کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقتصاد مقاومتی در حد نشست و برنامه‌ریزی باقی مانده است


کد خبر : ۱۰۷۹۱دوشنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۳۱۶۹۱ بازدید

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اظهار اینکه اقتصاد مقاومتی در حد نشست و برنامه‌ریزی باقی مانده است گفت: ناتوان بودن دانشگاه‌های ...

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اظهار اینکه اقتصاد مقاومتی در حد نشست و برنامه‌ریزی باقی مانده است گفت: ناتوان بودن دانشگاه‌های کشور در تربیت نیروی انسانی توانمند یکی از علت‌های اجرای نشدن این سیاست‌هاست.

صادق ملکی در گفت‌وگویی، درباره روند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، این موضوع در حد نشست و برنامه‌ریزی باقی مانده است. تا مشاهده نمودهای عینی این سیاست‌ها فاصله زیادی وجود دارد.

وی با انتقاد از این که مدیران صنعتی کشور نتوانسته‌اند محصولات خود را با استاندارهای جهانی تولید کنند، یکی از دلایل اجرا نشدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را این موضوع دانست و گفت: دولت قبلی و فعلی نتوانستند از ورود کالاهای غیر مجاز(قاچاق) با کیفیت پائین و قیمت ارزان جلوگیری کنند به همین دلیل بنگاه‌های کوچک تولید دچار مشکلات زیادی هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هنوز مدیریت مصرف مورد توجه نیست؛ ریخت و پاش‌هایی که در جلسات، همایش‌ها، سفرها و نشست‌ها وجود دارد، نشان می‌دهد که با تفکر درست مصرف کردن فاصله زیادی داریم. در این حوزه کار علمی و فرهنگی انجام داده‌ نشده است.

این استاد دانشگاه افزود: بیشترین دغدغه برگزار کنندگان همایش‌ها و نشست‌ها بیش از آنکه محتوای علمی داشته باشد این است که نهار، هتل و هدیه مدعوین چه باشد. هزینه‌های جانبی این گونه نشست‌ها و جلسات در وزارت‌خانه‌ها تاکنون مدیریت نشده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: البته پیشرفت‌هایی در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه مراکز رشد و تجاری سازی علم صورت گرفته است اما در این زمینه نیز با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم.

ملکی گفت: نیازمند یک نیرو انسانی خلاق، پویا، توانمند و کارآفرین هستیم این در حالیست که آموزش پرورش و آموزش عالی دچار بحران تربیت نیروی انسانی در سطوح مختلق شده است. کمیت‌گرایی، نمره‌گرایی و حافظه پروری موجب شده است نتوانیم نیروی توانمند برای بخش‌های مختلف تربیت کنیم. خلاء نیروی انسانی توانمند، کلیه دستگاه‌های تولیدی، خدماتی، اداری، سیاسی و فرهنگی را تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه تقاضا برای آموزش عالی وجود دارد و مردم هم در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند اما اغلب دانشگا‌ه‌های کشور توانایی تربیت نیروی کارآمد برای دستیبابی به چشم انداز اقتصاد مقاومتی را ندارد. در واقع مشکل اصلی همین است. اگر یک کشور توسعه یافته را بررسی کنید بر اساس نیروی انسانی خود توسعه یافته است.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تأکید کرد: به دلیل توسعه کمی دانشگاه‌ها در چند سال گذشته با تهدید جدی نیروی انسانی ناتوان مواجهه هستیم به همین دلیل باید دولت و مجلس در زمینه آموزش بازنگری اساسی صورت دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها