کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد هشت‌گانه برای فراغت نوروزی


کد خبر : ۱۰۷۲۲چهارشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷:۳۵۶۵۴۹ بازدید

دو هفته تعطیلی حوصله آدم را بدجوری سر می‌برد. مخصوصا اینکه خانواده قصد سفر نداشته باشد. میهمان‌ها یکی‌یکی می‌آیند و یکی، دو ساعتی ...

 دو هفته تعطیلی حوصله آدم را بدجوری سر می‌برد. مخصوصا اینکه خانواده قصد سفر نداشته باشد. میهمان‌ها یکی‌یکی می‌آیند و یکی، دو ساعتی می‌نشینند و شما هم باید همپای آنها گپ بزنید تا خدای‌ناکرده کدورتی پیش نیاید. اما این فقط میهمانی‌هاست. برای باقی ساعات و ایام نوروز می‌شود فکری کرد. می‌توان از فروشگاه محصولات فرهنگی سر کوچه چند فیلم تهیه و تماشا کرد. یا اینکه گوشی موبایل را در این روزهای آخر سالی نونوار کرد و با خرید یک گوشی رده بالاتر روزهای نوروز را در شبکه‌های اجتماعی چرخید و گشت اینترنتی زد.

می‌توانید به‌جای عوض کردن گوشی، یک تبلت بخرید، آن هم تبلتی که از LTE یا همان 4G پشتیبانی کند. به این ترتیب با سرعتی بیشتر از رفقای‌تان می‌توانید در دنیای اینترنت مطالب و ویدئوهایتان را به اشتراک بگذارید. می‌توانید فکری به‌حال ساعتی که ندارید یا قدیمی شده بکنید. الان دیگر ساعت‌هایی که با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند وارد بازار ایران شده‌اند. ساعت‌هایی که می‌توانید تصویر صفحه نمایش آنها را به‌طور دلخواه عوض کنید و با رنگ لباس‌تان ست کنید. می‌توانید آن فیلم‌هایی را که گفتیم با یک تلویزیون 42 اینچ تماشا کنید. تلویزیونی که با آن می‌توانید فیلم‌های سه‌بعدی را تماشا کنید. انتخاب برای این دو هفته زیاد است. بستگی به جیب‌تان دارد. اگر در حد یکی، دو میلیون تومان پول دارید می‌توانید یکی، دو تا از این پیشنهادهای آرمان را تهیه کنید. 


LG G3 Beat 

ejslj7yupkwhgwzgp36u.jpg
 
چشم همه به‌دنبال G3 است. آخر ال‌جی طراحی ظاهری رو دست دارد. اگر از Note Edge سامسونگ فاکتور بگیریم، خانواده G3 نمره کامل طراحی را می‌گیرند. ال‌جی در سال 2014 با به بازار فرستادن G3 و بعد از G3 Beat توانسته حس زیبایی شناسان بازار موبایل را به خود جلب کند. اما همه حرف ما سر زیبایی Beat نیست. این گوشی برای کسانی است که می‌خواهند همزمان از دو سیم‌کارت استفاده کنند، گوشی به هیچ‌وجه در آنتن‌دهی هر دو سیمکارت کم نمی‌آورد. بعضی گوشی‌های گران‌قیمت‌های ‌تک هم وقتی با یکی از سیمکارت‌ها صحبت می‌کنی، اینترنت سیمکارت دیگر قطع می‌شود. اما درمورد Beat شما اطمینان دارید چنین اتفاقی نمی‌افتد. اگر موزیک‌باز باشید، می‌توانید یک کارت حافظه 32  گیگابایتی روی Beat بگذارید و تا خرخره آن را ‌پر کنید. اگر مثل من طاقت‌تان سرآید و دوست داشته باشید هرچه بیشتر موسیقی روی گوشی‌تان داشته باشید، راهکار خریدن یک کارت حافظه 64 گیگابایتی با قیمت 110 تا 190 هزار تومانی است. ال جی برای این محصول خود اندروید 4.4.2 موسوم به KitKat را درنظر گرفته و از این لحاظ برای رقیب حاضر و آماده‌ای مثل Galaxy Grand 2 سامسونگ که از اندروید JellyBean که قدیمی‌تر است استفاده می‌کند، برتری دارد. از ویژگی‌های دیگر آن هم بگوییم. دوربین آن 8 مگاپیکسل و حافظه داخلی دستگاه، 8 گیگابایت است. رم یک گیگابایتی دارد و صفحه نمایش آن 5 اینچ است. همین اندازه 5 اینچی یکی از فاکتورهای برتری این محصول ال‌جی بر رقیب گراند 2 سامسونگ خود است. آن یکی 5.5 اینچ و تخت تخت است و انحنای Beat را ندارد. تنها ضعف این گوشی پشتیبانی نکردن از اینترنت LTE یا همان 4G است. 


SONY XPERIA Z3
 

eqwrnshyh0gru33lnqwn.jpg
 
یک از تاپ‌ترین محصولات‌های‌ تک بازار. فقط باید چشم‌تان را آن طرف بگیرید. آخر قیافه‌ای ندارد. مثل خیلی از گوشی‌های دیگر سونی. کلا سونی قید ظاهر گوشی‌هایش را زده و همه تمرکزش را روی سخت‌افزار گوشی گذاشته است. تا دلتان بخواهد رقیب گردن کلفت برای Z3 در بازار هست. Galaxy S5 ظریف سامسونگ، G3 خوش‌بر و روی ال‌جی و One M8 فوق‌العاده htc همه در برابر Z3 سونی صف کشیده‌اند. با این حال سونی هر نوع سلیقه‌ای را راضی می‌کند. Z3 اما به ضدآب بودنش شناخته شده است. می‌توانید با این قابلیت به مدت زمان ۳۰ دقیقه تا عمق 1.5 متری آب، از گوشی استفاده کند و عکاسی یا فیلمبرداری در زیر آب را با زد ۳ تجربه کند. اندازه گوشی 5.2 اینچ است که با وزن 152 گرمی آن تناسب خوبی ایجاد کرده است. سونی در پرچمدار قبلی خود برای اولین‌بار قابلیت فیلمبرداری 4K را به گوشی اضافه کرد، اما مشکل اساسی آن، محدودیت زمانی در فیلمبرداری با این رزولوشن بود که گوشی بعد از چند دقیقه داغ می‌کرد و برنامه دوربین خود به خود بسته می‌شد. حال سونی این مشکل را در پرچمدار جدید خود حل کرده است و دیگر محدودیتی در فیلمبرداری 4K مشاهده نمی‌شود. دوربین 20.7 مگاپیکسلی Z3 یک غول تصویربرداری است. دوربینی که وقتی با گوشی میان رده قبلی مقایسه‌اش می‌کنیم، تفاوت فوق‌العاده محسوسی می‌بینیم. سیستم عامل به‌کاررفته در این گوشی شرکت سونی، اندروید KitKat 4.4.4 است که قبل ازآمدن اندروید لولی پاپ، بالاترین ورژن اندروید بود. اکسپریا Z3 قوی‌ترین گوشی در سری اکسپریا تا به این‌ لحظه به‌شمار می‌رود. قلب تپنده‌ این تلفن هوشمند یک سیستم‌-روی-یک-چیپ Snapdragon 801 است که هر یک از ۴ هسته‌ آن دارای فرکانس کلاک 2.5 گیگاهرتز هستند که با گرافیک آدرنو ۳۳۰ و ۳ گیگابایت حافظه‌ رم تولید شده است. 
 

 Samsung Galaxy Tab S 8.4 LTE
 

ryggbm370wbkw9pwfplp.jpg
 
بهترین اندازه و قد و قواره یک تبلت همین 8.4 اینچی است که در گالکسی تب S سامسونگ به‌کار رفته است. این محصول سامسونگ که در خردادماه امسال وارد بازار شد، برای گرفتن بازار آیپد مینی و آیپد ایر تولید شدند. اما قاعدتا با قیمت و برند اپل نمی‌توانند رقابت کنند. اما اگر از آن محصولات گران قیمت اپل بگذریم، یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد. امتیاز اصلی این تبلت نسبت به انواع دیگر در بازار، پشتیبانی از 4G است که به همراه تفاوت‌های ظریف دیگری باعث شده تا نسبت به Galaxy Tab 4 8.0 حدود 500 هزار تومان گران‌تر باشد. گلکسی تب S را می‌توان یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت‌های موجود در بازار دانست. این تبلت تنها 298 گرم وزن دارد و نسبت به رقبای دیگر می‌تواند از این جنبه برتری داشته باشد. سامسونگ این تبلت‌ها را در سه رنگ اصلی سفید، قهوه‌ای و خاکستری به بازار عرضه کرده است. این تبلت 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد و تا 128 گیگابایت از حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. دوربین 8 مگاپیکسلی این محصول سامسونگ یکی دیگر از امتیازات آن است. البته نکته مهمی را باید بگوییم و آن، رقابت میلی متری Galaxy Tab S 8.4 با Sony Xperia Z3 Compact است. هر دو از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش سامسونگ 359 پيکسل بر اينچ است و محصول سونی تراکم پیکسلی 283 پيکسل بر اينچ را دارد. از یک جنبه این محصول سامسونگ نسبت به Z3 Tablet سونی سرعت پردازنده کمتری دارد. سرعت پردازنده سامسونگ 1.9 گیگاهرتز و سونی 2.5 گیگاهرتز است. هر دو از اندروید 4.4 کیت کت بهره می‌برند. کیفیت وب‌کم محصول سامسونگ 2 مگاپیکسل است که کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه انتقال می‌دهد. 

LG 40 LB69000
 

o2e5xvj4wmql1vimblyr.jpg

 
Web OS نام تازه‌ای است که از امسال به تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی اطلاق می‌شود. آن طور که ال‌جی ادعا می‌کند، هیچ تلویزیون هوشمندی به پای این تلویزیون نمی‌رسد. می‌توانید کابل LAN به آن وصل کنید یا با گیرنده وای‌فای آن به اینترنت وصل شوید. وقتی دکمه هوشمند را فشار می‌دهید، نواری رنگی را در پایین خواهید دید که شامل کارت‌های مختلف برنامه‌هاست.در گوشه سمت چپ اطلاعات مربوط به برنامه‌ای که در حال تماشا هستید را خواهید دید، به عنوان مثال زمانی که از گیرنده دیجیتال به تماشای برنامه‌ای مشغول هستید علامت Live TV را خواهید دید و زمانی که از طریق پخش‌کننده DVD و با کابل HDMI فیلم می‌بینید گزینه HDMI را خواهید دید. پس همواره مطلع خواهید شد که کدام شبکه  یا کدام محتوا را درحال تماشا هستید. همراه با این تلویزیون ال‌جی چهار عدد عینک سه بعدی ارائه شده که می‌توانید لذت واقعی تماشای فیلم‌های سه‌بعدی را با این محصول ال‌جی داشته باشید. این عینک‌ها نه شارژ می‌شوند و نه باتری می‌خورند. از این لحاظ برتری محسوسی بر رقبا دارند.زمانی که فیلم درحال پخش است، دکمه 3D را بزنید تا حالت 3 بعدی فعال شود. برای تنظیمات سه‌بعدی باید وارد تنظیمات تلویزیون- تصویر شوید. این تلویزیون از زیرنویس فارسی پشتیبانی می‌کند و لازم نیست نگران باشید. خیلی از کاربران نسبت به آپدیت جدید سیستم عامل این تلویزیون اعتقاد دارند سیستم با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین توصیه ما این است که از خیر آپدیت کردن بگذرید. کنترل این تلویزیون یک هدایت‌کننده کامل، زیبا و حرفه‌ای محسوب می‌شود. 


MOTO 360 WATCH
 

c3qtwx1k2xmiu1yuhkn.jpg


گجت‌های پوشیدنی در سال‌های اخیر در بازارهای جهانی کاملا جا افتاده‌اند. کم‌کم پای این نوع محصولات به بازار کشورمان نیز باز می‌شود. بین این گجت‌ها، ساعت‌های هوشمند وزنه سنگینی به شمار می‌آیند. Moto 360 یکی از آنهاست که اگر یک نگاه به آن بیندازید عاشق آن می‌شوید.یک ساعت دایره‌ای شکل که یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های بازار است. اگر یکی از Moto 360‌ها را بخواهید بخرید، فروشنده در مقابل شما یک جعبه سفیدرنگ می‌گذارد که با دیدن آن مطمئن می‌شوید انتخابتان اشتباه نبوده است. به‌قول معروف «رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون». اگر دنبال یک ساعت با قیافه عجیب و غریب و کلی دکمه این طرف و آن طرف آن هستید، به Moto 360 نزدیک نشوید. این ساعت اولین ساعت هوشمند مجهز به اندروید پوشیدنی گوگل با صفحه نمایش گرد است. بخش گرد و اصلی ساعت از فولاد ضد رنگ و روکشی از شیشه ساخته شده و جنس بند‌‌ها نیز در مدل چرمی با همکاری شرکت معروف هورون در شیکاگو و در بند فلزی نیز از فولاد ضد رنگ تهیه شده است. Moto 360  با بند چرمی، وزنی برابر با ۴۹ گرم دارد. حافظه‌ داخلی 4 گیگابایت دارد و رم آن 512 مگابایت است. این ساعت مجهز به بلوتوث 4.0 و رزولوشن نمایشگر 1.56 اینچی موتو ۳۶۰، برابر ۳۲۰×۲۹۰ پیکسل است. نمایشگری که برای این دستگاه در نظر گرفته شده کمی نسبت در مورد شفافیت رنگ‌ها و تراکم پیکسلی ضعف نشان می‌دهد. تراکم پیکسلی در حد 205 پیکسل در اینچ است. به این شکل که با چشم عادی هم می‌شود پیکسل‌ها را مشاهده کرد. موتو ۳۶۰ با استفاده از اپلیکیشنAndroid Wear  با تلفن شما ارتباط برقرار می‌کند.برای متصل شدن، باید اندروید 4.3 به بالا روی دستگاهتان نصب باشد. 

 
PlayStation®4
 

bz880gg4baks7cx01f70.jpg

همین اول کار تکلیفمان را مشخص کنیم. انتخاب کنسول بازی همیشه به تکنولوژی‌های این کنسول‌ها نیست. آخر وقتی یک Gamer به بازی با یک کنسول عادت می‌کند، تغییر عادت ممکن است موجب مرض بشود. از قدیم کوچ کردن از میکرو جنیوس به سگا سخت بود و از آن سخت‌تر، دست کشیدن از سگا به پلی‌استیشن و بعد از آن xbox. یک دلیل منطقی برای ترجیح پلی‌استیشن بر xbox بیاورم. وقتی بازی‌هایی که برای پلی‌استیشن به بازار می‌آید هم سریع‌تر هم بیشتر و هم ارزان‌تر است چرا باید سراغ xbox رفت؟ در این یک مورد فرقی نمی‌کند. آن هم اینکه بازی‌های اریجینال تا به بازار بیایند، کلی طول می‌کشد. تازه 250 هزار تومان قیمتی نیست که آدم بعد از هزینه کردنش،‌شب راحت بخوابد. برای همین همه سراغ بازی‌های دست‌دوم می‌گردند. اما برای کنسول xbox این قیمت تنها تا حدود 200 هزارتومان برای انواع دست دوم پایین می‌آید. اما برای دستگاه پلی‌استیشن می‌شود بازی‌های دست دوم را با قیمت‌های حدود 150 هزار تومان و حتی کمتر هم پیدا کرد. البته خیلی‌ها معتقدند دسته کنسول xbox راحت‌تر از پلی استیشن است. اما همه اینها به سلیقه شما باز می‌گردد. در اواخر سال 2013 بود که کنسول PlayStation 4 وارد بازار شد. این دستگاه از یک پردازنده 8 هسته‌ای AMD در کنار 8 گیگابایت رم ساخته شده است. وزن این کنسول 2.8 کیلوگرم بوده و دارای یک خروجی HDMI، دو پورت USB 3.0 و یک پورت AUX برای دوربین است. وزن دسته بازی نیز 210 گرم است که یک باتری قدرتمند هزار میلی‌آمپر- ساعتی نیز در آن تعبیه شده است. می‌توانید با این دستگاه بازی هیجان‌انگیزی مثل Kill Zone: Shadow Fall یا Battlefield را انجام دهید و در طول تعطیلات نوروزی حظ‌‌اش را ببرید. 
 

LG HBS750
 

iikzsawkybxjkuwfi2b5.jpg

اعصاب‌تان از اینکه مدام گوشی را در دست‌تان بگیرید و با آن صحبت کنید خرد نمی‌شود؟ آنهایی که مکالمه‌های طولانی دارند، چاره کار را زودتر اندیشیده‌‌اند. آنها برای آزادشدن دست‌شان و حتی راحت شدن مکالمه تلفنی در هنگام رانندگی، از هندزفری استفاده می‌کنند. ولی همان سیمی که از گوشی موبایل به گوشی‌های هندزفری وصل می‌شود، اعصاب آدم را خرد می‌کند. آنهایی که زرنگ‌تر هستند یک هندزفری بلوتوث تهیه می‌کنند و خود را از شر سیم‌های اضافی اعصاب خردکن خلاص می‌کنند. انواع و اقسام این هندزفری‌های بلوتوث در بازار با برندهای معروف دهان‌پرکنی مثل جبرا، HBC و ... هستند که باید برای‌شان پول زیادی را خرج کنید. تازه خیلی از این هندزفری‌ها برای گوش دادن به موسیقی مناسب نیستند. آخر با اتصال آن یه یک گوش، صدا را استریو نمی‌شنوید. چراکه یکی از گوش‌های شما آزاد است. می‌توانید به سراغ HBS750 ال‌جی بروید که روی گردن شما نصب می‌شود و با متصل کردن گوشی‌های آن در گوش‌های‌تان می‌توانید به‌صورت استریو به موسیقی گوش کنید. این هندزفری خوش‌ساخت روی گردن‌تان اصلا سنگینی نمی‌کند. سیمی هم از موبایل خارج نمی شود که دست و پاگیر باشد. با این هندزفری می‌توانید تا حدود 10 متر از گوشی خود دور شوید و به وسیله بلوتوث به گوش کردن به موسیقی و مکالمه خود ادامه بدهید. یک دکمه برای برقراری تماس و یک دکمه برای پخش موسیقی روی آن وجود دارد. دو دکمه برای افزایش و کاهش صدای موسیقی و دو دکمه نیز برای جابه‌جایی ترک قبلی و بعدی روی بدنه وجود دارد. ضمن اینکه یک کابل USB 3.0 نیز همراه با دستگاه ارائه شده تا با اتصال به کامپیوتر یا اتصال به شارژر آن را شارژ کنید. 
 

Lenovo Essential G5070 - A


yn1ss91z1fuyigok7ae1.jpg

 
اگر دستی برای آتش بازار لپ‌تاپ داشته باشید در خاطرتان هست که چند سال پیش، شرکت لنووو برای یکی از محصولات خود تبلیغ جالبی را روی پوستر طراحی کرده بود. این برند شرق آسیایی محصول خود را جلو گارد و سپر یک وانت گذاشته بود و به این شکل می‌خواست نشان بدهد که لپ تاپ‌های لنووو «جان‌سخت» هستند و به این راحتی‌ها خراب نمی‌شوند. ضمن اینکه اگر در یک محیط کارگاهی هستید یا دست به شکستن‌تان خوب است، می‌توانید روی G510 تکیه کنید. IdeaPad G510 در ادامه‌ راه سری‌های سال‌های گذشته یعنی G500 و G580 ساخته شده است. این لپ‌تاپ‌ها از لحاظ ظاهری تغییر خاصی نسبت به مدل سال گذشته یعنی G500 نداشته و اکثر تغییرات اعمال شده، مربوط به قطعات داخلی دستگاه است. تمام قسمت‌های لپ‌تاپ از پلاستیک ساخته شده و تنها روکش قسمت استراحتگاه دست از جنس آلومینیوم است. در دو لبه کناری دستگاه سه پورت USB قرار دارد که دو تای آنها USB 3.0 و یکی از آنها USB 2.0 است. کیبورد خوش دست لنووو کار را برای تایپ کردن خیلی آسان کرده است؛ یک کیبورد جزیره‌ای که تحت عنوان AccuType تولید شده است. این دستگاه با CPU Core i3 دارای 4 گیگابایت رم و 500 گیگابایت حافظه داخلی است. G510 از Radeon HD 8570M  به‌عنوان پردازنده گرافیکی بهره می‌برد که به این ترتیب دستگاه دارای 2 کارت گرافیک 2 گیگابایتی است. صفحه نمایش15.6 اینچی آن، علاقه مندان به تماشای فیلم یا مهندسانی که با نرم‌افزارهای 3D MAX، Solid Work و این دست از نرم افزارها کار می‌کنند را راضی نگه می‌دارد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها