کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شناسايي بزرگترين محتكر تخم مرغ


کد خبر : ۱۰۶۳جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳:۰۸۳۲۶۸ بازدید

یک مقام مسئول در تعزيرات حكومتي اعلام كرد: یک محتکر بزرگ تخم مرغ با احتکار 430 هزار کیلو تخم مرغ در سردخانه های مخفی شناسایی و جریمه سنگین نقدی شد.

یک مقام مسئول در تعزيرات حكومتي اعلام كرد: یک محتکر بزرگ تخم مرغ با احتکار 430 هزار کیلو تخم مرغ در سردخانه های مخفی شناسایی و جریمه سنگین نقدی شد.

محمد حسن سرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از تشکیل پرونده برای بزرگترین محتکر تخم مرغ خبرداد و گفت: این پرونده توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی برای بررسی و پیگیری به تعزیرات حکومتی استان قم ارجاع شد. تعزیرات قم هم بعد از بررسی تخلف را محرز کرده و متخلف را جریمه نقدی کرد.

همچنین مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات قم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این پرونده گفت: این متخلف بیش از 430 هزار کیلو تخم مرغ را در سردخانه های بزرگ احتکار کرده بود تا در فرصتی مناسب و بعد از گران شدن نهاده های دامی و افزایش قیمت تخم مرغ آنها را عرضه کند که توسط بازرسان شناسایی شد. این پرونده با جریمه سنگینی مختومه شد و تمامی تخم مرغ ها هم در بازار به نرخ دولتی توزیع شد.

وی همچنین در مورد تخلفات رستوران های بین راهی و سوهان فروشی های جاده قم تهران گفت: تخلف در این فروشگاهها زیاد است. البته این تخلف در مجتمع های بین راهی جدید هم بوده است. به عنوان مثال دو مجتمع بین راهی مارال و مهتاب چندین بار تخلف داشتند و حتی برخی از آنها الزام به نصب پارچه نوشته تخلف شده اند ولی بعد از رفتن بازرسان تعزیرات روی این پارچه ها را می پوشانند.

این مقام مسئول در تعزیرات گفت: یک مشکل و چالش هم در بحث قانون داریم. ما حتی در قانون تعزیرات جریمه های 5 هزار تومانی داریم که به هیچ عنوان شایسته اجرا نیست. نکته مهم آن است که برخی از متخلفان بزرگ از راههای فرار قانونی استفاده می کنند. بر اساس قانون تعزیرات اگر یک واحد صنفی 3 بار تخلف را تکرار کند باید پلمپ شود ولی وقتی نوبت به تخلف چهارم می رسد می آیند و بهره بردار را تغییر می دهند تا از قانون فرار کنند که باید در این مورد اقدام جدی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها