کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

هیوندای ولستر انتخابی مناسب در محدوده 120 میلیون تومان

کدخبر:۱۰۸۱۱سه شنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴:۲۰۱۸۰۶۳ بازدید

تا به امروز هیوندای به اندازه‌ کافی توانایی و پتانسیل خود را با ارائه محصولاتی که نسل به نسل بهتر می‌شوند اثبات کرده است تا محصولات آن به ...
هیوندای ولستر انتخابی مناسب در محدوده 120 میلیون تومان

تا به امروز هیوندای به اندازه‌ کافی توانایی و پتانسیل خود را با ارائه محصولاتی که نسل به نسل بهتر می‌شوند اثبات کرده است تا محصولات آن به راحتی به فروش برسند و حتی طرفدارانی نیز در سراسر دنیا پیدا کرده است، زمانی که یک خودروساز به چنین جایگاهی برسد و اعتماد مشتریانش را جلب کند قادر به معرفی محصولاتی با طراحی اغراق‌آمیز و متفاوت نیز خواهد بود، از این رو در سال 2011 هیوندای به دنبال خلأ ناشی از خروج مدل کوپه، ولوستر را معرفی کرد که مستقیماً قشر جوان و از طرفی کوپه‌های اسپرت میان قیمت را نشانه رفته بود، اخیراً این خودرو توسط آسان‌موتور به ایران آمده تا در دل جوانان جایی باز کند، ازاین‌رو در یکی از روزهای زمستانی اما آفتابی اهواز به سراغ این تازه وارد  سنت‌شکن رفتیم تا ببینیم چه قابلیت‌هایی در چنته دارد.


طراحی ظاهری

هرچه‌قدر هم که بگوییم طرح‌های اغواگرایانه و متفاوت با چاشنی خطوط منحنی و البته به سبک آسیای شرقی خیلی زود از مُد افتاده و عادی می‌شوند، اما فعلاً به لطف کم‌تعداد بودن ولوستر تا مدتی می‌توانید از تازگی و تک بودن آن در خیابان‌ها لذت ببرید و با هربار دیدن آن از زوایای مختلف حس رضایت را تجربه کنید. ولوستر در همه جهات بدنه حرف‌هایی برای گفتن دارد، از چهره با چراغ‌هایی برجسته و نافذ گرفته تا نمای نامتقارن طرفین و بخش انتهایی پُف کرده! اما چشمگیرترین آن‌ها وجود دو درب در سمت راست و یک درب بزرگتر برای راننده در سمت چپ خودرو است، حال آن‌که دستگیره درب عقب سمت راست با زیرکی در منتهی علیه بالا جاسازی شده تا دورنمایی از کوپه‌های دو در به ولوستر ببخشد. نمای جلویی خودرو با جلوپنجره‌ای آشنا از خانواده هیوندای و چراغ‌هایی با لبه خالی در زیر خود و مه‌شکن‌های بزرگ چهره قابل قبولی از ولوستر به تصویر کشیده‌است همچنین دو بخش هود مانند بر روی کاپوت قرار گرفته که حال و هوای اسپرت خودرو را دوچندان کرده و فقط جنبه تزئینی دارند. ستون‌های A و B با رنگ مشکی پیانویی خود در نمای شیشه‌های جلو و طرفین جذب شده به طوری که خط سقف به همراه ستون خوابیده C، بخشی حلقه مانند را به دور بالاتنه ولوستر تشکیل داده‌اند. جزئیات ظاهری بدنه به قدری زیاد بوده که طراحان از ایجاد خط شخصیت عمیق صرف نظر کرده‌ و فقط یک فرورفتگی بالای رکاب ایجاد کرده‌اند. رینگ‌های پنج پره 17 اینچی دارای خطوطی همرنگ با بدنه هر خودرو هستند که زیبا از کار در آمده است و یقیناً از نزدیک تحسین هر رهگذر ریزبین را برمی‌انگیزند. گلگیرهای متورم مانند سپر عقب با بخش بزرگ تیره خود و اگزوز دوقلو در وسط تأکیدی بر اسپرت بودن خودرو دارند، در این قسمت شیشه کوچک عقب، فرورفتگی‌های امتداد چراغ‌ها و شب‌نماهای عمودی قرار گرفته بر روی لبه گلگیرها از دیگر نکات قابل توجه ولوستر هستند، اما نمایان بودن محل جوش و اتصال خطوط شکسته بالای درها در محل زوایا و عدم پوشاندن آن‌ها یکی از ظریف‌کاری‌هایی است که سازنده از آن غافل شده و این مورد حتی در نسل فعلی و قبلی سوناتا نیز نمایان است (انتهای در عقب) که وجهه جالبی ندارد.

 

فضای داخلی

همانند بیرون خودرو، داخل کابین ولوستر زیبا و در بخش عقب اندکی متفاوت است، با ورود به کابین نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند منتهی شدن همه خطوط به دکمه استارت است که درست در بالای اهرم دنده و وسط داشبورد قرار گرفته است، به نظر می‌رسد هیوندای سعی کرده در این خودرو تا حد ممکن کیفیت مونتاژ قطعات داخلی را بالا ببرد تا خاطره‌ای خوش از این خودرو در ذهن مالکان آن باقی بگذارد، همچنین به مقوله ارگونومی توجه کافی شده است و با قرار گرفتن در صندلی راننده کنترل‌پنل داشبورد با وجود قرینه بودن به راحتی در دسترس ما بود، همین‌طور اهرم‌های کنترل نور و برف‌پاک‌کن دو طرف فرمان در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند. بخش نشان‌دهنده‌ها متشکل از دو دایره کرومی و دو صفحه نمایش است که نام ولوستر در زمینه‌ای آلومینیومی در بالای آن‌ها جلب توجه می‌کند. صندلی‌های جلو با ساختاری مناسب خودروهای سرعتی به خوبی سرنشین را در بر می‌گیرند و نام خودرو بر روی جنس چرمی آن‌ها خودنمایی می‌کند، چرم به‌کار رفته در صندلی‌ها و رودری‌های نمونه مورد آزمایش به رنگ قرمز بود که به هیجان کابین می‌افزود. برای ورود به ردیف عقب یک نکته وجود دارد، اگر دارای قد و جثه‌ای بزرگتر از حد متوسط هستید بهتر است که انتهای کابین را امتحان نکنید چرا که قطعاً در فضای کوچک عقب اذیت خواهید شد به این دلیل که فضای میان صندلی‌ها کم بوده و به واسطه طراحی خاص درب چهارم خودرو (صندوق) و شیشه دوقسمتی سقف که به همراه درب باز می‌شود سرتان به این قسمت برخورد خواهد کرد. البته وجود جالیوانی در میانه نشیمنگاه ردیف عقب عملاً این قسمت را برای نشستن دو نفر مناسب کرده هرچند که بیشتر از آن نیز جا ندارد. دستگیره درهای جلو از داخل به شکلی نو و از جنس آلومینیوم و هماهنگ با دستگیره‌های اطراف دنده هستند که به نوبه خود به جذابیت کابین کمک کرده‌اند.

 

سواری

با شروع رانندگی ولوستر را خودرویی آماده به فرامین راننده خواهید یافت و می‌توان گفت با توجه به قوای محرکه 4سیلندر 1.6 لیتری، حساسیت پیشرانه و شتاب آن به پدال گاز تاحدی قابل قبول است، بیشترین توان آن 138 اسب‌بخار در 6300 دور در دقیقه است که توسط جعبه دنده 6سرعته خودکار اکوشیفت مجهز به دو کلاچ به محور جلو منتقل می‌شود، اما در مجموع برای یک کوپه اسپرت شرایط می‌توانست به مراتب بهتر از این‌ها باشد، زیرا برای مانورهایی فراتر از حد معمول دیگر جوابگوی شما نخواهد بود که این موضوع با ارائه مدل توربو در بازارهای خارجی اندکی رفع شده است، اما با توجه به حضور جنسیس کوپه در سبد محصولات این سازنده رعایت چنین فاصله‌ای میان این دوخودرو منطقی به نظر می‌رسد از طرفی به دلیل اینکه ولوستر باید به مصاف دو دسته از رقیبان برود، وجود یک پیشرانه نیرومندتر برتری آن را تضمین می‌کرد. (منظور از دو دسته دو کلاس هاچ‌بک و کوپه است زیرا ولوستر در جایگاهی میان این دو قرار دارد و برای مثال در ایران باید پابه‌پای سراتوکوپ‌ و آلفارومئوجولیتا خیز بردارد). میانگین پنج بار آزمایش شتاب صفرتا100 ولوستر 11.2 ثانیه (بهترین عدد ثبت شده 10.68ثانیه) بود که نزدیک به عدد اعلام شده از سوی هیوندای (10.7) بود. با رسیدن به سرعت 100کیلومتر در ساعت اقدام به ترمزگیری کامل کردیم و ظرف مدت 4.1 ثانیه خودرو به حالت سکون رسید. به لطف وجود سیستم‌های کنترل الکترونیکی پایداری و کشش می‌توان با اطمینان خاطر با سرعتی بالغ بر 80کیلومتردر ساعت وارد پیچ شد و به‌راحتی از آن گذر کرد. هندلینگ ولوستر خوب ارزیابی می‌شود و با وجود فرمان الکتریکی رانندگی با آن راحت است البته سیستم تعلیق خشک جزو خصوصیات ذاتی چنین رده‌ای از خودروهاست. مصرف سوخت آن در جاده  6.5 و در شهر 8.4 لیتر در 100 کیلومتر برای نمونه مورد آزمایش با جعبه دنده خودکار است.

 

تجهیزات و امکانات رفاهی

به گزارش ماهنامه نسل برتر، ذکر این نکته که ولوستر موفق به کسب 5ستاره ایمنی از EuroNCAP شده است کافی است تا از دیدن فهرست تجهیزات ایمنی آن هیجان زده نشوید، فهرستی که شامل 6کیسه‌های هوای ایمنی به همراه سیستم تشخیص وجود سرنشین(OCS)، سیستم‌های ABS، EBD، TCS(کنترل الکترونیکی کشش)، ESP(کنترل پایداری الکترونیکی)، VSM(مدیریت پایداری خودرو)، پشت‌سری‌های فعال، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها و.. می‌شود. همچنین در بخش تجهیزات رفاهی سانروف، درگاه اتصال ipod، AUX و USB، خروجی برق 12ولت، صفحه نمایش لمسی 7اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، صندلی‌های برقی چند جهته و تاشو عقب، کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروزکنترل بر روی فرمان، سنسورهای باران، نور و پارک و دوربین دید عقب برخی از امکانات این بخش هستند.

 

ولوستر در ایران

اکنون با ورود ولوستر به بازار و متنوع‌تر شدن این رده باید دید تا چه حد توانایی مقابله با دیگر رقبا را دارد، حال آنکه فاکتور مصرف مناسب و ایمنی بالا درکنار ظاهری جذاب و متفاوت امتیازات مثبت این مدل از هیوندای هستند که به واسطه اعتبار این برند در ایران می‌توانند فروش خوبی را برای این خودرو رقم بزنند، ولوستر خودرویی جوان‌پسند است که اگر نسخه توربو آن به جای نمونه فعلی وارد کشور می‌شد حرف‌های بیشتری برای گفتن داشت، اکنون آلفارومئوجولیتا و می‌تو و کیاسراتوکوپ اصلی‌ترین رقیبان آن هستند و خودروهایی نظیر مینی‌ماینر، مینی‌کوپرS و فولکس‌واگن بیتل با قیمت بالای خود از ولوستر فاصله می‌گیرند. در پایان از آقای احسان فاتح جهت در اختیار قرار دادن خودرو خود و آقای سینا فتاحی جهت همراهی در این آزمایش صمیمانه قدردانی می‌کنیم.
 

تعداد سیلندرها

4 سیلندر خطی

حجم پیشرانه

1591

تعداد سوپاپ در هر سیلندر

4

حداکثر قدرت (hp/rpm)

6300/138

حداکثر گشتاور(nm/rpm)

4850/167

وزن (Kg)

1221

حداکثر سرعت (Km/h)

195

نوع جعبه دنده

 6 سرعته خودکار دو کلاچه (DCT)  

وضعیت انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو

حجم مخزن سوخت (L)

50

حجم محفظه بار (L)

320

  شتاب صفر تا 100 استاندارد (S)  

10.7

طولxعرضxارتفاع (mm)

4220 x 1790 x1392

ابعاد لاستیک

R17 45/215

فاصله بین محورها (mm)

2650

حدود قیمت (میلیون تومان)

120

 


A: رینگ‌های همرنگ با بدنه

B: خروجی دوقلو اگزوز در وسط سپر

C: چراغ‌های روشنایی در روز جذب شده در کاسه چراغ

D: جاسازی دوربین دید عقب و دستگیره درب زیر نشان هیوندای

E: فضای کوچک ردیف عقب مرسوم در کوپه‌ها

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سالار: 1394/1/419:42:30،
203
60
مفت گرونه!
سلام: 1394/1/422:04:09،
139
22
تو تبریز با پلاک ارس حدود 60 میلیون
....

آرشایه: 1394/1/500:03:52،
87
31
شدیدا دارم به این نتیجه میرسیم که ایرانجیب قرار دادی محکمی با نمایندگی کیا و هیوندای بسته ،همین ۲ ۳ هرچی گذاشته در مورد ماشنهایی کره ای بوده که با اظهارات نویسنده باید نتیجه میگرفتیم از ماشین آلمانی هم بهتر هستند و بهترینهای بازار داخلی بدون هیچ رقیبی هستند.
هومان: 1394/1/517:09:53،
34
50
ماشین مزخرفیه از هر لحاظ...مزخرف تر از اسپورتیج
من فروختم و توسان خریدم به مراتب بهتره
ایران خودرو: 1394/1/518:55:47،
27
17
دقت کردید سایت فروش ایران خودرو دوهفته ست بسته شده بعد بیا بگو تولید خودرو انحصاری نیست چون قیمت ها دارند افت میکنن فروش متوقف کردند
رضا: 1394/1/600:33:32،
21
22
ایران خودرو عزیز هر کاری میخواهند بکنند امسال سال ریزش شدید خودرو است تولید بی کیفیت بسیار بالا و قدرت منفی خرید قاطبه مردم نسبت به سال گذشته .
من همین الان دنا 45 میلیون سراغ دارم مشتری ندارد شاید چول نقد باشه بشه 44 هم خریدش .
قول میدهم دنا تا 6 ماهه دیگه زیر 40 تومان معامله شود .
یس: 1394/1/615:54:03،
21
33
من تو تبریز با 206 اتومات گرفتمش.البته تو شتاب جلو زد ولی بعدش تو سرعت گرفتمش
سالار: 1394/1/616:13:55،
16
42
با 120 ملیون میشه مگان صفر با موتور 2000 خرید . یا 98 ملیون 1600 صفر خرید .
کوکی(تویوتا): 1394/1/713:54:56،
16
24

120 تومن واسه ولستر؟؟؟؟!!!!!!!
اونم 1600 سی سی ؟؟؟؟؟
حداقل اگه هم هیوندا میخوای سوار بشی آزرا بگیر که وقتی باهاش معکوس کشیدی صدای اون 6 تا سیلندرش وقتی که نعره میکشه روانیت کنه.
Amiroo: 1394/1/714:29:22،
20
25
ميتشوبيشى لنسر تيپ ٤ خيلى خوبه، هندلينگ عالى و بسيار با دوام
sadegh: 1394/1/419:49:57،
134
25
120 میلیون پول بی زبون برای یک ماشین که حجم موتورشcc 1600 138 اسب بخار مفت گرونه با چنین پولی میشه ماشین 2400cc خرید
Mehrdad: 1394/1/422:50:25،
82
23
به شخصه اگه قرار باشه ۱۲۰ میلیون به ماشین پول بدم ترجیح میدم یه ماشین سدان و شاسی بلند بخرم و اولویت سوم رو میزارم واسه کوپه بعد از اون هاچ بک!
علي: 1394/1/420:10:11،
72
62
بدي ولوستر ظاهرشه كه يه كم زشته. به قول يكي از دوستان تو همين سايت شكل لاك پشتيه كه چرخ ماشين از روش رد شده !
Vahid: 1394/1/420:11:10،
48
94
ماشین خیلی خوبیه!
منتقد: 1394/1/420:33:46،
89
24
تحلیل و بررسی بدون عکس؟
باید از تصور و قوه تخیل بهره ببریم؟
ح.ا: 1394/1/421:11:59،
63
26
ایرانجیب الان میخوای با این مقاله های بیخود بگی خیلی قیمتش خوبه و همه میتونن بخرن؟ مشتی 120 میلیون مگه کم پولیه؟ مطمئناً نویسنده های ایرانجیب خودشونو زدن به اون راه. به جز یه مشت بچه پولدار از خدا بی خبر هیچکس 120 میلیون پول این اسباب بازی نمیده. با 120 میلیون و حتی کمتر میشه یه آزرا 2010 یا سانتافه 2010 یا تویوتا آریون 2010 با موتور V6 خرید.
علی: 1394/1/500:03:43،
45
22
من نمیدونم این ایران جیب خودش مثل اینکه بچه پولداره که خیلی راحت یه خبر منتشر میکنه "انتخاب مناسب ....در محدوده 120 میلیون تومن!!!!!!!!
گویا باورش شده که اکثریت 120 میلیون دارن و موندن چطور خرجش کنن!!!! وشده چراغ بدست مردم
ن: 1394/1/421:15:36،
62
43
120 تا بده النترا 2000cc با 178 اسب بگیر . حالشو ببر
آرشایه: 1394/1/500:38:47،
38
22
دوست عزیز لازمه بدونید که الانترا با همون موتور ۲۰۰۰ ،۱۴۸ اسب قدرت موتورش هست نه ۱۷۸ !!!
احتمالا شما سوناتا تو ذهنتون هست البته اونم مدلای جدید کمی بالاتر از ۱۷۸ قدرت داره
داریوش: 1394/1/510:27:52،
25
17
النترا 1800 موتورش و شاید منظورتون سراتو نیو هستش
همشهری: 1394/1/510:37:24،
39
16
عزیز تو هنوز فرق گشتاور رو با قدرت به اسب بخار نمیدونی ! بعدم همه النتراها تو ایران 1800 سی سی هستن نه 2000 ! آخه میای یه چیزی میپرونی میری حداقل قبلش یه سرچ بزن !

کلا وضعیت این سایت این شده در مورد هر ماشینی که مطلب میذاره یه عده میان میگن مفتش گرونه ! از پراید 111 بگیر تا بنز اس 500 ! جدی فاز اینایی که به همه چی گیر میدن چیه؟
...: 1394/1/517:28:44،
20
20
النترا 1800 میباشد.....درضمن دم ایران جیب گرم که اطلاعات مجانی در اختیار مردم میگذارد.....thx iranjib
علي: 1394/1/421:21:30،
25
53
اشغاله هنوز i20بهتره
وحيد: 1394/1/421:22:30،
43
39
حيف پول ،ايران جيپ چند گرفتي كه تبليغ ميكني
رامین: 1394/1/421:32:35،
64
36
شوخی با پراید دیگه خیلی بیمزه و خنک شده
سید: 1394/1/422:02:02،
40
43
موتورش خیلی ضایع ست. با پراید BP میشه خاکش کرد راحت.
پاسخ به ارمین:: 1394/1/422:54:17،
24
50
انصافا نسبت به بقیه ماشین خوبیه
با این قیمت مناسب تر از بقیه هست
g: 1394/1/422:58:01،
40
62
نگاه ماشین فقط تویوتا دقت کرید تویوتا
حامد: 1394/1/423:00:06،
52
30
خنده دار ترین ماشینی که هیوندا میتونست تولید کنه همین ماشینه نه سواری نه کوپه اونم با موتور 1600 سی سی حیف پول
اونوقت این ماشینو با سراتو کوپه وجولیتا مقایسه میکنید
خخخخخخخخخ
پیمان : 1394/1/423:37:35،
64
21
100 بده یه مزدا 3 هاچ بک سالم بگیر این کجا ولوستر کجا
shahin: 1394/1/500:02:33،
61
43
gt 86 ++++++

genesis coupe _ _ _ _ _
کدام ?
امين: 1394/1/501:04:03،
18
18
موافقم سالار خان
امینوف: 1394/1/501:49:24،
22
73
ولستر+
جنسیس کوپه _
پاسخ به ن: 1394/1/503:57:26،
36
17
عزیز برادر الانترا موتورش۱۸۰۰ccبا۱۴۸اسب بخار هست تو شهر شما کسی اطلاعات نداره یا اینتر نت نداری تحقیق کنی
منطقه1: 1394/1/508:29:44،
61
24
در منطقه ازاد انزلی این ماشین به وفور یافت می شود
متاسفانه همچین آش دهن سوزی نیست بین 65 تا 78 تومن معامله میشه
متاسفانه از لحاظ موتوری زیاد قوی نیست فقط شتاب اولیه خوبه داره به نظر من فقط مدل توربوش ارزش خرید داره
تو یه تست با 405 تو رشت ابتدا جلو افتاد ولی بعد از مدتی 405 گرفتش !!!
از مشکلاتش اینو میشه گفت تا حالا چند مورد اسیب به لاستیک جلو و رینگ جلو بخاطر سرعت گیر های زیاد اشاره کرد
متاسفانه با سرعت بالا بزنی به سرعت گیر آسفالتی فاتحه جلوبندیش خونده اس
payam: 1394/1/522:53:54،
32
32
دوستان لطفا راهنمایی کنید
سورن elx جدید++++++
پژو sd v8 -----------
رفیق: 1394/1/619:21:54،
18
28
پارس TU5 دشبورد جدید +++++++++
سورنELX جدید -------------
سعید: 1394/1/612:46:46،
18
21
توبازه120اصلا نمی ارزه بخوای ولوستربخری.گزینه های بهتری داره.میشه توسان و اسپرتج دسته دوم گرفت.توسواری ها میشه مزدا3 سراتو کرولا گرفت وتوهاچ بک ها هم میشه میتو مزدا3هاچبک گزینه های بهترین
حبیب: 1394/1/619:58:10،
22
40
دراین محدوده قیمت تویوتا کرولا شرف داره به این که!!!
النترا: 1394/1/812:14:04،
16
19
با اين پول ميشه بك النترا صفر با ٥سال گارانتي خريد خيلي بهتره
میلاد: 1394/1/813:18:58،
16
25
ولستر++++++++++++++++++++++++




هیوندا کوپه-------------------------------------------


احمد: 1394/9/1810:24:23،
10
9
بابا برید gt86 toyota بخرید حالشو ببرید 2013 شو بخرید بسیار محشر

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل