کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت اتوبوس برای شب عید


کد خبر : ۱۰۵۵۶دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹:۴۲۳۲۳۳ بازدید

در حالی که هر سال و در آستانه نوروز در راستای جبران تردد‌های یک‌سرخالی ناوگان اتوبوسی کشور، نرخ بلیت اتوبوس تا 25 درصد افزایش یافته و پس ...

در حالی که هر سال و در آستانه نوروز در راستای جبران تردد‌های یک‌سرخالی ناوگان اتوبوسی کشور، نرخ بلیت اتوبوس تا 25 درصد افزایش یافته و پس از طرح نوروزی به قیمت قبلی بازمی‌گشت، اما امسال دولت نرخ‌ها را در بهمن‌ماه افزایش داد تا کسی منتظر کاهش قیمت بعد از عید نباشد.

در راستای جبران تردد‌های یکسر خالی ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای، ‌هر سال و در آستانه ایام نوروز، نرخ بلیت‌های اتوبوس‌ 20 الی 25 درصد افزایش می‌یافت.

این طرح از سال‌های قبل اجرا می‌شد و در این راستا که کمکی برای جبران هزینه‌های رانندگان اتوبوس و شرکت‌ها باشد، از ابتدای طرح نوروزی افزایش قیمت اعمال می‌شد و پس از 16 فروردین، نرخ‌ها به قیمت‌های قبلی باز می‌گشت.

اما امسال دولت تدبیر تازه‌ای اندیشید تا قیمت‌ها را پس از ایام نوروز به قیمت‌های قبلی برنگرداند، در این راستا روز 15 بهمن‌ماه بود که نرخ‌های بلیت اتوبوس حدود 20 درصد افزایش یافت؛ بدین ترتیب ظاهراً این افزایش قیمت بلیت برای جبران‌ تردد‌های یک‌سرخالی ناوگان نبوده است که در 16 فروردین 94 به قیمت قبلی برگردد.

نکته جالب اینجاست که مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور هم در این‌باره اعلام کرد هر سال به دلیل انجام ترددهای یک سر خالی نرخ بلیت اتوبوس برای ایام نوروز حدود 20 درصد افزایش می‌یابد، اما امسال فروش نوروزی بلیت اتوبوس افزایشی نخواهد داشت؛ در حالی که این افزایش قیمت از 15 بهمن اعمال شده بود.

حتی وزارت راه و شهرسازی هم مدعی شده است امسال و در آستانه نوروز 94 ‌افزایش قیمتی در نرخ‌های بلیت اتوبوس اعمال نمی‌شود در حالی که نه تنها از بهمن‌ماه این افزایش اعمال شده است، بلکه نرخ‌هایی که در بهمن‌ماه اعمال شد، دیگر در فروردین‌ماه کاهش نمی‌یابد.

به هر حال این افزایش قیمت بلیت اتوبوس که هر سال در آستانه نوروز اعمال می‌شد با مجوز دولت از 15 بهمن‌ماه اعمال شد با این تفاوت که نرخ‌ها دیگر در 16 فروردین 94 به قیمت قبلی بر نمی‌گردد در حالی که استفاده‌کنندگان از ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای اغلب اقشار ضعیف جامعه از نظر مالی، دانشجو و سرباز هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها