کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

ارزش خرید ولوو XC60 در ایران

کدخبر:۱۰۶۰۷پنجشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵:۲۶۱۲۱۹۴ بازدید

می‌خواهیم کمی تلخ شروع کنیم ؛ شروعی تلخ اما واقعی. در ایران هر 2 ساعت یک نفر جان خود را در اثر حوادث رانندگی از دست می‌دهند‌؛ هزینه‌ای ریالی و ...
ارزش خرید ولوو XC60 در ایران

می‌خواهیم کمی تلخ شروع کنیم ؛ شروعی تلخ اما واقعی. در ایران هر 2 ساعت یک نفر جان خود را در اثر حوادث رانندگی از دست می‌دهند‌؛ هزینه‌ای ریالی و روحی بسیار سنگین که گریبانگیر همه ماست. خودرو‌ها نقش بسزایی در اغلب این حوادث داشته و دارند‌. سیستم‌های امنیتی خودرو‌ها روز به روز پیشرفته‌تر شده و سعی در حل مشکلی دارند که بالذات خود دلیل آن بوده‌اند. به طور حتم می‌توان ولوو را در این حوزه پیشگامی جدی به حساب آورد‌؛ خودروسازی پر پرستیژ که جان انسان بیشتر از لذت رانندگی برای او حائز اهمیت است. در این شماره به سراغ یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی درکشور می‌رویم که با برند و ظاهر جذابش طرافداران پر و پا قرصی برای خود دست و پا کرده است‌؛ XC60 ‌؛ کراس اووری جمع و جور که از سال 2009 پر‌فروش‌ترین محصول این خودرو‌ساز سوئدی‌، در سراسر جهان بوده است‌.

 بله، عنوان را درست خواندید‌، XC60  به مانند برخی دیگر از محصولات ولوو و  هوندا از شهری کوچک در بلژیک با جمعیتی حدودا 250 هزار نفری به‌نام گنت زاده شده است. این خودرو در سال 2007 به صورت مفهومی در نمایشگاه بین‌المللی آمریکای شمالی معرفی و تنها بعد از یک سال به‌صورت رسمی در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و تا سال 2013‌، 114 هزار دستگاه از آن به جهانیان عرضه شد که 17 درصد از آن سهم آمریکای شمالی بوده است‌. این SUV  5‌در تاکنون با 5 قوای محرکه متفاوت  بنزینی و دیزلی و 2 جعبه دنده اتوماتیک و دستی به فروش رسیده است‌. در فوریه 2013 نیز، ولوو کمی دست به کار شد و تغییرات ظاهری  در این مدل ایجاد کرد‌. 

سلام آقای پرستیژ 

زمان ملاقات با این سوئدی پر‌پرستیژ رسیده است‌. XC60 در سال 2014 با تغییرات ظاهری کوچک اما دلچسبی همراه بود‌؛ تغییراتی که این شاسی بلند را به آقای دکتری شیک و دلربا تبدیل کرده است‌. شکوه و پرستیژ به همراه کمی شیطنت اروپایی. سپر‌ها‌، چراغ‌های جلو و جلو پنجره‌ها المان‌های بارز این شیطنت هستند‌. البته با وجود پوست‌اندازی‌های نسبتا موفق رقبایی همچون X3  و GLK‌‌، ولوو چاره‌ای جز پذیرش این شرایط نداشته و با تزریق المان‌هایی همچون خطوط عضلانی روی بدن و در موتور‌، زیرکانه خود را با رقبا همراه کرده است و اعتماد به نفس و دید بهتری را برای راننده فراهم می‌کند.  رینگ‌های 20اینچی جذاب و اسپرت‌تر‌، چهره همیشه خونسرد ولوو را کمی متفاوت‌تر از قبل کرده است‌. اگر پول کافی خرج کرده باشید و مدل فول این مدل را خریداری کنید، می‌توانید زیر سقف آسمان نه‌چندان آبی کشورمان به لطف سانروف رانندگی کنید‌. 

تنفسم آرزوست 

ورود به دل این سوئدی حال و هوای خاصی دارد‌. طراحی و تریم کاملا منحصر‌به‌فرد که مختص خود ولوو است‌. نه آلمانی است نه ژاپنی و نه آمریکایی؛ یک سوئدی اصیل و خاص‌. تغییرات نسبت به مدل سال 2013 به جسارت و شجاعت طراحی خارجی نبوده و ولوو کمی محتاطانه عمل کرده است‌.  نمایشگر‌های سرعت و دور موتور به مانند بقیه مدل‌های 2014 ولوو‌، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نکات طراحی داخلی است‌. یک نمایشگر  TFT  لمسی 7 اینچی منو کاملی از تجهیزات خودرو از جمله انتخاب شرایط جاده‌، مکانیسم‌های راهبری خودرو‌، حالت‌های رانندگی و سیستم تعلیق و‌... را در اختیار شما قرار می‌دهد‌. اما نکته‌ای که بعد از کمی دست و پنجه نرم کردن با امکانات و فضاهای داخلی نظر شما را جلب می‌کند شلوغی نسبتا اذیت‌کننده فضای داخلی است‌. خودرو کاملا شما را در‌بر‌گرفته و حس یک خودرو‌ هاچ‌بک را به راننده منتقل می‌کند که شاید برای خریدار که یک کراس اوور نسبتا بزرگ خریده است، کمی آزار‌دهنده باشد‌. کار با صفحه نمایش به سادگی خودرو‌های آلمانی علی‌الخصوص BMW  نبوده و بی‌تجربگی ولوو را نشان می‌دهد‌. 


یک سفینه تکنولوژی 

برای نوشتن تکنولوژی‌های موجود در خودرو‌های جدید ولوو به‌راستی مقاله‌ای جداگانه احتیاج است‌؛ سیستم‌های امنیتی و حرکتی بسیار جلوتر از رقبا که یکی از اصلی‌ترین علل گرانی این خودرو است‌. با توجه به اینکه این خودرو در 3کلاس R-Design plus ‌،‌SeLux 2014  و R-Design 2013  عرضه می‌شود‌، در این قسمت به معرفی تکمیل‌ترین کلاس XC60  و همان R-Design plus می‌پردازیم‌. 

همواره نام ولوو با امنیت گره خورده است پس در ابتدا به معرفی سیستم‌های امنیتی می‌پردازیم: سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر‌؛ این سیستم در سرعت بالای 65 کیلومتر در ساعت فعال شده و ایجاد اخطار‌های صوتی و تصویری مانع بروز مشکلات احتمالی می‌شود‌. سیستم هشدار موانع‌؛ این سیستم که در سرعت بالای 4 کیلومتر فعال شده با اخطار‌های صوتی و بصری، مانع برخورد به موانع شده و در صورت عدم واکنش راننده‌، سیستم ترمز تمام خودکار ولوو کار را بر عهده گرفته و مانع برخورد با موانع احتمالی می‌شود‌. 

از دیگر سیستم‌های امنیتی استفاده شده در این خودرو می‌توان به  ترمز‌های ABS  و EBA‌‌، رادار نقاط کور‌، سیستم هشدار رانندگی در بین خطوط‌، سیستم کنترل کشش و پایداری‌، سیستم حفاظت داخل اتاق در زمان واژگونی‌، جعبه فرمان تا‌شونده در زمان تصادفات از جلو‌، سیستم هشدار ترمز اتوماتیک شهری‌، هدآپ هشدار‌دهنده برای جلوگیری از تصادفات و‌... اشاره کرد‌‌. 

سیستم‌های فوق تنها بخشی از امکانات امنیتی XC60 است که عملا مردن را برای شما کمی سخت‌تر از تصورتان می‌کند‌. اما زندگی‌، آرامش هم می‌خواهد که ولوو به این جنبه از زندگی پشت فرمان شما اندیشیده است‌. امکاناتی همچون AUTO HOLD  که مانع حرکت‌های اضافی ناخواسته در زمان ایست خودرو در سراشیبی‌هاست‌، کروز کنترل، دوربین‌های دنده عقب‌، سیستم تهویه هوشمند‌، سیستم استارت اتوماتیک‌، سیستم ورود بدون کلید با حافظه،صندلی کودک‌، سیستم هوشمند(‌ECC‌‌)، ذخیره اطلاعات راننده‌‌، سیستم کیفیت هوای داخلی‌، و‌.... تنها قسمت محدودی از سلسله امکانات رفاهی این سفینه سوئدی است‌. 


هیجان ممنوع 

قبل از انجام تست اصلی و میدانی این خودرو‌، نیم‌نگاهی به قوای محرکه و سیستم‌های حرکتی این خودرو می‌اندازیم تا کمی با تازه‌وارد سوئدی آشنا شویم‌. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر خطی با حجم دقیق 1999 سی‌سی است که به همراه یک توربو شارژ توانایی تولید توانی بالغ بر 240 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه  و گشتاوری معادل 320 نیوتن بر متر بین دور موتور‌های 1800 الی 5500 دور در دقیقه را دارد‌. با وزنی معدل 1832 کیلوگرم تقریبا هم وزن خودرو X3  با موتور 2.8 لیتری بوده و 5 اسب بخار قوی‌تر از آن است‌. حتی با وجود پاورشیفت با کلاچ دوگانه 6 سرعته XC60،ا X3 با شتاب صفر تا 100کیلومتر 6.5 ثانیه‌، 1.6 ثانیه از ولوو سریع‌تر است‌. 

اما نکته‌ای که همواره ذهن بسیاری را درگیر خود کرده‌، ارائه این خودرو با محور محرک جلو است که در میان رقبایی همچون مرسدس بنز GLK  و BMW X3 کمی اوضاع را برای این مدعی سوئدی پیچیده می‌کند‌. با نشستن پشت فرمان و با توجه به نوع اتاق و سایز فرمان چرمی‌، کاملا شما به یک چالش هیجان‌انگیز دعوت می‌شوید اما‌... 
در ولوو خبری از هیجان نیست؛ نوع تعویض دنده‌ها‌، صدای موتور‌، کورس نسبتا زیاد پدال ترمز و همه و همه نوید رانندگی بسیار آرام و پر آرامش را به شما می‌دهند‌ که این مهم در مدل‌های R-Design  کمی مرتفع شده و هیجانی سوئدی بدان تزریق شده است‌. با قرار دادن شیفتر دنده روی حالت دستی و اخطار به مسافران، پیست آزادی را جولانگاه این خودرو می‌کنیم‌. خشکی فرمان شما را از فرمان دادن‌های انفجاری دور کرده و حس امنیت را از دستانتان به شما انتقال می‌دهد که این امر کمی در رانندگی‌های شهری آزار‌دهنده است‌. 

با سرعت بالا و حرکت روی لیمیت مجاز این خودرو در پیچ‌ها به خوبی به امر پی خواهید برد که ولوو اجازه هیچ‌گونه شیطنتی را به شما نمی‌دهد‌. سیستم تعلیق مک فرسون به همراه بازوی جناقی A شکل در جلو مولتی لینک در عقب و شاسی تقویت شده و رول‌کشی پنهانی به خوبی وزن و تنش‌های ناشی از مسیر حرکتی را به خوبی در کل شاسی توزیع کره و به واقع حرکتی نرم و یکنواخت را به همه سر‌نشینان هدیه می‌کند‌. با سرعت وارد پیچ‌ها می‌شویم که ولوو با دارا بودن سیستم کنترل کشش و پایداری و ترمز‌گیری چرخ‌های داخلی پیچ‌، از کم‌فرمانی (‌Understeer‌) که شایع‌ترین علت انحراف از پیچ‌هایی با زاویه دید کم در جاده است‌، جلوگیری کند‌. عایق‌بندی کابین به سبکی است که کاملا شما را از فضای پر‌هیاهوی شهر جدا کرده و شما می‌توانید با خیال راحت از لذت شنیدن موزیک با سیستم‌ هارمن کاردون با 8 اسپیکر لذت ببرید‌. 



حرف دل 

اگر به دنبال پرستیژ و امنیت هستید و هزینه پرداختی برای شما اهمیت ندارد‌، این مقاله و هرگونه استعلامی را به کلی فراموش کنید؛ انتخاب شما فقط و فقط ولوو XC60 است‌؛ خودرو به ایمنی و راحتی می‌اندیشد‌. هیجان را فراموش کنید؛ ولوو ‌برای شیطنت‌های گاه و بی‌گاه شما طراحی نشده است‌. حتی اگر قصد خودکشی هم داشته باشید‌، ولوو با وجود قبول‌شدن در 94 درصد از تست‌های امنیت مسافران و 5 ستاره از موسسه  EURO NCAP به هیچ‌وجه ابزار شما نخواهد بود‌. ولوو همان پدر سختگیری است که همواره در تمامی طول مسیر شما را از هیجان باز می‌دارد‌. اما اگر به دنبال هیجان و شاسی‌بلندی با دو محور محرک و ارگونومی و لذت رانندگی هستید، به سراغ ما‌بقی گزینه‌های روی میز بروید‌. 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

123: 1393/12/2111:28:01،
280
232
فرهنگ افتضاح رانندگی خودتون رو گردن پراید و ولوو نندازید! رانندگی فرهنگ میخواد که ما ایرانی ها نداریم! بنز و پراید و ولوو هم نمیشناسه!
amir kh: 1393/12/2111:49:18،
109
16
بالاخره نميشه از بحث قيمت گذشت هر چقدم ادم پول داشته باز قيمت مهمه متاىفانه خودروهاى وارداتى نا عادلانه تو ايران بالاست
به هر حال اگه بشه خودرو هاى وارداتى و با قيمت پايىن ترى بشه خريز حتما حتى تو بحث تصادفاتم کاهش و خواهيم ديد
ولوو هم مثه بنز يا اکثر خورو هاى اروپايى خوبه ولى خب ولى نه به اين قيمتى ک تو ايرانه
مهندس: 1393/12/2111:51:20،
96
28
اتفاقآ خیلی هم فرق داره
هرچی صدای ضبط زیاد و آشغال چسباندن روی ماشین و خز و خیل بازی و بد رانندگی کردنه برای پراید به مراتب بیشتره
پیمان: 1393/12/2112:08:41،
123
20
عزیزم چرا گردن نندازیم، من بی فرهنگم و بد رانندگی می کنم با 140 کیلومتر می زنم به یه پراید و از جاده منحرف میشیم، به نظرت اون پرایدی که من بهش زدم اگه یه ولوو باشه کمتر خسارت جانی میبینه یا پراید؟ سعی کنید حرفی نزنید نسنجیده باشه،بی فرهنگی در رانندگی و امنیت پایین ماشین ها هر دو علت هستن.
یک جهان سومی: 1393/12/2112:11:39،
31
18
ادامه پست قبل . چند هفته قبل رفته بودم کارخانه ایران خودرو یکی از استانها .در بازدید یک خودروی جدید چینی با موتور مزدا !!! که قراره سال دیگه پیشفروش بشه رو دیدم . آورده بودن که ببینم . یک شاسی بلند البته از نوع SUV چینی بدون امکانات خاص و کیفیت اجناس با توجه به دیگر محصولات در ایران در حد متوسط . اونجا درپوش موتور رو برام برداشتن و دیدم دقیقا 1 موتور دیگه زیر اون درپوش نصب شده جای میگرفت ...موتور پراید کم از این موتور نمیاره ... جالب اینه که کارگران خط تولید و مهندسین این ماشین رو مسخره میکردن ... جالبتر این که ابتدا در یکی از سالنهای کارخانه قیمت 60 میلیون رو به بنده گفتن که قراره با این قیمت پیشفروش بشه وبعدا 70 تومن رو شنیدم و هنگام بازدید از خود خودرو قیمت حداقل 75 میلیون بود ... شانس آوردم که از سالن خارج شدم وگرنه قیمت بالاتر هم بود .... ادامه در پست بعدی در خبر بعدی راجع به اتومبیل
miro: 1393/12/2112:28:01،
41
22
لطفاً بفرمایید ما چی داریم؟ که این یه قلم رو نداریم . . .
احمد: 1393/12/2112:29:09،
37
21
امان از این گزینه روی میز
نادر: 1393/12/2112:53:20،
22
35
من هم پراید دارم هم هیوندا و هم ب‌ام‌و . وقتی‌ با پراید تو جاده رانندگی‌ می‌کنم به مراتب بیشتر خسته میشم و کاملا روی رانندگی من و احتمال انجام خطا تاثیر داره، حتی چند دفعه اشتباه هم کردم با ب‌ام‌و که اگه واقعا ا ب س یا سیستمهای دیگه نداشت چندین بار تصادف شدید می‌کردم
آرشایه: 1393/12/2113:13:20،
37
24
من موندم این حرفا چیه ،فرهنگ ضعیف و ...
شما میدونی چقدر از مسیرهای خارج از شهری ما غیر استاندارد هست
میدونی همین دست اندازها که مثه تپه هست خلاف قوانین و استاندارد ها هست !!!
یعنی چی فرهنگ ، بابا ماشبن ترمزش ضعیفه ، بدنه ضعیف و ... ،همه چیز و جدیدا هی میگن رانندگی و ...
موتور سیکلت فوق العاده خطرناکه ،شما اصلا تنها باش ممکن نیس لیز بخوری ؟!؟
بیخیال بابا این حرفا چیه
احدي: 1393/12/2113:35:19،
26
18
هركسي بايد وظيفه خودشو درس انجام بده اوني ماشين ميسازه نبايد به نوع رانندگي مردم كار داشته باشه و همينطور اوني كه ماشين سوار ميشه اگه يه نفر هم باشه كه درست رانندگي كنه پرايد توهين به اون يه نفره
ح: 1393/12/2114:27:50،
27
25
خودروی شیک و زیباوفول امکانات درعین حال ایمن.....فرهنگ رانندگی بهمراه می اورد
عبداله به جهان سوم: 1393/12/2114:31:08،
22
16
افرین منم دیدم محصولات سانگ یانگ یا همین چینی هایی که میگن موتور بنز یا میتسوبیشی و ...
همش خالی بندیه خودتون برید پارکینگ چیتگر ببینید ایا واقعا موتور بنز یا میتسوبیشی هست؟
یه بچه هم میبینه موتور بی اسم و نشون هست
الکی جو میدن با موتور تپنده بنز و میتسوبیشی و ...
احتیاط: 1393/12/2118:46:28،
16
10
آخه ولوو عالی ولی وقتی آقای ب . ص ... وارد میکنه مدل 2011 و 2012 را بجای 2015 و 2014 میفروشه
یا رفته ماشین تصادفی از دبی و شارجه میخره و وارد میکنه
نه خدمات پس از فروشی و نه گارانتی بدرد بخور
اگه نماینده رسمی ولوو هست که نیست چرا کنار افراموتور نمیزنه نماینده رسمی چون از نمایندگی دبی امتیاز خریده
حالا اونی که پول داره با چه امیدی بیاد بخره اونی که پول داره عقل هم داره آقای ب.ص
توسایت رسمی ولوو سوئد نامی از ایران نیست !
لطفا سانسور نکن ایران جیپ عزیز
احتیاط 2: 1393/12/2118:48:45،
18
12
این آقایون هر از چند گاهی میان پول میدن به رسانه و مطبوعات که شاید یکی پیداشه بخره ماشینای 2011 شونو
برین تو سایت رسمی ولوو مدل 2014 و 2015 ببینید بعد میفهمید ماشینی که 4 سال تو آفتاب مونده کسی نمیخره
رضا: 1393/12/2123:08:14،
27
14
بي فرهنگي پرايد و بنز نميشناسه. طزف تو پرايد ميشينه رانندگيش عين .... هست. اون يكي هم پشت بنز ميشينه و فكر ميكنه همه جا رو خريده. هركي به اندازه خودش
کوکی(سردرگم): 1393/12/2208:32:10،
26
34

آزرا 2008 + + + + + + + +
تویوتا کمری 2007 - - - - - - -
امین: 1393/12/2208:47:23،
10
10
آقا یا خانم 123،امثال تو بااین طرز فکر باعث می شن تا 100 سال دیگه امثال پراید رو به ما،اونم با قیمت گرون بندازن و جاده هامون هم درست نشه،جریمه ها رم هر سال ببرن بالا.وبگن. فقط خودتون احتیاط کنید و بس... واقعا ما لایق این وضعیم و این صنایع مسخره...
نوید: 1393/12/2111:33:21،
46
13
چقدرم تو این مملکت پول هست!!!
این اخبار رو ارسال کن برای وام بگیرای کلان بانکی لطفا" ایران جیب...
امین: 1393/12/2209:00:58،
11
9
متاسفانه دولت و مجلس و مخصوصا نیرویانتظامی فقط و فقط می خوان جریمه رو ببرن بالا.تازه احمدی مقدم روز خداحافظی انتقاد کرد از دولت روحانی که چرا مثل احمدی نژاد نذاشته جریمه هارو باز گرونتر بکنن... یعنی تو این کشور ماشین خوب مهم نیست،جاده مهم نیست،فقط می گن فرهنگ رانندگی و جریمه... این چیو نشون می ده ؟ این که جریمه واسه بازدارندگی نیست،بیشتر یه منبع درامده...
ماشين باز: 1393/12/2111:36:51،
33
21
توي ايران ماشين كالاي سرمايه ايه يه دستهايي هم هست كه نميخان ماشين هاي روز دنيا به قيمت واقعي بدست مردم برسه . چون سود سرشارش نصيب همون افراد خاص ميشه. خريد اين خودرو ها براي عموم مردم تقريبا غير ممكنه . تا بخري 2 سال بعد يا وارداتش ممنوع ميشه و قطعات و خدماتش ناياب، يا مدل جديد مياد روش قيمتش بشدت افت ميكنه . بنظر شما عموم مردم چاره اي جز خريد وطني بي كيفيت دارن .
اسی: 1393/12/2111:38:48،
35
23
ولوو کلاس خاص خودشو از قدیم تابحال داشته و هم رده آئودی بلکه بالاتره. ماشینهاش مشهوره به اینکه فقط روغن و بنزین بریز و بالذت برون و به چیز دیگه ای فکر نکن.یه مدل 1976 دوستمون داشت. تا بحال فقط جلوبندیشو یکبار عوض کرده بود!
مصطفی: 1393/12/2111:42:33،
32
17
ماشین خوب هم داشته باشی جادهامون رو چیکار کنیم اکثرا دو طرفه اند با آسفالت قشنگشون مال زمان ناصرالدين شاهه
علی: 1393/12/2111:42:33،
36
93
خیلی زشت بیریخت گرون بدون اپشن بد بخر خدمات کم
حالا سانتافه نیو
خوشگل رو بورس پر اپشن شیک ارزونتر و دارای ۵_ستاره ایمنی از ncap
فرزاد : 1393/12/2112:55:33،
36
24
شما هیوندای را با ولوو یکیی می کنی. اطلاعات شما رو ماشین...ولوو یی که ده سال بدون کوچکترین عیب و نقص میرونی.
شایان: 1393/12/2114:53:26،
29
27
اقا فرزاد اصلا ولو بهترین ماشین دنیا ولی خدایی این ماشینش خیلی زشت و بی ریخته
امیر: 1393/12/2111:52:43،
28
18
ماشین خوبی است ولی متاسفانه فور ویل درایو (چهار چرخ متحرک ) نیست که برای این کلاس ماشین یک ضعف بزرگ است .
ars: 1393/12/2111:55:49،
21
20
ایران جیب وقتی میخوای ماشین پیشنهاد بدی واسه میلیاردرها پیشنهاد نده ما ایرانی ها حسرت فرقون ( پراید ) 21 میلیونی را می کشیم ولوو جای خود دارد
بهروز: 1393/12/2111:58:13،
29
28
حالا ولوو هست قبول... اما خدایی خیلی معمولیه... حتی زشته
اا: 1393/12/2112:14:34،
21
26
تو عکس اول فرمون سمت راست هست اما تو عکس آخر فرمون سمت چپ !!!! ایرانجیب تو سانسور نظرات هم راه افتاده !
فرزاد: 1393/12/2112:45:31،
24
24
یعنی واقعا شما از درک این قضیه هم عاجز هستین که اون دوتا عکس کلا با هم فرق دارن؟؟؟!!!!
خدا همه رو شفا بده ، بلند بگو آمیییییییین
امیر: 1393/12/2212:01:21،
8
10
خوب ایرادش چییه؟ از این ولوو که فقط یک دونه ساخته نشده؟؟!!
sss: 1393/12/2112:48:45،
25
26
ماشین یعنی این! نه اون آشغالای چینی
خشايار: 1393/12/2113:09:51،
19
20
براي بك تست معتبر خيلي سطح پايين هست كه خبر از حجم موتور x3 28i كه 2ليتر هست نداشته باشد
بیشه درازنظری: 1393/12/2113:40:55،
18
20
دوستان هرموقعه میخواهید نظربدید مثل ادمهای باسواد نقدوبرسی کنید که ادمهای بزرگ وبا سواد ازنوشتن سایتهای شما لذت ببرند دوستان این خودرویsuvتک دیفرنسیل کوچک یک مذیت خوبی خودشو داره چطوری کسانی هستند به جادهای خاکی یاجنگلی دره های سخت سفر نمیکنند شاید بیشتردنیا همینطورند زمانهای قبل دردنیا جادها فراوان نبودومجبوربودندیک خوروی قوی هیکل یا دو دیفرنسیل بخرند هرچند دربعضی جاهای ایران لازم است یا برای تفریح یاکشاورز یاجنگلبان یانظامی درکل suvکوچک وتک دیفرنسیل برای جادهای برفی بارانی ان هم توی ایران کم است وبرای جادهای کوهستانی که ان هم مردم بیشتر توی بین شهری وداخل شهر دورمیزنند خیلی خوب است مزیت دیگرsuvکوچک کم مصرف چالاک کم وزن جادار مخصوص خانوادهای4و5یا6نفره ازهمه مهمترقیمت مناسب پارک کردن راحت وتوی حیاط خانه هم راحت جاه میگیره
nader: 1393/12/2114:10:31،
27
21
ایا نمیشد اتاقشو زیبا تر طراحی میکردن?
مجید تیزه: 1393/12/2114:37:50،
18
17
خدایش امروز 3 بار رفتم مغازه هی یادم میرفت چی میخواستم بخرم
اخر نوشتم رو کاغظ یادم نره اخرشم 2 دقه رفتم مغازه اومدم ماشین رو جرثقیل برد دیگه داشت اشکم دی میومد
هممون اعصاب هامون خرابه
قرار ملاقات میزارین یادمون میره چک داریم روزش اشتباه میشه
اسم بانکش جابجا میشه
خلاصه تو خرج زندگی موندیم
امینوف: 1393/12/2115:41:52،
18
16
دمش گرم با این همه امکانات ایمنی که تعبیه کرده ولی از نظر طراحی با ذائقه امروزی مردم خیلی مطابق نیست.حداقل طراحی جوون پسندی نداره
علی: 1393/12/2117:43:45،
23
16
ما ایرانی ها چی داریم؟
فرهنگ رانندگی !!1
توان مهندسی !!!!
......
ولی یه چیز رو میتونم بگیم داریم اونم "ادعاست" که .......
REZA: 1393/12/2209:28:41،
12
11
دوست عزیز هم فرهنک رانندگی داریم هم توان مهندسی.... مشکل مملکت ما اینه که یه عده ادم نالایق اومدن مملکت شدن همه کاره.... وقتی لیسانس ادبیات بشه کارمند ایران خودرو.... مهندس میکانیک باید بره جوراب بفروشه.... حالا هم مهندس میکانیک و هم لیسانس ادبیات هردوشون میرن ارشد میگیرن....مهندس میکانیک میره ارشد میکانیک میگیره .... لیسانس ادبیات میره ارشد MBA می گیره.... مهندس میکانیک باز میره جوراب میفروشه..... ارشد MBA (ادبیات سابق ) میشه رییس ایران خودرو یا سایپا......
حسین: 1393/12/2117:58:21،
23
10
رانندگان امروز ما با ماشین های فردا در جاده های دیروز رانندگی می کنند !! از این مجمل حدیثی مفصل بخوان .
Alex: 1393/12/2122:01:07،
22
18
ماشين ولو سواري رو چين داره توليد ميكنه . فقط سويد ولو كاميون توليد ميكنه.
قادر: 1393/12/2123:46:38،
12
16
در ایران هر نیم ساعت یک نفر بر اثر رانندگی فوت میکند.در سال هفده هزار نفر.
amir: 1393/12/2211:43:20،
7
15
تفاوت پراید با ولو سواری یک مورد :

وزن پراید 1200 کیلو با قدرت موتور 150 اسب بخار

وزن ولو سواری 1800 کیلو با قدرت 240 اسب بخار
مهندس وحیدص: 1393/12/2215:19:13،
15
9
من سال ۸ ۱۳۸یه پراید گرفتم وزنش ۷۲۰ کیلو و قدرت موتورش ۶۵ اسب بخار بود.
فکر نکنم این اعدادی که شما میگین درست باشه چون وزن سمند ۱۲۰۰ وموتورش ۱۰۰HP قدرت داره ، اونوقت پراید ?!
ماشین باز: 1393/12/2211:47:06،
13
11
کی میاد پول به این ... بده حوصله دارید!
امیرخان: 1393/12/2218:32:22،
9
9
جالبه که هیچ کس نمیگه بنزین ایران با توربو سازگاری نداره و موتور خراب میشه و راندمانش میاد پایین و بدبخت میشی ، می ترکه ، می میری!

اما یادمه واسه JAC S5 عده ای داشتن خودشون رو .... که آی مردم نخرید چون توربو داره!!!
مهدي: 1393/12/2221:32:46،
7
13
مگه تو اين كشور جون مردم ارزش داره.عرضه تحريم كردن خودرو سازاي داخليم نداريم.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما