کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت برنت به زیر 60 دلار رسید


کد خبر : ۱۰۴۹۲شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲:۲۸۱۷۲۲ بازدید

همزمان با افزایش ارزش دلار و نگرانی از اینکه افزایش نرخ بهره در آمریکا توجهات را از کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در این کشور منحرف نماید، قیمت ...

همزمان با افزایش ارزش دلار و نگرانی از اینکه افزایش نرخ بهره در آمریکا توجهات را از کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در این کشور منحرف نماید، قیمت نفت خام در روز جمعه کاهش یافت و نفت برنت بیشترین کاهش هفتگی را از ماه ژانویه داشت.

به گزارش رویترز، نگرانی ها در مورد امنیت عرضه نفت لیبی و عراق نیز که در ساعات اولیه معاملات دیروز جلوی کاهش بیشتر قیمت ها را گرفته بود، کمرنگ شد.

تقویت ارزش دلار، قیمت نفت را که به ارز آمریکا ارزش گذاری و معامله می شود برای دارندگان یورو و دیگر ارزها بالاتر می برد. ارزش دلار دیروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم در یازده سال و نیم اخیر رسید. بر اساس گزارش های منتشر شده در روز جمعه، نرخ بیکاری در آمریکا به پایین ترین ارقام در 6 سال و نیم اخیر رسیده است.
بسیاری از مقامات فدرال رزرو آمریکا معتقدند که اشتغال کامل در اقتصاد این کشور تلقی می کنند و از این رو ممکن است بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 75 سنت، معادل 1.2 درصد کاهش به 59 دلار و 73 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 4 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از هفته منتهی به 9 ژانویه تاکنون بود.قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 15 سنت، معادل 2.3 درصد کاهش به 49 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در این هفته کاهش اندکی را تجربه کرد که سومین هفته متوالی کاهشی آن محسوب می شد.

گین مک گیلیان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تمرکز امروز بازار بر روی تقویت مطلق دلار است... آمارهای مربوط به تعداد سکوهای حفاری نفت به آن اندازه مورد توجه نبوده است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها