کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات سال 94 اعلام شد

کدخبر:۱۰۷۲۶چهارشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶:۰۷۶۱۷۸۱ بازدید

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال 1394 را 9 درصد اعلام ...

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال 1394 را 9 درصد اعلام کرد.

مطابق تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که مقرر می دارد، دولت مکلف است با اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ این مالیات را از سال اول برنامه سالیانه یک واحد درصد اضافه کند و همچنین براساس ماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب چهارم اسفند ماه 1393 که مقرر داشته علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده صرفا یک واحد درصد در هر سال به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درامدی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می شود واریز می گردد نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی در سال 1394 از هشت درصد به 9 درصد افزایش می یابد که شامل شش درصد مالیات و سه درصد عوارض می باشد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ایتالیا: 1393/12/2714:38:00،
202
17
خوب حساب اون یه خورده افزایش حقوق رو رسیدن.
مجید: 1393/12/2717:16:01،
131
23
بچه که بودیم کارتون (رابین هود) و (پرنس جان) سرگرم میکرد مارو !!!!
مهندس: 1393/12/2717:39:36،
151
24
بی انصافا پارسال از 6 درصد کردینش 8 درصد ، امسال نباید اضافه می شد . ما کارمیکنیم فقط واسه دولت بخداا .این همه مالیات و دارایی بعد امکانات صفر / آمریکا این همه خدمات میده فقط 2 درصد مالیات میگیره
جواب مهندس الکی: 1393/12/2718:42:22،
53
158
مرد مومن مالیات بر مصرف 2% است تو کدوم امریکا؟ تو کجای دنیا زیر 10% مالیات ارزش افزوده میگیرند؟ تازه این مالیات ضد دلال بازی است شما چرا ناراحتی ؟ ملت بدانید به علت اینکه با گرفتن و افزایش این مالیات دلالی از بین میرود کل دلالهای بازار با آن از بیخ مخالفند در صورتی که علی الظاهر مصرف کننده آن را میپردازد ولی سدی محکم است در برابر دلالی موقع خرید سعی کنید حتما فاکتور رسمی بگیریید یا هزینه را با عابر بانک بپردازید والا این آقایان از شما مالیات میگیرند ولی به خزانه نمی ریزند در نتیجه دولت مجبور به چاپ اسکناس و...و تورممممممممممممش هم مال شماست
آزاد: 1393/12/2719:37:21،
72
23
شغل آزاد دارم.
سود کارم حساب کردم کلاً 15درصده. اگه 9درصدش مالیات بدم خودم چکار کنم؟
علی: 1393/12/2720:10:17،
57
15
جالبه سقف مالیات برارزش افزوده8درصد بوده
خوب تبصره میزنن
احمد: 1393/12/2720:59:00،
52
39
آخه یک قانون هم درست و حسابی نمی گذارند که ، همه کارمندها قبل از دریافت حقوقشان مالیات ازشون کم میشه ولی بعدش هم هر جنسی بخوان بخرن روی فاکتور فروشنده ازشون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را کم میکنه ، آخه این قانون اصلا حساب و کتاب نداره
جسابرس رسمی: 1393/12/2722:22:17،
56
20
ارزش افزوده قانونی است پر از ابهام و مشکل !
این قانون آزمایشی اجرا شد و در خیلی از کشورها اجرای ان بدلیل ایرادات بسیار زیاد متوقف شد از جمله در ژاپن!

مالیات ارزش افزوده باید متوقف شود .. حسابرسی آن بسیار پر ایراد می باشد
سالار: 1393/12/2723:43:24،
38
20
سلام بر دولتمردان ....
خدمت هم میهنان عرض شود که ما از سال ۸۹ هر سه ماه یک مرتبه ارزش افزوده رو مرتب و بدون تاخیر واریز کردیم ... هفته گذشته ... رفتم ببینیم مشکلی نیستش که دیدم به به ۲۵۰۰۰۰۰۰ تومان جریمه بردین واسمون گفتیم علت چیه گفتن که باید بیشتر میگرفتین ....... کم گرفتین
نکته :
۱- چرا سال اول تذکر ندادن
۲- چرا سال دوم نگفتند
۳- چرا سال سوم نگفتند
۴- چرا چهارم نگفتند
۵ چرا گذاشتند بشه ۲۵۰۰۰۰۰۰ بعد بگن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا دوستان خودتون حساب کنید که مشاغلی که باید میگرفتند و نگرفتند و بموقع واریز نکردند رو چقدر جریمه میکنن حتماْ ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ تومن!!!!!!!
خدا رحم کنه
شوشي: 1393/12/2808:11:11،
32
22
متاسفانه اين قانونه!
سالي ٢%
و قراره تا ٢٤% هم ادامه پيدا كنه تا وابستگي دولت نسبت به نفت به حداقل برسه.
در دولت قبلي در برخي از سالها ١% اضافه شد كه مجلس معترض شد!
بیات: 1394/3/2514:29:14،
59
27
کلا مالیات بر درآمد هست نه بر مصرف ، مالیات بر ارزش افزوده را باید فروشنده بده از درصد سودی که می بره نه مصرف کننده ، اینجا بجای اینکه درآمد فروشنده کالا یا خدمات محاسبه بشه و از اون که سود می بره مالیات گرفته بشه ، از خریدار گرفته میشه. من مصرف کننده که سودی در این معامله نکردم که باید مالیات بدم ، مالیات حقوق و درآمدم رو هم که دادم ، این فروشنده هست که در این معامله سود می بره و حتما باید درصدی از اون را به عنوان مالیات بده نه خریدار.
علی: 1394/3/2514:36:49،
46
32
این مالیات بایستی از فروشنده گرفته بشه در حالی که فروشنده این مبلغ رو به فاکتور خریدار اضافه میکنه و نهایتا فروشنده که سود می بره نه تنها مالیات نمیده بلکه تمام مالیات رو از مصرف کننده بیچاره می گیره...مالیات از کسی گرفته میشه که سود برده و منفعت در معامله کرده و ارزش افزوده بر روی کالا یا خدمات کشیده و فروخته ، اون هست که سود کرده نه مصرف کننده ، پس چرا مالیات رو باید مصرف کننده بپردازه؟ فرض کنید یک فروشنده یک کالا رو 10 تومان خریده و با سود 20 درصد فروخته ، طبیعتا باید مالیات این سود را بده که طبق قانون میشه 9 درصد اون 20 درصد ، این مالیاتی هست که باید فروشنده بده چون سود برده ، نه مشتری.
های های: 1393/12/2714:40:51،
119
12
بالا بالا بالاتر .ای مرگ بیا که زندگی ماراکشت.
جواب مهندس دلال ساز: 1393/12/2814:21:53،
38
16
ماليات ارزش افزوده دلال ساز است مهندس الكي خوش .چطور مي گي دلال از بين بر است . برو تحقيق كن دلال چطور از زير ماليات در ميره و مشتري واقعي زير مالياتها و تورم مي زاد.
متفكر واقعي: 1393/12/2814:26:30،
34
17
كاش مبلغ يارانه هم سالي يك درصد افزايش پيدا مي كرد.حسابشو بكنين اگه هر كسي فقط مواد غذايي يك ماهش 200 تومان باشه و مابقي مواد مصرفي مثل لوازم خانگي و خدمات و ... هم 200 تومان ديگه جمعا مي شه 400 تومن كه متاسفانه 38 هزار تومانش ماليات ارزش افزودست .
پس يارانه كلا .......
علی: 1394/3/2514:43:59،
41
26
مالیات از کسی گرفته میشه که سود برده و منفعت در معامله کرده و ارزش افزوده بر روی کالا یا خدمات کشیده و فروخته ، اون هست که سود کرده نه مصرف کننده ، پس چرا مالیات رو باید مصرف کننده بپردازه؟ فرض کنید یک فروشنده یک کالا رو 10 تومان خریده و با سود 20 درصد فروخته ، طبیعتا باید مالیات این سود را بده که طبق قانون میشه 9 درصد اون 20 درصد ، این مالیاتی هست که باید فروشنده بده چون سود برده ، نه مشتری.و این مالیات باید از اون درصد ارزش افزوده کم بشه نه از تمام مبلغ ، در حالی که این مالیات داره از تمام مبلغ کالا کم میشه و اون هم از مشتری و نه فروشنده.چون هر کالا مالیات تولید را داده و وارد چرخه شده و با هر بار خرید و فروش کالا ، چون فروشنده سود برده باید مالیات بر سود (یا همون ارزش افزوده) اون دادو ستد را پرداخت کنه که طبیعی و قانونی است .
رضا.ح: 1393/12/2714:45:51،
58
20
مبارکه
مهرداد: 1393/12/2714:48:51،
53
16
ایران جیب تصویر طرف رو زوم کردی بعد زدی م.ه ؟! چرا نظراتش رو بستی مگه خودت کم سانسور می کنی ؟!
مردم: 1393/12/2714:49:20،
64
25
وقتی رو همه چیز یه درصد بکشن که دستمزد باید ۲۰۰ درصد بیتر بشه نه ۱۰ درصد....
یعنی فقط کاری میکنیم که بتونیم زنده بمونیم...زندگی کردن هم مال از ما بهترونه....
بي نام: 1393/12/2714:53:10،
74
16
بهتره به جاي اضافه كردن ماليات از اونهايي كه از پرداخت ماليات فرار ميكنند( و در امدهاي چند ده ميليوني دارند) ماليات منصفانه گرفته شود.
شايان: 1393/12/2714:54:09،
62
19
دوباره گراني بيشتر و فشار روي مردم؟!
بصیر: 1393/12/2714:56:44،
90
17
در قانون اولیه سقف قانونی ارزش افزوده 8% بود ولی گویا به دهان شان مزه کرده افزایش آن نا محدود شده است. در کشورهایی که این توع مالیات ها را می گیرند خدمان و رفاه اجتماعی مناسبی ارائه می شود . بی تفاوتی مردم را به حساب رضایت شان نگذارید.
موسوي: 1393/12/2716:42:39،
54
28
دقيقا درست است قانونا نبايد بيشتر از 8 درصد باشد
جواد: 1393/12/2717:05:21،
55
18
قانون براى من وتو هست نه خودشون اينجا ايران است
محی: 1393/12/2718:00:15،
43
12
خودشون قانون وضع میکنن. خودشونم اجرا...
مردمم ک کلا خدمتگزارن و هرچی اونا میگن قانونیه و باس عمل کنن.
خدا این دیگه چ تدبیر و امیدی هست؟؟؟؟؟؟
666: 1393/12/2719:41:38،
40
15
نماینده ها دقیقا درن نقش پشم عپل میکنن
دلخون: 1393/12/2715:07:29،
62
19
از 17 درصد افزایش حقوق کارگران 9 درصدش را مستقیما" از دست شان قاپیده میشه میماند 8 در صدش!!!!!!!!!!!!!!!
محمد: 1393/12/2715:35:10،
24
38
شما ریاضی خوندید احیا نا ؟
mohamad: 1393/12/2721:47:15،
28
21
8 درصد نمی ماند که هیچ،100 درصد دیگه هم بزاری روش کمه
احمدرضا: 1393/12/2715:08:39،
108
15
دست به مالیات گرفتنشون خیلی خوبه. پای مالیات که برسه با اروپا و آمریکا مقایسه میشیم، پای خدمات رفاهی که میرسه با کوبا و بورکینافاسو. کاش همین مالیاتو از همه میگرفتند و برخی از گنده ها معاف نبودند.
shahram: 1393/12/2716:17:29،
64
14
دوست عزیز در امریکا مالیات ارزش افزوده وجود ندارد مثل دبی و ...

فراموش نکن اینجا ایران
وطنم پاره تنم
احمدرضا: 1393/12/2718:02:25،
63
15
پاسخ به Shahram :
دیگه بدتر ! خداییش توی ایران یک سلکشن از قوانینی که توی کشورهای دیگه به ضرر شهروندان اجرا میشه رو میشه دید هر وقت هم کسی اعتراض میکنه میگن که فلان کشور پیشرفته هم چنین قانونی هست و ما تازه کمترشو اجرا کردیم ولی اگه اعتراض کنی که فلان کشور فلان قوانینو هم دارند و چرا اینجا اجرا نمیشه میگن که قوانین ما به خودمون مربوطه و این قانون مثلاً مخالف اسلامه و هزار تا بهانه دیگه و بهتون هزار تا انگ هم میزنند. عجب مملکتی داریم ما !!
علی: 1394/3/2514:49:05،
38
42
مشکل از گرفتن مالیات نیست بلکه در نحوه گرفتن هست..در واقع بایستی درآمد فروشنده (سود یا همان ارزش افزوده حاصل از فروش ) محاسبه و شفاف سازی بشه و مالیات بر ارزش افزوده از اون سود محاسبه و از فروشنده دریافت بشه ، در حالی که این روش دریافت مالیات بر ارزش افزوده تنها مشتری را هدف قرار می ده و فروشنده نه تنها از سود خودش چیزی پرداخت نمی کنه بلکه تمام مالیات را از مصرف کننده می گیره.
1 2 3 + ؟: 1393/12/2715:08:42،
77
16
وای خدایا . . . میخوان با مردم چیکار کنن . . . خدایا بکجا فرار کنیم . . .
خودت پناهمون بده . . . انگار مردم سر گنج نشستن . . . تا دو روز پیش سر 100 هزار تومن اضافه کردن به حقوقا صدبار جلسه گذاشتن حال 101 نقشه برای گرفتنش چیدن . . .
tohidGMG: 1393/12/2715:10:49،
37
11
چه عجب اینو دیگه سه برابر نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آراز: 1393/12/2715:11:37،
45
13
بازم باید کمبود بودجه رو ما ملت جبران کنیم...حداقل این خبر خوشحال کننده رو میذاشتین سال بعد بعنوان عیدی میدادین به مردم
ساسانی: 1393/12/2715:23:09،
35
24
روحانی مچکریم!
احمدرضا: 1393/12/2820:31:01،
20
26
این بدبخت داره تاوان کار یکی دیگه رو پس میده. یک خزانه خالی تحویل گرفته مجبوره با ترفندهای مختلف از جمله افزایش مالیات ارزش افزوده پرش کنه. البته کارشو توجیه نمیکنم ولی حکایت ما شده حکایت اون سنگی که یک نادان میاندازه تو چاه و هزار تا عاقل نمیتونند بیرون بیارن
حسن: 1393/12/2715:37:44،
42
14
اقتصاد ما که افزوده ای نداشته!91 و 92 که اصلا رشد منفی داشته! 93 خودشون میگن یک درصد رشد داشته! تازه اگه حسابشون درست باشه! پس این افزایش مالیات برای چیه؟ دیوار کوتاهتر از مصرف کننده پیدا نکردین؟
حسابدار: 1393/12/2715:47:18،
16
55
ملت شماها مثل کلاس اول ابتدایی ها نظر می گذارید فقط نسبت به سال گذشته مالیات را 1% اضافه کردن نه 9% که اینهمه قصه و گریه زاری سر دادید دنبال نرخ تورم باشید نه 1% مالیات اضافی کلا اگر 1500000 خرج کالایی داشته باشید که مالیات پذیر هم باشد اختلافش با امسال میشود 15000 تومن آیا گریه داره؟
احمدرضا: 1393/12/2820:28:11،
62
19
درسته که برخی از کامنتها استدلالهای ریاضیشون غلطه ولی این دلیل نمیشه که کار دولت برای افزایش درصد مالیات ارزش افزوده رو توجیه کنیم. دولت داره خیلی راحت سال به سال 1 درصد 1 درصد یا 2 درصد 2 درصد مالیاتو به اسم مالیات ارزش افزوده اضافه میکنه. هر کاری میکنی هر چیزی که میخری آخرش میبینی یک مبلغ قابل توجه هم بابت ارزش افزوده ازت میگیرند. این مالیات اصلاً از کجا آمده آخه ؟ مگه مالیات در ازای ارایه خدمات رفاهی به شهروندان اخذ نمیشه ؟ یکی بگه این چند سال که این مالیات اضافه بر مالیاتهای دیگه از مردم گرفته میشه کدام خدمات رفاهی اضافه بر چیزی که قبلاً ارایه میشد داره گرفته میشه ؟ این مالیاتی که الان دارند میگیرند بیشتر شبیه پول زوره تا پولی که بابت ارایه خدمات رفاهی به شهروندان دریافت میشه. خدمات اضافه نشده که هیچی روز به روز هم داره کمتر میشه برعکس نرخ مالیات.
مدیر مالی: 1394/1/511:07:54،
25
23
اقای حسابدار اگه حسابداری حتما میدونی که قرار بود از 3 درصد شروع و در یک طرح 5 ساله به 7 درصد برسد و از اونجایی که دیدن مردم مثه تو یواش یواش و کم کم چیزی را بر انها تحمیل کنند صداشون درنمیادفرصت را غنیمت شمرده و سالانه یکی دو درصد اضافه میکنند و مردم هم که مثل تو حسابدار فکر میکنند میگند یک درصد زیاد نیست و هیچ توقفی در افزایش این مالیات وجود ندارد و بزودی به صد درصد خواهد رسید
مهدی: 1394/10/2323:01:13،
22
13
اقا یا خانوم مدیر مالی فک کنم قرار بود دوره آزمایشی تا 8 درصد مالیات باشه
یعنی اگه مالیات بر ارزش افزوده قطعی شد و قرار شد ادامه پیدا کنه راجع به نرخهای جدید تصمیم گیری بشه البته دولت طبق معمول زودتر از موعد واسه خودش نرخ ها رو تغییر داد
در عمل هم همیشه قشر ضعیف مالیات واقعی تر رو میده مثه کارمندا
اگه واقعا مدیرمالی باشی که منظورمو متوجه شدی
وحید: 1393/12/2716:29:52،
59
14
تو طرح جدید به اختلاس مالیات میخوره یا معافیت داره؟
123: 1393/12/2716:44:06،
37
13
واقعا متاسفم برای مسیولین آخه چرا این کارا رو می کنید با مردم.با این افزایشها وتورم ورکود همه پلهای پشت سرو خراب نکنید.بابا مالیات برای بهزیستی رفاه بیشتر پیشرفت عدم بیکاری وغیره است آخه اینا کجا تو مملکت ما پیدا میشه؟با 750 تومن حقوق خرج لباس و مسکن بچه رو میشه داد؟که حالا مالیات بر ارزش افزوده هم قشر مصرف کننده بده؟
ن: 1393/12/2716:49:11،
100
13
چرا از آستان قدس ماليات گرفته نمئ شود اما از پير زن روستايئ ماليات گرفته ميشود همين ارزش افزوده روئ نيم كيلو شكر اين روستايئ گرفته مئ شود

جواد: 1393/12/2717:03:01،
39
36
زورشون نميرسه بگيرن ،زور دارن نميدن
احمدرضا: 1393/12/2820:36:19،
27
21
استغفرالله دهنتو آب بکش. مگه نمیدونی اخذ مالیات از نهادهای خاص مثل همین نهاد طبق قانون ممنوعه مگر با رضایت ...
این من و شماییم که باید چندرغاز پولی که در میاریم دو بار مالیاتشو بدیم یک بار قبل از اینکه حقوق بگیریم مالیاتشو میگیرند و یک بار هم وقتی که میخوایم خرجش کنیم دوباره باز باید یک دور دیگه به اسم ارزش افزوده مالیاتشو بدیم.
جواد: 1393/12/2716:51:50،
39
14
خوشى زده بود زير دلتون خوش باشيد
مدرن 2: 1393/12/2717:06:21،
46
19
خلایق...هر چی لایق...این روزها تازه روزگار خوش و زنگ تفریحتونه!!
علی: 1393/12/2717:26:35،
59
14
9درصد مالیات برارزش افزوده. 10 درصد مالیات بر درامد. ماشاله. دیگه چی. طبق قانون نباید ارزش افزوده امسال بالا میرفت. اما چکار میشه کرد تدبیر و امیده
pepan : 1393/12/2718:17:21،
27
13
هیچ جای دنیا اینطور سالانه روی همه موارد افزایش نمیدن..نمیدونم که ماها رو چی حساب کردن..
دقیقا سیاست ترکیه رو پیش گرفتن...
با این اوصاف سال ۱۴۰۰ مالیات بر ارزش افزوده ۴۰٪میشه اصلا بعید نیست از ایران
علی م: 1393/12/2800:07:23،
34
17
با نظر شما موافقم ، مالیات بر ارزش افزوده اصلا در سیستم مالی کشور مطرح نبود و این نوع مالیات هدیه دولت اردوغان به دولت احمدی نژاد بود تا بتوانند هزینه های .... دولت را از جیب ملت تامین کنند . در جواب دوستی که گفته بود مالیات بر ارزش افزوده مانع دلال بازی میشود باید گفت که این مالیات هیچ مانعی برای دلالی نیست چون در نهایت از جیب مصرف کننده خارج میشود و به جیب دولت واریز میشود . این مالیات راحتترین و بیشترین پول زوری است که یک دولت میتواند بدون چک و چونه دریافت کند و به همین دلیل است که هرروز شاهد رشد قارچ گونه هایپر مارکتها در اقصی نقاط کشور هستیم چون دولت با حمایت از این فروشگاهها به راحتترین و سریعتری شکل ممکن این مالیات را از مردم اخذ میکند ....
علی: 1394/3/2514:49:59،
37
27
مالیات از کسی گرفته میشه که سود برده و منفعت در معامله کرده و ارزش افزوده بر روی کالا یا خدمات کشیده و فروخته ، اون هست که سود کرده نه مصرف کننده ، پس چرا مالیات رو باید مصرف کننده بپردازه؟ فرض کنید یک فروشنده یک کالا رو 10 تومان خریده و با سود 20 درصد فروخته ، طبیعتا باید مالیات این سود را بده که طبق قانون میشه 9 درصد اون 20 درصد ، این مالیاتی هست که باید فروشنده بده چون سود برده ، نه مشتری.و این مالیات باید از اون درصد ارزش افزوده کم بشه نه از تمام مبلغ ، در حالی که این مالیات داره از تمام مبلغ کالا کم میشه و اون هم از مشتری و نه فروشنده.چون هر کالا مالیات تولید را داده و وارد چرخه شده و با هر بار خرید و فروش کالا ، چون فروشنده سود برده باید مالیات بر سود (یا همون ارزش افزوده) اون دادو ستد را پرداخت کنه که طبیعی و قانونی است .
زیوس: 1393/12/2718:18:00،
30
18
واقعا جالبه . کلا صد هزار تومن اومد رو حقوق با یه حساب سرانگشتی همون مقدار بلکه بیشتر رو دارن میگیرن . شما اگه یک میلیون در ماه حقوق داشته باشی و مبلغ هشتصد هزار تومن رو به هر نحوی خرید داشته باشی یا خدماتی در یافت کنی مبلغ هفتاد و دو هزارش برمیگرده تو جیب دولت . به نظر شما خنده دار نیست
کارمند: 1393/12/2719:34:16،
37
14
اول ماه که چندرغاز حقوقم را واریز میشه اول مالیات را محاسبه میکنند وازحقوق بنده کسر میکنند ومن میخوام با همان مانده حقوق خرید کنم دوباره باید مالیات بدهم هیچ کجای دنیا اینجوری نیست۰
حميد: 1393/12/2719:40:20،
35
15
با اين وضع افزايش ماليات وبيمه ونرخ دستمزد واب وبرق و كاز و هزار كوفته زهر ماري ديكه خبري از ارزوني نيست و افزايش 17 درصدي خودرو و غيره در راه است
جعفر: 1393/12/2721:46:09،
57
19
هيچ جاى دنيا مثل ايران بى حساب به ملت فشار وارد نميشود
جورج: 1393/12/2721:52:03،
32
20
اين مملكت كجاش درسته وطبق حساب وكتاب هست كه ارزش افزودش درست باشه فقط فشار به ملت براى براى پر شدن جيب اقايان
حمید: 1393/12/2721:55:57،
25
20
چون زیر ساخت ودستگاه کنترلی خاصی وجود نداره ما نصف دریافتی از ارزش افزوده را خود برداشته ونصف دیگر را دو سال دیگر به حساب دارایی میریزیم وفعلا هر سه ماه یکبار مبلغ حدود300000هزار تومان علی الحساب به حساب دارایی میریزیم پس هر چی بیشتر بشه به نفع ماست .فقط یه کم فروش کم میشه که با روش بالا جبران میشه .زیر ساخت دقیق گرفتن وپرداخت ارزش افزوده هم که سالها زمان می برد .با تشکر کسبه با صداقت
mohamad: 1393/12/2722:09:33،
29
16
یه احمقی یه سنگی انداخته تو چاه 70 میلیون آدم عاقل هم نمیتونن درش بیارن..ماشاله به این آدمای عقل کل
احمد: 1393/12/2802:13:52،
31
22
اینهمه مالیات میگیرن بازم مینالن هیچ کارقابل قبولی هم تو کشور باپولهای ماانجام نمیدن فقط قشر کم درامد اسیب می بینند
سهیل: 1393/12/2805:57:25،
26
21
خدایا منه جوون چی کار کنم،واقعا آدم نا امید میشه
علی: 1394/4/2023:31:18،
34
33
من موندم اینا کین که به این نوشته یا امثال این نوشته نمره منفی دادن؟!
انگار یک عده هم حقوق میگیرن که واقعیت ها رو انکار کنن!!
علی: 1393/12/2807:05:52،
25
20
بدبخت حقوق بگیر 10درصد مالیات حقوق9درصدارزش افزوده
ی: 1393/12/2814:25:58،
28
17
جالبه میزارن اخر سال کسی نفهمه مثل اروپایی ها دارن مالیات میگیرن ولی کو خدمات کو دلسوزی برای مردم.. ...
جواد: 1394/1/217:00:42،
24
20
تو تموم خبرای سال ۹۳ صحبت از ثابت موندن نرخ ۸درصد در سال ۹۴ بود ولی چرا یهو تبصره زدن شب عید. چرا
این یعنی ۰۰۰۰۰۰
یعنی?

دوستان جواب بدید
عبداله: 1394/1/308:48:21،
24
24
باسلام خدمت همه دوستان عزیز،اکثر مشکلات ما بخاطر عدم مطالعه کافی می باشد وموقعی که کسی حرفی میزند بدون تحقیق ویااینکه طرف مقابل چه هدفی از گفته خود دارد ، صحبتش رامی پذیریم ووقتی باعقل ما جور درنمی آید(بعلت نداشتن اطلاعات کافی) شروع به مقصر دانستن این وآن و مسئولین می کنیم.نمیگویم که مسئولین کارشان دقیق ویی عیب است،حسن نیت وهدف مهم است که ان شاءاله خدمت به ملت می باشد وعملکرد نیز که زیرنظر مجلس (نمایندگان خودمردم)صورت میگیرد. باتوجه به محدود بودن فضا نمی توانم بصورت کامل توضیح بدهم ولی خودتان تحقیق کنید.آخر مجلس ودولت واقتصاددانان کشور هم مانندمن و شما عقل دارند پس حتمامسائلی است که ما نمیدانیم، کالاهای اساسی مانند روغن،نان،قند،گوشت ومرغ و... طبق ماده 12همان قانون معاف از مالیات برارزش افزوده می باشد وهمانگونه که از اسم مالیات برارزش افزوده پیداست (مالی ات برسودآن بنگاه) که زنجیروار است...
م ه: 1394/1/1108:54:30،
29
32
ای کاش میشد از ایران میرفتیم
بی نام و نشان: 1394/1/1517:07:01،
42
32
مگر قرار نبود ثابت باشد حرف خودتان قبول ندارید سالی 1 درصد چرا 932درصد اضافه شد قانون شکنی برای مردم جرم برای دولت مردان افتخار
مؤدی: 1394/1/2709:51:17،
32
26
سلام لطفا بفرمائید طبق برنامه پنج ساله توسعه ، مالیات بر ارزش افزوده قرار شد به ترتیب از3،4،5،6 و 8% به پایان برسه حالا واقعا جای سوال داره 9% از کجا امده؟؟؟
افشین فرازی: 1394/1/3113:42:29،
52
31
به جای کلمه مالیات بر ارزش افزوده واژه مالیات بر مصرف کننده یا مالیات بر مردم قشنگتره آخرین نفری که همه این مالیت را به دوش میکشه مردم هستند
دریغ: 1394/2/1411:54:12،
17
27
دیروز رفته بودم شمال ورودی نمک ابرود رو قبض نوشته بود 5000 ولی از ما 10000 کرفتن و....... صرفآ جهت اطلاع!
و.ش: 1394/3/310:21:40،
38
19
سلام خدمت دوستان عزیز میشه درمورد ارزش افزوده ای که بر روی قبوض برق ، آب و گاز داریم پرداخت میکنیم توضیح بدید ؟ چطور از کارمندان درمقابل ارائه خدمات ، فیش حقوق پرداخت میشه و از اون مالیات و ارزش افزوده کسر میشه ولی برای قبوض پرداختی که درمقابل ارائه خدمات دولت که فیش آن همان قبضها میباشد بجای اینکه مالیات کسر بشه ، اضافه هم میشه ؟؟؟
شهروند عادی : 1394/3/513:51:09،
32
26
جناب مهندس الکی ما تا جایی که اطلاع داریم دلال ها و سوداگران از زیر بار مالیات در میرن و فقط مردم عادی هستن که زیر باز مالیات کمرشون خم میشه
فروشگاه میریم برای خرید 9 % مالیات ارزش افزوده زیر فاکتور اضافه میشه
یه شهروند عادی محجبوره بپردازه و دلال با هزار ترفند از مالیات در میره
بعد چجوری میگید که مالیات ضد دلال بازیه
17% افزایش حقوق کارگر و 9% مالیات ارزش افزوده
انصافتونو شکر
آمریکا قطب اقتصاد جهانه و مردمش در رفاه کامل خودتون رو با اونا مقایسه نکنید لطفا
شهروند عادی : 1394/3/609:30:10،
47
28
جناب آقای عبدالله شما که می فرمایید نمایندگان مجلس نمایندگان خود مردم
و خود مردم انتخابشون میکنن چرا نمیگید این نمایندگان کیا هستن و از چه
قشر آدم هایی هستن؟ آیا از قشر فقیر و مردم عادی هستن یا از بین آقازاده
ها و سپاهی ها و ....... والا خود من به عنوان مردم عادی دیگه سعی میکنم هیچوقت رای ندم چون اصلا رای مردم عادی ملاک نیست اینا همه از قبل تعیین شده هستن و رای مردم در باطن تاثیری در انتخاب این افراد نداره پس لطفا نگید این ها نمایندگان خود مردم هستن و مردم انتخابشون میکنند
خود شما هم خوب میدونید که مالیات فقط داره کمر مردم عادی رو خم میکنه
نه دولتمردان و آقازاده و سوداگران و دلال ها
علی: 1394/4/2023:25:28،
26
21
دلال که اون 9 درصد رو نمی پردازه ، مشتری و خریدار بدبخت باید مالیات رو بپردازه، این کجاش ضد دلال بازیه؟!
بعدش هم مالیات بر درآمد (سود) هست ، من و شما که یک کالا می خریم چه سودی بردیم که باید مالیات بدیم اون هم 9 درصد؟!
این پول زوره فقط همین!!
علی: 1394/4/3015:31:17،
30
20
باید طلا فروشی جم بشه اون سرمایه ها به جای تو ویترین بیاد تو چرخه اقتصاد
نسیم: 1394/6/2216:23:15،
17
15
سلام اگ ما یادمون رفته باشه تو یه فصل چندتا فاکتورو فراموش کنیم اظهار کنیم باید چیکار کنیییم تو رو خدا کمکم کنید زود جوابمو بدید دارم از استرس میمیرم من تازه واردم تورو خدا زود جوابمو بدید ممنون
علیرضا: 1394/7/1719:57:17،
13
23
اصلاحیه بزن و مبالغ درست رو اعلام کن . استرس هم نداشته باش . طبق قانون میتوانی.
نسیم: 1394/7/2210:53:57،
28
18
سلام بچها من توی یه شرکت پیمانکاری کار میکنم یه صورت وضعیت به تاریخ 1394/01/15 دادم یعنی تاریخ فاکتور این بود و همین تاریخم فاکتورو دادم (همونی که زیر شماره فاکتور) و این فاکتورو اونا تو 93 ارزش افزودشو رد کردن حالا بهشون زنگ زدم میگن چون این فاکتور مربوط به کارکرد 1394/12/15تا 1394/01/15 میشه ما به تاریخ فاکتور کاری نداریم. درست میگه ؟؟؟؟؟؟واقعا اینجوری مگه تاریخ ملاک نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشا راهنمایی کنید
نسیم: 1394/7/2216:56:35،
14
15
کسی نیست منو راهنمایی کنه خواهش میکنم
نسیم: 1394/7/2609:17:06،
24
12
میشه یه سایتی بهم معرفی کنید که اونجا جواب سوالامو زود بگیرم من تازه کارم پر از سوال خیلی ممنون
ابراهیم میرزائی: 1394/8/1716:05:07،
8
21
با سلام البته نظرات مردم محترم است ولی اکثریت یا نمدانند قضیه چیست ویا اطلاعات کم هست اینکه می گویند ارزش افزوده فلان مبلغ است برای مثال میگویند جنسی ک100 تومان بعلاوه 15 درصد سود ارزش افزوده بر ان 15 تومان تعلق می گیرد وقتی 9در صد ان را حساب کنیم میشود 1/35 تومان ولی متاسفانه کو عمل
ارسلان: 1394/10/316:55:14،
11
12
هرماهه مبالغی کلان به عنوان ارزش اقزوده در فیش تلفن همراه من درچ می شود ایادرسته؟
آدم : 1394/11/2408:31:54،
12
26
سلام .. همه دارین اشتباه می کنید . این مملکت مگه مال شماست که انتظار دارین همه چیز برای شما باشه ؟
مال ما بی غم هاست مال ما بی درد هاست نمی تونید از این کشور برید ........راه بازه جاده درازه
javad: 1395/1/1411:09:51،
23
19
فشار بر قشر ضعیف در کشور ما روز به روز بیشتر میشه حقوق میگیریم 10 درصد مالیات بر درآمد میدیم مصرف می کنیم 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده میدیم حالا پایه حقوقمون 700 هزارتمنه اگه اضافه کاری نکنیم چطور بتونیم مالیات بدیم ما به دولت حقوق میدیم نه دولت به ما
احمد لیسانس حسابداری: 1395/1/3001:31:20،
18
25
آقا من یکیو تو فامیل خودمون میشناسم که قاچاق نقره بصورت عمده میکنه و مالیات هم خیلی کم میده
البته ناگفته نماند که اونقد رشوه میده که تمام اجناسشو راحت از فرودگاه مشهد و فرودگاه امام وارد میکنه
حالا من که لیسانسم و یارانه هم که سیستم ثبت نامش قطع شده از اسفند نود و چهار و از کارم هم بیکار شدم باید روی اجناسی که میخرم نه درصد مالیات بدم بعد اون آقا راست راست بچرخه
M.a26: 1395/11/2521:37:46،
3
4
با سلام.
آقا من اگه یه فاکتور 20 میلیونی خاربار فروشی به کسی بدم بعد اون ادم از روش وام بگیره و فاکتور بره دارایی دقیقا چند تومن باید مالیاتشو بدم؟؟؟؟؟؟
ترو خدا یکی دقیق و سریع جواب بده

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار