کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط بورس پس از مذاکرات لوزان تشریح شد


کد خبر : ۱۰۸۸۸شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱:۱۷۲۹۸۶ بازدید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به این که ریسک ناشی از نتایج مذاکرات بسیار کمرنگ شده است بنابراین رشد شاخص کل و نیز قیمت سهام ...

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به این که ریسک ناشی از نتایج مذاکرات بسیار کمرنگ شده است بنابراین رشد شاخص کل و نیز قیمت سهام شرکتها در هفته پیش رو اتفاق خواهد افتاد.

امید احمدی در گفت و گویی در خصوص تاثیر نتایج مذاکرات لوزان بر بازار سرمایه گفت: با توجه به خبرهای مثبت منتشر شده از این مذاکرات که حکایت از توافق جامع و نهایی دارند، انتظار می رود از امروز تالار شیشه ای پس از مدتها شاهد صف های خرید باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنظر می رسد شاخص بورس و قیمت سهام برخی شرکتها نیز رشد 20 درصدی را در روزهای آینده به خود ببینند که البته همه این اتفاقات تحت تاثیر جو روانی است و بازار سرمایه پیشاپیش به استقبال رفع تحریم ها و اثرات آن بر صنایع بورسی می رود.

وی اضافه کرد: هر چند هنوز توافق نهایی در مذاکرات هسته ای حاصل نشده، با این حال ریسک ناشی از تحریم ها که بر صنایع و شرکتها اثرگذار بوده با نتایج منتشر شده از مذاکرات لوزان کمرنگ تر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص صنایع بورسی تاثیرپذیر از نتایج مذاکرات تصریح کرد: نماد معاملاتی شرکتهای خودرویی، بانکی، حمل و نقلی ها به ویژه شرکتهای دریایی و پالایشگاهی ها از جمله صنایعی هستند که از امروز شاهد صفهای خرید در آنها خواهیم بود و جو روانی مثبت حاکم بر سایر نمادها و گروه های بورسی نیز تاثیرگذار خواهد بود.وی با بیان این که هیجان خرید در چند روز آینده در برخی از نمادها در بازار سرمایه فروکش خواهد کرد گفت: با توجه به این که ریسک ناشی از نتایج مذاکرات بسیار کمرنگ شده است بنابراین رشد شاخص کل و نیز قیمت سهام شرکتها در هفته پیش رو اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی امکان تداوم شرایط مثبت بورس در ماههای آینده اضافه کرد: خبرهای خوش منتشر شده از مذاکرات هسته ای شرایطی را در بورس بوجود آورده است که تا فصل مجامع شاهد بازاری مثبت باشیم و در صورتی که تحریمها در تیرماه لغو شوند شاهد دوام روند مثبت بورس در سال 94 و در نیز تاثیر رفع تحریم ها بر سودآوری آنها در سال 95 خواهیم بود.وی با اشاره به این که رفع تحریم ها به صورت کوتاه، میان و بلندمدت بر بورس تاثیر می گذارد گفت: رفع تحریم ها علاوه بر رونق تولیدات داخلی، امکان ورود سرمایه خارجی و نیز تکنولوژی روز دنیا را به کشور فراهم می کند که همه این موارد رونق تولید، بنگاهها و اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها