کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

جولان مافیای چارتری در خلاء نظارت‌ها

کدخبر:۱۰۴۶۳جمعه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶:۵۸۱۹۶۱ بازدید

در حالی وعده‌های فراوانی در خصوص نظارت بر حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور داده شده که در خلاء نظارت سازمان و دستگاه ذیربط یک بار دیگر ...

 در حالی وعده‌های فراوانی در خصوص نظارت بر حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور داده شده که در خلاء نظارت سازمان و دستگاه ذیربط یک بار دیگر بلیت‌های چارتری در آستانه تعطیلات نوروزی بازار را به هم ریخته است.

یک سال و چند ماه از روزی که عیرضا جهانگیریان به واسطه یک "قول" مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری را بر عهده گرفت می‌گذرد.

19 آبانماه سال گذشته جهانگیران در مراسم معارفه خود به‌عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای درآمد 20 میلیارد دلاری سالانه ایران از حمل و نقل هوایی خبر داده و گفته بود: روزانه حدود 100 هزار مسافر هوایی جابجا می‌شود که اگر بخواهیم بر آنها نظارت کنیم قاعدتا نیازمند اهرم‌هایی نظیر قانونی، اختیارات، پشتیبانی، آموزش، پژوهش و ... هستیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز به این سطح از انتظارات نرسیده‌ایم، افزود: اهرم‌های لازم برای نظارت را در اختیار نداشته‌ایم و با توجه به قول وزیر راه‌ و شهرسازی در خصوص در اختیار قرار دادن این اهرم‌ها مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری را پذیرفتم.

تا پیش از تکیه زدن جهانگیریان بر صندلی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای چارتری یکی از معضلات بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور بود. چالشی که گرچه پهلوانی رئیس سابق سازمان هواپیمایی بر ممنوعیت آن تاکید کرد اما نه در دوران ریاست وی و نه در دوران رئیس بعدی نیز پروازهای چارتری نارضایتی مردم از خدمات‌رسانی این بخش را هر روز بیشتر کرد.

پهلوانی معاون سابق وزیر راه و شهرسازی اواخر اسفند ماه 91 با اشاره به تخلف ایرلاین‌ها و آژانس‌ها در خصوص فروش بلیت چارتری گفته بود:‌ ریشه تمام مشکلات صنعت هواپیمایی، چارتر است. متأسفانه در آستانه نوروز به دلیل تخلف ایرلاین‌ها، ‌شرایط به گونه‌ای پیش آمده است که تنها چیزی که نمی‌توان آنرا پیدا کرد، بلیت هواپیماست.

وی با بیان این که همه شرکت‌های هواپیمایی و مدیران عامل آنها باید با ساختار سازمان هواپیمایی کشوری هماهنگ باشند و دراین‌باره‌ تبانی معنا ندارد، تاکید کرد: تا زمانی که من در صنعت حمل‌ونقل هوایی هستم مجوز هیچ پرواز چارتری به هیچ شرکتی بدون رعایت ضوابط مندرج در سازمان هواپیمایی کشوری را نمی‌دهیم.

با وجود تاکید معاون سابق اما دو سال 92 و سال 93 چارتر به آفتی تبدیل برای پروازهای داخلی و خارجی شد که نه سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی، نه شرکت‌های هواپیمایی و نه آژانس‌ها مسئولیت آنرا بر عهده می‌گیرند.

چندی پیش و در بحبوحه فرا رسیدن اریعین حسینی، بلیت سیستمی پرواز تهران-نجف به ناگاه نایاب شد و فقط بلیت چارتر این مسیر پرواز آن هم با قیمت بیش از سه برابر به فروش می‌رسید.

در حالی قیمت سیستمی بلیت تهران-نجف شرکت‌های هواپیمایی داخلی بین 300 تا 400 هزار تومان است، ارقام متفاوتی از یک میلیون و 250 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان از سوی آژانس‌ها برای نرخ بلیت رفت و برگشت پرواز تهران-نجف از مردم دریافت می‌شد. این وضعیت با عدم نظارت متولی حمل‌ونقل هوایی بغرنجتر شد به‌طوریکه نرخ بلیت این مسیر پروازی به دو میلیون و 300 هزار تومان نیز افزایش یافت.

حال با گذشت بیش از دو ماه با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی بلیت سیستمی مسیرهای پروازی داخلی موجود نیست و مردم فقط یک گزینه یعنی "بلیت چارتری" را پیش‌رو دارند. به‌عنوان مثال در حالی بلیت پرواز تهران-مشهد حدود 150 تا 170 هزار تومان است که بلیت چارتر این مسیر 350 هزار تومان است.
به گزارش تسنیم، سال‌هاست مسئولان و دست‌اندرکاران نابسامانی‌ها حوزه حمل‌ونقل هوایی مسافری از جمله تاخیرات پروازی را به ترجیع‌بند سخنان همیشگی خود یعنی "تحریم" نسبت می‌دهند.

تحریمی که چندی پیش رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران درباره آن چنین گفت:‌« چندی پیش مردم پس از تأخیر در پرواز از هواپیما پیاده نشدند و مسئولان همه تقصیرها را گردن تحریم می‌اندازند. خودرویی در خیابان پنچر می‌شود می‌گویند مقصر تحریم است. از برخی مسئولان پرسیدم تأخیر هواپیماها مربوط به تحریم است، گفتند خیر، این تأخیرها به‌دلیل بی‌عرضگی ماست.»

خیلی وقت است که متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور نتوانسته بخش فروش بلیت هواپیما را به‌خصوص در زمان پیک سفر ساماندهی کند. بی‌شک سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به قول وزیر راه و شهرسازی ابزارهای نظارتی را در اختیار دارد اما مشخص نیست به چه دلیلی نظارت‌ها در این بخش ضعیف بوده و انتظارات را برآورده نکرده است. در حال حاضر بلیت چارتری و دلالان در بخش حمل‌ونقل هوایی حرف اول و اخر را می‌زند و عملا با وجود وعده‌های داده به این نابسامانی رسیدگی نمی‌شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مسافر: 1393/12/1507:56:05،
40
14
اوضاع پروازها خیلی خیلی نابسامانه
چند تا تجربه شخصی ميگم بدترین فرودگاه ایران مهرآباده اعلان های پروازی ش خیلی بده فقط یکبار اعلام میکنه شنیدی شنیدی نشنیدی جا موندی باید بری با پرواز همون ساعتی چارتر بگیری صد تومن گرون تر.
گیت پرواز رو خیلی زود می بندند چرا مسافری که یک ساعت به پروازش مونده رو کارت پرواز نمیدن؟
چرا بلیط ها همه چارتر شدن و از یک هفته قبل بلیط نیست ولی در دفاتری که آشنا داشته باشی هست !!!
خدایی اشغال ترین حمل نقل هوایی جهان رو داریم مسافر برا ایرلاین بی ارزش ترین فرده پاسخگویی صفر نه زیر صفره انتظامات قبل پرواز باهات مثل حیوان برخورد میکنن البته نه نیروی انتظامی اونا که قبل پرواز چک امنیتی میکنند.
فضولی: 1393/12/1511:01:12،
20
10
ایران جیب یکمم از مافیای مونتاژ کارای خودرو بگو منظورم همون ایران فرقون و سایپا فرقون هست
سلام: 1393/12/1511:34:55،
15
11
مدير عامل مقصر نيست اون كسي مقصره كه با پارتي بازي اين شخص رو مدير كرده

كارنامه سابقه كاريش رو مرور كنين همه كار كرده ...غير از هواپيمايي

بهش يكي از اين اسباب بازي ها بخرين ياد بگيره چه جوري مديريت ميكنند
محمود: 1393/12/1513:25:38،
13
14
والا اینطوری که میگی نیست !
از 2 ساعت قبل از پرواز کانتر باز میشه و کارت پروازو میدن تا 20 دیقه مونده به پرواز !
من 10 دیقه مونده به پرواز هم تا حالا کارت پرواز گرفتم!

در مورد اعلام پرواز هم حداقل 3 بار در 20 دیقه ی مونده به پرواز اعلام می کنه ... و این جمله برای همه ی کسایی که زیاد با پرواز میرن مسافرت آشناس :
«برای آخرین بار از مسافرین محترم پرواز شماره فلان به مقصد فلان خواهشمند است که برای سوار شدن به هواپیما به خروجی فلان مراجعه کنند»

بی طرفانه طبق تجربیات شخصیم میگم که انتظامات گیت سپاه هم برخورد بدی نداشته و همیشه سعی کرده بی حاشیه رفتار کنه

تنها مشکل ایرلاین ها هستن که با این تاخیراشون و قیمت های الکی شون پدر همه رو در آوردن ...

مسافر: 1393/12/1520:52:57،
12
8
محمود اگه دقت کردی اسم م مسافره پس معلومه در هفته حداقل یک پرواز داشتم .شاید شما کم پرواز هستید .من تجربه عینی خودم رو گفتم شما هم بجای نقد من نظر خودت رو بده .اگه اطلاع نداری تعریف ببرن مهرآباد تا از نزدیک ببینی این اتفاق بسته شدن کانتر و اعلام نکردن سه ماه قبل برا من و تقریبا سی مسافر دیگر اتفاق افتاد در صورتی که من جلو باجه اطلاعات سه ساعت قبل نشسته بودم
مردم: 1393/12/1508:05:06،
23
9
برا ایرلاین ها مسافر بی ارزشه فقط پولش بده و خفه بشه
علیرضا: 1393/12/1508:07:25،
30
11
خدا پدر تحریمو تحریم کننده هارو بیامرزه ک بهانه خوبی داده ب مسوولان برا فشار هرچ بیشتر با تدبیر بی نظیر و امید ب آینده ای گرانترو متورم تر
شوشي: 1393/12/1508:10:50،
21
10
عزيزم به چي در اين مملكت رسيدگي ميشود كه به اين رسيدگي شود؟
اينجا هم مثل جاهاي ديگه شده منبع درآمد عده اي سود جو كه در يك همچين زمانهايي
نهايت سوء استفاده رو از موقعيت بكنند!
Dub: 1393/12/1509:39:00،
29
10
دوستان اگه هر جای این مملکت نظارتی پبدا کردید بگید
شنگول: 1393/12/1711:12:39،
3
7
به اندازه هواپیما پول می گیرند ولی به اندازه گاری هم خدمات نمی دهند. اسم این ها رو می ذارم فرغون ایرلاین. من فقط دوبار سوار هواپیمای شرکت هوایی داخلی شده ام ولی بار دوم از بس تاخیر داشت توی فرودگاه ماهشهر از هواپیما سوار شدن توبه کردم. امنیت و کیفیت هواپیما ها که داستان دیگه ای یه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل