کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود نخستین قطار سه تخته به ناوگان ریلی ایران


کد خبر : ۱۰۶۸۵سه شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷:۴۹۱۰۳۵۴ بازدید

نخستین واگن سه تخته وارد ناوگان ریلی ایران شد.

علی عسکر الهیارنژاد، مدیرعامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان صبح دیروز (دوشنبه) در نشست خبری با بیان این‌ خبر تصریح کرد:‌ با همکاری شرکت صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) نخستین واگن سه تخته قطار درایران طراحی و ساخته شد و با برنامه ریزی های صورت گرفته برای نخستین بار بلیت مربوط به آن در تعطیلات نوروز امسال به فروش می رسد.

وی ادامه داد: این واگن سه تخته در حال حاضر به شکل تکی افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته که سه واگن دیگر با همین مشخصات نیز در انتظار مجوز شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد تا وارد عرصه ریل شوند.

مدیر عامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان با بیان این‌که واگن سه تخته بهره برداری شده در مسیر تهران – مشهد مورد استفاده قرار خواهد گرفت اظهار کرد: شرکتی که به‌عنوان شرکت ریلی مسافرتی از این واگن سه تخته بهره برداری می کند آمادگی این را دارد که در صورت تایید راه‌ آهن سه واگن دیگر را وارد مسیر کند.

الهیارنژاد درباره قیمت بلیت این واگن سه تخته اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و این که شرکت های ریلی تحت پوشش ما برای نوروز افزایش قیمتی نداشتند در حال حاضر قیمت مطرح شده برای این واگن های سه تخته رقم 92 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره هزینه طراحی و ساخت این واگن نیز اظهار کرد: با توجه به این که این واگن از واگن های پارسی شرکت مهتاب سیر بوده است هزینه طراحی آن که البته تمام مراحل بهبود کیفیت را پشت سر گذاشته نزدیک به 570 میلیون تومان تخمین زده می شود اما اگر بنا باشد برای ساخت این واگن‌ها از واگن های جدید استفاده شود هزینه حرکت آن‌ها به حدود سه میلیارد تومان می رسد.

مدیر عامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان اضافه کرد: با توجه به این که این واگن ها از سوی شرکت های داخلی ساخته شده می توانند در حوزه مقابله با خروج ارز بسیار کمک حال باشد و البته برای خانوارهایی که تعدادشان پایین است استفاده زیادی خواهد داشت.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها