کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دور بعدی رایزنی‌های ایران و آمریکا 24 اسفند در لوزان سوئیس


کد خبر : ۱۰۵۳۷دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵:۲۷۱۸۹۹ بازدید

دور بعدی رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه و با حضور معاونان وزرا و اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار ...

دور بعدی رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه و با حضور معاونان وزرا و اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است 24 اسفند ماه در لوزان سوئیس برگزار شود.

دور بعدی رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه و با حضور معاونان وزرا و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است از 24 اسفند ماه (15 مارس) در لوزان سوئیس برگزار شود.

ایران و آمریکا از روز دوشنبه 11 اسفند ماه به مدت سه روز در شهر مونترو سوئیس به رایزنی درباره توافق جامع هسته‌ای پرداختند.

این رایزنی‌ها با حضور وزرای خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، وزیر انرژی آمریکا، معاونان وزرای خارجه و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی چهار دور برگزار شد و جمعا طرفین در این سطح ۱۳ ساعت گفت‌وگو کردند.

علاوه بر آن معاونان وزرا نیز به همراه اشمیت به گفت‌وگو پرداختند و صالحی و مونیز نیز پنج دور به صورت دوجانبه در خصوص ابعاد فنی موضوع هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

کارشناسان دو طرف نیز در این سه روز در طی نشست‌هایی به بررسی راه‌های حل اختلافات بر سر راه‌حل جامع هسته‌ای پرداختند.

بعد از رایزنی‌های ایران و آمریکا، ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی به گفت‌وگو پرداختند و روز پنجشنبه 14 اسفند ماه نیز چهاردهمین نشست عمومی ایران و 1+5 در سطح معاونان در مونترو سوئیس برگزار شد و پس از آن هم معاونان وزیر خارجه ایران با نمایندگان روسیه و چین در گروه 1+5 به صورت دوجانبه به رایزنی پرداختند.

ایران و آمریکا اول اسفند ماه نیز به مدت چهار روز در ژنو به گفت‌وگو پرداختند و برای اولین بار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در این مذاکرات حضور داشتند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها