کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمدید مذاکرات غیرمحتمل است


کد خبر : ۱۰۶۵۴یکشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷:۳۷۷۳۶۷ بازدید

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» تصریح کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 غیرمحتمل است زیرا این اقدام غیرسازمنده خواهد بود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا که یکشنبه شب (امشب) برای دور مهم مذاکرات با ایران عازم «لوزان» سوئیس می‌شود، در مصاحبه با شبکه «سی.بی.اس» تأکید کرد، زمان در گذر است و این آخرین شانس برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای گفت که تمدید مذاکرات غیرمحتمل است زیرا غیرسازنده است و ادامه داد: ما معتقدیم، قرار نیست چیزی در ماه آوریل، مه یا ژوئن رخ بدهد که حکایت از این مسئله کند که تصمیم‌هایی که ما تاکنون (درباره برنامه هسته‌ای ایران) نتوانستیم بگیریم، می‌توانیم بعد از این زمان بگیریم.

کری درباره نامه سناتورهای آمریکایی به ایران و تأثیری که می‌تواند بر روند مذاکرات داشته باشد، گفت: وقتی یکشنبه‌شب برای اولین بار با محمد جواد ظریف (در لوزان سوئیس) دیدار و گفت‌وگو کنم، درک بهتری از جایی که در حال حاضر (در فرایند مذاکرات) قرار داریم، به دست خواهم آورد.

وزیر خارجه آمریکا درباره نامه سناتورهای جمهوری خواه آمریکا به ایران گفت: آنچه می‌دانم این است که این نامه دقیقاً با هدف مداخله در این مذاکرات طراحی شد.

کری ادامه داد که قصد ندارد به سبب این اقدام سناتورهای جمهوری‌خواه عذرخواهی کند و گفت: من قصد ندارم بخاطر یک اقدام غیرقانونی و بدون فکر برخی افرادی که تازه 60 روز است وارد سنا شده‌اند، عذرخواهی کنم. اینکار نامناسب است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: من به وضوح توضیح می‌دهم که کنگره حق تغییر یک توافق اجرایی را ندارد.

کری تأکید کرد که تا این نقطه از زمان، مذاکره‌کنندگان 1+5، پیشرفت‌هایی را در زمینه محدود کردن فناوری هسته‌ای ایران حاصل آورده‌اند اما هم‌اکنون زمان آن رسیده است که تصمیمات سیاسی سخت و جدی اتخاذ شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها