کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اعتراض مسافران نسبت به پرداخت عوارض آزادراه قم- گرمسار

کدخبر:۱۰۴۳۰چهارشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۳:۲۸۹۷۹۸ بازدید

آزادراه قم- گرمسار که در مسیر شهرستان‌های قم، ورامین و گرمسار قرار دارد باعث کاهش مسیر تردد و صرفه‌جویی در سوخت و وقت مردم ...

آزادراه قم- گرمسار که در مسیر شهرستان‌های قم، ورامین و گرمسار قرار دارد باعث کاهش مسیر تردد و صرفه‌جویی در سوخت و وقت مردم شده اما عوارض بالای آن نارضایتی رانندگان را به همراه داشته است. 

جاده قم ـ گرمسار که نخستین بار در خرداد سال 90 از سوی احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم افتتاح شد، هفته گذشته با حضور حسن روحانی به صورت آزادراه افتتاح شد.

این جاده بین استان‌های قم، تهران و سمنان واقع شده، به همین دلیل رانندگان فراوانی خواستار تردد از طریق این جاده هستند تا بدون اتلاف وقت مسیر میانبری برای رفتن به گرمسار را طی کنند.

این جاده 152 کیلومتری، کاهش 85 کیلومتری طول مسیر و 90 دقیقه‌ای زمان برای وسایل حمل و نقل سبک و 150 دقیقه کاهش زمان برای وسایل حمل و نقل سنگین را به همراه دارد، این کاهش زمان سفر زائران قم و مشهد سبب اشتیاق بیشتر رانندگان برای بازگشایی این جاده بود.

فروردین سال 92 با بسته شدن این جاده به دلیل قربانیانی که طعمه بی‌احتیاطی و مشکلات این جاده می‌شدند، کورسوی امید مردم به خاموشی گرایش پیدا کرد.

ظرفیت محدود تردد وسائل نقلیه به دلیل عرض کم جاده، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی، روشنایی و خط کشی در تبدیل شدن این جاده به جاده مرگ تاثیر داشت، زیرا در اثر این عوامل افراد بسیاری گرفتار سوانح راهنمایی و رانندگی شدند و چندین تن جان باختند.

انتظارها ششم اسفند سال جاری با سفر رئیس جمهور به قم به پایان رسید و آزادراه قم ـ گرمسار بار دیگر افتتاح شد.

این پروژه از جمله پروژه‌های آزادراهی بوده که کاهش مصرف سوخت و ایمنی و امنیت را برای رانندگان و مسافران به ارمغان می‌آورد.

هنوز در حالی که از مدت زمان افتتاح این آزاد راه کمتر از یک هفته می‌گذرد عوارض تعیین شده برای تردد در این آزادراه شوکی در رانندگانی که این مسیر را برای سفر خود انتخاب کرده بودند، ایجاد کرد و تردیدی در دل آنها در انتخاب این مسیر انداخت.

میزان عوارض تعیین شده برای تردد سواری 10 هزار تومان، وانت و مینی‌بوس 15 هزار تومان،‌ کامیون 20 هزار تومان، اتوبوس و کامیون دو محور 30 هزار تومان، کامیون سه محور 40 هزار تومان و تریلی 50 هزار تومان است و این نرخ‌ها صدای انتقاد کسانی که برای نخستین بار پای در این آزادراه جدید الاحداث گذاشتند، بلند کرد.
 

 


بسیاری از رانندگان وسائل نقلیه سنگین از این امر ناراضی هستند زیرا هیچ تناسبی در زمینه میزان عوارض تعیین شده و صرفه‌جویی در مصرف سوخت آن مشاهده نمی‌کنند.

سهیل صادقی از رانندگان سواری شخصی که می‌گوید: میزان عوارضی که برای آزادراه قم گرمسار تعیین شده، بسیار بالا است و برخی رانندگان حاضر هستند مزایای تعیین شده برای این آزادراه را نادیده گرفته و از مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت میزان عوارض تعیین شده برای رانندگان مقرون به صرفه نیست و این میزان عوارض در کشور بی‌نظیر است.

مقداد رحیمیان، مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته با انتشار مطلبی در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دولت را برای تامین هزینه‌های احداث آزادراه ناتوان دانست، زیرا هر قطعه آزاد راه 2 تا 3 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و کمک بخش خصوصی را در این بخش موثر عنوان کرد. وی این نکته را نیز یادآور شد که بهره‌برداری رایگان جذابیتی برای بخش غیردولتی ندارد.

وی به نحوه محاسبه عوارض آزادراه قم گرمسار اشاره کرد و افزود: برای تعیین نرخ عوارض آزادراه برای وسایل نقلیه سواری ضریب یک، وانت 1.5، مینی‌بوس دو، اتوبوس و کامیون دو محور ضریب سه، کامیون سه محور ضریب چهار و کامیون‌های بیش از سه محور با ضریب پنج در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی مبلغ عوارض تعیین شده در سال اول بهره‌برداری برای سواری 68 تومان در هر کیلومتر، برای وانت 102 تومان در هر کیلومتر، مینی‌بوس 136 تومان در هر کیلومتر، اتوبوس و کامیون دو محور 204 تومان در هر کیلومتر، کامیون سه محور 272 تومان در هر کیلومتر و برای کامیون‌های بیش از سه محور 340 تومان در هر کیلومتر است.

وی با بیان اینکه عوارض کل آزادراه با ضرب طول آزادراه (152 کیلومتر) در مبلغ هر وسیله نقلیه در یک کیلومتر محاسبه می‌شود گفت: این مبلغ برای سواری 10 هزار و 200 تومان و نرخ نهایی 10 هزار تومان، وانت 15 هزار و 300 تومان و نرخ نهایی 15 هزار تومان، مینی‌بوس 20 هزار و 400 تومان و نرخ نهایی 21 هزار تومان، اتوبوس و کامیون دو محور 30 هزار و 600 تومان و نرخ نهایی 31 هزار تومان، کامیون سه محور 40 هزار و 800 تومان و نرخ نهایی 41 هزار تومان و کامیون‌های بیش از سه محور 51 هزار تومان است، البته در هر سال 12 درصد به این نرخ افزوده می‌شود.

ابوالفضل جمالی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با بیان اینکه آزاد راه قم گرمسار را بخش خصوصی احداث کرده است، مسئولیت عوارض و منافع آن را متعلق به بخش خصوصی دانست.

وی معتقد است که بخش خصوصی در مدت زمانی که این اتوبان را در اختیار دارد باید بتواند هزینه‌هایی که برای احداث این آزاد راه مصرف کرده به دست آورد و وزارت راه یا سازمانی در این زمینه هیچ گونه دخالتی ندارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم خاطرنشان کرد: نرخ‌ها از سوی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تایید شده، با توجه به قرارداد مشارکت بخش خصوصی با وزارت راه و شهرسازی، بهره‌برداری به سازنده آزادراه داده شده که از تاسیسات جانبی راه و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و عوارضی جبران هزینه‌هایش صورت گیرد.
 

 


با وجود آنکه جاده قم گرمسار از معطلی در ترافیک تهران جلوگیری می‌کند و در کاهش مسافت و سوخت تاثیرگذار است، ولی تعرفه‌های تعیین شده برای عوارض این جاده عاملی است که سبب می‌شود استقبال‌ها برای تردد از این مسیر کمرنگ شود.

بسیاری از رانندگان خودروهای سنگین با توجه به تحمیل عوارض سنگین حاضر به پرداخت چنین عوارضی نیستند و خواستار تجدید نظر در میزان عوارض این آزاد راه هستند تا با تردد تعداد بیشتری خودرو هزینه‌ای که صرف احداث این پروژه شده، تامین شود.

انتظار رانندگان برای بازگشایی آزادراه قم گرمسار بار دیگر ناکام ماند و این بار میزان عوارض تعیین شده سدی در برابر رانندگانی است که مشتاق استفاده از این آزادراه بودند، ولی بار دیگر مجبور هستند، جاده قدیم قم - تهران را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنند و این امر سبب افزایش بار ترافیکی و به ویژه تردد خودروهای سنگین در این جاده می‌شود، در حالی که این جاده ظرفیت چندانی ندارد.

در نظر بود با احداث آزادراه قم گرمسار باری از روی دوش جاده‌های جایگزین این محور برداشته شود، اگر بنا باشد که وسائل نقلیه سنگین از مسیرهای قبلی خود عبور کنند، احداث این جاده چندان موثر نبوده است.

تا دیر نشده باید برای میزان عوارض تعیین شده فکر کرده و تجدید نظر اساسی شود، زیرا در صورتی که تعویق در این  امر صورت گیرد، تمام نخ‌های ریسیده شده، برای احداث این آزادراه پنبه می‌شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

خوزستانی: 1393/12/1307:09:37،
169
17
عزیزم بیاد آزاد راه خوزستان لرستان رو ببین مال ما که بدتر 12 هز ار تومن میدی برا یک ساعت زودتر رسیدن هر چی هم شکایت میکنیم میگن خو از راه قدیم برو ...اخه اینم جوابه شما بگید
٧٣٢١: 1393/12/1307:45:14،
117
14
يعني ميشه يه روز صبح پا شم از خواب و ايرانجيب خبر از گروني ندي...
بیکار نسل سوخته (60 ): 1393/12/1308:11:46،
35
27
اتفاقا مسکن و شهرسازی مقصر اصلی هستند به دلایل زیر:
1:مدت زمان را برای همون بخش به اصطلاح خصوصی (قرارگاه خاتم الانبیا) کم کرده معلوم که باید قیمت بیشتری بگیره تا دو سه ساله پولشو دربیاره.
2: میتوانن غیر مستقیم عوارضو کم کنند به این شکل که مالیات و عوارض از قرارگاه سپاه نگیرند.
حالا ببینند میشه کم کرد یا نه .!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نيما: 1393/12/1308:33:10،
52
16
كل عوارض جاده ي ٤٠٠ كيلومتري تهران اصفهان گوش مسؤلين كر ٣٥٠٠ تومان هست . اگر به نسبت همين مقدار كيلومتر قيمت بدن فكر نكنم بد باشه
مهدی: 1393/12/1310:57:24،
32
45
بخش مهمی از بدبختی اقتصاد ما همینه که فکر میکنیم باید خدمات رایگان بگیریم! اقتصاد یعنی چرخیدن پول و هرجا دیدن هزینه شد و از پولی در نیومد بدونین تیری به قلب اقتصاده. هزینه کردن بزرگراه بهتر ساختن خب ما هم باید عوارض بدیم تا قدرت ساخت مجدد همچین چیزهایی ایجاد بشه. فکر میکنید اروپا و آمریکا چجوریه اقتصادشون؟ راحت تا 40% مالیات میگیرن از حقوق و روی هر چی که فکرشو کنید مالیات میگیرن. ما فقط بلدیم غُر بزنیم و تنبلی کنیم! و اینجوری کشورمون پیشرفت نمیکنه و باز هم هی حسرت میخریم و غُر میزنیم تا ابد! هِی هم نگین نفت نفت. همین هزینه کردن از نفت باعث بیچارگی ما و اعراب شده. فکر نکنید زندگی اعراب زرق و برق داره، نفتشون تموم بشه چی دارن بعدش؟؟ یه عده شکم گنده و تن پرور و دیگر هیچ. نروژ هم نفت داره، آیا مثل ما و اعراب با نفتش رفتار میکنه؟؟؟؟
درکل: 1393/12/1311:05:46،
21
37
خیلی زیاده
ولی از جهتی با سوخت لیتری 1000 تومن و 100 کیلومتر کاهش مسیر میصرفه بنظرم
پیمان: 1393/12/1315:25:15،
19
11
خاتم الانبیا بخش خصوصی؟
جواد: 1393/12/1307:32:04،
25
115

قیمتش 10 تا 15 تومن هم باشه خوبه.
امیر: 1393/12/1307:38:12،
31
103
به نظرم منطقی هستش عوارضش
چون 85 کیلومتر نزدیک تر میشه که 10 هزار تومن همون پول بنزینش میشه تازه زمان هم محاسبه کنید
حسن: 1394/1/909:15:02،
25
27
هزینه بنزین رو چه جوری حساب کردی؟ 85 کیلومتر با یه پراید مستضعفی چیری در حدود 5 لیتر بنزین می خواد که با بنزین هزار تومنی 5000 تومن می شه. تازه اگه ماشینت دو گانه با شه (یکی دیگه از علائم مستضعفی) به نصف هم کاهش پیدا می کنه
بابک: 1393/12/1307:53:24،
92
15
کدام بخش خصوصی خصوصی و عمومی و خودی.... همه اش خودتونید
مهدی: 1393/12/1307:57:49،
74
14
آقا این آزادراهها توسط هر ارگانی که بنا شود هزینه اش از پول بیت المال است . همان عوارض ها ، آبنومانها ، مالیاتها و صدها عناوین خوش خط و خال دیگر که از همین مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم دریافت شده و می شود . "خرم بده خرجی هم بده" که می گویند همینه دیگه؟
م: 1393/12/1308:02:53،
49
22
یه سوال زمینی که توش بخش خصوصی آزاد راه را ساخته ارث پدریش بوده هینطوری الکی توش تونسته آزاد راه بسازه خوب خود اون زمین هم جزء بیت المال بوده یعنی چی که میگن ما تو مبلغ عوارض دخالت نمیکنیم؟!!!!!!!!!!
احسان♡: 1393/12/1321:57:33،
17
24
سلام اطلاع نداری از چیزی الکی ننویس قربونت برم

آزادراه شهید کاظمی کنار گذرغرب اصفهان
برا وجب به وجبش پول دادن زمین خریدن حتی از سپاه
بله دارن و میخرن و بعد مالشونه ناراحتی مسیرای موازی استفاده کن حرف من نیستا حرف وزیر راه هست درباره عوارضی تهران پردیس به صراحت تو تلوزیون گفت



خدایش میصرفه بیشترم بگیرن میصرفه شما همه دارین سوختو وقتو حساب میکنید ولی همتون از طلفات جاده های دوطرفه نمیگید ♣
م: 1393/12/1410:16:16،
13
14
احسان عزیز منظورم این نیست که تو زمین مفت آزادراه زدن بحث سر اعطای امتیازاتی چنینی است فکر کن خودت حاضری بخشی از خونت رو حتی به قیمت گزاف به کسی بفروشی بعد برا اینکه از اون قسمت رد شی طرف هرچی دلش خواست ازت بگیره
یا اینکه هوشمندانه باهاش قرار مدار فروش میذاری؟
اینجور که مسوولان برخورد کردن دقیقا شبیه مثالیه که برات زدم
یعنی هر کی پول داره بیاد به ما بده اون بخش مملکت مال اون هر کاری خواست بکنه!!!!!!!
این درست نیست
پایدار باشی
kami: 1393/12/1308:05:18،
68
20
آخه اين مسئولين ما كي ميخوان دستشونو از تو جيب مردم دربيارن ...
در ديزي بازه ....
11: 1393/12/1410:03:32،
12
11
یه روز بعد از ظهر
اخمد: 1393/12/1308:06:18،
49
16
صرفه جویی بنزین برای دولت نه مردم چون هزینه صرفه جویی رو تو آزاد راه از مردم میگیرن
مهدی: 1393/12/1308:17:22،
62
17
سزای گران فروش نخریدنه
آزادراه مشهد باغچه پارسال شب عید عوارض سواری رو از ۵۰۰ تومن یه دفعه کرد ۱۰۰۰تومن
در واقع ۱۰۰۰ تومن مبلغی نیست اما اینکه یهو دو برابر کردن مسئله بود
تا چند ماه مردم از آزادراه استفاده نکردن و از جاده قدیم رفتن حتی جاده قدیم رو پر از دست انداز کردن و در آخر مجبور شدن عوارض رو برگرددنن به ۵۰۰ تومن
هموطن: 1393/12/1308:26:08،
29
20
باز هم شیب ملایم
کریم: 1393/12/1308:29:55،
48
20
این آزادراه هم بی مشتری می ماند و شخص بنده هرگز از این آزادراه استفاده نمی کنم و از مسیر قبلی استفاده می کنم چون عوارض در نظر گرفته منطقی و اقصادی نیست .
حجت رحمانی: 1393/12/1309:10:45،
42
13
تاارزون نشه من استفاده نمی کنم
: 1393/12/1309:22:29،
24
13
مسئولی که حساب و کتابش این باشه عاقبت ما هم همینه 68*152=10336 حالا خوبه که کم حساب کرده !!!!!!!!!!!!!!!
ايراني: 1393/12/1309:35:42،
33
16
اختلاس از نوع جديد
علی: 1393/12/1310:20:02،
19
11
انهایی که کام مرا تلخ میکنند .
خداوند خیرشان ندهد .
عباس: 1393/12/1310:26:34،
25
16
تا وقتی یاد نگیریم که حق گرفتنیست و حاضر بشیم حتی هزینه بیشتری پرداخت کنیم ولی حق ناحق نشه اوضاع همینه.
این درد یه درمان خیلی ساده و منطقی و مدنی داره اونم استفاده نکردن هست.
یه حساب کتاب ساده نشون میده هنوز هم استفاده از این بزرگراه برای راننده صرفه اقتصادی داره (بنزین، روغن، لاستیک، استهلاک، ترافیک، زمان و ...) اما با توجه به نرخ عمومی قیمتها نرخهای این بزرگراه غیر منطقیه
هیچ کس هم نمیتونه ما رو وادار کنه تغییر عقیده بدیم. منع قانونی هم نداره.
فقط باید متحد باشیم و هر جنس گرانی رو استفاده نکنیم. همین
شروین: 1393/12/1310:36:18،
18
13
پول زور دیگه مذاکره نداره که ...
رنجکشیده: 1393/12/1311:07:37،
43
14
روز دوشنبه از طریق این آزاد راه به قم برگشم
1-هیچ پمپ بنزینی در این مسیر نبود در حالی که مثل روستاها بنزین بصورت دبه ای درظرف داغون، به قیمت بسیار بالا میفروشند
2-تقریبا کل آزادراه قم-گرمسار سیستم روشنائی ندارد وباید به لامپ های ماشین اکتفا کنی
3-گارد ریل های وسط و کنار بسیار ناقص است در مسیر چندین بار از وسط جاده یک اتومبیل به لاین سرعت جاده وارد میشد(بصورت خیلی خیلی خطرناک)،طبق استندارد جهانی حتی آیین نامه راهنمائی اتوبان نباید اینطوری باشد.
4-در مسیر هیچ امکانات رفاهی نبود حتی بچه را باید در خاکی سرپا کنی(دستشوئی)
5-از همه مهمتر جاده آسفالت خوبی مثل اتوبان تازه افتتاح شده ندارد و ترک و ناهمواری های زیادی دیده میشود
با این اوضاع خجالت نمیکشند بعد از گذشت دودهه از کلنگ زنی و دوبار افتتاح ،این نرخ را از مردم میگیرند
حسین: 1394/6/912:15:11،
6
8
امروز 9 شهریور سال 94:
کاملا حرفای شما تایید میشه...
درطول این مسیر152کیلومتری تنها و تنها یک پمپ بنزین تازه تاسیس(تنهادر یک لاین اتوبان!!) وجود دارد! نکته جالب اینکه در طول این اتوبان من دوربرگردون و یا پل زیرگذر یا روگذر برای تغییر مسیر به لاین مخالف ندیدم!
حسن: 1393/12/1311:30:14،
35
11
این بخش خصوصی خیلی قویه! حتی اسکله خصوصی داره! حتی مملکت با همه مردم جزو مایملک این بخش حساب میشن! اصل رفاه مردم نیست، جیب مردمه! که اونم متعلق به برادرانه!
حسن کلید ساز: 1393/12/1312:39:32،
24
15
من موندم این بخش به اصطلاح خصوصی که زحمت ایجاد ، بهره بردای و کسب درآمد از اتوبان رو متقبل شده اینهمه ماشین آلات و تجهیزات و ... از کجا آورده ؟
از ردیفهای سری بودجه درآمدهای نجومی نصیبشون میشه و اونها هم یه سرگرمی برای خودشون بعنوان پروژه جدید درست میکنند که اعضا بیکار نبوده و همیشه در حال سازندگی به سر ببرند .
سال قبل بزرگراه خرم آباد - پل زال رفتم که عوارضش 5 تومن بود و خداییش نسبت به تونلها و پلهایی که احداث کرده بودند این عوارض زیاد نیست . اما وسط کویر گرمسار یه جاده بسازی پر از اشکال و بعد از اینهمه هزینه و اتلاف وقت مردم و نرخ بزاری ده تومن دیگه خیییییییییییییییلییییییی ..........
سوسن: 1393/12/1312:53:05،
12
27
مفته. از مسئولان تقاضا دارم گرونترش کنن
محمد: 1393/12/1315:43:13،
15
13
با این اوصاف به نظر میرسه اگه ز این مسیر نریم و از تهران بریم به صرفه تره
بهزاد: 1393/12/1316:12:07،
16
11
آقایون به اصطلاح حامی مردم، به خدا یه خورده هم برای ما مردم بدبخت هزینه کنید هیچ اتفاقی نمیفته، چرا نباید از جیب بیت المال و برای این مردم که این همه پشت این نظام هستند هزینه کنید؟ این وظیفه شرعی و قانونی شماست. فقط وقتی به این مردم نیاز دارید سراغشونو میگیرید؟ شرم داره به خدا، شرم.
بهزاد: 1393/12/1316:13:44،
17
11
سزای گرون فروش، نخریدنه برادر و خواهر من.
محسن: 1393/12/1322:59:13،
16
13
در جواب اقا مهدی که میگه امریکا 40 در صد مالیات میگیرن و مردمش راضی اند اگه به ما هم همون حقوق رو بدن یعنی ماهی 30 ال 40 هزار دلار من به شخصه 40 درصد مالیات میدم
پارسا: 1393/12/2618:00:31،
23
8
واسه نم که سالی دوبار ازین مسیر میخوام برم میصرفه ولی اون بدبختی که مجبوره هفته ای یکبار بیاد و بره هزینش زیاده
رضا شیرازی: 1394/2/2214:58:14،
11
20
من ساکن ورامین و دانشجوی شاهرود هستم،قبل از اینکه عوارضی آزادراه قم - گرمسار راه بیوفته،همیشه از این مسیر رفت و آمد میکردم..تقریبا چیزی حدود دو سال..البته اون اوایل مثل الان جاده دو بانده نبود.. یه جاده دو طرفه بود و بسیار خطرناک..اون موقع بیشتر ماشین های سنگین ازش رفت آمد میکردن و سواری خیلی کم بود البته به غیر بومی هایی که تو اون منطقه زندگی میکردن..یه آقایی اون بالا نوشته بود خیلی هم خوبه ! بله عزیزم برای شما که سالی یک بار یا نهایتا دوبار از این جاده استفاده میکنی و دیگه وارد جاده تهران و ترافیکش نمیشی و به قول خودت اصطحلاک کمتری برای ماشینت داره ، خوب که چه عرض کنم خیلی هم عالیه اما برای من که هفته ای *دو بار *باید از این جاده تردد کنم پرداخت 5000 تومان بسیار گزاف و سنگینه..همینطور برای راننده های که این مسیره همیشگیشونه،به اعتقاد من عوارضی برای خودروهای سواری باید مبلغ 2 تومن باشه
علی قلی: 1394/5/1519:04:10،
12
9
با اینکه گرمسار مردمانی متدین دارد اما هنوز هیچ خط مسافربری تا قم شروع به کار نکرده است.
من گاهی از این جاده رفت و امد میکردم, اما حالا تحریم کرده ام.
رفت و برگشت 20 هزار تومان برای سواری سنگین است.
کجای دنیا به اندازه هزینه سوخت عوارض میپردازند؟
من خودم شاهد بودم شخصی بعد از اطلاع از مبلغ از جلوی عوارضی دور زد و برگشت!
خدا میداند این بنده اش چه حالی شد!
همین عوارض زیاد درامد هنگفتی را بابت عدم استفاده مردم کم کرده.
لطفا به فکر مردم نیستید به فکر جیبتان باشید و عابران این اتوبان بی امکانات را فراری ندهید...
صابر: 1395/4/502:56:53،
16
22
ما گرمسار زندگی میکنیم وخانواده خانوم من قم هستند.ما هرچند وقت یکبار باید بریم قم..
با این وضعیت عوارض تردد دراین بزرگراه برایمان مقدور نیس...
درضمن در ترمینال مسافربری گرمسار اتوبوسی نیس که از این بزرگراه به قم برود.
موسی الرضا: 1395/6/121:52:55،
23
18
برای گوش بری ملت هزار عذر بدتر از گناه نیاریدحتی بعضی کاربران ذینفع چون زیر ساخت ها باید از منابع ملی تامین بشه مثل نفت و معدن دو.... نه اینکه همه جوره املت اختلاس بشه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما