلی چون عدم تمایل سهامداران عمده ، انتظار ادامه رشد قیمت ها ، درصد پایین سهام شناور آزاد اکثر شرکت ها و ... خبری از عرضه سهام و عادی کردن عرضه و تقاضاها نیست.

این افزایش کم سابقه به خرید سهام موجب شده تا امروز در کنار رکورد شکنی بیشترین صف خرید برای سهام بانک صادرات با بیش از 1.4 میلیارد سهم، رکورد دیگری ثبت شود. به طوریکه طبق آمار سایت پارس فاینانس، ارزش تقاضا در صف های خرید به بیش از 1000 میلیارد تومان رسیده که رقمی بی سابقه است.

آنطور که بورس پرس گزارش داده، بر اساس نسبت تقاضا به عرضه این سایت ، در حال حاضر 260 برابر عرضه برای سهام، تقاضا وجود دارد. روند این نسبت نیز نشان می دهد در ساعات ابتدایی معاملات امروز این نسبت حدود 230 بود که لحظه به لحظه به فشار تقاضا افزوده می شود.صنایع بانکداری، پالایشگاهی و خودرو بالاترین نسبت های تقاضا به عرضه را تا این ساعت به خود اختصاص داده اند.

با این حال در برابر این حجم عظیم برای خرید سهام، تنها 89 میلیارد تومان تا ساعت 11:30 امروز معامله شده که نشان از عطش بی سابقه برای خرید سهام از یک سو و عدم تمایل به عرضه سهام از سوی دیگر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها