کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

برای دریافت خسارت کفش آهنین لازم است

کدخبر:۱۰۴۲۱سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹:۴۶۲۱۸۶ بازدید

تاخیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی در پورتال فرودگاه‌های کشور همچنان خودنمایی می‌کند و این شرکت‌های هواپیمایی رکوردهای باورنکردنی را در ...

تاخیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی در پورتال فرودگاه‌های کشور همچنان خودنمایی می‌کند و این شرکت‌های هواپیمایی رکوردهای باورنکردنی را در تاخیر پروازها به ثبت رسانده‌اند، و در آخرین مورد پرواز هفته گذشته بندرعباس به مشهد یکی از شرکت‌های هواپیمایی با تاخیر بیست ساعته به مقصد رسید.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری از مجموع ۴۲۸۱ پرواز در آذر امسال، یک هزار و ۷۶۴ پرواز با تاخیر انجام شدند و این تاخیرها باعث موج نارضایتی شده و در برخی موارد گلایه های مسافران را در پروازها به همراه داشته است و از جمله گلایه‌ها می‌توان به مسافرانی اشاره کرد که از ترک کردن هواپیما خودداری می‌کنند و این امر باعث می‌شود هواپیما با تاخیر به پروازهای بعدی برسد و در نتیجه تمام پروازهای بعدی هواپیما نیز با تاخیر همراه شوند.

البته با وجود نارضایتی‌ها و اعتراضات مسافران، مسولان شرکت‌های هواپیمایی تاکنون پاسخی در مقابل تاخیر پروازها نداده‌اند و این خود یکی دیگر مواردی است که گله‌مندی مسافران هواپیماها را دو چندان کرده است.

نکته دیگر در مورد تاخیر پروازها ایجاد مزاحمت برای ساکنین اطراف فرودگاه‌ها است؛ برای مثال طبق مصوبه شرکت فرودگاه‌های کشور انجام پرواز هواپیما از ساعت 12 شب تا 5 صبح در فرودگاه مهرآباد با هدف جلوگیری از ایجاد سر و صدا ممنوع اعلام شده است اما دیده شده پروازهای شبانه‌ای که قرار است قبل از ساعت 12 وارد فرودگاه شوند پس از آنکه پرواز هواپیماها دچار تاخیر می‌شوند بعد از ساعت 12 و در نیمه شب وارد فرودگاه می‌شوند و عملا این مصوبه شرکت فرودگاه‌های کشور را نقض می‌کنند.

اما در بررسی تاخیر شرکت های هواپیمایی نکته دیگری نیز نهفته است و آن هم ابلاغ نشدن حقوق متقابل مسافر و شرکت هواپیمایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است که می تواند موجب عدم نگرانی شرکت های هواپیمایی بابت افزایش تاخیر پروازها باشد.

علی شمس مدير ارزيابی عملكرد و پاسخگويی به شكايات سازمان هواپيمايی كشوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز حقوق متقابل مسافر و شرکت هواپیمایی توسط این سازمان ابلاغ نشده اما بر اساس بند دوازدهم پیمان بین المللی هوانوردی شیکاگو، شرکت های هواپیمایی موظف به پرداخت خسارت ناشی از تاخیر پروازها هستند که البته این شرکت ها به بهانه های گوناگون از جمله تحریم ها از رسیدگی به حقوق مسافر و پرداخت خسارت ناشی از تاخیر پروازها خودداری می کنند.

این مدیر سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در حال حاضر تاخیر پروازها اکثرا به دلایل رعایت ایمنی بیشتر رخ می دهد چرا که باتوجه به بالا بودن سن ناوگان هوایی کشور انجام برخی چک ها قبل از پرواز ضروری است و گاهی به علت نقص فنی هواپیما در یک فرودگاه و انتقال قطعه از فرودگاه دیگر، پرواز با تاخیر مواجه می شود.

شمس می گوید: مسافران برای دریافت خسارت باید از شرکت هواپیمایی به دادگاه شکایت کرده و این دادگاه است که بر اساس مستندات موجود و میزان خسارتی که در اثر تاخیر پرواز به مسافر وارد شده تعیین می کند که چه میزان خسارتی باید از طرف شرکت هواپیمایی به مسافر پرداخت شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه انجام پروسه رسیدگی به شکایت می تواند زمان بر باشد به همبن علت مسافران از این کار خودداری می کنند.

به نظر می رسد که باتوجه به افزایش تاخیر پروازها باید برنامه ای برای تسریع رسیدگی  به شکایات مسافران از شرکت های هواپیمایی به علت تاخیر تدوین شود تا بلکه این مساله به اهرم فشاری تبدیل شود تا شرکت های هواپیمایی هم برنامه ای برای کاهش تاخیر پروازها در نظر بگیرند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رضااااااااااا: 1393/12/1214:01:38،
57
11
اينجا ايرانه و همه چي ويرانه
محمد: 1393/12/1215:00:31،
35
8
ديگه شكايت و دادگاه واسه چيه؟؟؟
ما كه براي نحوه خوردن پفك نمكي هم قانون و تبصره مزاريم، كافيه يه قانون بزاريم كه در ازاي مثلا تاخير تا ٥ ساعت ٥٠٪ هزينه بليط و تاخير بالاي ١٠ ساعت ١٠٠٪ هزينه بليط برگردانده بشه

اين قانون برعكسش واسه انصراف مسافر وجود داره ولي واسه تاخير شركتها ظاهرا الزام قانوني نيست
فضولی: 1393/12/1215:01:45،
27
14
در آخرین مورد پرواز هفته گذشته بندرعباس به مشهد یکی از شرکت‌های هواپیمایی با تاخیر بیست ساعته به مقصد رسید.

ملت میگن با هواپیما بریم هم زودتر برسیم هم راحت باشیم ولی برعکسه هم دیرتر میرسی هم جونت در خطره هم اعصابت خورده
هم هزینه زیادی تقبل کردی

از ماست که بر ماست
نيما : 1393/12/1217:28:46،
15
11
قانونش خيلي وقته اومده تو بليط هاي كاغذي قيد شده تاخير بيش از ٢ ساعت هزينه كل بليط بايد مستردد بشه
بنده خدا: 1393/12/1214:24:02،
20
21
برین خدا رو شکر کنین که مثل هواپیمایی مالزی نمیبرن گم و گورتون کنن خسارت پیشکش عجب مردمان پر توقعی هستیم ماها!!!!!!!!!!!!!!!!
نيما: 1393/12/1217:25:07،
21
13
بنده خدا از خونه بيرون نيا ممكنه صائقه بهت بزنه شايدم ماشين زيرت كنه .
وقتي افرادي مثل تو را ميبينم عميقا به اين فكر ميكنم كه واقعا شايد لياقتمون همينه كه هر كسي كه ميرسه بهمون توهين كنه چون خودمون نميخوايم
خدا: 1393/12/1309:50:45،
10
8
نيما جان، خون خودتو كثيف نكن...

بنده خدا مزاح فرمود...
حق گو: 1393/12/1215:04:17،
29
13
40 سال پیش ما اولین ناوگان هوائی را در منطقه داشتیم نه ترکیش ایرلاین بود ونه امارات و..... ! حالا به چه روز افتادیم !!
قنبر: 1393/12/1216:54:22،
9
13
به ازای هردوهفته زندان یک هفته مرخصی نبود
بنده خدا: 1393/12/1222:19:29،
13
19
این از افعال معکوس بید نیما جان شما با این ضریب هوشی که داری فاتحت خوندس عزیز
amin: 1393/12/1313:48:26،
9
11
پرواز تاریخ 6/12/93 از عسلویه به تهران ساعت 9.30 شب کاملا لغو شد و ما شب رو تو فرودگاه رو صندلی خوابیدیم و فرداش با بد بختی و دعوا فقط 10 نفر از ما تونستیم با پرواز ساعت 11 صبح برگردیم.شما دارید حرف از تاخیر میزنید؟؟؟ هیچ خسارتی هم بهمون ندادن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل