کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

نیازی به ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها نیست ؟

کدخبر:۱۰۶۷۳دوشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷:۴۹۲۰۴۸۵ بازدید

زمستان سال 89 مجلس شورای اسلامی قانونی درباره مالکیت خودرو تصویب کرد که از آن موقع تاکنون به محل مناقشه بین دفاتر اسناد رسمی و نیروی ...
نیازی به ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها نیست ؟

زمستان سال 89 مجلس شورای اسلامی قانونی درباره مالکیت خودرو تصویب کرد که از آن موقع تاکنون به محل مناقشه بین دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی و البته منجر به سردرگمی مردم شده است. بنا بر آنچه پلیس می‌گوید سند مالکیت پلیس رسمی است و مردم پس از دریافت سند مالکیت سبز رنگ الزامی به مراجعه به جای دیگری ندارند. در سوی دیگر کانون سردفتران و دفتریاران تأکید می‌کنند مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت نقل و انتقال خودرو الزامی است. این در حالی است که یک مقام ارشد پلیس در گفت‌وگو با همشهری تأکید می‌کند آنچه پلیس به مردم می‌دهد سند قطعی مالکیت خودرو است.

مردم چند وقتی است چوب مناقشه قدیمی بین پلیس با کانون سردفتران و دفتریاران را می‌خورند. فارغ از اینکه برای نقل و انتقال خودرو، مراجعه به نیروی انتظامی و تعویض پلاک و سند سبز مالکیت کفایت می‌کند یا اینکه باید به دفاتر ثبت‌ اسناد و املاک نیز مراجعه کنند یا اینکه حق با کدام ارگان است، آنچه اهمیت دارد سرگردانی مردم است.

بهروز نادری‌اقدم، شهروند ساکن تهران به ما می‌گوید: هفته گذشته خودروی جدیدی خریدم ولی همچنان بلاتکلیف هستم که برای نقل و انتقال خودرو به محضر مراجعه کنم یا برگه سبزی که هنگام تعویض پلاک دریافت کردم کفایت می‌کند. اگر بحث درآمد دفاتر اسناد رسمی است چرا مردم باید تاوان بدهند؟ مگر قرار نیست از بوروکراسی اداری کاسته شود و کارهای اداری مردم تسهیل شود.

میلاد صابری، شهروند دیگری است که با انتقاد از حل نشدن این اختلاف نظر، می‌گوید: چرا باید برای نقل و انتقال سند خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و مبلغ قابل توجهی نیز بپردازیم؟ البته باتوجه به اختلاف نظر مسئولان می‌ترسم روزی بگویند باید برای انتقال سند خودرو‌های قبلی نیز به محضر می‌رفتم و برگ سبز ملاک نیست. به هر حال باید تکلیف ما را روشن کنند.


توضیح پلیس:

جانشین پلیس راهور ناجا اما در پاسخ به پرسش همشهری درباره این مشکل می‌گوید: برابر قانون، برگه نیروی انتظامی تحت عنوان سند مالکیت سبز که به هموطنان می‌دهد سند قطعی است و هیچ نیازی به سند محضری نیست.سردار موسی امیری برای این گفته‌اش چنین استدلال می‌کند: همانطور که هموطنان وقتی خودروی صفر کیلومتر می‌خرند به محضر نمی‌روند، از این بابت نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت در ایام نوروز به مسافرت بروند.

با وجود این به‌نظر می‌رسد این مشکل ریشه‌دار‌تر از آن باشد که با اظهارنظر یک مقام پلیس یا هر مسئول دیگری حل شود و باید برای تعیین تکلیف این موضوع اراده‌ای کلان‌تر و در سطح ملی وجود داشته باشد.در واپسین روزهای شهریور امسال مناظره‌ای در این‌باره در شبکه یک سیما برگزار شد که طی آن80درصد مردم رای به اختیاری‌بودن مراجعه به دفتر اسناد دادند.

محمدمهدی انجم‌شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد کشور در آن مناظره گفت: ما مرجع تعویض پلاک و ثبت سند را نباید یکی بدانیم. اینها هر کدام جایگاه خود را دارند و بهترین وضعیت این است که این دو مرجع در حد صلاحیت خود با هم همکاری داشته باشند.

سرهنگ احمد رستمی، معاون فنی و مهندسی راهور اما دیدگاه پلیس را چنین توضیح داد: رویکرد نیروی انتظامی روزآمد کردن با استفاده از سامانه‌های برخط است و معتقدیم که سند صادر شده توسط نیروی انتظامی طبق تعریف قانون مدنی سند مالکیت محسوب می‌شود و مردم هیچ‌گونه اجباری در مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ندارند.

حمیدرضا طباطبایی نایینی، عضو کمیسیون قضایی مجلس هم با بیان اینکه طبق قانون الزامی به ثبت اموال منقول وجود ندارد ولی به جهت عبور و مرور میلیون‌ها خودرو، قانون این موضوع را نظام‌مند کرده، افزود: ماده29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی تصریح دارد که سند رسمی برای نقل و انتقال خودرو باید تنظیم شود. سند رسمی در 2مرجع می‌تواند تنظیم شود؛ یکی دفاتر اسناد و دیگری ادارات دولتی در حدود صلاحیتشان. نیروی انتظامی نیز جزو دسته دوم است که صلاحیت این کار را دارد.
مسئولان سازمان ثبت اسناد اما به استناد اینکه سال‌هاست مردم برای صدور هرسندی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند گفت پس باید پس از این هم این اتفاق در مورد خودرو بیفتد.

در مقابل سرهنگ اصغر محبی، رئیس اداره حقوقی پلیس راهور بر لزوم صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم تأکید دارد و معتقد است اسنادی که پلیس برای خودروها صادر می‌کند رسمی است. تا‌کنون نظرسنجی‌های مختلفی در این‌باره انجام شده و همواره بیشتر مردم اعلام کرده‌اند موافق صدور سند در دفاتر اسناد رسمی نیستند.اعتراض مردم هم به پرداخت هزینه اضافی و هم سرگردانی در دفاتر اسناد رسمی و به تعبیر خودشان «دوباره کاری» است.با اینکه دیدگاه پلیس روشن است اما وضعیت فعلی همچنان ابهاماتی دارد.آیا سال آینده این مشکل مردم حل خواهد شد؟

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

پارسا: 1393/12/2509:00:11،
266
19
یک سند ماشین پارس صفر 570 تومن این چه وضعشه !؟؟!؟!؟
محمود: 1393/12/2509:33:11،
161
24
نمیدونم چه جوری میگی 570 تومن !! من یک ماه پیش سورن صفر وکالتی فروختم 790 تومن برام خرج برداشت .
میثم بیرحندی: 1393/12/2509:44:52،
224
15
این دعوا چی رو می رسونه؟
چاپیدن مردم توسط دفاتر اسناد رسمی، یعنی اصلاً به فکر مردم نیستند، وقتی که یک مرجع رسمی مانند پلیس هست دیگر نیازی به دفاتر اسناد رسمی نیست،
اگر اگر اگر اگر اگر اگر مردم همگی با هم باشن و برای خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نکنند نکنند نکنند زبان آقایان دفاتر اسناد رسمی توقع بیجا نخواهند داشت،
محمود: 1393/12/2509:55:00،
123
16
قانوناً همون تعویض پلاک و برگ سبز کافیه و خریدار میتونه بعدها که خواست با همین مدارک ماشینشو بفروشه و تعویض پلاک کنه و برگ سبز و کارت و غیره جدید برای خریدار جدید صادر میشه و اون هم به همین ترتیب ماشینشو بفروشه و .... ولی مشکل اینجاست که معمولاً خریدار اینجوری قبول نمیکنه و نمیخواد تنها به برگ سبز اکتفا کنه و میگه حتماً باید در دفترخانه هم سند زده بشه . در صورتیکه همونجور که گفتم اصلاً هیچ نیازی به این کار نیست
سالار: 1393/12/2509:55:34،
185
18
وکلا، دفترداران، املاک

کسانی هستن که پول بی مورد میگیرن تو این مملکت،
مهدی: 1393/12/2510:40:25،
37
179
تا زمانی که ماشینتون توقیف نشده باشه همون برگ سبز کفایت میکنه. ولی اگر بنا به هر دلیلی ماشینتون به دستور مقام قضایی توقیف بشه یقتون رو میگیرن و سند محضر رو میخوان. یکی از ماشینای من تا الان حدود 2.5 ساله که توقیف شده ولی چون کسی که سند رسمی بنامش هست پیدا نمی شه ماشین رو نمی شه رفع توقیف کرد. پس خودتون رو دردسر ندید ماشینی رو که میخرید حتما با سند رسمی محضر باشه. بسردرد برای خودتون درست نکنید؟؟؟
سپهسالار: 1393/12/2511:15:16،
152
25
احتمالا جناب مهدی خان ، خودشون دفترخانه دارند !!!
حامی: 1393/12/2511:28:57،
63
19
هیچ دقت کردید که در خبر مربوط به صدور رای پرونده هاشمی امکان نظر گذاشتن از روی سایت برداشته شده ! ! !
ایرانجیب رویکرد سیاسیشو فاش کرد. ههههه
ساسان: 1393/12/2511:36:27،
24
145
شما برو یه نگاه به زیر برگ سندت بنداز، میبینی که از 570 تومن حداقل 300 تومنش مالیات نقل و انتقال بوده که به خزانه دولت واریز شده،
60 70 تومنش به خزانه قوه قضاییه واریز شده،
به علاوه ارزش افزوده و هزینه صدور الکترونیک و هزار تا کوفت و زهرمار و حقوق دولتیه دیگه........

در ضمن دفترخونه برا کسی فرش قرمز پهن نکرده، هر کسی فکر میکنه برگ سبز نیروی انتظامی کافیه و براش سند میشه بره سراغ همون.
یکی: 1393/12/2512:21:02،
111
15
اگر مردم برای خریدوفروش ماشین به دفترخانه ها مراجعه نکنند این مسئله خودش به مرور زمان حل میشه
شوشي: 1393/12/2514:19:22،
70
14
اقا بابت نقل انتقال يك مگان ٩١ مبلغ يك ميليون و بيست و پنج هزار تومان به يك محضر دادم و خريدار به اين امر اصرار داشت!؟
اخه بابت چي!؟
بهتر نيست براي محضرها درآمد ديگري درست كنين!؟
مهدی طلا: 1393/12/2514:59:37،
32
40
همون نیروی انتظامی که میگه تعویض پلاک وبرگ سبز جدید کافی هست (پس چرا اگه بعد تعویض پلاک به محضر نرفتیم ویه بنچاق محضری نگرفتیم. موقعی که ماشین دوباره میخوایم بفروشیم پلیس +10 میگه اول برو محضر هزینه ها روبده یه بنچاق که سند بنامت شده بگیر وبعد دوباره میتونی تعویض پلاک کنید)اگه نیروی انتظامی راست میگه بدون رفتن محضر دوباره تعویض پلاک کنه اونوقت دیگه کسی محضرنمیره
ساسی: 1393/12/2516:34:28،
28
16
یه پراید 90 فروختم به یک بنده خدا 2 میلیون پولم پیش بنگاه مونده تا زدن سند الآن 8 ماهه 5 نفر تعویض پلاک کردن و رفتن آلان 1250000 میخواد برا دفتر خونه این یعنی چی؟
مهران: 1393/12/2517:41:32،
37
17
انتقال سند در دفترخانه بدون مراجعه به شماره گذاري و گرفتن تاييديه نقل و انتقال نيروي انتظامي براي دفترخانه امكان پذير نيست . اين مطلب نشون ميده كه مرجع قانوني براي انتقال مالكيت تاييديه نيروي انتظامي هست و بس .
دفترخانه فقط يك پول اضافي ميگيره تا سند رسمي ناجا رو مثلن تاييد كنه ولي خودش هيچ اختياري براي اين كار نداره مگر با تاييد ناجا .
حالا عكس اين قضيه : يعني بدون نياز به دفترخانه ناجا انتقال مالكيت و پلاك و سند ميده و اين دليلي قاطع هست بر اينكه كدام مرجع معتبره .
شوشي جان : 1393/12/2715:39:40،
21
17
شوشي جان كه اسمت هم برازندته زير سند بخون ١ميليونو خورده ايش حق دولته ازت دارن ميگيرن مطمئن باش دولت از اين پول نميگذره
جواب مهدي: 1393/12/2718:07:50،
19
20
جواب مهدي جوابي هست حقوقي و منطقي ولي افرادي كه منفي ميدهند افرادي هستند عام كه اطلاعي از حقوق و حق مالكيت ندارند و احساس براين است كه افرادي كه داري مدرك تحصيلي و اطلاعات درست ميباشند كمتر اين سايت رو مطالعه ميكنن چون از نظرات مشخصه وبس
مهیار: 1395/3/2316:24:02،
27
23
آقای مهدی شما که میفرمایید ماشینتون رو دوسال و نیمه توقیف کردن خدمتتون عرض کنم که وقتی مرجع قضایی دستور توقیف میده نامه میزنه به راهنمایی و رانندگی اونا ماشین رو توقیف میکنن و میبرن تو پارکینگ راهنمایی و رانندگی بعدا که مشکل قضاییتون حل شد دوباره نامه ی رفع توقیف میگیرین برای راهنمایی و رانندگی و اصلا قوه قضاییه کاری نداره که ماشینت سند ثبتی داره یا نه مثلا تمام ماشینای صفر کیلومتری که شما از خود ایرانخودرو یا سایپا میخرین بدون سند ثبتی هستن و فقط برگه سبز دارن که سند مربوط به راهنمایی و رانندگیه
نيما: 1393/12/2509:00:19،
75
10
آقا زودتر داستان را مشخص كنيد زودتر مردم تكليف خودشون را بدونن. همه چيز را مشخص كنيد تو تلويزيون اعلام كنيد كه پس فردا كسي دچار مشكل نشه
سعید: 1393/12/2509:05:32،
64
11
در این خصوص مردم باید حرف آخررو بزنن که قبلا هم گفتن.وقتی پلیس سند رو به روز تحویل شخص میده ، اونوقت چه کاریه که پاشیم بریم محضر و رقم قابل توجهی هم بدیم که مثلا سند محضری بشه!آیا تووی خارج از کشور هم مردم باید اینهمه برای نقل و انتقال ی تیکه آهن پاره وقت بزارن.این مسخره بازیا چیه.مجلس که نماینده مردم هستش باید یک قانون شفاف و بدون غرض ورزی تصویب کنه.
رضا: 1393/12/2509:06:10،
55
15
هر روز یک چیزی میگن... مردم شدن موش آزمایشگاهی... و این داستان تا ابد در ایران ادامه دارد
رضا: 1393/12/2509:07:11،
64
19
سلام
به نظر من قانون مصوب مجلس بایستی اجرا شود و نیازی به ثبت در دفاتر اسناد رسمی نیست اخه دفاتر که الا ماشالله منبع درآمد دارند و سرشون حسابی تو همه مواقع شلوغه پس برای کسب منفعت بیشتر نباید مردم سردرگم بشن و پول مازاد بدهند باید مجلس این موضوع را پیگیری موثر کند و یکبار برای همیشه مصوبه آنها اجرایی شود.
امیر: 1393/12/2509:23:50،
35
20
اگه کانون سر دفترداران یه درصدی از انتقال سند رو بدن نیرو انتظامی تموم مشکلات حل میشه و اصن از فردا نظر عوض میشه !!... اصن هم فکر بد نکنین اینا فکر خودشوننا اصن ... فقط فکر مردمن میخوان کار مردم راه بیفته !
نمایشگاهی: 1393/12/2509:09:33،
58
18
پدر ما نمایشگاهی ها سر این مساله در اومده.یدونه ماشین هزار تا مدرک داره.آخه مگه میشه یه سازمان رسمی رو برگ سبز بنویسه سند مالکیت خودرو بعدش یه نهاد دیگه بگه قبول ندارم
یک شهروند عاصی: 1393/12/2509:46:30،
55
23
الهی من برای اون نمایشگاهی که پدرش دراومده بمیرم.
چرا اینقدر این قشر زحمتکش رو اذیت میکنن.
چرا نمیزارن این قشر دلسوز و جان بر کف پدر پدر مردم رو راحت تر در بیاره.
omid: 1393/12/2509:13:10،
51
18
من هم اگه به جای دفتر داران اسناد بودم میگفتم سند زدن در دفاتر بهتره! میدونین روزی چند میلیارد توجیبشون میره!من که میگم هیچ رای خوبی به نفع مردم صادر نمیشه!
مهدی: 1393/12/2509:15:30،
21
32
اگه برگ سبز کافیه پس چرا گمرک برای کاپتاژ ماشین برگ نقل و انتقال دفترخانه رو می خواهد؟
jahfar: 1393/12/2509:18:55،
40
16
مشکل سند نیروی انتظامی اینجاست که بفرض من ماشین فروختم چندین بار خرید وفروش شده وهمگی این افراد تعویض پلاک کردن وبه سند نیروی انتظامی اکتفا کردن اما اخرین نفر سندقطعی میخاد حالا باید من که فروشنده اولی بودم باید سند قطعی بنام دومی و دومی بنام سومی والااخر
عقلانیت: 1393/12/2514:09:24،
29
18
خوب نخواد ، مگه دیونه است به چه دردش می خوره؟
محمد: 1393/12/2600:37:40،
13
16
خب شما میتونی زیر بار نری و بگی بشرطی دفترخونه میای که هزینه پای اون خریداری باشه که سند میخواد!
خریدار قحطی که نیست بالاخره خریداری پیدا میشه با یه درصد جزئی زیر قیمت قید سند رسمی رو بزنه
دفتر اسناد: 1393/12/2715:30:04،
20
19
اگر دولت از هزينه هاي ماليات خودش بگذره حق هر دفتر خونه از هر سند ميشه ٥٠ يا ١٠٠ تومن پس فرقي با نيرو انتظامي نميكنه تاز ه دوستاني كه سنگ تعويض پلاك و به سينه ميزنن در جريان باشن ناجا طرحي به مجلس داده كه خودش ماليات بگيره پس منتظر هزينه هاي بالا باشيد تو مراكز تعويض پلاك الان با چه استنادي از سال ديگه تعويض پلاك ٤٠ تومني شد ١٠٠ تومن؟؟؟؟
مسعود: 1393/12/2509:25:41،
11
69
برگ سبز یه چیزه دوستان و سند محضر یه داشتان دیگه است!

اینکه پلیس میگه برگ سبز ماشین سند قطعی ماشینه کاملا حرف درستی هستش ولی شما بهتره برای ثبت چگونگی خرید و فروش خودرو برید محضر ثبتش کنید. چرا؟
به خاطر اینکه توی دفتر رسمی ثبت اسناد شما نوع مثلا خرید ماشینتون رو ثبت میکنید، مثلا ذکر میشه که پول ماشین رو به صورت نقد و کامل و یا طبق چند چک و ... پرداخت کردید و یا میکنید.

اینطوری فروشنده نمیتونه در آینده مدعی بشه که پول رو پرداخت نکردید. حتا با وجود برگ سبز ماشین باز هم میتونه یه همچین وضعی پیش بیاد (برا من پیش اومده)

فروشنده میتونه بگه برگ سبز رو به نام شما زده و شما مثلا قرار بوده یه مقدار از پول باقیمانده رو بعدا بهش بدین که مثلا ندادین!!!
محمود: 1393/12/2510:24:45،
46
20
اصلاً اینطور نیست و فروشنده نمیتونه دبه کنه . وقتی برگ سبز سند محسوب میشه وقتی برگ سبز به نام خریدار میشه معنیش اینه که فروشنده تمام حق و حقوقشو گرفته و برگ سبز یا همون سند را به نام خریدار کرده
محمد: 1393/12/2600:40:41،
21
16
کاری نداره دوست من فوقش یه قول نامه دستی مینویسن توش کل مبلغ و نحوه پرداخت رو ذکر میکنن و دوتا شاهد... دفتر خونه هم عملا همین کارو میکنه که بابتش خدا تومن میگیره
بعدم خریدار بابت هر قسط رسید میگیره از فروشنده
صادق: 1393/12/2509:30:56،
45
20
سلام .چند وقت پیش یه پژو مدل 82 خریدم بعد از اینکه تعویض پلاک کردم فروختم حالا این بنده ای خدایی که ماشینو ازم خریده میگه سند میخوام رفتم محضر که براش سند بزنم گفت برای تمام تعویض پلاکای قبل باید سند بخوره برای هر پلاک یک سند حساب کردم با یکی خودم 4 تا سند بخوره قبلب ها هم که میگن ما پول نمیدیم حالا این حقه من بیام کل پول این سندا رو بدم این واقعا بقالی باز کردن و سرکیسه کردن مردم توسط دفاتر ثبت نیست؟!!! این حقه من اینقدر ضرر بدم ...
محمود: 1393/12/2510:02:27،
47
12
آقا صادق راهش اینه که از خیر این خریدار بگذری و یه خریداری پیدا کنی که منطقی باشه و به همون برگ سبز و تعویض پلاک که قانونی هم هست اکتفا کنه
حمزه: 1393/12/2511:17:54،
48
14
وقتی خریدار ماشین نمیفهمه که برگ سبز سند هست به نظرم نباید بهش ماشین بفروشی. یا بگو اگه سند محضری میخوای همه هزینه هاش پای خودت.
خنده داره: 1393/12/2512:52:55،
19
71
محضری شدن حق خریداره. هر انسان متمدن یمی دونه محضر رفتن یعنی مالک رسمی و متمدن بودن یک چیزو زنتم میخای ناموست کنی میبریش محضر نه یک ورق کاغذ اکتفا کنی؟ نمی کنی که؟
محمود: 1393/12/2513:46:04،
53
14
آقای خنده دار که طرز فکرت هم مثل اسمت خنده داره
اولاً که مگه سند محضری هم چیزی غیر از یک ورق کاغذه .
ثانیاً برای ثبت ازدواج غیر از محضر جای دیگری را قانون تعیین نکرده و مثلاً نمیتونی بری مرکز تعویض پلاک زن بگیری
ثالثاً زن آدم حتی اگر محضر هم نری وجایی هم ثبت نشه باز هم ناموس آدمه
فرانکنشتاین: 1393/12/2517:05:05،
39
16
آقای متمدن، ماشین ملک نیست که سند بخواد. مگه شما مثلا یخچال یا تلویزیون برای خونه ات میخری میری محضر سند میگیری؟؟؟؟ خیلی مسخره است این جریان ثبت سند خودرو. خودرو یه وسیله مصرفی است و بس. در هیچ کشور دنیا اینطوری نیست و همون برگه است که راهنمایی و رانندگی میده. موقع معامله خودرو هم یه کوپن هست که مالک فعلی پر میکنه و امضا میکنه میده به خریدار و خریدار هم با اون میره برگه جدید بهش میده راهنمایی رانندگی اون کشور. برو از یک نفر که خارجه بپرس. فقط همون برگه سبز کفایت میکنه. الکی پول به جیب میزنن اداره ثبت و دارایی و دفترخونه ها. کل کارها در همون تعویض پلاک انجام میشه و کافیه.
محمود: 1393/12/2509:38:42،
33
13
این یک برداشت دوگانه از قانونه . در همچین مواردی قانوناً باید یک مرجعی ، حالا نمیدونم دیوان عدالته ، سازمان بازرسیه ، مجلسه ، مجمع تشخیص مصلحته ، هرچی هست باید بیاد رفع شبهه کنه که نمیدونم چند ساله چرا این کار انجام نمیشه ؟؟؟؟!!!!!
افشین: 1393/12/2607:46:44،
22
15
هیچ شبه ای ندارد. مثل اینه که خط موبایل بخری بگن ببر دفترخانه سند بزنه. اگر همه روش نیروی انتظامی را بپذیرند مشکل حل خواهد شد.
علی فقیهی: 1393/12/2509:53:20،
40
10
سلام و عرض ادب به همه خدمت کنان به اسلام و ایران
اگر نظر مردم مهمه در این زمینه، اگه برگ سبز خودرو سند رسمیه، از تریبون ملی اعلام کنید به مردم که اینقدر پول زحمت کشی رو الکی خرج دفاتر اسناد رسمی نکنن.
بل اکثرهم لایعقلون.
مهدي: 1393/12/2509:54:51،
50
10
من نمايشگاه دارم تمامي معاملاتم با فك پلاك و برگ سبز انجام ميشه نيازي فوري به ثبت نيست برگ سبز مالكيت رو نشون ميده اولويت با برگ سبزه
محمد : 1393/12/2509:57:35،
41
15
همين ديروز آرين وي ٩ مدل ٩٠ - ٥٠٦ هزار تومان فقط خرج محصرش شد حرامتان باشه يك خودرو چند قانون .... فقط بخور بخوره .....
علیرضا: 1393/12/2509:58:23،
36
15
سلام.بخداظلم پارس می خری37خرج سندش مش 570هزارتومان
هادی: 1393/12/2510:19:00،
34
14
سلام
من دیروز یک دستگاه تیبا مدل 93 سند زدم به مبلغ 400 هزارتومان و این مبلغ را نمی دانم برای چه به دفترخانه دادم
مجید: 1393/12/2510:26:34،
19
50
هر کس میخواد به مشکل برنخورده مخصوصا خریدار حتما بعداز تعویض پلاک بع دفترخانه برا از ما گفتن
مکث: 1393/12/2510:51:22،
39
17
سودی تو دفترخونه داری؟
کاظم: 1393/12/2510:45:20،
19
23
عدم مراجعه به دفترخانه بعد از تعویض پلاک باعث میشه علاوه بر هزینه محضر هزینه مالیات برارزش افزوده هم به دوش خریدار بیفته خریداران به این نکته توجه کنيد
در جواب هادی: 1393/12/2510:56:26،
18
32
ای آدم هوشیار مبلغ چهارصدهزار تومانی که تو به محضر دادی چه ربطی به محضر داره چهل و پنج درصد این هزینه بابت نقل و انتقاله که به اداره دارایی واریز میشه بیست و پنج درصد هم حق الثبته که به اداره ثبت واریز میشه سی درصد باقیمانده هم شامل مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر درآمد و سهم کانون دفترخانه ها میشه چیزی زیادی برا دفترخانه نمی مونه اگر شما ارزش واقعی سند رسمی رو میدونستی اینجور نميگفتي
او: 1393/12/2511:10:33،
29
19
مردم باید تاوان بی پولی محضرداران بیچاره را جبران کنند. طفلکیا گناه دارند.
سردفتر: 1393/12/2511:14:13،
21
18
اگر به پایین برگ سبزی که مراجع تعويض.پلاک صادر میکنن توجه داشته باشید نوشته هزینه مالیات ترفند نیروی انتظامی این هست که بعد قانونی کردن انتقال اسناد از دفترخانه به مراجع تعویض پلاک اون مبلغ رو از مردم بگیره فعلا حرف نیروی انتظامی آینه که مردم بی جهت هزینه به محضر پرداخت نکنند
محمدی: 1393/12/2511:17:53،
31
27
خود پلیس اگه راست میگه موقع تعویض اون سلسله مراتب سند محضری رو نخواد.
دم خروس و باور کنیم یا قسم حضرت عباس
محمود: 1393/12/2511:51:30،
36
14
خالی نبند . من تو این سه چهار سال سه چهار بار خودم ماشین فروختم و خریدم . برای فک پلاک و برگ سبز هیچوقت مراکز تعویض پلاک و نیروی انتظامی سند محضری نمیخواهند و فقط برگ سبز و کارت ماشین و سند کارخانه یا برگه گمرک را میخواهند.
در جواب او: 1393/12/2511:19:24،
21
33
شما هر جور دوست داری عمل کن هشتاد درصد هزينه محضر مالیاتهای دولتی هست که مستقیم به خزانه واریز میشه شما به همون برگ سبز قانع باش وبه محضر مراجعه نکن وبه همون برگ سبز دل خوش کن
محضری : 1393/12/2511:34:49،
26
21
از دعا سال پیش و طبق قانون نقل و انتقال خودرو در محضر انجام میشده سال هشتاد و نه نیروی انتظامی با بردن طرحی به مجلس میخواست این کارو از دفاتر بگیره که مجلس رای نداد
کاوه: 1393/12/2511:50:13،
36
13
آقا همه ادارات برای استعلام ماکیت خودرو از راهنمایی و رانندگی استعلام می کنند کسی از اداره ثبت اسناد در خصوص مالکیت خودرو استعلام نمی کنه سندی که تو دفتر خونه ها زده میشه فقط برا چاپیدن مردم و لا غیر
A: 1393/12/2511:55:22،
25
18
این دفتر خانه ها میخوان فقط پووول مفت و اضافی بگیرن
وقتی سند رسمی پلیس دستته دفتر خونه و هزینه 600 هزاتومنی به بالا برای چیه آخه؟؟؟؟؟؟؟
مقصر ملت خوودنون هم هستن. نرین آقا نرین. من ماشینمو چند ماه پیش فروختم یاروو میگفت باید صد درصد بریم محضر!!!!آخه چرااااا پول مفت بریزیم تووو جیب اینا.؟؟؟؟
دعوت نامه: 1393/12/2715:30:55،
20
24
شما نيا دعوت نامه فرستاديم ؟؟؟؟
درجواب کاوه: 1393/12/2511:56:59،
15
20
استعلام مالکیت پلاک با مالکیت ماشین فرق میکنه قانون و دادگاه مالک رو کسی میدونه که سند رسمی به نام طرف باشه
محمود: 1393/12/2514:25:53،
26
10
آخه چه جوری باید بگن ؟ بابا تمام دعوا سر همینه : برگ سبزی که نیروی انتظامی میده سند رسمی است . بقال سر کوچه که این برگ سبز را صادر نمیکنه
رسول: 1393/12/2511:57:38،
36
13
یعنی واقعا مفت خور ترین ادما همین دفاتر هستن
امیدواریم دولت تدبیر و امید تدبیری بیاندیشه ودست این افراد رو حداقل از نقل و انتقال خودرو کوتاه کنه
جواب اقا كوچولو: 1393/12/2718:00:24،
16
20
براي انسان چون شما متاسفم و براي ايران جيپ كه هر نظري رو چاپ ميكنه هركس به اندازه عرضه و تواناييش ميبره شماهم زحمت ميكشيدي تا راحت زندگي كني
سالار: 1393/12/2511:58:36،
16
9
اقا اینا بایدبگن دفترخونه ها رایگان سند تنظیم کنن نه اینکه مدارک رو ناقص کنن فردا دوباره بگن شما مالک نیستی و پیدا کنین پرتقال فروشو....!!!
سردفتر: 1393/12/2717:57:31،
16
18
ميتونن ميخورن ميتونستي يه سردفتر ميشدي شماهم ميخوردي اون موقع كه شما دنبال كاراي ديگه بودي يا درمنزل خواب چشم به جيب پدر محترم ماها درس خونديم وسختي كشيديم
امیر: 1393/12/2512:10:00،
23
10
در این دو سال دعوای شما صد ها میلیارد تومان از مردم به زور
در دفاتر اخذ شد و حالا میگویید اشکالی ندارد اگر در دفترخانه
ثبت نشود. خوب تکلیف پولهایی که از مردم گرفتید چه میشود!!؟
همایون: 1393/12/2512:22:28،
29
14
اگه مجلس یه قانون درست وضع کنه این مشکل حل میشه. منتها گویا نمایندگان سرشون شلوغه و فرصت ندارن به گرفتاریهای مردم رسیدگی کنند.
علی: 1393/12/2512:45:20،
18
10
شماروبه خدا تکلیف مردم رومشخص کنید
امیر: 1393/12/2512:47:06،
17
10
دوستان عزیز آیا کسی از شما بزرگواران می داند اگر ماشین جند دست فقط از طریق راهنمایی و رانندگی و صرفاً با فک پلاک جابجا شده باشه میشه آخرین کسی که سند دفترخانه ای به نامشه بیاد و تو دفترخونه بصورت رسمی به آخرین نفر انتقال بده؟
sadegh: 1393/12/2513:48:23،
21
7
خیر دوست عزیر
حتماً باید همان شخصی بیاد که اسمش در سند صادره از سوی کمپانی هست.
علی: 1393/12/2513:24:47،
23
16
لطفا" مراجع ذیصلاحزودتر به این سردرگمی مردم پایان بدهند .
که بعدا" مردم متحمل صرف هزینه و وقت بیشتری نباشند .

تورو خدا یک کم بیشتر به فکرمرد م باشید.

وقتی که با برگه سبز نیرو ی انتظامی توی کل سیستمها کل مشخصات ثبت میشه دیگه نیازی به ثبت دردفترخونه و پرداخت هزینه اضافی نیازی نیست . دفترخونه ها برای جیب خودشون غصه میخورن.
داود: 1393/12/2513:25:51،
18
19
سلام - اگر اداره راهنمائی و رانندگی حقیقتاً معتقد است که خریداران اتومبیل نبایستی به محاضر مراجعه کنند بچه دلیل حدود 2 ماه است که در داخل محوطه مرکز تعویض پلاک چیتگر تعداد 10 دفترخانه رسمی دائر کرده است - قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟
عباس: 1393/12/2513:37:53،
20
8
حالا که این دفاتر محترم این قدر به فکر قانون و مقررات واموال مردم هستند خوب مجانی انجام دهند یا حداقل مبلغ کمی دریافت کنند نه به اندازه ؟؟!!!! اینو می گویند کاسه داغ ترازآش ش ش ش ش ش
بدبخت: 1393/12/2513:52:53،
15
21
آقایون دوسال پیش ماشینی رو خریدم اون بنگاهی از خدانشناس که ظاهرا با فروشنده ماشین تبانی کرده بود به من گفتن نیاز به رفتن به محضر و دادن هزینه اضافی نیست حالا که اومدم ماشین رو فروختم خریدار جدید میگه سند میخواد و من مجبور شدم دوتا خرج سند بدم فروشنده سابق هم که میگه خودت میدونی دوستان برا خرید ماشین دقت کنید و از فروشنده سند محضری بگيريد
ناصر ناص: 1393/12/2514:06:59،
30
12
در كشور دبئ يك بازار فروش خودرو دارد همان جا ماشين مئ خريي درعرض چند دقيقه خودرو همانجا سند پلاك وبيمه مئ شود فقط وقت ما ايرانئ ها بئ ارزش است آقائ دفتردار تو برائ پر كردن جيب خودت توئ سرت مئ زنئ آخه ماشين كه ملك نيست بعد از ده سال بايد اوراق شود وبدهئ اسقاتئ
علی: 1393/12/2514:09:10،
21
10
مسئله به این ساده ای را از رئیس دستگاه قضا بپرسید مشکل حل میشود .
احمد مال: 1393/12/2514:21:03،
23
15
سلام. در این زمینه قانون گذار باید تعیین تکلیف کند.و نظر قطعی بدهد. یکی برود محضر .یکی نرود. موضوع حل نمی شه.
قاضی: 1393/12/2516:32:39،
16
16
اینجور که مشخصه رئیس قوه قضائیه سندی که در محضر انتقال داده شده رو سند رسمی ميدونه
امیرخان: 1393/12/2517:40:24،
22
14
نیروی انتظامی اگر می خواهد مشکل مردم را حل کند ،
کافیست دستور بدهد ، یک بنر در تعویض پلاک های کل کشور نصب بشه که روش نوشته باشه :
برگ سبز نیروی انتظامی حکم سند رسمی خودرو را دارد و ثبت سند در دفترخانه کاملا اختیاری است .

در این حالت خریدار و فروشنده خیلی راحت با هم کنار می آیند و مشکلی بوجود نخواهد آمد.

چون الان خریدار برای محکم کاری و حس عدم اعتماد ، فروشنده رو مجبور میکنه که سند دفترخونه بزنه.
و فکر میکنه که فروشنده به خاطر فرار از هزینه محضر میگه که سند نزنیم.
امیر: 1393/12/2517:41:52،
16
24
. اگر بعد از تعویض پلاک به محضر مراجعه نشود دیگر شما نمی توانید سند را به نفر دیگری انتقال دهید یا برای او تعویض پلاک کنید. کافی است از مراکز تعویض پلاک بپرسید.
قاسم: 1393/12/2520:38:33،
15
14
طبق قانون بعد از تعویض پلاک باید به محضر رفت نیروی انتظامی داره خلاف قانون عمل میکنه و برا خيليا مشکل درست کرده
احمد: 1393/12/2520:42:13،
16
9
دوستان عزیز
علت اصلی که این قضیه حل نمیشه اینه که عمده پولی که محضر میگیره به جیب دولت میره.
بنابر این خود دولت نمیخواد که حل بشه.
تمام و السلام....
سرهنگ بازنشته: 1393/12/2520:43:27،
17
13
مراکز تعویض پلاک زیر نظر شرکت رهگشا میباشند که بازنشتگان نیروی انتظامی اون رو تشکیل دادند که بیشتر به فکر منافع خودشون هستند تا مردم
ناصر: 1393/12/2521:33:32،
14
11
كارئ كنيد وقت مردم كمتر گرفته شود اين هوائ آلوده كه زياد شده مردم برائ كارهائ بيهوده بايد با خودروشان اينو وآنور به دوند
یاس: 1393/12/2521:35:57،
17
11
بنظرم اگه فروشنده هزینه سند خودرو را از قیمت خودرو کم کند اینطوری خریدار راضی میشه سند نخواد.
رضا: 1393/12/2521:41:29،
12
11
دوستانی که نظر میدند خداوکیلی فکر میکنند با این نظرا مشکل حل میشه؟
واقعا ساده اید...
این حرفا رو بزنید سبک شید فقط
آب هم از آب تکون نمیخوره
صد سال دیگه هم همینه
شک نکنید
چیزی اصلاح نمیشه حالا هی نظر بدید!!!
بازنشسته: 1393/12/2522:25:25،
19
14
این موردرابایدمجلس شورای اسلامی شفاف سازی کندورسمآاعلام نمایدهمان سندبلیس رسمی وقانونی است ونیازی به ثبت دفتراسنادنداردتامردم ازبلاتکلیفی خارج بشن وهزینه اضافی نکنند
aliakbar.nobahar: 1393/12/2523:49:22،
18
10
برگ سبزپس ازتعویض پلاک نشانه مالکیت اصلی خودرواست ونیازی به مراجعه به دفاتراسنادرسمی نمی باشد.دفترخانه هابه دنبال چابیدن مردم هستند.من 2ماشین فروخته ام وفقط به تعویض پلاک مراجعه نموده ام وخریداران هم متقاعدشده اند.بیاییدازهمین حالابنابه گفته رییس محترم پلیس راهورناجاازمراجعه بیخودی برای پرکردن جیب دفاتراسنادرسمی خودداری کنیم.تاکم کم تبدیل به یک فرهنگ وهنجاربشود.
افشین: 1393/12/2607:40:49،
20
15
هیچ نیازی به قانون مجلس نیست . کاملا حق با نیروی انتظامی است. اگر دفتر خانه نروید چه اتفاقی می افتد . آیا سند و کارت ماشین ندارید؟
افشین: 1393/12/2607:37:55،
22
14
ققط برگ سبز نیروی انتظامی کفایت می کنه. فقط دفتر خانه ها بعلت منافع مالی شلوغش می کنندو شناسه سبز خودرو سند مالکیت است . من هم تا به حال 2 ماشین فروخته ام و هیچ مشکلی هم با این موضوع نداشته ام بجز اصرار خریداران که با کمی تخفیف بیشتر کاملا متقاعد شدند.
خریدار خودرو در جواب نادر: 1393/12/2608:19:19،
19
15
تو چون فروشنده ای اینو میگی ولی وقتی خریدار باشی اگه عقل تو سرت باشه حتما سند رسمی رو از فروشنده طلب میکنی نه برگ سبز تعویض پلاک
morteza: 1393/12/2608:21:07،
16
16
سلام دوستان.
اگه برگه سبز به نام خریدار باشه و به گفته پلیس نیازی به تنظیم سند در دفترخانه نباشد پس چرا موقعی که خودروی فرسوده رو میخوان تحویل بگیرن باید حتما سند در دفتر خانه تنظیم بشه یعنی اگر ماشینی سه دست چرخیده و فقط تعویض پلاک شده (یعنی فقط برگه سبزش به نام طرف باشه) باید سه بار در دفترخانه سند بخوره و اگه یه نفرش پیدا نشد به کلی مشکل بر میخوریم و کلی هزینه رو دستمون میزاره!!!!
حقوقدان: 1393/12/2608:21:08،
14
15
برگ سبز بعد از تعویض پلاک نشانه مالکیت پلاک هست نه مالکیت خودرو اگه يخورده سواد حقوقی داشتی اینو نميگفتي
مجید: 1393/12/2608:24:53،
15
17
علی اکبر جان خیلی زرنگی بله وقتی تو فروشنده دوتا ماشین هستی معلومه دیگه برا اینکه از زیر بار خرج سند دربری س خريداراتوقانع میکنی که به محضر نرن ولی وقتی بخوا ماشین بخری فروشنده رو مجبور میکنی سند محضری بزنه به نامت
رضاو: 1393/12/2608:28:21،
17
17
مجلس تکلیف رو روشن کرده و گفته بعد از تعویض پلاک باید به محضر مراجعه کرد و اصلا صحبتی از اختیاری بودن نکرده خریداران خودرو حواسشون جمع باشه
علی پور: 1393/12/2611:08:34،
20
15
اداره دارایی دست بر دارد کار حل است
کامران: 1393/12/2712:15:05،
18
22
اگر قرار باشه سند نیروی انتظامی فقط ملاک باشه معامله ناقص است چون مسول دریافت حقوق دولتی اعم از مالیات نقل و انتقال (دولت)وحق الثبت(قوه قضاییه) دفاتر اسنادرسمی میباشند.در هر حال طبق قانون معاملعه ای که دیون دولتی ان دریافت نشه باطله.
یوسف: 1394/5/2401:06:40،
9
11
خوشگل پسر مثل اینکه شما خودتو زدی به خواب
هزینه خزانه داری هنگام سند نیروی انتطامی گرفته میشه و دولت به حقش میرسه
شما بهتره بگی که به فکرخودمم تا بگی به فکر مالیات دولتم
آرمین: 1393/12/2716:19:40،
17
16
خنده دار است ، پلیس که مجری قانونه،قانون مجلس را زیر پا میذاره
در ضمن جهت اطلاع همه دوستان،از هزینه ای که برای سند میپردازیم،فقط 8 درصد آن به مربوط به دفاتر اسناد رسمی است،و مابقی برای دولت اخذ میشود
حالا: 1394/10/2102:01:49،
9
9
همونم غلط ميكنن ميگيرن شما بگو ١٪ اين پول ميره تو جيب دفتر خونه اصلاً واسه چي بره
مراد: 1393/12/2717:23:21،
20
14
آغا من خودم از اولش هم با پلیس موافق بودم
هیچ معنی نداره واسه یه تکه کاغذ 500 .600 هزارتومن پول بدیم
از تمامی دستنددرکاران این موضوع خواهش میکنیم که این مشکل را برای مردم حل کرده ونیازی به رفتن به دفتر خانه نباشه
با تشکر از ایران جیب
بهرام: 1394/1/318:51:24،
38
10
یک راه حل برای تبلیغ نرفتن به دفتر اسناد :
قیمت ماشین رو به صورتی بدید که خرج سند بر عهده خریدار باشه. یعنی بگید اینقد خرج سند با خریدار. تا این کار از اعتبار بیفته.
مهدی: 1394/7/1908:34:59،
13
7
آقا بهرام منم دقیقا همین کار رو کردم گفتم اگه نصف نصف میدی برم محضر؛
باور کنید تو کارش موند.
بهرام: 1394/1/318:55:20،
21
11
من شنیدم تو بجنورد کسی دفتر اسناد واسه سند ماشین نمیره و همه به سند پلیس اکتفا میکنن.
سعید: 1394/2/613:41:12،
20
21
سلام دوستان ما یک پراید سال 89 از یک نفر خریدیم به اصرار مرحوم پدرم که یک دنده بود پول ماشینو کامل توی خونه, بدون نوشتن قولنامه دستی دادیم اونم یک وکالت از قبل تنظیم شده به ما داد و گفت که با این شما همه کار میتونین بکنین منم سنم کم بود تجربه هم نداشتم پدر هم میگفت من همین درسته حتی رسید پولم ازش نگرفتیم . پارسال با اون وکالت تعویض پلاک کردم الان ماشین رو فروختم رفتم وکالت تعویض پلاک بدم به خریدار ,که محضر میگه نمیتونی باید صاحب سند باشه حالا تازه فهمیدم که سند به نام من باید محضری میخورده و اون وکالت فقط تعویض پلاک بوده چون با هاش یک بار به نام خودم تعویض پلاک شده دیگه نمیشه به نام کس دیگه تعویض پلاک کرد حالا موندم چه کار کنم کسی بتونه راهنماییم کنه خوشحال میشم . از همه ممنونم
م : 1394/7/2609:40:35،
13
8
کی گفته چون یکبار تعویض پلاک کردی نمیتونی دوباره تعویض پلاک کنی؟؟
شما با خریدار ماشینت برو مرکز تعویض پلاک و برگ سبزو کارت خودرو رو هم ببر ..سند ماشین را به نام خریدار میزنن..محضر نمیخواد که !!!
تقي: 1394/2/2301:23:11،
15
22
به قول اصفهانيها ماست و خيار با دلدردش قيمت چلوكباب در مي اد
حالا خود دانيد
بهترين راه حل ماشين صفر خريدنه
كم بخور گرد بخواب
اندازه پولت ماشين صفر بخر
وقتي لذتشو بردي بعد از پنج سال ديگه كه خواستي بفروشي اين نقل و انتقال اذيتت نمي كنه
ايرانو چه ديدي ييهو قانون جديد تصويب مي كنند ميگن هزينه پلاك كافيه و محضر نرفتن هم همه گير ميشه

دلسوز مردم : 1394/3/1503:30:23،
18
18
بعضی افراد به سوالات دقت نمی کنن و رای می دهند. خیلی از سوالات را دفترداران می نویسند. به خدا قسم نیاز نیست به دفترخانه بروی ؟
برگ زیبا و قشنگ سبز نیروی انتظامی سند رسمی خودرو است.
وقتی ماشین فروختی اگه طرف گفت سند محضری میخام بگو نیاز نیست اگه نوشته هم میخای به تو می دهم. ومشکلی هم بوجود نمی آید
حسن: 1394/3/1503:32:56،
22
12
سند محضر احتیاج نیست. اگر مردم به دفترخانه نروند خودبخود ول می شود.
در خیلی از شهرها به محضر نمی روند. اگر استان گلستان دوست و آشنا داری بپرس.
علی: 1394/3/1503:35:17،
17
17
خدا کند مجلس هم کمی به فکر مردمی که به آنها رای دادند باشد.
و دفترخانه را حذف نمایند.چیزی که 95 درصد مردم می خواهند
شاهمرادی: 1394/3/3008:36:30،
32
20
من نزدیک دفترخونه هام هیچکی نمیات فعلا سند کنه ماشینش رو لطفا نیاین تا تکلیف روشن شه این چه قانون اشغالیه
سهیل: 1394/4/412:19:21،
25
19
اگر شما برای خرید و فروش یخچال و تلویزیون و جاروبرقی محضر میروی برای ماشین هم برو! دوستان اشتباه نکنید محضر برای ثبت اموال غیر منقول است و هیچ کجای دنیا برای اتومبیل که یک وسیله مصرفی است محضر نمی روند.
محمد : 1394/4/1121:54:26،
19
15
با سلام :بنده 6 ماه پیش خودروی را فروخته ام و خریدار جهت سند قطعی مبلغ 450تومان را نگه داشته و تعویض پلاک رفته الان چند ماهی است که نمیاد سند بزنه و پولم را بدهد لطفا در این زمینه راهنمایی کنید. چکار کنم؟ و اگر نروم واسه سند زدن چکار میتونه بکنه؟
م: 1394/7/2109:40:38،
8
10
فکر نکنم خریدار هیچوقت به شما مراجعه کند ... اگه پلاک ماشین به اسم خودش باشد احتمالا دیگر ملاقاتتون نمیکنه..چون صاحب بی قید و شرط ماشین خریدار است نه شما .
علی: 1394/9/111:13:12،
8
10
با سلام به دوستان،من امروز رفتم که ماشینمو بفروشم که این معضل را کاملا احساس کردم،امیدوارم شیر پاک خورده ای پیدا بشه که دردش، درد مردم باشه، آمین
بهروز: 1394/9/810:11:53،
7
11
بالاخره بعداز تعویض پلاک باید به دفتر خانه برویم پول اضافه بدهیم یا نه فقط تعویض پلاک کافی است لطفا" راهنمایی کنید
مرتضی: 1394/9/1720:06:35،
15
7
بابا وضع را درست کنید همین کویت کل اسناد ماشین تو کارت ماشین خلاصه میشه
م ح: 1394/9/2210:13:19،
16
7
سلام چند روز پیش ماشین فروختیم دقیقاً به همین مشکل خوردیم که خریدار می گه باید بریم دفتر خونه اصلاً هر چقدر براش توضیح میدی متوجه نمی شه چه باید کرد واقعاً زودتر تکلیف مردم رو روشن کنید
مسلم: 1394/9/2917:14:49،
7
20
سلام من یک سال سندماشین راگم کردم دفترخانه راپیداکردم ولی هیچ شماره ازسندندارم وازکسی که خریدم یادش نیست کی سندزده ..تورخداچکارکنم
پیمان: 1394/11/1421:50:12،
15
9
سلام مخاطبین عزیز، سندی که نیروی انتظامی صادرمیکنه ازهرلحاظ کاملا معتبروقانونیه واصلااحتیاجی به مراجعه دفترخانه ها نیست اگه واگه طرفین معامله به این موضوع اعتقادوایمان داشته باشنداصلانبایستی به دفترخانه هابروندوکیسه های گشادشون روپرازپول کنن غزیزان ماخودمون مقصرهستیم که به قانون بی توجهی میکنیم ودیگران رومقصرمیدونیم ، بیان باهم به قانونی که به نفع ماست احترام بگذاریم وبهش عمل کنیم واون هم همانا سندزدن توسط ناجاست لاغیررررررررر،موفق باشید،
احمد: 1394/11/1422:04:53،
12
11
سلام علیکم، برگه واسنادی که ناجا صادرمیکنه ازنظرقانون کاملا معتبره ونیازی به حضوردردفترخانه هانیست ، این اشتباه عام است که ازقدیم مانده وتصورما این شده که حتمابایدسنددردفترخانه تنظیم بشه، بابا وقتی دولت ونیروی انتظامی شرایط وامکاناتی واسمون درنظرگرفته چراماخودمون دورازجون بعضی ها درکش نمکنیم وبهش اهمیت نمیدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ماطبق قانون هیچ اجباری جهت مراجعه به دفترخانه هانداریم واگه به دلخواه خودمون مراجعه میکنیم همون حکایت دیرین دیرین که میگفت دورریختن پول(خریدخودروهای داخلی...) بودکه انشاالله دیدینش، پس اگه پولتون باارزشه سندنیروی انتظامی روکه صددرصدبه نفعه قبول کنین وسلام،
یاسمن: 1395/2/910:02:49،
24
29
مردمی داریم ک ماشالله فکر میکنن تو همه چیز صاحب نظر هستن و باید حتما یه چیزی بگن.برین یکم تحقیق کنین ببینین از پولی ک پرداخت میکنین چقدرش تو جیب دفتر دار ها میره.دفتر دار ها هم یه آدمایی هستن مثل خودتون.این حرفا خجالت آوره ک ما مردم ب جون هم میوفتیم و مسءولین هم سودشو میبرن.
قبل از اظهار نظر تحقیق کنیم بد نیست.
اشکان: 1395/3/2421:24:57،
25
26
سلام برای تعویض پلاک نیاز به سند قطعی هست
صادق : 1395/6/617:00:45،
32
16
سلام خسته نباشید من موندم برم قطعی ماشینمو بزنم یا نه توروخدایکی جواب بده ممنون میشم
صادق : 1395/6/709:17:09،
36
16
خسته نباشید من دیگه نرم قطعی سند بزنم دیگه برام مشکلی پیش نمیاد من از کدام اورگانی میتونم بپرسم ممنون میشم راهنمایم کنید
تاهر: 1395/6/1302:27:36،
25
14
مملکت گل و بلبل همینه که میگن
مجلس و نمایندگان هم به فکر بخور بخور خودشونن
اسن قضیه واسه اونها نفعی نداره واسه همین ساکت هستند و هیچی نمیگن
ملک: 1395/6/1714:59:52،
28
17
آقا وزیر کشور هم تایید کرد که محضر اختیاری هست و مدارک پلیس کفایت میکنه. حالا هر کس که دوست داره پول زور بده بیاد بره دفترخونه. عقل هم چیز خوبیه. یه برگه کاغذ اینهمه پول بیخود.
صادق : 1395/6/1809:09:09،
20
23
سلام دیشب تو برنامه زنده اعلام کردن قطعی سند اختیاری است خواهش میکنم دیگه تو دفتر خونه نرید پول برای چی میدید وقتی یه مقام دولتی گفته دیگر لزومی نیست !!!!پس چرا ما مردم میریم چرا ؟
امیر: 1395/6/2209:42:17،
22
21
فقط برگ سبز کافیه هیچ جا سند محضری نمیخواهد خواهشا محضر نرید
رضا: 1395/6/2419:17:57،
34
20
من نمیدونم چقدر مردم باید پول تو جیب این محضردارها بریزن. یه گواهی امضا میگیری ۲۷ تومن . یه کپی برابر اصل میگیری ۱۵ تومن یه وکالت میدی چند صد هزار تومن و انتقال سند هم که دیگه سر به بیابون گذاشته . آخه چرا مردم باید جیب این ازخدا بیخبرارو پر کنن؟ پلیس هم برش نداره وگرنه همون سال ۸۹ که این موضوع مطرح شد تیر خلاص رو زده بود.
احمد: 1395/6/2900:56:01،
16
18
خدايي ما براي خريدو فروش چرا هزار جا پول بديم
ممل امریکایی: 1395/9/1521:58:47،
5
7
اینهایی ک منفی میدن یقینن از این پول سود میبرند ک دوست ندارن ک این باد اورده قطع بشه کفت شون بشه
جعفر: 1395/9/2020:49:56،
3
5
من به صراحت می گویم که مشکل ازماست که واقعا خودمان به هیچی وهیچکسی اعتماد نداریم.دولتمردان کتباوشفاها اعلام می کنند سند خودرونیازی نیست که دردفتر خانه زده بشه وهمان برگ سبز کافیه وسندخودروه.ما خودمان به قانون می گوییم که کار شما درست نیست وکار ما درسته ، واقعا متاسفم برای این مردم!!!!
بختیار: 1395/9/2807:01:25،
3
4
آخه این چه وضعشه این مملکت کی به کیه خواهشا درستش کنین من با برگ سبز موافقم حظور فروشنده خوردار +برگ سبزمالکیت وتعویظ پلاک وسلام مگه ماشین ملکه اسقاط هستش
جواد: 1395/10/420:54:25،
6
2
ظلم شاخ نداره
اسناد رسمی چرا پول بگیرن وقتی خود راهور برگ سبز میده و میگه لازم نیست
جز پول ضوره
ولی باید این موضوع شفاف سازی بشه
اگه نشه مردم اعتماد نمیکنن
حقم دارن
هر روز دولت یه حرفی میزنه فردا عوضش میکنه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما