کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

پیش‌بینی آخوندی از گرانی مسکن

کدخبر:۱۰۸۰۹سه شنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶:۴۱۱۵۴۶۱ بازدید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تورم مسکن در سال 94 بیش از تورم سالانه نخواهد بود، گفت: اولین اقدام در سال 94 این است که سوداگری ...

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تورم مسکن در سال 94 بیش از تورم سالانه نخواهد بود، گفت: اولین اقدام در سال 94 این است که سوداگری را از بخش مسکن خارج کنیم، چراکه بسیاری از مردم قربانی دلالی می‌شوند.

عباس آخوندی با حضور در برنامه اقتصاد ایران، ویژه نوروز، با اشاره به دغدغه مردم در حوزه مسکن و چشم‌انداز وضعیت مسکن در سال ۹۴ گفت: در سال جاری دو اتفاق در حوزه مسکن باید در کشور رخ دهد که البته بخش عمده‌ای از برنامه‌ریزی آن در سال ۹۳ انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه اولین اقدام این است که باید بتوانیم سوداگری را از بخش مسکن خارج کنیم، گفت: بسیاری از مردم قربانی فعل و انفعالات سوداگری بخش مسکن می‌شوند و مشاهده می‌کنند قیمت مسکن طی یک سال ۴۰، ۵۰ و بعضا تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد؛ البته ممکن است این افزایش قابل توجه برای مالک بسیار خوشحال کننده باشد اما برای خریدار یا مالکانی که در نظر دارند ملک خود را تبدیل به احسن کنند این افزایش قیمت خوشایند نیست.

وی تصریح کرد: بنابراین اینکه مسکن تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای واقعی شود و بتواند بخشی از نیاز واقعی انسان‌ها را برطرف کند و از وضعیت سوداگری کاذب مانند سوداگری که زمانی در سکه و ارز وجود داشت خارج شود اقدام بسیار مهمی است. لازمه این اقدام این بود که یک انضباط شهری ایجاد کنیم و از تراکم فروشی و شهر فروشی که متاسفانه در ایران باب شده بود جلوگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۳ تا حدی موفق شدیم انضباط شهری را ایجاد کنیم البته توفیق این اقدام نیازمند مشارکت اجتماعی است و مردم باید بر این کار به شدت نظارت داشته باشند تا زمین‌ها با کاربری‌های قانونی بهره‌برداری شود و مورد خرید و فروش دلالان قرار نگیرد البته بسیاری از شهرداری‌ها به این بی‌انضباطی دامن می‌زدند که در سال گذشته خوشبختانه سیاست انضباط شهری به شدت پیگیری شد.

وی با بیان اینکه با ابزارهای نظارتی در سال گذشته میزان تورم بخش مسکن کمتر از میانگین تورم ملی بود، افزود: در واقع تورم ۵۸ درصدی سال ۸۵ که وحشتناک بود و خانه‌دار شدن را تبدیل به رویا کرده بود متوقف شد و باید کاری می‌کردیم که این حباب شکسته شود.

آخوندی ادامه داد: قیمت‌ها بیهوده و بدون هیچ دلیل و با سفته بازی افزایش می‌یافت؛ شخصی زمینی با قیمت ۲ میلیون تومان خریداری می‌کرد و بدون ایجاد ارزش افزوده و زحمتی آن را به قیمت ۵ میلیون تومان به فروش می‌رساند؛ بنابراین سفته بازی سهم مهلک بازار مسکن است. بازار مسکن مانند هر صنعت دیگری باید یک سود منطقی داشته باشد نه با سفته بازی عده‌ای به قیمت بی‌خانمان شدن تعداد دیگری از ملت ایران سودهای کلان ببرند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۹۴ با تصویب شورای پول و اعتبار به دنبال افزایش سقف تسهیلات مسکن هستیم گفت: با افزایش سقف تسهیلات بافت فرسوده به ۵۰ میلیون تومان سالی ۳۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده نوسازی می‌شود و در مجموع تا ۶ سال آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده بهسازی و نوسازی می‌شوند.

آخوندی گفت: همچنین با همکاری سازمان تامین اجتماعی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، بهزیستی و کمیته امداد سالی ۱۲۵ هزار واحد ساخته می‌شود تا از این طریق بیش از ۶۰ درصد تقاضای بازار را ساماندهی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در سال جاری به هیچ وجه تورم بخش مسکن بیش از تورم میانگین سالانه نخواهد بود گفت: اگر بتوانیم بازار سوداگری را کنترل کنیم ساخت این واحد‌ها منجر به رشد تولید می‌شود.

به گفته آخوندی، یکی از مشکلاتی که به طور جدی طی سال‌های اخیر اقتصاد کشور با آن مواجه شد، ناکارآمدی حوزه پولی و مالی کشور بود که البته شاید گفته شود این موضوع چه ارتباطی با حوزه راه و شهرسازی دارد؛ اما واقعیت این است که پول مانند خون در رگ‌های آدمی، در اقتصاد جریان دارد و تا زمانی که نظام مالی کشور دچار سوء عملکردهای بنیادی می‌شود نمی‌توان انتظار داشت مسکن، صنعت، پتروشیمی و سایر بخش‌های اقتصادی به خوبی فعالیت کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اصلی ترین مسئله اقتصاد ایران ناکارآمدی نظام پولی، بانکی و مالی است که از اواخر دهه ۸۰ دچار مشکلات بسیاری شد و ساماندهی آن نیز بسیار زمان بر است، افزود: زمانی غرب در سال ۲۰۰۷ با مشکلات بحران مالی مواجه شد که اکنون بعد از گذشت ۸ سال که در سال ۲۰۱۵ قرار داریم هنوز نتوانسته از این بحران مالی خارج شود. ضمن اینکه مشکلات ما از غرب در حوزه مالی بسیار پیچیده‌تر است؛ به نظر من اساسا نظام بانکی کشور با یک نوع گرفتاری‌های ساختاری از درون مواجه شد که غلبه کردن بر آن‌ها کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین قدمی که در سال ۹۳ برداشته شد ایجاد انضباط مالی بود به طوریکه میزان مداخلات دولت در بانک کاهش پیدا کرد که گام بزرگی بود. در گذشته اندیشه‌ای به تدریج رایج شده بود گویی که بانک حیات خلوت دولت است و منابع بانکی که سپرده‌های مردم بود و بانک‌ها امانت دار مردم بودند که باید از این سپرده‌ها به بهترین شکل استفاده می‌شد و به بهترین پروژه‌ها با کمترین ریسک‌ها اختصاص می‌یافت.

آخوندی ادامه داد: روند مذکور، کاملا معکوس عمل شد این منابع به پروژه‌هایی با کمترین کارایی و بیشترین ریسک اختصاص داده می‌شد و هر وقت دولت با کسری بودجه مواجه می‌شد از خزانه بانک‌ها برداشت می‌کرد که همه این گونه اقدامات طی چند سال اخیر متوقف و باعث شد بلافاصله نرخ تورم شتابان کشور کنترل شود که اقدام بسیار مهمی بود.

وی تاکید کرد: نحوه تخصیص منابع بانکی نکته بسیار مهمی بود که مطمئن شویم منابع بانکی به پروژه‌های درست اختصاص پیدا می‌کند و مداخلات سیاسی و تصمیمات فردی در تخصیص این منابع تاثیری ندارد؛ البته هنوز راه بسیار طولانی را در پیش داریم زیرا به نظر من هنوز بخش قابل توجهی از منابع و دارایی‌های بانک‌ها، دارایی‌های سمی هستند و این دارایی‌ها نیاز به یک تصفیه جدید در درون دارند چرا که مانند خون مسموم است که خون جدید را نیز مسموم می‌کند. این‌ها دارایی‌هایی هستند که در مقابل آن در بانک ارزش واقعی وجود ندارد، البته اراده اصلی برای توقف این روند در دولت بسیار قوی است.

این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وقتی یکسری منابع در اختیار برخی افراد قرار می‌گیرد که این منابع را از کشور خارج می‌کنند و در برابر آن دارایی قابل دسترسی برای بانک ایجاد نمی‌کنند قاعدتا بانک با مطالبه‌ای مواجه می‌شود که در برابر آن دارایی واقعی وجود ندارد لذا این منابع باید بررسی شوند؛ در مرحله اول میزان این منابع باید کم شود و سپس باید پشتوانه‌های لازم برای این مطالبات ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین بانک‌ها و موسسات مالی ما در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ دچار مشکلات بنیادی شدند؛ البته قبل از آن هم این مشکلات وجود داشت اما به این میزان نبوده است؛ این مشکلات باعث شده قدرت وام دهی و تسهیلات دهی بانک‌ها به اقتصاد نیز به شدت کاهش یابد و لذا سرمایه گذاران در حوزه مسکن، حمل و نقل، صنعت، پتروشیمی و سایر بخش‌ها با مشکل تامین تسهیلات مواجه شدند.

آخوندی درباره میزان تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل و نقل گفت: بر اساس این قانون قرار بود تا پایان سال ۹۴ سهم ریل از حمل و نقل مسافر و بار به ۱۸ درصد افزایش یابد در حالی که اکنون سهم ریل از جابجایی مسافر حداکثر ۱۰ و در حوزه بار حدود ۵ درصد است. بنابراین در حوزه ریلی نسبت به برنامه پنجم توسعه بسیار عقب هستیم.

وی افزود: از زمانی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفتم جهت گیری‌های خوبی در حوزه حمل و نقل صورت گرفته به طوریکه حمل و نقل ریلی را در صدر برنامه‌های حمل و نقلی کشور قرار دادیم و اولویت تخصیص منابع ما به این بخش است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه حمل و نقل حومه‌ای ریلی ادامه داد: حومه شهرهای بزرگ از نظر حمل و نقل ریلی وضعیت مناسبی ندارد اما در آینده باید حمل و نقل روزانه در حومه شهر‌ها با ریل انجام شود.

آخوندی تصریح کرد: در کلانشهر تهران روزانه ۱۲۰ هزار خودرو بین تهران و کرج و در مسیر تهران قم روزانه حدود ۵۲ هزار خودرو در حال تردد است که میزان کمی نیست. بخش عمده‌ای از این تردد قابل انتقال به ریل است که ایمن‌تر و ارزان‌تر است و همچنین به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

وی با با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور در بخش مسافری بسیار پیر است گفت: حدود ۲۶۰۰ واگن مسافری در کشور فعال است که تقریبا ۲۰۰۰ واگن از این تعداد قابل قبول است و بیش از ۶۰۰ واگن رضایت بخش نیست و طی چند سال آینده باید بیش از ۲۰۰۰ واگن مسافری و بیش از ۵۰ هزار واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل هوایی نیز تقریبا بیش از ۴۰ درصد از ناوگان ما زمین‌گیر است، گفت: در حال حاضر با ۶۰ درصد ناوگان موجود که ناوگان پیر و فرسوده‌ای هستند در حال خدمت‌رسانی هستیم بنابر این این بخش هم دارای مشکلات جدی است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی به منظور پاسخگویی به میزان تقاضا حداقل ناوگان موجود باید سه برابر شود و ناوگان فعلی فاصله زیادی تا میزان تقاضای موجود دارد بنابراین توسعه ناوگان بسیار مهم است؛ ضمن اینکه سرمایه گذاری در بخش ناوگان هوایی بسیار گران قیمت است به طوریکه میانگین قیمت یک هواپیمای ایرباس ۳۰۰ نو بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار است.

آخوندی ادامه داد: بنابراین سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل هوایی منابع بسیاری می‌خواهد؛ البته در حال بررسی مدل‌های فاینانس و روش‌های تامین مالی جدید هستیم تا بتوانیم از منابع بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در بخش هوایی استفاده کنیم.

این عضو کابینه یازدهم گفت: البته فرودگاه‌های کشور هم باید تجهیز شوند؛ در حال حاضر حدود ۵۹ فرودگاه در کشور داریم که فقط حدود ۸ فرودگاه اقتصادی هستند و سایر فرودگاه‌ها به دلیل پروازهای کم و محدودیت ناوگان اقتصادی نیستند که اگر تعداد ناوگان را افزایش دهیم می‌توانیم از ظرفیت این فردگاه‌ها استفاده بیشتری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره دو فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد نیز گفت: ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه سالانه حدود ۵ میلیون نفر مسافر است که حداقل باید به ۳۰ میلیون مسافر برسد. همچنین فرودگاه مهرآباد نیاز به یک نوسازی دارد زیرا باندهای این فرودگاه از بیش از ۴۰ سال گذشته نوسازی نشده ضمن اینکه دسترسی این دو فرودگاه به شهر و اتصال به شبکه مترو نکته بسیار مهمی است.

آخوندی در بخش دیگری از اظهاراتش به برنامه‌های خود در حوزه بنادر اشاره کرد و با بیان اینکه در بنادر شمالی و سواحل جنوب به ویژه دریای عمان باید اقدامات بسیار جدی و بزرگی انجام شود گفت: در همین راستا در سال گذشته طرح توسعه فاز سه بندر شهید رجایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت فعلی بندر شهید رجایی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تن در سال است گفت: این میزان باید در آینده به ۲۵۰ میلیون تن در سال افزایش یابد.

 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

حمید: 1394/1/419:22:40،
83
95
تا امدن اخرین روستایی و ساکنین شهرهای کوچک به کلان شهر ها ما به سا خت وساز ادامه میدهیم ایران 1404 یعنی تهران 50 ومشهد 10 میلیونی .فروش قطعات 1000 متری درارتفاعات جنوبی مشهد مشرف به شهر و حرم مطهر با نازل ترین قیمت .بشتابید که غفلت موجب پشیمانی است .باتشکر دلالان زمین ومسکن
دوستی: 1394/1/419:49:41،
120
236
جهش قیمت مسکن در سه ماهه اول امسال قطعی است، از دست دولت هم هیچ کاری ساخته نیست، چون در این مملکت دولت کاره ای نیست و قیمتها جای دیگه ای تعیین می شود.
شهرستانی: 1394/1/420:28:18،
225
52
خیلی توو توهم و تخیلات به سر میبری... زندگی توو شهرستان خیلی بهتر از اون تهران شماس. . خخخخخح
جواب به شهرستانی: 1394/1/421:20:06،
55
242
چیه شهرستان بهتر از تهرانه ????? امکاناتش ????!!!!!!
از لحاظ آب و هوا هم منطقه 1 تهران خیلی از شهرستان بهتره
زنده باد شمال تهران که محل اقامت وزرا وسفرا و روسا و اشراف و ثروتمندان هست
مجید تیزه: 1394/1/423:13:16،
123
44
اولین نفر خود دولت قیمت رو افزایش میده
افزایش نرخ تراکم
افزایش نرخ بیمه
افزایش نرخ عوارض
افزایش مالیات
افزایش نرخ مهندس ناظر و نقشه و فضای سبز
و ...
لامصب تمومی هم که نداره بعد میگن ما مخالف گرونی مسکن هستیم
محمدرضا: 1394/1/423:55:51،
51
48
آقای " دوستی" لطفا دلایل و تحلیلت از گرونی مسکن نگو یا بگ من دوست دارم مسکن گرون بشه!
هنوز تکلیف سیاسی و اقتصادی کشور بخاطر تحریمها روشن نیست پس کمی فکر بد نیست
دلال: 1394/1/511:59:05،
34
85
اوناي كه منفي ميدن ، هموناي هستن كه سرشونو زير برف كردن
حالا هي هي ، هي هي هي هي
حالا هي هي منفي بده
با منفي دادن خودتو خوشحال كن
شهر خيام: 1394/1/512:05:29،
75
43
دولتي كه توان كنترل قيمت مرغ نداره چه جوري ميخواد مسكن جمع كنه.
من اين معادله رو نميفهمم
برادرا بيان حلش كنن
حسسسسسین: 1394/1/513:57:52،
61
46
آقای من ... برادر من .... سرور من .... تو این مملکت ما چی ارزون شده که مسکن دومیش باشه ؟
رضـا: 1394/1/611:32:11،
28
23
فقط خدا میدونه چی میخواد بشه،
مطمئنا طبق تجربه همیشگی ارزونی که در کار نخواهد بود !
ولی فقط باید منتظر موند و دید آیا گرونی وجود خواهد داشت ؟
اگه آره کی و تا چه حدی ؟
(گرچه به نظر من کماکان چیز خوبی از این سبک حرف های وزرا نباید انتظار داشت و گرونی همیشه احتمال اوله !)
استاد: 1394/1/612:43:27،
25
32
مستاجرای بد حق حساب منفی بدن
خواب ارزونی رو هم نمیبینین
رادمهر : 1394/1/1000:21:32،
9
17
در جواب اون دوستمون مردم خونه میتونن نخرن ولی مرغ که نمیتونن نخورن
مشکل مسکن تو مملکت ما دلال و ساخت و ... نیست مشکل قیمت بالای زمین هست اگه دولت بتونه مشکل زمین رو حل کنه همه چی حله
بعدشم الان همه دیگه مالک هستند مردم الان ملک رو برای سرمایه گذاری میخوان خدا شاهده من آدم سراغ دارم فقط یه ساختمانش 45 واحده همشو داده اجاره
آدم سراغ دارم دو ساله ساختمان 12 واحدشو قفل کرده گفته تا قیمت نکنه نمیفروشم
از لحاظ اقتصادی حساب کنی قیمت ملک الان باید 50 درصد میرفت بالا اما مشکل اینه که پول و خریدار نیست عزیزان جان
کی فکر میکرد سیم کارت 1000000 تومانی سال 80 در سال 94 بشه 5000 تومان
محمد: 1394/1/419:37:06،
177
53
مسكن هنوز خواب هستش، تا قدرت خرید نباشذ، كسی نمیخره
حامد: 1394/1/911:47:15،
14
26
عزیزم بیدار داره میشه و وای به حال اون روزی که بیدار بشه !!!
siya: 1394/1/419:56:15،
55
24
ببینیم و تعریف کنیم.درصد زیادی از علت گرونیه اپارتمان همین زمینه.البته هزینه شهرداریم کم کنن اجازه بلندمرتبه سازیه منطقی رو هم بدن.پلیس ساختمونم اشتهاشو کم کنه دیگه حله
بابک: 1394/1/420:12:24،
79
20
ناوگان ریلی پیر است باید جوان شود!!!! ۴۰٪ ناوگان هوایی زمینگیر است و ۶۰٪ آن فرسوده....
بچه ها هرکدامتون سر راه چند تا واگن و هواپیما ...بخرید ببرید بدید وزیر ناوگانو نو کنه!!!
این چیزارو میای میگی با قید باید انگار پول و اعتبار و اختیار دست ماست ناسلامتی شما تو این همه کاره اید و همه امکانات در اختیارتون
البته چراغی که به مسجد رواست البته به خانه حرام است ما هم که تو دنیا نانخور کم ندارم تازه داره اضافه هم میشه آخریش یمن
جعفر: 1394/1/422:54:40،
71
33
ميگه تراكم نمى فروشيم خوب جناب اقا اگر تراكم نفروشى كه قيمت ملك بالاتر ميره اينم از وزير مسكن
حمید: 1394/1/509:48:23،
24
33
چیه رفیق های انبوه سازش ناراضی هستن.گرون بکن کیهربخره
مهندس بیطرف: 1394/1/510:26:00،
52
21
میدونید دلیل اصلی گرانی زمین در شهرها چیه؟ برای اینه که اساسا راه بدرد بخور برای حومه شهر درنظر نگرفتند و امکانات رفاهی را فقط داخل شهرهای بزرگ قرار دادن مثلا اگر یه قطار سریع السیر که 200 کیلومتر حداقل سرعت داشته باشه حداقل بزارن تو مسیر قزوین و با مسافر یا بی مسافر هرساعت 4 بار بره وبیاد و با واگن کافی مطمئنم کلی آدم از تهران میرن بیرون زندگی میکنند ما از هند هم عقب مونده تریم !! ما از هر چیزی یه ماکت درست میکنیم مثل مترسک ! اگه آلمانها نبودن همین راه آهن سراسری خنده دار را هم نداشتیم و جاده چالوسی هم نبود!
Z: 1394/1/513:12:13،
30
40
تا وقتی به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می کنیم، وضع به همین صورت خواهد بود.
hamed: 1394/1/513:32:29،
79
29
يه ساله ميگن گرون ميشه هر روزم داره ارزونتر ميشه بساز بفروشاي عزيز بفروشيد ملكتونو تا ٩٦ هيچ خبري نيست مردم امسال پول لباس خريدن نداشتن چه برسه به مسكن من خودم با ٥٠ مليون ضرر دادم رفت راحت شدم
ss: 1394/1/806:35:50،
19
20
دمت گرم حرف حق زدی ادم باید واقع بین باشه
تانیا: 1394/1/516:38:07،
54
47
ما ایرانیها عادت به گرون خریدن داریم.
الان قیمت ملک پایین تر از تورم میباشدو خرید چه برای استفاده شخصی و یا سرمایه گذاری منطقی میباشد.
مردم دلشون به سود روز شمار ۲۲ درصد بانکیه......
ذهی خیال باطل........
وقتی بانک ۲۲ درصد سود میده و ۷ درصد هم هزینه جاریشه و وامم نمیده داره این پولارو یه جورایی از خود شماها میگیره .....در ضمن بزرگترین سرمایه گزاریهاشونم تو ملک است که بعدا از خجالتتونبه صورت دولا پهنا در میان.....
ما ایرانیها عادت به گرون خریدن داریم.....
Javad: 1394/1/521:09:51،
35
47
من با اوناييكه ميگن خونه گرون ميشه موافقم دليلشم حرفاي خود مسئولاي كشوره و هم افزايش قيمت هاي ناشي از تغيير سال.حدود بيست روز قبل از عيد يكي از وزرا گفت كه ما در سال اينده انتظار افزايش شديد قيمت مسكن رو نداريم اين يعني مردم افزايش داريم ولي اميدواريم زياد نباشه.افزايش ندادن زياد قيمت گازوئيل هم واسه اين بود كه وضعيت رو مرز خطر هست و كوچكترين تلنگري تورم قيمت رو شديدا بالا مي بره.حالا افزايش ايتم هاي ديگه هم كه سر جاي خودش
علی: 1394/1/523:02:43،
35
37
آقای وزیر
فعل و انفعالات سوداگری بخش مسکن را چه کسی باید کنترل کند؟
آیا تورم به علت گرانی هایی که خود دولت با گران کردن آب و نان و برق و گاز و بنزین و سیمان و آجر و آهن و ...... و همچنین شهرداری
با گران کردن جواز و عوارض و پایان کار و .......... و اداره مالیات با افزایش مالیات و....... بگیرید تا ........... انجام می شه چه جوری و توسط چه نهادی باید کنترل بشه؟
آقا با مردم رو راست باشید شما قیمت مرغ را یا نخواستید یا نتوانستید کنترل کنید چه برسد به مسکن!
ما واقعا خسته شدیم پس کی به داد این مردم می رسید؟
ی نفر: 1394/1/610:37:53،
34
27
مرد حسابی موتور اقتصاد کشکی این کشور روی سه تا پایه میچرخه
1-دانشگاه پولی(یه لشکر آدم را سر کارگذاشتن15000000نفر)
2-خودرو سازی (که معرف حضور همه هست7000دلاری رو با15000تا درست میکنیم)
3-ساخت وساز(این یکی از همه خنده دارتره) به کمک عوامل مختلف و ایجاد جو روانی تقاضای کاذب برای خرید مسکن ایجاد میکنند (مثل خطر زلزله اما کسی نمیگه اطبقه قدیمی قویتره از 5 طبقه نوساز)و همه کشور تبدیل میشن به بساز بفروش حالا یه نفر توضیح بده چرا در باقی کشورها مستاجر اسباب خانه ندارد و مبله اجاره میکنه؟ چرا قراردادهای مسکن در ایران 1ساله بسته میشه و بعد 1سال باید به یه نفر دیگه اجاره بدند؟اینا همش کلک است یه خورده فکر کنید!!
علی: 1394/1/613:05:28،
25
31
خدا فقط به داد مستاجر ها برسه پولدار که مشکلی براش پیش نمیاد.
نیما: 1394/1/616:15:09،
35
34
شما چه دوست داشته بشی یا نه قیمتا میره بالا و مسکن هم از این افزایش مستثنی نیست
نمیشه که مصالح ساختمانی زمین انواع عوارضها انشعابات مالیات وووووو بالا بره مسکن ثابت باشه!!!
من: 1394/1/1914:17:47،
25
33
فعلا که مصالح هم داره ارزون میشه !
حسن: 1394/1/618:00:00،
25
25
فعلا تا انتخابات بهتون قول میدم هیچ چیزی گرون نشه چون نیاز به رای دارن .
مانا: 1394/1/700:23:10،
16
24
سلام حسن اقا انتخابات چی و کی هستتت
ممنون
خونه بدوش: 1394/1/810:17:21،
15
21
تاثیربسیار بسیار بسیار مهم عزیزان بنگاهی واملاکی که خودشون پدرومادر دلالان بازارخونه اندرافرامش نکنید.این بنگاه دارها اگه بازارهم راکدباشه برای خودشون ازفروشنده بدبخت مفت می خرندو به خلق الله خریدار گرون می فروشند. چنان با آب وتاب بازارگرمی می کنندکه بیاوببین.
amir: 1394/1/2210:31:24،
30
29
انشاالله امسال هم همانند سال گذشته است
من و ...: 1394/1/2511:33:59،
26
34
الان ساخت مسكن در كشور ما سود بسيار كم و دردسرهاي بسيار زيادي دارد كه اكثر اين تقصير دولت و شركتهاي وابسته ازجمله شهرداري آب و برق و گاز بانكها و... است و از طرفي قدرت خريد مردم بسيار پايين اومده كه بدليل سختگيري بانكها در پرداخت تسهيلات و حقوق پايين كارگران و كارمندان است الان تو كل فاميل يه ضامن معتبر كه تمام شرايط رو داشته باشه پيدا نميشه كرد كارمندا هم كه كلا همه يا بدهكار بانكها هستن يا حسابشون مسدوده يا چك مورد دار دارن يا كلاه سرشون رفته تو راه دادگاه و پاسگاه هستن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل