کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۰۴۵۶پنجشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸:۱۶۲۴۵۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه پس از 3 روز کاهش متوالی با افزایش نسبی روبرو شد ولی بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه پس از 3 روز کاهش متوالی با افزایش نسبی روبرو شد ولی بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار مانع رشد بیشتر قیمت طلا شده است.

کاهش شاخص سهام موجب شد تا قیمت جهانی طلا با افزایش نسبی روبرو شود ولی افزایش ارزش دلار مانع بزرگی برای رشد چشمگیر قیمت طلا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1204 دلار رسیده است. قیمت طلا در 3 روز گذشته با افت یک درصدی روبرو شده بود. کاهش شاخص سهام بورس وال اسریت موجب شده تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با کاهش روبرو شود.البته برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به افزایش چشمگیر ارزش دلار قیمت طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو خواهد شد. شاخص ارزش دلار به بالاترین سطح خود در 11 سال و نیم گذشته رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحلیلگران موسسه مالی اسکاتیا موکاتا اعلام کردند که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1195 دلار خواهد بود. اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا احتمالا تا 1131 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. 

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در شرایط کنونی با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و نگرانی نسبت به افزایش نرخ بهره این کشور به شدت بی ثبات و شکننده است و احتمال کاهش بیشتر آن وجود دارد.موسسه ای دی پی شب گذشته اعلام کرد که بخش خصوصی آمریکا در ماه فوریه بیش از 212 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. موسسه مدیریت عرضه آمریکا نیز اعلام کرد که شاخص خدمات در اقتصاد این کشور طی ماه فوریه به بیش از 56.9 واحد رسیده است. این رقم در ماه ژانویه نیز به 56.7 واحد رسیده بود.

سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری هستند. این گزارش می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.نشست بانک مرکزی اروپا نیز قرار است امروز پنج شنبه برگزار شود. نتایج این نشست نیز تاثیر زیادی بر ارزش یورو در برابر دلار و در نتیجه قیمت جهانی طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها