کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

آیا تحریمها موجب سقوط هواپیمای آلمانی شد ؟

کدخبر:۱۰۸۵۲چهارشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹:۱۳۸۷۳۹ بازدید

براساس اطلاعاتی که «اشپیگل آنلاین» منتشر کرده هواپیمای ساقط شده یک روز قبل از پرواز یعنی روز دوشنبه ( 23 مارس ) ساعتها زمین گیر بوده است.

برای ما ایرانیان یکی از تلخ ترین حوادث هنگام سفر می تواند سقوط هواپیما باشد که متاسفانه به دلیل تحریم ها و کمبود قطعات و ... در چند سال گذشته شاهد وقوع چند مورد از آن بوده ایم.

مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری تا کنون بارها نسبت به اقدامات قدرت های غربی در زمینه به خطر انداختن جان مسافران با ایجاد تحریم های غیر کارشناسی صنعت هواپیمایی بارها هشدار داده اند. کابوس سقوط هواپیما در ایران سبب شده تا مسافران در استفاده از این وسیله بسیار سختگیر بوده و در صورت اجبار تمام مدت پرواز را با استرس و اضطراب طی کنند.
در کنار تحریم ها گاهی اوقات خطای انسانی،شرایط جوی و ...نیز می تواند از جمله شرایط وقوع سقوط هواپیماها در کشورمان محسوب شود. 

اما متاسفانه این بار سقوط هواپیما نه در کشورمان بلکه در اروپا اتفاق افتاد و توجه جهانی را به خود معطوف کرد. 
هفته گذشته سقوط هواپیمای ایرباس آلمانی در فرانسه سبب وقوع یک فاجعه انسانی شد، فاجعه ای که متاسفانه دو تن از هموطنانمان نیز در اثر آن جان خود را از دست دادند.


ارزان ترین پرواز های جهان زیر مجموعه پردرآمدترین شرکت هواپیمایی

برای درک بهتر ابعاد این ماجرا باید به نکاتی اشاره کرد؛ لوفت‌ هانزا، به ‌عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان بر پایه میزان درآمد شناخته می‌شود. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن ناوگانی از ۲۸۷ فروند هواپیمای جت مسافربری، دارای ششمین ناوگان هوایی جهان و بزرگترین ناوگان اروپاست و در سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را در شهر کلن آغاز کرده وهم ‌اکنون روزانه از فرودگاه های بین‌ المللی دوسلدورف، فرانکفورت و مونیخ، به‌ عنوان قطب‌های اصلی و از فرودگاه های بین ‌المللی وین و زوریخ به‌ عنوان قطب‌های فرعی، به ۲۱۵ مقصد در ۷۸ کشور جهان، پروازهای مستقیم دارد.

شبکه پروازی گسترده، هواپیماهای مدرن، سرویس اینترنت داخل کابین هواپیما، کابین فرست کلاس، پرسنل باتجربه و متخصص، از شاخصه‌های متمایز شرکت هواپیمایی لوفت هانزاست.شرکت‌ های تابعه و زیر مجموعه لوفت‌ هانزا عبارتند از: آستریا ایر، سوئیس اینترنشنال ایرلاینز، جرمن‌ وینگز، لوفت‌ هانزا کارگو، تیرولین، اویرووینگز، لوفت‌ هانزا سیتی‌لاین، لوفت‌هانزا رجینال، آمادئوس آی‌تی گروپ، بروکسل ایرلاینز، جت‌بلو و لوکزایر.

حال این سوال پیش می آید که چگونه در کشوری که دارای پیشرفته ترین صنایع است هنوز هم از هواپیماهای فرسوده استفاده می شود،چرا این شرکت پردرآمد در پروازهای ارزان قیمت خود جان و سلامت مسافران را نادیده می گیرد و چگونه متخصصان این شرکت نتوانسته اند وضعیت سلامت کمک خلبان که گفته می شود از مدت ها قبل قرص های ضد افسردگی و ... مصرف می کرده را نادیده گرفته و او را تایید کنند؟ 

آیا واقعا دلیل سقوط این هواپیما خطای عمدی کمک خلبان و تمایل او به خودکشی بوده است؟ اگر چنین است چرا اکنون خلبانان و خدمه شرکت هواپیمایی جرمن‌ وینگز در شهرهای دوسلدورف، اشتوتگارت و برلین از پرواز با هواپیماهای ایرباس خودداری می کنند. 
براساس اطلاعاتی که «اشپیگل آنلاین» منتشر کرده هواپیمای ساقط شده یک روز قبل از پرواز یعنی روز دوشنبه (۲۳ مارس) ساعتها زمینگیر بوده است. 

بنا بر ادعای این رسانه و به گفته مسافران حاضر در فرودگاه دوسلدورف (مقصد نهایی هواپیمای سقوط کرده) هواپیماهای ایرباس جرمنوینگز و لوفت هانزا روز سه‌شنبه (۲۴ مارس) پرواز نکرده اند.در تابلوی اعلانات فرودگاه نیز لغو پرواز هواپیماهای جرمن وینگز و لوفت هانزا اعلام شده است. این در حالی است که هواپیماها در جایگاهی ویژه آماده پذیرش مسافران بوده اند.بنا بر گزارش این رسانه، سخنگوی لوفت هانزا نیز گفته است که خدمه هواپیما به دلایل و انگیزه شخصی نتوانستند کار کنند و معلوم نیست این اتفاق به دلیل نگرانی آنها بوده و یا اینکه دلایل دیگری داشته است!

شرکت لوفت هانزا تائید کرده است که دلایل خودداری خلبانان از پرواز احتمالا این موضوع بوده که هواپیمای سقوط‌ کرده روز قبل از پرواز ساعتها به دلیل اشکالات فنی زمینگیر بوده است. هرچند سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا تائید کرده است که اشکالات فنی هواپیما کاملا برطرف شده و این هواپیما از ساعت ۱۰ صبح به پرواز عادی خود ادامه داده است. 

بنابراین با یقین نمی توان گفت که دلیل اصلی سقوط این هواپیما اقدام عمدی کمک خلبان بوده است زیرا افکار عمومی هم نمی تواند قبول کند تمام تقصیرات متوجه کسی باشد که اکنون جان خود را از دست داده و نمی تواند از عمل خود دفاع کند.


sp6m7qb44d9gyw2peyap.jpg


پرداخت غرامت به خانواده مسافران ایرباس آلمانی 

هرچند نباید این مساله را فراموش کرد که ممکن است شرکت لوفت هانزا برای ممانعت از سقوط سهام و جایگاهش بخواهد هرچه سریعتر پرونده این هواپیما و دلایل سقوط آن برای همیشه بسته شود که پرداخت غرامت از سوی این شرکت نیز می تواند مصداق این مساله باشد. شرکت لوفت‌ هانزا در اطلاعیه ای اعلام کرده که برای بازماندگان افرادی که در سقوط هواپیمای جرمن ‌وینگز جان خود را از دست دادند، کمک‌های فوری اختصاص داده و به بازماندگان قربانیان به تلافی فاجعه تا ۵۰هزار یورو (حدود ۵۶هزار دلار) پرداخت می‌ شود.

نکته جالب این است که از آنجا که به ‌احتمال قوی سقوط هواپیما به ‌علت یک اقدام خودکشی صورت گرفته، پس کوتاهی یا خطایی از جانب شرکت هوایی و مسئولان آن انجام نگرفته است؛ اما این امر شرکت را از جبران خسارت قربانیان معاف نمی ‌کند و این شرکت وعده داده که پرداخت غرامت نقدی را به ‌زودی آغاز خواهد کرد. این در حالی است که جعبه سیاه هواپیما هنوز به طور 100 درصد بازخواین نشده و نیم توان مدعی شد که دلیل سقوط هواپیما خطای عمدی بوده است.

در کنار آن نیز ذکر این نکته ضروری است که اگر این اتفاق در خاورمیانه اتفاق می افتاد و یا کمک خلبان پرواز فردی مسلمان بود، به حتم رسانه های غربی سریع آن را به اقدامات خرابکارانه و تروریستی ربط داده و یا نقص فنی را علت اصلی حادثه ذکر می کردند، اکنون باید پرسید چه اتفاقی افتاده که این گونه گمانه زنی ها در مورد سقوط ایرباس آلمانی اصلا مطرح نمی شود؟ 

همچنین باید به کسانی که سوء مدیریت در ایران را تقصیر تحریمها می اندازند گفت؛ آیا هواپیمای شرکت لوفت هانزا هم به علت تحریمها سقوط کرد؟!

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

S&G: 1394/1/1219:31:00،
55
26
حالا خوبه کمک خلبان باعث سقوط شده نه خود هواپیما...
majid: 1394/1/1219:32:29،
80
23
لوفت هانزا که ایرلاین کیلویی نیست بخواد اعتبار خودشو تو دنیا بخاطر یه پرواز زیر سوال ببره....
نقص فنی از احتمالات خیلی کمه .
از رو هوا مقاله ندید بیرون.
رسول: 1394/1/1220:52:53،
86
22
ایران جیب عزیز وقتی همچین مقالات تخصصی میزاری اسم نویسندش رو هم بنویس ما یه کم بهش بخندیم ........
مهدی: 1394/1/1220:53:59،
70
20
ایرانجیب عزیز جای اینکه برترین شرکت اروپایی رو زیر سوال ببری یکمم از سقوطهای هواپیماهای ایران بگو
سعید: 1394/1/1221:03:06،
62
19
اون تیتری که زدین چه ربطی به متن مقاله داشت؟؟؟؟ تحریمها؟؟؟ میشه دقیقا بگید کدوم تحریمها منظورتون بود؟؟؟؟
محمد حسین: 1394/1/1222:43:22،
63
25
بازم حداقل اینا یه دلیلی برا سقوط میگن.والا تو کشور ما من که تا حالا ندیدم برا سقوط هواپیما دلیلی رو بگن.همیشه ماست مالی شده رفته
ممل05: 1394/1/1223:49:32،
68
24
کمک خلبان افسردگی داشته علتش این بود.
تو ایران مسولان افسردگی دارن
psk: 1394/1/1300:59:59،
126
27
چطور ما میتونیم بگیم مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسراییل..
یا اینکه میتونیم بگیم ما اسراییل را با خاک یکسان میکنیم.یا میتونیم نیرو،تسلیحات،مهمات و مهمتر از همه دلارهای نفتی بفرستیم هر جا که دوست داریم برای برادران مبارز
یا میتونیم تنگه هرمز را ببندیم یا هروقت بخوایم شیر نفت و گاز را به روی غرب ببندیم و اونها را تحریم کنیم
یا میتونیم پرچم هر کشوری را که خواستیم آتش بزنیم و یا به سفارتشون حمله کنیم یا...
اما اونها حق ندارن قطعه ای که خودشون تولید میکنن به ما نفروشن؟!!
مسئولین مملکت ما به فکر مردم که فقط در شعار ولی نعمتشونند نیستن اونوقت کشورهای غربی باید به فکر مردم ما باشن؟؟؟!
ازون گذشته شما که توی همه زمینه ها مخصوصا "های تک"جزء چندتا کشور برتر دنیایین،از شما این حرفا بعیده!
محمد: 1394/1/1301:19:06،
65
22
کاش می تونستم 100تا لایک بزنم ...
Arta: 1394/1/1317:45:09،
32
27
گل گفتي احسنت
تابا: 1394/1/1321:57:40،
30
19
آورین آورین
حسین: 1394/1/1308:41:15،
23
51
حاضرم شرط ببندم شما هایی که متن مقاله را خوندید ، اصلا متوجه منظور نویسنده نشدید ، این آقا حقیقت را بیان کرده ، به مسئولین گوشزد کرده
پویا: 1394/1/1311:43:53،
20
19
منظور رو متوجه شدیم ولی کشور آلمان و کلن کشورهای اروپایی و قوانین اونها رو هم میدونیم... شما به کسی که مرتب دروغ میگه... اگه یک بار هم واقعیت رو بگه اعتماد نمیکنی حتی اگر واقعیتی که بیان میکنه بر اساس مدارک معتبر باشه...
پرشیا: 1394/1/1314:47:05،
25
20
میدونم متلک بوده ولی مطمئن باشین اونا به جون مردمشون اهمیت میدن(بر عکس مسئولین ما) و اونجوری که شنیدم در 22 سال گذشته بی سابقه بوده در آلمان و ته و توشو در میارن تا تکرار نشه حتی اگه نخوان صداش دربیاد.
فرید: 1394/1/1315:31:02،
21
20
اشکالی نداره توی مملکت اسلامی حداقل بیان بگن سقوط هواپیما بعلت نقص فنی و نبود قطعه بوده نه اینکه تا چند ماه که همه حواسشون هست بگن داریم بررسی می کنیم بعد همه چی فراموش بشه. هواپیمایی که مشهد میرفت چندین سال پیش علتش هنوز اعلام نشده یعنی هنوز بررسی می کنن؟
علی بی غم: 1394/1/1315:50:59،
20
20
خسارتی که شرکت به هر مسافری میده فقط 180میلیون هست این پول چه دردی ازشون دوا میکنه.....
کاوه: 1394/1/1316:20:58،
25
20
ای حسین ای دلواپس ای کارشناس ای مسئول ای اقازاده بابا بیخیال یعنی همه مردم ایران وجهان نمیدونن فقط شما میدونی ...
آترین: 1394/1/1317:57:30،
19
24
فکر نکنم کسی حوصله کرده باشه کل مقاله رو بخونه مخصوصا جمله آخرو.
نياوش: 1394/1/1319:54:00،
19
20
عجب نتيجه گيرى خوبى
kazemi: 1394/1/1400:19:37،
19
21
به نظر من کمک خلبان نقشی در این حادثه نداشته. امروزه داروهایی وجود داره که وقتی به بدن افراد تزریق می شه، فرد براحتی نفس می کشه ولی نمی تونه یه کلمه حرف بزنه. من فکر می کنم بغیر از کمک خلبان یک یا دو نفر دیگه هم در کابین خلبان حضور داشتن. ضمناً دستگاه های امنیتی خیلی آسون می تونن واقعیت رو تحریف کنن و حقیقت رو پنهان کنن.آیا شما باور می کنین در کشوری مثل آلمان یه کمک خلبان مشکل افسردگی داشته باشه، بعد به اون اجازه بدن یک هواپیما رو با 150 مسافر جابجا کنه؟
آرش: 1394/1/1415:26:21،
20
20
مثل اینکه شما از اون دارو ها رو خودت تست کردی ...
مهدی: 1394/1/1418:52:48،
23
20
لوفتانزا هم از ما یاد گرفته هر موقع هواپیما سقوط می کنه مقصر مرده ها هستند البته جعبه ی سیاه هواپیماها در ایران هیچوقت هم پیدا نمی شن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل